Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään taas huono olo aaltoillu, töissä ei kuitenkaan enää ollu huono olo.
Eikö oo jännä miten töissä ei ole huono olo? Tai en tiedä miten sulla yleensä, mutta kotona on ihan kauheaa välillä, ehkä siks en odota vkonloppua. Ja kun en kuitenkaan pysty nukkumaan kun pitää herätä välillä syömään :sad001. Puntaria en oo vieläkään löytäny. Hirveä turvotus, sitä kai tää on, maha on jo yllättävän selkeä pömppä, rv 8+1. Ja nyt tuli lisäks mahakipuja ja ilmavaivoja ku oon syöny liian usein :sad001, kun ei se oo tottunu ja iänikuinen leipä varmaan närästää pidemmänpäälle...
 
Paino ei ole noussut. Luin että keskimäärin nousisi 5kg ensimmäisen kolmanneksen aikana. Nyt rv 11. Joka toinen päivä olen varmaan oksentanut, kotona, metroaseman vessassa, mutta en töissä (!) Herkkuja ei tee mieli, joten se on vain hyvä.
 
Eikö oo jännä miten töissä ei ole huono olo? Tai en tiedä miten sulla yleensä, mutta kotona on ihan kauheaa välillä, ehkä siks en odota vkonloppua. Ja kun en kuitenkaan pysty nukkumaan kun pitää herätä välillä syömään :sad001. Puntaria en oo vieläkään löytäny. Hirveä turvotus, sitä kai tää on, maha on jo yllättävän selkeä pömppä, rv 8+1. Ja nyt tuli lisäks mahakipuja ja ilmavaivoja ku oon syöny liian usein :sad001, kun ei se oo tottunu ja iänikuinen leipä varmaan närästää pidemmänpäälle...

Kotona on joo häjy mut töissä ei juurikaan, jostain syystä.
 
Mulla oli sama juttu viime raskaudessa, töissä olo Ok ja kotiin mennessä alkoi pahoinvointi. Nyt on sama aikataulu, vaikka kotona olenkin. Pahoinvointi alkaa siis kolmen, neljän aikoihin iltapäivästä ja kestää iltaan saakka.
 
Uusi riesa on virtsatietulehdus johon sain antibiootit ilman näytteenantoa! Vielä on pohdinnassa aloitanko kuurin vai menisikö nämä lievät oireet ohi nesteellä ja karpalomehulla. En haluaisi ottaa antibioottia mutta pakko se varmaan on. :sad001

Kuuri on kuulemma turvallinen raskaana ollessa mutta antibiootti on aina antibiootti.
 
Empu mä suosittelen, että hoidat antibiooteilla sen virtsatieinfektion, ettei pääse nousemaan munuaisiin pyelonefriitiksi ja siinä vaiheessa vaatii kyllä tujumman kuurin ja hoidon :)
 
Mulla on aivan kamala ruokahalu koko ajan. Paljoa ei voi kerralla syödä, mutta vatsa huutaa ruokaa 2h välein, ja se tulee kipeäksi jos ei syö. Töihin joutuu ostaa enempi evästä ja pitää ylimääräisiä taukoja. Huoh.
 
Täällä tänään eka oksennus aamupalan jälkeen.Muuten oireena turvotus, repäisy tuntemukset,rintojen arkuus+rinnat kasvanut.Aamulla ei tee mieli yhtään syödä mutta on pakko.
 
Täällä rv 8+2 menossa.

Oireina käytännössä koko ajan huono olo, en haluaisi syödä juuri mitään. Joitakin juttuja tekee mieli.

Verenvuotoa välillä.

Mieliala ehkä hieman normaalia kireämpi.

Väsymyksestä en osaa sanoa, ku oon ollu flunssassa.

Pissattaa usein.
 
Joo, välillä ärsyttää kaikki. Tänään meinas avokki olla päätään lyhyempi ku ei osannu pitää päätään kiinni ja tajuta et minä oon oikeessa eikä se. Kyse oli siis koirien kiinnipidosta jne.
 
Mulla kanssa ärsyyntymiskynnys aika matala. Ja nukun 20-8 melkein joka yö ja päivällä kanssa vähän, jos mahdollista.
 
Tuleeko teille mahakipua makuuasennossa? Mun on todella vaikea löytää hyvää nukkuma-asentoa, kun tuntuu painetta. Erityisesti selinmakuulla.
 
Tuleeko teille mahakipua makuuasennossa? Mun on todella vaikea löytää hyvää nukkuma-asentoa, kun tuntuu painetta. Erityisesti selinmakuulla.
Ei ole tullut mahakipua, joskus asentoa vaihtaessa tuntuu, mutta ei erityisen pahalta. Oon aina tykänny nukkua mahalteen ja aion nukkua niin kauan, kuin tuntuu mukavalta. Tosin rintojen arkuuden takia ei oikein pysty.
 
Mulla tulee oikealle puolelle mahakipua ku oon oikealla kyljellä, samoin jos vaihdan liian äkkiä asentoo pitkällään niin mahassa tuntuu joitain "repäisy" kipuja.
Ennen tätä raskautta en kuopuksen syntymän jälkeen nukkunut mahallaan, nyt herään aina mahallaan :D
 
Täällä sama että 4 aikaan illalla alkaa etova olo. Joka ilta pitänyt puklauttaa kunnolla joka helpottaa oloa hetkeksi kunnes se pala nousee takaisin suoraan tuohon leuan alle. :hungover: Onko kukaan vielä kokeillut nuita pahoinvointirannekkeita että onko apua :anyone kahteen viikkoon ei voinut syödä oikein mitään eikä varsinkaan lämmintä ruokaa. kolmas viikko alkoi vähän jo pysytä maistamaan ja nyt neljäntenä voi syödä hiiren annoksen lämmintä ruokaa. Eikä asiaa auta tuo 4 jälkeen olit syöny tai et niin se alkaa.. Nälkä on ihan suuunnaton vaan ei pysty ei..:depressed:
 
Uutena ”oireena” on harkkasuppari, jo parina päivänä tullu. Tänään töissä sit jo vähä enempi.
 
Minä kävin ostamassa nuo rannekkeet. Nyt eka illasta ja aamusta pelkkä positiivinen kokemus :happy: Olkoon vaikka lumevaikutus mutta illalla saattoi syödä!! Aika tarkka vain paikasta. Jos millin erehtyy siirtään (ainakin toiseen ranteeseen ei asetu yhtä hyvin ku toiseen niin nappi painaa aika lailla) niin aika pian alkaa huomata eron :eek: Toki pahinmpaan aikaan on sellainen pieni etiäinen etovasta olosta mutta ennen kaikkea se pala on kurkusta pois:happy: Ps. Ei auta hajuherkkyyteen :laughing002
 
Tuntuu, että oireet on kadonnu. Eilen aamulla meinasin oksentaa, nyt ei mitään. Muutakun kamala turvotus. Pelkään vain pahinta koko ajan..
 
Bellamama, niin mustakin tuntuu vähän väliä. Heti kun ei voi pahoin tai vatsaa nipistele, pelkää pahinta. Kaikki menee varmasti hyvin, oma mieli vaan tekee tepposia. Ainakin musta tuntuu että nää hormonit saa mun jo muutenkin herkän mielen ihan pyörälle.
 
Mä käytin päivittäin 6-8vk rannekkeita ja mulla helpotti ihan älyttömästi oloa. Kaikillahan ne ei toimi. Vieläkin on välillä etovaa oloa vaikka viikkoja on jo 12...
 
Takaisin
Top