Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oon nähnyt viikon sisään muutaman kerran raskauteen liittyviä unia, yöhikoilu nyt parina yönä, vessassa pitänyt käydä yöllä, jano, ruoka maistunut paristi ihan homeelle/raudalla, kylmä, olo kun olisi kipeenä,mutta ei kipeä olo. Lämpö ollut 37.2 ja se on normaalisti kuolemaksi, nyt ei tunnu missään :laughing002 ja nännit kutiaa!!
 
Täällä yksi suhteellisen oireeton tuleva mama. Mullakin toi palelu vaivaa mutta toisaalta palelen kyllä muutenkin. En varmaan tietäisi olevani raskaana jos en kuukautisten myöhästymisen takia olisi tehnyt testiä (tai siis kolmea testiä heh). Aika pelottavaa on kyllä tämä oireettomuus, varsinkin kun on lukenut kaikki mahdolliset kauhuscenaariot tuulimunaraskauksista ja keskenmenoista. Pakko vaan ajatella, että aika näyttää :Heartpink Aika alussa mennään kyllä, tänään 5+2.
 
Mulla on tänään ollut huono olo pitkin päivää ja muutenkin oireet alkaa nostaa päätään. Turvotus on jotain ihan hirveetä ja veljen vaimo kommentoikin eilistä sivukuvaa, että apua. Hänellä on itsellä viikkoja lähemmäs 15 enemmän ja luulenpa että mä näytän enemmän raskaana olevalta.
 
Oikeenpuolen tissi kipeä, huimaus, palelu, ajoittaiset oksetuskohtaukset ja lievä etominen, ruokahaluttomuus mutta jatkuva nälän tunne, tulisen ruoan himo, mahan turvotus(varsinki iltasin), alavatsan ajoittainen juiliminen, oli viikon verran tiputteluvuotoa, nenän tukkosuus, voimat vähissä, herkkä hengästyminen... että joo...
Onhan noita tässä ollu ja tänään vasta menkat myöhässä, mutta viikon verran jo noitten oireitten takii tienny että plussa tulee kun tismalleen samat mitä oli esikoisesta alkuraskaudessa :woot:
 
Lämpö koholla, tissit turvonneet ihan älyttömästi ja koko ajan pitää vessassa ravata
 
Repäisykivut! Just äsken nousin autosta ylös ja ai että repi ja kipeesti. Ne on nyt vähitellen ilmestyny kuvioihin enenevässä määrin.

Rannekkeet heivasin mäkeen kun en mä töissä voi käyttää hiirtä ollenkaan kun nappi painaa oikeassa kädessä niin pahasti.
 
Itseasiassa on sittenkin muutakin oireilua kuin väsymys: pieretys Pierettää kovasti iltaa kohden ja pahan hajuisia. Tää sama vaiva oli esikoistakin odottaessa ihan alussa.
 
Itseasiassa on sittenkin muutakin oireilua kuin väsymys: pieretys Pierettää kovasti iltaa kohden ja pahan hajuisia. Tää sama vaiva oli esikoistakin odottaessa ihan alussa.

Mä oon kans miettinyt, että onko toi raskausoire vai syönkö mä vaan paljon jotain kaasua tuottavaa? :rolleyes:
Mut nimenomaan iltaa kohti huomaan, että pierettää hulluna! :wideyed:
 
Sama täällä! Just eilen illalla mietin et onkohan oire vai vaan syömisistä xD
Esikoisen aikaan en muista et olis pierettäny mut haukottelin röyhtäilin koko alkuraskauden.
 
Voi sanonko nyt mikä! Tänään tuli pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa ja oon ihan paniikissa, pelottaa et täs ei käy hyvin :sorry: Haluun kuvitella et on vaan ihan normaalia kun kuitenki muuten oireet on vaan voimistunu mut koko ajan takaraivossa pelko et menee kesken :sad001


Edit: soitin äsken naistenklinikalle ni sieltä käskettiin vaan rauhassa odottelemaan ens viikkoon ja seurailemaan tilannetta. Toki jos vuoto runsastuu tai tulee kipuja ni sit pitää soittaa uudelleen. Jos tää jatkuu vielä ens viikolla tällasena ni saan soittaa ja varaa ajan ultraan.
 
Last edited by a moderator:
Voi Luruh! Toivotaan, että kaikki hyvin. Vuotoa voi tulla normaalistikin raskaudessa. Tsemppiä!
 
Voi Luruh! Toivotaan, että kaikki hyvin. Vuotoa voi tulla normaalistikin raskaudessa. Tsemppiä!

Mä niin toivon et kaikki on hyvin. Kummittelee vaan tosi pahasti helmikuinen km et pelkään ihan sikana et tääki menee kesken :sorry:
 
Närästys ja menkkamaiset kivut oli muutaman päivän, mutta tänään 3+4 alkanut tuntua nippailuja. Närästys helpottanut kanssa. Väsyttää paljon, mutta todella hyvä olo nyt.
 
Luoja, että mä oon väsynyt!!! Viimesen kaksi viikkoa mä oon jo ollut väsynyt, mutta tänään on ollut kunnon silmiäkirveleväväsymys! Torkuin/nukuin aamulla sohvalla reilun tunnin ja nyt on (onneksi!!) esikoisen päikkäriaika niin pääsen mäkin nukkuun taas! Mistä tää väsy ja uupumus nyt yhtäkkiä ilmesty?!?? Onneksi on vapaapäivä!
 
Sama juttu täälläkin. Aivan koomanen olo ja tuntuu et yhtä tuskaa juosta just vilkkaan esikoisen perässä! Sit kuitenkaan yöllä ei saa kunnolla nukutuks kun nyt on alkanut se pissattaminen. Viime yönä ravasin alkuyöstä noin 4krt tunnissa vessassa. Enkä ollu illalla ees juonu mitään.

Väsyttää, uuvuttaa, pissattaa...
 
Mä kans usein herään neljän aikaan aamuyöllä enkä saa enää unta... :sad001 Yritä siinä sit jaksaa käydä töissä ja touhuta päivä!

Mutta yritän ajatella positiivisesti, että hyvän asian takia tässä kärvistellään! :happy:
 
Turvottaa ihan kauheesti ja tuntuu että aineenvaihdunta on pysähtyny ihan kokonaan.
Ja vähän koko ajan on äklö olo eikä oikein mikään maistu. Tuntuu ettei oo olemassa mitään mikä ois tarpeeks raikasta, semmosta mitä tarviisin just nyt.
 
Tänään on kyllä ollut ihan megalomaaninen väsy!! Sit tietty pitäny esikoista höösätä kuitenkii. Aamupäivällä herra vetäs normaalin 40minuutin päikkäreiden sijaan 2,5h... jos olisin siis tuon tiennyt niin olisin itekki nukkunu... no sitten päivä-päikkäreille ku vein ni ajattelin et no nyt ei ainakaan nuku enempää ku sen 40min ku nukku aamul niin paljon ni vetäs sit 1,5h x/
ei tullu käytettyä hyödyks sitten kun se 40min on just semmonen et saatan keretä justjust torkahtaa ja sit on loppu päivä ihan pöhnässä... pakko koittaa käydä jo nukkumaan ja toivoa että huomen aamuna sais nukkua pidempään x/

Sit muuten on kokoajan olo et jotain syötävää tekis mieli mut ei tiijjä yhtään et mitä niin sit ei tee mitään mieli..?
 
Mulla ollut nyt pari päivää ihan järjetön nälkä koko ajan, kun närästys on helpottanut. Lisäks vatsa toimii vähän liiankin hyvin ja löysänä. Tavallaan mulla on ummetusta.
 
Takaisin
Top