Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onks muilla sellaista tunnetta, että (reippaasti) kävellessä maha alkaa hölskyä ja tulee vähän huono olo? Mulla tulee välillä. En ole hirveästi välittänyt tai pitänyt vakavana, mutta se tuntuu pahenevan. On hiukan sukua sille tunteelle, että olisi syönyt vatsan täyteen ja lähtisi juoksemaan, mutta tää ei liity ainakaan täyteen vatsaan. Esim. tänä aamuna olin lenkittämässä koiraa ennen aamupalaa ja tuli tosi vahvasti tällainen tunne.
 
Minulla tulee huono olo jos selälläni olen pitkään sängyssä, tuntuu että kohtu painaa verisuonia jo että tulee se huono olo.. kyljellään ollessa helpottaa sitten.
 
Elokuun lopussa poistettiin Mirena ja tässä välissä ollut 2 menkat.
Ovulaatiotestissä positiivinen 5.11.

Ovulaation jälkeen vuotanut enemmän ja vähemmän erilaista limaa :smiley-ashamed004
6dpo Pientä nippailua alamahassa (kiinnittyminen?)
7dpo Tästä päivästä lähtien milloin mitenkin juilinut ja jomottanut alamaha
8dpo Huomasin että tisseissä on ruvennut isot ja pienet verisuonet näkymään todella selvästi, sekä kuumat hellanlevyt haisivat ihan järkyttävälle metallille. Peiton alla tulee kuuma ja sitten tulee kylmä kun peiton ottaa poislaughing7
9dpo nänneihi koskenut/vihlonut koko päivän, nälkä koko ajan.
10dpo eli tänään Nännit kipeät/herkät, aamulla joutui 2 kertaa vessaan juoksemaan koska tuntui että oksennan. Edelleen nälkä vaikka syönyt vähän väliä. Alamahassa ollut jonkin aikaa myös paineen tunne ja mahallaan ollessa niinkuin pehmeähkö pallo olisi jäänyt alle, sekä himo kookosta kohtaan on heräillyt vaikka yleensä se on ollut ihan ok makusta :laughing002 tätä kirjoittaessakin on vähän sellainen olo että kohta saa juosta vessaan :depressed:

Näitä tuntemuksia ei siis ole ollut näin vahvoina 2 viime kierron aikana :happy8
Vauvakuume on siis kova, mutta 2 pettymyksen jälkeen olen varautunut myös pahimpaan :confused:
Tulikohan tää sun viesti oikeaan paikkaan? Kun tämä on lasketun ajan ketju, niin olitkohan noihin kuumeiluketjuihin aatellu kirjoittaa? :) En tietenkään rupea ketään tikulla silmään tökkimään :happy:
 
Täällä on ihan hirveet nivuskivut, kävelyn jälkeen pistää ihan sietämättömästi. Tämä viikko olis vielä sairauslomaa, saa nähdä jatkavatko perjantaina.. Ei paljoa pysty tekemään, ettei tuu noita kivuttomia supistuksia, ja nyt vielä tuo nivuskipu päälle :sorry: Morkkis, ettei ole töissä, mutta pakko mennä oman voinnin mukaan :sad001

Jei, uusi oire: jalkojen puutuminen ja tunnottomuus, supistusten ja nivuskipujen lisäksi. Sairauslomaa vielä pari viikkoa päälle ja huomenna äitiyspolille. Kävin tänään yksityisellä lääkärillä, kun eilen meinas lähtä kaupassa jalat alta jalkojen puutumisen vuoksi. Laittoivat lähetteen onneksi nyt äitiyspolille. Vatsan koko on kuulemma minulla viikkoihin nähden erikoisen suuri. Teen varmaan jättiläistä :grumpy:
 
Jei, uusi oire: jalkojen puutuminen ja tunnottomuus, supistusten ja nivuskipujen lisäksi. Sairauslomaa vielä pari viikkoa päälle ja huomenna äitiyspolille. Kävin tänään yksityisellä lääkärillä, kun eilen meinas lähtä kaupassa jalat alta jalkojen puutumisen vuoksi. Laittoivat lähetteen onneksi nyt äitiyspolille. Vatsan koko on kuulemma minulla viikkoihin nähden erikoisen suuri. Teen varmaan jättiläistä :grumpy:
Onko sulla tukivyö käytössä? Siitä vois olla apua ettei ohut paina hermoja niin kovasti :) Sit tietty lantionpohjan jumppaa, ei pitkiä aikoja paikallaan seisoskelua jne. Mulla itsellä puutuu jalat istuessa, se on taas kohta siirryttävä tuolilta jumppapallon käyttäjäksi kun ei muuten pysty.

Mahan koosta voin lohduttaa, että ei se välttämättä kerro vauvan koosta mitään, varsinkaan tässä vaiheessa :) Tsemppiä! Toivottavasti saat äitiyspolilta toimivia neuvoja/apua vaivoihin!
 
Nyt käyty polilla, joka osoittautui turhaksi käynniksi. Vauvalla kaikki kunnossa siis, mutta raskaus ei kuulemma pysty aiheuttamaan jalkojen puutumista. Vauva ei voi kuulemma painaa hermoja tai raskaus ei voi liittyä hermosärkyyn. Lääkäri oli diagnosoinut minulle selkäsäryn, joka aiheuttaa jalkojen puutumista, ennen kuin oli edes tavannut minua. Kerroin hänelle, ettei selässäni ole vikaa, vaan jaloissa ja supistuksissa. Toivotti vielä hyvää päivää ja pyysi olemaan yhteydessä terveyskeskukseen jos selkäsärky jatkuu ja jos on kivuliaita supistuksia, käski olemaan heihin uudestaan yhteydessä. JustJust. Vituttaa kuin pientä apinaa. Tuli olo, että minusta haluttiin eroon mahdollisimman pian :grumpy: Mainittakoon vielä, että yksityiseltä puolelta yleislääkäri tutki selän minulta eilen, jonka mainitsi lähetteessä, eikä siis selässä ollut mitään vikaa.

Noh, kävin ostamassa sitten tukivyön, jospa siitä saisi apua. Viime yönä vasen jalka puutui täysin, eikä jalalle välillä pysty varaamaan ollenkaan. Levolla mennään ja jos oireet pahenee, sitten meen yksityiselle gynelle. VMP.
 
Lucinda, anteeksi mut mitähän vittua?! Totta helvetissä voi vaikuttaa raskaus puutumiseen kun kohtu kasvaa ja kudokset antaa periksi :D Lantionpohjaa kannattaa treenata tehostetusti, sehän voi vaikuttaa tilanteeseen ja toivotaan tukivyöstä olevan apua! Ja tietysti käyt lääkärissä niin monta kertaa valittamassa, että keksivät miten sua auttaa :) Tsemppiä!
 
Niinpä.. Kotikonsteilla mennään. Mäpä kokeilen tuota lantiopohjatreeniäkin tehostetusti. Kiitos :Heartred
 
Mä itse jossain vaiheessa kuvittelin mulla olevan paikat kunnossa, mut kyllä siitä tehostetusta treenistä on ollut uskomattoman paljon apua! Mulla siis notkoselkä ja oon ajatellut selkäkivun johtuvan siitä, mut ehkä mulla vaan onkin ollut lantionpohjan lihakset huonossa kunnossa, vaikkei pissa lorahda aivastaessa tms :)
 
Lucinda, nyt vaan piinaat ne lääkärit pyörryksiin tuolla niin uskotaan :grin minulla ekassa raskaudessa oli tuota samaa, mutta onneksi silloin neuvolalääkäri oli niin ihana että otti tosissaan. Minulla ei kyllä valitettavasti mitkään tukivyöt auttaneet, mutta pääsin silloin sairaslomalle reilusti ennen äitiyslomaa niin sai lepäillä ja liikkua omaan tahtiin.
Nyt tuntuu että iskiashermo on se joka oireilee ja välillä kun nousee sängystä niin toinen jalka en kanna. Mutta onneksi tuohon on auttanut vielä jumppa :)
 
Ja oksentelu on tullu takasin... Toissailtana olin menossa nukkumaan ja hirveet oksennukset. Nyt tuli sit hampaita pestessä ja sen jälkeenki...
 
Voi ei elokuinen:sad001 Paljon sulla on nyt viikkoja? Toivottavasti pääsisit eroon tuosta pahoinvoinnista, musta se oli todella kuluttavaa.
 
Tsemppiä elokuinen! Mäkin kävin työpäivän aikana vaivihkaa oksentamassa, yäk. Ei kärsi olla yhtään nälkä, kun heti lentää laatta, aamulla ei pysty peseen hampaita myöskään. Onneks sitä 24/7 ällötystä ei oo ollu pitkilleen, mut tää oksentelu ei taida loppua ennen ku synnytyksen jälkeen.
 
Täällä kans jatkuva etova olo ja välillä oksentelen... Ei sentään niin paha kuin kolmatta odottaessa oksentelin päivittäin 3+ viikolta 40+0 viikoille kun synnytyin. Yyyh... Ainut millä yritän itseäni lohduttaa niin nämä ”paskat” raskaudet tuottaneet helppoja ja hyvin nukkuvia vauvoja kun taas helpot raskaudet tuottaneet moniallergisia ”riivattuja” 24/7 karjuvia vauvoja, jotka alkaneet nukkua edes 5h putkeen joskus 2-vuotiaina :D

Mutta siis tsemppiä pahoinvointeihin, aivan helvetin ikävä vaiva :sad001
 
Voi ei elokuinen:sad001 Paljon sulla on nyt viikkoja? Toivottavasti pääsisit eroon tuosta pahoinvoinnista, musta se oli todella kuluttavaa.

17+1 on nyt viikkoja. Hauskaahan oli käyä yks päivä työterveydessä hakemassa saikku lappu yhelle päivälle. "eihän enää tässä vaiheessa raskautta kuuluis olla pahoinvointia." sanoppa se mun pahoinvoinnille :grin onneks kuitenkin selviää kotona eikä tarvii mihinkään tiputukseen lähteä. :rolleyes: jospa tää tästä joskus sit...
 
17+1 on nyt viikkoja. Hauskaahan oli käyä yks päivä työterveydessä hakemassa saikku lappu yhelle päivälle. "eihän enää tässä vaiheessa raskautta kuuluis olla pahoinvointia." sanoppa se mun pahoinvoinnille :grin onneks kuitenkin selviää kotona eikä tarvii mihinkään tiputukseen lähteä. :rolleyes: jospa tää tästä joskus sit...
Kai muisti sanoa myös alkuraskauden AAMUpahoinvoinnista? Eihän sitä tosiaan enää tässä vaiheessa voi olla... Anoppi mulle viimeksi just päivitteli, että eihän sitä pahoinvointia enää pitäs olla, ilmeisesti unohti ton meidän kolmosen odotuksen kokonaan :D
 
Mulla alkoi just heikottamaan ja pyörryttämään töissä iltavuorossa ihan hirveästi! :dead: Pakko yrittää jaksaa vuoro loppuun, onneksi on ymmärtäväisiä työkavereita. Jos on tämmöinen olo huomennakin, haen kyllä saikkua. Ei mitään rahkeita huomenna olla töissä AAMUVUOROSSA kun nyt iltavuorossa on tämmöinen olo. Hoitajana olen siis vuodeosastolla.. :meh:
 
Kai muisti sanoa myös alkuraskauden AAMUpahoinvoinnista? Eihän sitä tosiaan enää tässä vaiheessa voi olla... Anoppi mulle viimeksi just päivitteli, että eihän sitä pahoinvointia enää pitäs olla, ilmeisesti unohti ton meidän kolmosen odotuksen kokonaan :D

Ei tainnu aamupahoinvoinnista mitään mainita :rolleyes: vaikutti olevan kyllä vähän epäpätevä lääkäri, ku tommosia möläyttelee, joten en ois yllättyny aamupahoinvointi pölötyksistä. Niin ja sehä veikkaili, että mulla ois ennemmi iha mahatauti... :hilarious:
 
Tsemppiä elokuinen! Se pitkä pahoinvointi on kyllä piinavaa. Mä esikoista odottaessa oksentelin viikolle 24 asti ja se kyllä verotti omaa jaksamista aika lailla.
Nyt oli ihan hämmästyttävää, kun pahoinvointi loppukin jo siinä viikolla 12. Sen jälkeen on ollut tosi vähästä.
 
Takaisin
Top