Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on synnytys auttanut... Loppuraskauksissa saattanut mennä viikkokin samoilla silmillä. Hormonit muuttaa unen kevyemmäksi ja joillain häviää unet kokonaan.

Halleluja... Mahtaa olla hyvät silmäpussit huhtikuussa :D toivottavasti ei hirveesti mee yliajalle, tai joudun valvomaan tästä hetkestä toukokuuhun asti.
 
Halleluja... Mahtaa olla hyvät silmäpussit huhtikuussa :D toivottavasti ei hirveesti mee yliajalle, tai joudun valvomaan tästä hetkestä toukokuuhun asti.
Mulla on ihan näppärän tummat silmänaluset :D Vielä kun noi hemppa ja rautavarastot tipahtaa niin muutun muutenkin kalpeaksi... Kyllähän se uni voi toki palata kun loppuraskaus väsyttää kroppaa enemmän, mut niin ei ainakaan mun kohdalla ole käynyt :)
 
Täälläkin uni ollut kevyttä raskauden aikana. Vielä kun saisi nukkua hyviä pidempiä yöunia niin ei kykene.. Se kyllä ärsyttää. Sama itselläkin että herään esim. Vessahätään jossain klo 2 aikaan ja en saa heti unta. Saatan pyöriä sängyssä reilun tunnin saamatta unta.. Sitten olen jossain vaiheessa nukahtanut. Sitten ihan tötterö olo aamulla :wacky::wideyed::woot:
 
Nuo kevyet yöunet on tuttuja täälläkin. Jos sattuu kunnolla heräämään esikoisen ääniin tai vessahätään, niin helposti menee useampi tunti unta taas odotellessa. Joskus ei tuu uni enää loppuyönä silmään ollenkaan. Noh, jospa synnytys korjaa tämän.. ja onneks on pystynyt vielä ottamaan päikkäreitä
 
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.


Ei ole raskaus oireita mutta pelotti julmetusti mennä ultraan alku pahoinvointi oli ja katosi ja se että edes vauvan potkuja en tunne ja masu kasvaa sanoinkin ehkä se on sitten lihavuutta kun vatsan kasvu on ainut oire.

Mutta siellä se oli. Istukka edessä, mikä on syynä etten tunne liikettä.
 
Mulla oli vaihe, että heräsin ihan joka yö vessaan ja sitten en meinannut saada unta. Tää alkoi ehkä joskus rv 17 ja jatkui ehkä rv 22 tai 23 tienoille. Nyt pitäisi koputtaa puuta, mutta viime viikot olen kuitenkin nukkunut ihan hyvin:) Eli raskaudessa voi hyvin tulla vielä moniakin erilaisiakian vaiheita unen suhteen.
 
Mulla nyt ihan joka yö vetää suonta oikeesta pohkeesta ja välillä päivisin ihan järkyttävät säryt jaloissa, etenkin takareisissä.
 
Mulla nyt ihan joka yö vetää suonta oikeesta pohkeesta ja välillä päivisin ihan järkyttävät säryt jaloissa, etenkin takareisissä.
Syötkö magnesiumia? Mun on pitänyt nyt raskausaikana tuplata määrä, varmaan joutuu loppuraskaudessa taas kolminkertaisen määrän ottamaan normaaliin verrattuna. Kannattaa katsoa, että on sitraattimuotoista. Magnesiumia saa myös suihkeena, että voi suoraan jalkoihin suihkuttaa :)
 
En oo nyt hetkeen syöny kun loppu, pitää vissiin ostaa lisää ja alkaa syömään ihan reilusti. Kiitos vinkistä.
 
Voikohan supistukset tuntua vain ylävatsalla? Vähän aikaa sitten tuntui muutaman kerran lyhyen aikaa tosi kipeältä ylävatsassa. Helpotti, mun menin sohvalle makaamaan.
 
Voikohan supistukset tuntua vain ylävatsalla? Vähän aikaa sitten tuntui muutaman kerran lyhyen aikaa tosi kipeältä ylävatsassa. Helpotti, mun menin sohvalle makaamaan.
Miksikäs ei? Minullakin tulee jo paria erilaista. On ihan vaan tuota kovettumista jossa semmoista lievää menkkamaista jomotusta, sitten semmoista koko vatsaa kiristävää ja vielä semmoisia todella vihlovia jos liikkuu reippaasti. Että kyllähän noita voi tuntua hyvin erilaisia.
Mutta ylävatsakipuja kannattaa seurata koska voivat viitata myös sappivaivoihin joita voi tulla tietääkseni herkemmin raskaana.

Itsellä SI nivel kenkkuilee jo kunnolla, mutta tukivyötä ei voi käyttää koska alavatsa edelleen herkästi ärtyy eikä kestä puristusta. Että varoen liikutaan ja pitkään ei voi istua paikallaan.
 
Onneksi tuon päivän jälkeen ei ole tuntunut sellaista kipua vatsassa. Epäilen kyllä supistuksiksi, kun kyseisenä päivänä olin ehkä rehkinyt vähän liikaa (siivonnut yms.).
 
Ootteko huomanneet muutoksia oloissa, kun viimeinen kolmannes lähestyy? Mulla just pyörähti viimeinen kolmannes käyntiin ja olo on kyllä viime viikkoina muuttunut raskaammaksi. Harkkasupistuksista on tullut päivittäisiä ja maha painaa sen verran sekä liitoskivut kiusaavat niin, että esim. juokseminen tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta. Mitäköhän tässä viimeisen kahdentoista viikon aikana on vielä odotettavissa?o_O
 
Mä oon myös huomannut, että olo on muuttunut tukalammaksi nyt joululoman jälkeen. Töissä usean tunnin istuminen tuntuu aika tuskaiselta, kun jotenkin tulee painetta ylävatsaan ihan rinnan alle siten, että sattuu. Lisäksi olen huomannut jaksamisessa selkeän eron. Töiden jälkeen tuntuu, että olen täysin poikki, enkä jaksa enää yhtään mitään. Ehkä täytyy taas ensi viikolla neuvolassa kysyä kannattaisko hemoglobiini tarkistaa. Viimeksi arvo oli 111, mutta ei vielä päädytty rautalisään. Toisaalta olen toistaiseksi selvinnyt ilman supisteluja ja liitoskipuja.
 
Nyt olen huomannut, että on alkanut tulla jonkin verran turvotusta. Varsinkin sääriin. Onko muilla vastaavaa? Varmaan juuri turvotuksen takia painoakin on tullut vähän enemmän viime viikkoina.
 
Jep, mulla jalkaterätkin turpoaa, sukista jää jäljet sääriin. Otin loputkin sormukset pois joku viikko sitten, kun sormet on aamuisin turvonneet ja kankeat. Mulla oli tullut painoa myös vähän enemmän kuukaudessa. Alkupainoon nähden tähän mennessä tullut 5kg. Mutta nyt viimeisellä kolmanneksella taitaa se paino vasta alkaa tulemaankin :)
 
Mulla ei taas ole vielä lainkaan turvotusta, vaikka rv 30 jo kolkutteleekin. Ennen raskautta oletin, että turvotus olisi tässä vaiheessa jo ihan huomattavaa, mutta eipä näköjään. Mun vihkisormuksetkin on hankittu noin puoli kokoa liian isoina, koska ajattelin, että eivät sitten jäisi esim. raskauden aikana välittömästi pieniksi, kun sormet turpoaa. Yhtä löysät ne kuitenkin on kuin ennen raskauttakin. Painoa mulle on kyllä tullut yhteensä n. 10 kg, mutta se on mennyt lähinnä mahaan ja tisseihin.
 
Mulla turvotusta on vaihtelevasti, lähinnä sormissa iltapainotteisesti. En oo sormusta nyt pitäny, ku yks ilta oli siinä ja siinä, että sain pois sen, nyt en oo kokeillu ees. Jalkoihin jää sukista rajat niinku aina ennenkin, ei mitään mahdotonta turvotusta.
 
Mulla sormukset sopii vielä ihan hyvin. Huomaan lähinnä, että tiukemmista housuista ja sukista jää jäljet sääriin ja nilkkoihin. Ei tämä oikeastaan vielä vaivaa, mutta toivon ettei pahenisi kovin paljon.
 
Mulla huomaa kanssa sääristä ja nilkoista, että sukista jää vähän enemmän jälkeä, kuin normaalisti. Sormissa ei vielä ainakaan oo mitääm havaittavaa turvotusta. Tosin viime raskaudessakin sitä tuli vasta siellä ihan viimeisillä viikoilla, eikä sillonkaan mitenkään erityisen paljoa. Vähän oli aina aamuisin jähmeät sormet.
 
Takaisin
Top