Millaisia raskausoireita sinulla on?

Miulla on tissit reagoineet ainoastaan esikoista oottaessa, sen jälkeen ei oo ollu tissi oireita. Ja neljä lasta on :) Ei mun tietääkseni kaikilla tissit ees reagoi raskauteen.
 
Ennen tikuttamista: menkat ehtivät olla myöhässä vajaan viikon, menkkakipuja oli, joten odottelin että vuotokin alkaa. Jokin kuitenkin sanoi taka-alalla, että voisiko..?, koska mm. elin hyvin rauhakseen pari viikkoa ennen, vähentelin tupakanpolttoa (normaalisti poltin n. 5/pv), kieltäydyin juhlimisesta jne. Rinnat olivat aremmat kuin yleensä hormonivaihtelussa.

Plussan jälkeen: Järkytys ja silti heti outo varmuus - kuin olisi kasvanut aikuiseksi yhdellä vessakäynnillä. Tarve ottaa selvää asiasta ja suojautua. Rinnat ja nännit kipeet ja turpeat, pahoinvointi alkoi 5. viikolla mutta helpottui. Etovaan oloon sain helpotuksen jo seuraavana päivänä siitä kun aloitin B6-vitamiinin ottamisen vielä raskaus&imetys-monivitamiinin lisäksi. Oksentanut en ole ollenkaan ja toiveissa on että pysyisi edelleen kurissa, olipa syynä B6, sattuma tai blacebo :)
Ärtyneisyyttä ja itkuisuutta hassuista asioista normaalien lisäksi. Repäisykipuja ja etenkin illalla välillä hirveitä kouristeluja, etenkin jos jostain syystä jännitän väärin alavatsaa esim. sitä treenatessa tai pidätän pissaa liian pitkään (yölläkin saattaa herättää). Tästä syystä en uskalla tehdä vatsoja ja ravaan vessassa.. Seksiä ei ole kokeiltu nyt koska mies pidemmässä reissussa, jännittää miten sujuu kun kohta nähdään :O Janottaa, iho kuivuu (lievä atopia täälläkin), hilseily päänahassa kuin keskitalvella jne.
Väsyttää!!

Tämä on siis ensimmäinen raskaus ja puoliyllätys. Oltiin siis tyypillisesti puhuttu että tuossa hieman myöhemmin saa lapsi tulla, mutta riittikin yksi "vamain päiväin vahinko". Miten se menikään - Miksi kutsutaan miestä joka luottaa varmoihin päiviin? - Isiksi :D
Todella jännittäviä viikkoja eletty, tai oikeammin tylsän jännittäviä ajantapon kannalta - mitään muuta ei ajattele kuin loppuviikon ultraa ja varmistusta siihen että siellä on joku sydämellinen :Heartred Tai jos ei olekaan.. Luettu on keskenmenoista, tuulimunista ja kaikesta mitä ei varmaan pitäisi miettiä mutta minkäs teet.

Tulikin pieni romaani ja tuntuu että riittäisi enemmänkin, hauska kirjata ajatuksiaan ylös samassa tilanteessa oleville. Foorumin ja vertaistuen ajatuksen löysin vasta ihan äskettäin. Lähipiiristä vain muutama lähin ystävä tietää, tuleville isovanhemmille kerrotaan vasta noin viikon päästä jos kaikki pysyy ok.
Tervehdys kaikille ja kaikkea hyvää!
 
Tissit. Ja jatkuva vessassa ramppaaminen :D ja toki tunteet alavatsan seudulla
 
Kai tää tähän ketjuun kuuluu. Ärsyttää. Kiukuttaa. Väsyttää. En taho mitään. Yhyyy
 
Mullakaan ei ole mitään tuntemuksia tisseis ja ne on jopa pienentyneet nyt. Ehkä johtunee siitä että olen pari kk sitten päättänyt liki 11kk kestävän imetyksen :)
Edellisissä raskauksissa tissit on ollut se eka asia mistä huomennut raskauden.

Ja runsasta valkovuotoa täälläkin.
Ällötys jatkuu tosi voimakkaana sanoin väsymys..
Nytkin makaan sohvalla kesken kotihommien, kun alkoi niin kovin heikottamaan.
 
Mulla ei oo tisseissä tuntunu mitään missään odotuksessa. Maitoo tosin tulee vuos sitte oon lopettanu imetyksen :rolleyes: musta se ei koskaan loppunu et puristaessa tulee maitoa. En toki mitään liivinsuojia oo tarvinnu :)
 
Mulla on nyt jatkuva kuvottava olo ja aivan sairas salmiakin himo :D Kokoajan pitäis myös syödä että pysyis paha olo pois, mutta sit on kokoajan täys olo, jolloin tulee myös pahaolo :D on tää vaikeeta
 
Aika hassua miten oireet aaltoilee, tänään taas ollut paljon repäisykipuja.

Mies sanoi että mun tissit tuntuu kiinteämmiltä, vastasin hänelle että nauti nyt niistä kun voit :D Ne on 3 x vuoden ihmetyksen runtelemat, ettei oo kiinteet olleet enää aikoihin. Ekassa raskaudessa oli niin kipeät tähän aikoihin, että en pystynyt edes nukkumaan mahallani.

Tuntuu, että jokaisen raskauden jälkeen ne on olleet vähemmän arat.
 
MinnaV, mulla tismalleen samanlainen olo. On tää aikamoista tasapainoilua.

Pahoinvointi on yllättänyt mut täysin, alkoi jo rv 5 ja voimistunut tasaiseen tahtiin. Töissä käyminen on välillä tuskaa. Nyt positiivisten ultrakuulumisten jälkeen tän jatkuvan kuvotuksen kestää paljon paremmin. :)

Muita raskausoireita on kipeät rinnat, lämmönnousu, jatkuva väsymys, ummetus (voi kyllä...) ja pissalla ramppaaminen.
 
Mä oon tosi herkillä. Pelkkä ajatuskin saattaa alkaa itkettämään. Ja alavatsassa kuplii ja turvotus on alkanut iltaisin todenteolla...
 
Tää kuvotus vaan pahenee pahenemistaan. Mitään ei tee mieli ja kaikki ällöttää. Jatkuva huono olo ja heikotus. Syöminen on sellasta väkisin syömistä, kun tällä hetkellä ei ole yhtään ruokaa mikä ei ällöttäisi. Tänään 9+0
 
Sama mulla. Paha olo pahenee, tekis mieli vaan maata sohvalla. Mulla tänään 8+5.
 
Jospa ens viikolla helpottais, eikö se ollut että vkolla 9 raskaushormoni on korkeimmillaan?
 
Mulla tullu pieniä menkkamaisia kipuja alaselässä. Menee nopee ohi, ni ei ees melkee muista et on yks oire lisää :D Paleluu en osaa yhdistää raskausoireeksi, kun oon aina jäässä (varsinkin töissä)..
 
Hyvin lievää pahoinvointia oon huomannu parina aamuna, täytyy varmaan alkaa laittaa joku trippi yöpöydälle et aina ennen nousemista hörppis siitä vähän :D
 
Alavatsaa ja - selkää jomotti tänään ekaa kertaa eikä mennyt ohi kuin sillä että makasin aivan paikallani lämpimän peiton alla. Flunssa on vienyt mut muutenkin sängyngpohjalle ja päätin nyt pysyä kolme päivää kotona ettei vaan sattuis mitään puolikuntoisena rehkimisen takia.
 
Mä sanoin eilen miehelle, et varo! Ole ekstra huomaavainen. Ja kun sanon, niin poistu heti toiseen huoneeseen. :D Minuun ei päde enää normaalin ihmisen säännöt. Oon kiukkuinen, eikä sille voi mitään :_D
 
Nenä vuotaa. Lauantaina mietin jo, että alkaako joku tauti. Mut ei, sehän on raskaus.
 
Takaisin
Top