Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kiitos tsempeistä! Päivä kerrallaan tässä pitää mennä mutta välillä vaan pääsen vauhtiin ja Google ohjaa väärille reiteille ja aiheuttaa vaan lisää stressiä. :banghead:
 
Tällä hetkellä vasta rv 4+2 mutta oireena välillä paha olo, palelu, närästys ja runsas pissaaminen :rolleyes:
 
Ai juu! Pissaamisen unohdin listalta ja lihomisen. Vaatteet kiristää ja ehdin jo miettiä, että mitä ihmettä :D
 
Tällä viikolla melkein päivittäin joutunu miettii että oksentaako vaiko ei :/ ja tää jatkuva röyhtäily ku vähänkään jotain syö tai juo
 
Huh, ei käy kateeks teitä jotka voitte pahoin. Itselläni toistaiseksi vain lievää etomista. Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville!
Onkos kellään muulla ilmennyt hermojen kireyttä? Itse ainakin huomaan ärsyyntyväni helposti muiden ihmisten ajattelemattomasta käytöksestä ja puheista. Normaalisti annan mennä toisesta korvasta ulos, mutta nyt se tuntuu ylivoimaiselta. Mielentiloja on jokseenkin vaikea hallita. :hilarious:

Kara 6+1
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on myös tuota hermojen kireyttä havaittavissa. Välillä tuntuu että sais mennä pihalle itte jäähylle ku meinaa hermostua nii pienestä.
 
Mulla oireina tiuhemmat veskikäynnit, arat rinnat ja ehkä allekirjoitan tuon kiristyneen pinnan :wink tahtoo kolme vuotiaan kanssa olla sukset enemmän ristissä ja ärsyttää enemmän toisen ”turhat” kiukut. Alavatsa jomotuksia on myös.

Aiemmassa raskaudessa aikalailla samat ja jossain vaiheessa alkoi hampaiden pesu oksettaa :)
 
Samoja oireita täälläkin edelleen :) etomista, huimausta, väsymystä, pissahätää, kylmä on ja eilen vetäsin sellaset itkupotkuepätoivoraivarit imuroidessa, että pelästytin ittenikin :D Vissiin siis aika perusmeiningeissä :P

Heispa rv 6+3
 
Tällä viikolla muiden pahoinvointien ja aristuksien lisäksi vielä monet asiat maistuu todella omituiselle, esim kahvi ja tee. Äsken söin kukkakaaligratiinia ja se oli todella makeaa, mies ei ollu samaa mieltä :D Ja kaikki hajut ja tuoksut huomaa heti.
 
Ekassa raskaudessa mun hajuaisti oli aivan alusta asti ihan käsittämättömän tarkka. Tai haistoin pahat asiat jo kaukaa. Lisäksi mun maha oli jo ennen kymmenettä viikkoa sellainen, ettei sitä piiloteltu, ja kiloja vaan kertyi vaikka lenkkeili ja söi nätisti. Muuten en muista muita alkuoireita... paitsi että infernaalinen väsymys vaivasi pitkään, ja lopuksi selkä sekä lantio olivat todella kipeänä.

Nyt toisessa raskaudessa tein testin siksi, että tissit tuntui olevan hassusti tiellä, maha oli aivan sekaisin kun yritti vähän reippailla ulkona taaperon kanssa, ja juoksin pissalla koko ajan. Plussa tuli vaikka just oli vasta 3. Viikko käynnistynyt, hassua.
Nyt väsyttää kovasti ja vähän etoo tai heikottaa ajoittain, ja alamahassa koko ajan joku nipistely tai puristelu käynnissä.

Jännää nähdä kuinka samanlainen - tai sit täysin erilainen - raskaus tästä tulee tohon aiempaan verrattuna!
 
Mulla on jo vähän helpottanut aiemmin vaivannut jatkuva pissahätä (kopkop).
 
Mulla taas ei oo oikeen mitään oiretta.. Sekin on jotenkin ressaavaa, vaikka ehkä pitäisi osata nauttia. Täytyis mennä kyl eka kattoon onko masussa elämää.. Et osais ottaa vähä rennommin. Mullon ollu kyl helpot raskaudet aiemmista, mutta myös keskenmenojakin tullut.
Yhtenä päivänä mun oli nälkä kokoajan
Ja toisena päivänä nivusiin otti kipeää, siinä ne..
 
Mulla oli hajuherkkyyttä jo vähän ennen ku plussasin, samoin arat nännit joten näistä aavistinkin olevani raskaana :) Välillä on lievää jomotusta alavatsalla, repäisykipuja ja aamuyön unettomuus vaivaa. Aamuyöstä on myös älytön pissahätä :D
 
Mulla on kipeytynyt oikea jalka: pohje, takareisi ja pakara. Sekä alaselkä. Ihan kuin olisi jokin hermopinne. Voiko näin alussa olla? :confused:
 
Mä oon joka aamu neljältä ylhäällä, kun ei vaan nukuta. Uni varmaan tulis jossain vaiheessa mutta arkisin herätys on vimeistään puol kuus niin en ehtis edes nukahtaa uudelleen. Esikoisen raskaudessa oli samaa, valvoin aamuyöllä 1-2 tuntia. Iltaisin uni kyllä tulee heti ja nukun muutaman tunnin hyvin, sit alkaa pyöriminen ja viimeistään neljän aikaan katkeaa unet kokonaan.
 
Täälläpä ilmoittautuu yksi uusi heinäkuinen. Nyt 6+4 ja kokoajan on paha olo. Syömisen jälkeen on hetken melkein hyvä olo mutta muuten tosi paha olo. Oksentanu en oo, muutamaan otteeseen vaan yökkiny. Sinänsä nyt pitäis olla helppoa kun esikoista odottaessa oksensin jo kunnolla tässä vaiheessa, mutta ei tämä ilman sitä oksenteluakaan helppoa ole.

Muina oireina on lähinnä väsymys ja palelu.
 
Täälläpä ilmoittautuu yksi uusi heinäkuinen. Nyt 6+4 ja kokoajan on paha olo. Syömisen jälkeen on hetken melkein hyvä olo mutta muuten tosi paha olo. Oksentanu en oo, muutamaan otteeseen vaan yökkiny. Sinänsä nyt pitäis olla helppoa kun esikoista odottaessa oksensin jo kunnolla tässä vaiheessa, mutta ei tämä ilman sitä oksenteluakaan helppoa ole.

Muina oireina on lähinnä väsymys ja palelu.

Täällä kohtalotoveri, aamusta iltaan etoo :sad001
 
Nyt rv 5+1 (kuukautisista laskettuna). Oireita on ollut jo hyvän aikaa: alavatsakipuja, välillä paleltaa ihan hirveästi, välillä on kuuma, mielialanvaihteluita, turvonnut maha, välillä aivan tolkuton väsymys, hajuherkkyys, rinnat on tosi arat, hieman kuvotusta... Toivon, että ei tulis mitään kauheaa pahoinvointia.
 
Täällä parhaillaan kauhee kurkku- ja lihaskipu. Varmaan joku flunssa yrittää pukata eikä niinkään raskaus. Raskausoireina ajoittaiset vatsakivut, elohiirituntemukset ja muljahtelut, väsymys, palelu, valkovuodon lörähtely :D
 
Takaisin
Top