Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä oon ali- ja normaalipainon rajoilla, esikoisesta ja kuopuksesta tuli molemmista 8-9kg. Ja söin 6 krt päivässä ja välillä öisinkin :D nytkin lähtenyt kilo pois, vaikka herkuttelen lähes joka päivä.
 
Ja tosiaan onhan mulla monta kuukautta kerryttää kiloja :D
 
Mulla todettiin eilen bakteerivaginoosi ja nyt siihen antibioottipuikkoja paikallisesti. Hoitamattomana voi olla tuhoja tekevä! Etenkin näin raskauden 2.kolmanneksella. Hyvä kun menin lekuriin oudon valkovuodon vuoksi.
 
Hui empu, onneksi menit! Millaista se vv oli? Kävin kanssa viime viikolla lääkärissä ja mietin sitä mutta ei onneksi ollut sitä.
 
Empu oliko sulla muita oireita?

Melko oireeton muuten, vähän kirvelyä ja vv oli sellaista tosi ohutta juoksevaa ja hajutonta, harmaata, luulin jopa että olisi lapsivettä kun oli niin ohutta ja runsasta.
 
Empu okei. Mulla on ollut joskus vuosia sitten, mutta en enää muista mitä oireita mulla oli alavatsakivun lisäksi.
 
Onko teillä vielä jatkuneet nuo menkkamaiset alaselkä ja vatsakivut? Musta tuntuu että nyt viikoilla 13-15 vain lisääntyneet. Taitaa pikkuinen kasvaa vauhdilla. Epämukavia tuntemuksia vain mutta ei sinänsä kovia kipuja. Lisäksi "sukkapuikkokivut" ja repäisyt esim. aivastaessa.
 
Empu täälä on tosi voimakkaita välillä, kuuntelen päivittäin sydänäänet sen takia.
 
Onko teillä vielä jatkuneet nuo menkkamaiset alaselkä ja vatsakivut? Musta tuntuu että nyt viikoilla 13-15 vain lisääntyneet. Taitaa pikkuinen kasvaa vauhdilla. Epämukavia tuntemuksia vain mutta ei sinänsä kovia kipuja. Lisäksi "sukkapuikkokivut" ja repäisyt esim. aivastaessa.

Toisinaan on kipuja joo. Mutta vauvakin tosiaan kasvaa vauhdilla, ultrassa 13+0 oli kuulemma pää-perämitta reilut 6 cm ja nyt 15+3 odotussovellus sanoo, että se on 10 cm.
 
Empu täälä on tosi voimakkaita välillä, kuuntelen päivittäin sydänäänet sen takia.

Niimpä aina säikkäyttävät, mutta sekin säikäyttää kun ei olekaan mitään tuntemuksia :grin Mullakin doppleri mutta kuuntelen noin viikon välein sillä.
 
Erottaisiko harkkasupistukset nuista alavatsan juilimisista? Ensiraskaus, niin en oikein osaa erotella, mutta ilmeisesti supistuksessa vatsa kovettuu jotenkin?
 
Muokattu viimeksi:
Joo, mulla alkanu olla niitä aika tiuhaan taas, koko alamaha jännittyy.
 
Onko teillä vielä jatkuneet nuo menkkamaiset alaselkä ja vatsakivut? Musta tuntuu että nyt viikoilla 13-15 vain lisääntyneet. Taitaa pikkuinen kasvaa vauhdilla. Epämukavia tuntemuksia vain mutta ei sinänsä kovia kipuja. Lisäksi "sukkapuikkokivut" ja repäisyt esim. aivastaessa.

Täällä ollu melkein koko raskauden ajan tollasta menkkamaista kipua.
Nyt tosiaan menossa 12+4.
 
Täällä liitoskivut hieman riesana ja toinen kolmanneksen alussa vasta mennään.
 
Mulla alkoi 16+0 viikosta lähtien liitoskivut. Nyt 17+3 ja lähes jokapäiväisiä nuo menkkamaiset kivut. Nyt todellakin tietää olevansa raskaana. Alamaha on myös kosketusarka kohdun kohdalta, selkeästi alkanut nyt kasvamaan oikein urakalla, piti uusia alushousuja käydä ostaan kun edelliset alkoi painaan. Lonkkia särkee myös. Tää 2kk jatkunut yskä on jo lähes voitettu, joten onneksi voi jo hiukan taas kävellä, se helpottaa.
 
Mulla ei edelleenkää oo oireita ja en ees uskoisi olevani raskaana ellen tietäisi! Satunnaisia mahakipuja, tissit ja vatta kasvanu ja tissit arat. Siinä ne. Tänään siivosin ja järjestelin koko asunnon eikä tuntunu missää. Koska liikkeitä tuntuu satunnaisesti, kuuntelen päivittäin sydänäänet että tiedän olevani edelleen raskaana. Nyt 15+2.
 
Mulla ei edelleenkää oo oireita ja en ees uskoisi olevani raskaana ellen tietäisi! Satunnaisia mahakipuja, tissit ja vatta kasvanu ja tissit arat. Siinä ne. Tänään siivosin ja järjestelin koko asunnon eikä tuntunu missää. Koska liikkeitä tuntuu satunnaisesti, kuuntelen päivittäin sydänäänet että tiedän olevani edelleen raskaana. Nyt 15+2.

Mulla vähän sama ollut pari viikkoa. Aika normaalisti saa touhuta ja lenkkeillä eikä aiheuta masussa tai olossa mitään, hyvin jaksaa. Toista se oli vielä muutamia viikkoja sitten, kun heti alkoi painamaan ja hengästyttämään ja piti oman voinnin mukaan edetä. Rinnat on toki arat ja vatsa pyöristynyt, sekä satunnaisia tuntemuksia masussa, mutta tosi vähäisiä.
 
Mulla vähän sama ollut pari viikkoa. Aika normaalisti saa touhuta ja lenkkeillä eikä aiheuta masussa tai olossa mitään, hyvin jaksaa. Toista se oli vielä muutamia viikkoja sitten, kun heti alkoi painamaan ja hengästyttämään ja piti oman voinnin mukaan edetä. Rinnat on toki arat ja vatsa pyöristynyt, sekä satunnaisia tuntemuksia masussa, mutta tosi vähäisiä.

Tämä. Pitäis vaan nauttia kun pääsee näin helpolla muttaku ei osaa kunnolla!
 
Takaisin
Top