Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla sama juttu ansku86, että aikalailla krapulaa muistuttava olotila, joka välillä helpottaa kun syö ihan kunnolla. Ja asunnossa kuuma ja tunkkainen ilma, koska meilläkään ei voi kissojen takia pitää ikkunoita auki. Ja muutenkin tässä asunnossa on jotain pielessä ku pilviselläkin säällä sisällä on +27! :mad: Ja aamuyöllä herään klo 2-3 ja valvon tunnin tai pari, joskus koko aamun. Päivällä sit väsyttää, en kuitenkaan nukahda silloinkaan.

Mulla oli muuten vielä viime viikolla päivittäin kohdun kasvukipuja mutta nyt ei oo pariin päivään ollu mitään :eek: Repäisykipuja ei oo ollu missään vaiheessa. Onko kaikilla muilla? Mä nyt sit pelkään että tää on joku tuulimuna ja siksi on muut oireet mut kohtu ei kasva...:confused:
 
Mulla sama juttu ansku86, että aikalailla krapulaa muistuttava olotila, joka välillä helpottaa kun syö ihan kunnolla. Ja asunnossa kuuma ja tunkkainen ilma, koska meilläkään ei voi kissojen takia pitää ikkunoita auki. Ja muutenkin tässä asunnossa on jotain pielessä ku pilviselläkin säällä sisällä on +27! :mad: Ja aamuyöllä herään klo 2-3 ja valvon tunnin tai pari, joskus koko aamun. Päivällä sit väsyttää, en kuitenkaan nukahda silloinkaan.

Mulla oli muuten vielä viime viikolla päivittäin kohdun kasvukipuja mutta nyt ei oo pariin päivään ollu mitään :eek: Repäisykipuja ei oo ollu missään vaiheessa. Onko kaikilla muilla? Mä nyt sit pelkään että tää on joku tuulimuna ja siksi on muut oireet mut kohtu ei kasva...:confused:

Mulla oli kohtu pyöristynyt viikkoihin sopien vaikka olikin tuulimunaraskaus (10/-16) en enää kyl muista millasia kasvukipuja sillon oli.
 
Repäisykipuja ei ole mullakaan ollut. Alavatsaa ja alaselkää polttelee kyllä joka ilta. Alkuun luulin että maha on sekaisin, kun muistuttaa niin vatsanpolttoja kuin menkkapolttojakin. 4+4 illalla mulla tuli ihmeellinen kipukohtaus, siitä on siis nyt reilu viikko aikaa. Kesti varmaan vartin yhteensä. Järkyttävät vatsanpoltot ja luulin syöneeni jotain huonoa. Tuli ihan järkyttävä hikiaalto ja poltteet oli niin kovat että luulin pyörtyväni siihen kipuun. Sitten se oli äkkiä ohi. Mitään vuotoja ei muuten onneksi ole missään vaiheessa tullut, joten tuskin oli mitään vakavaa.

Tällä hetkellä 5+6 on aamuisin huono olo jossei heti syö jotain. Lisäksi koko ajan tosi hengästynyt olo, koiran kanssa rauhallinenkin käpyttely on oikein suoritus nykyään. Sitten on nuo alavatsan poltot, mitkä yleensä ilmenee iltaisin kun oon passiivisempi. Tissit on sivuilta jotenkin täydemmät, mikä on kyllä mun mielestä tarpeetonta, kun tätä tissiosastoa löytyy jo omastakin takaa. Ja helvetin kipeät on, herranjumala.

Kroppa tuntuu tosi väsyneeltä. Vois vaan maata koko ajan, vaikkei siis nukuta yhtään enempää ku ennenkään.

Mitään yhtä tosi isoa vaivaa ei ole, sanotaanko että paljon pikkujuttuja mistä kyllä muistaa että tässä kasvatetaan toista ihmistä sisuksissa :D
 
Onko muilla sellasia lyhyitä, ehkä 10sek pituisia kramppimaisia kipuja kohdun seudulla? Mulla tulee yleensä pari kertaa päivässä sellanen tosi puristava tunne alavatsalle hetkeksi, sitten kipu laantuu aika nopeasti pois.

Ja vaihteleeko teillä oireet miten? Musta tuntuu et toisena päivänä on huono olo ja kaikkea mahdollista, mutta toisena päivänä ei ole juuri mitään. Mä melkein toivon, että vaikka oksentaisin joka päivä niin olis varmempi olo, mutta nää oireettomammat päivät luo vaan epävarmuutta..
 
Esme, Mulla on melko oireetonta koko ajan. Kaikki aina puhui väsymyksestä mut ei mua ainakaan mitenkään ihan hulluna väsytä, perus työpäivän jälkeinen väsy. Vatsaa turvottaa hulluna iltaa kohti
 
Miul tulee menkkajomotuksia aaltoillen ja harvakseltaan. Ehkä vähän normia enemmän väsyttää, mut tää palelu ja jatkuva nälkä on pinnalla nyt.
 
Mulla taas ei oo missään vaiheessa palellu:eek: Nälkä kyllä on edelleen koko ajan vaikka samaan aikaan onkin kuvottava olo.

Ilpuri ei mullakaan siihen nähden kovin paljon väsytä etten nuku öisin hyvin. Ei puhettakaan esim päiväunista, oikein ärsyttää ku mies kuorsaa vieressä iltapäivästäkin vaikka on nukkunut yönsä ja mä vaan pyörin :confused:
 
Olo oli aika samanlainen mitä ennen menkkoja muutenkin. Muutama heikko uninen yö oli loppukierrosta. Selvinä oireina vain rintojen&nännien turvotus/kuumotus/arkuus ja vatsan turvotus.
Nyt rv 4+0
 
Etova olo vähän lisääntymään päin, tästä olen ainakin toistaiseksi pelkästään tyytyväinen. Sitten kummallisesti käyttäytyvä väsymys. Nukun levottomasti yön, herään suht aikaisin saamatta enää unta, kuitenkin aamupalan jälkeen käy taas nukuttamaan. Tänäänkin sitten nukuin pienet torkut siinä vielä. Hämmentävää.
 
Huono olo lisääntyy, tänään yökin pitkään lavuaarin päällä, ei tullut vielä oksennusta. Harmittaa niin paljon tää pahoinvointi, tuntuu ettei selviä päivistä pojan kanssa. Onneksi pian miehen loma mutta sekin pännii että menee näissä alun pahoinvoinneissa.
 
Mä sitten taas osittain toivon että olis huono olo, että tietäis olevansa raskaana (mulla ei aikaisempia lapsia siis, joten ymmärrän hyvin sun pointin). Mitään verenvuotoa ei ole ollut, mutta mulla ei yllättäen ole kovin ”raskas” olo. Tissikipukin on helpottanut huomattavasti :/

edelleen siis kuvottaa, mutta sais kuvottaa vaikka vähän enemmänkin (kuulostan kyllä ihan sekopäältä :P)

Jostain luin että oireiden ”aaltoilu” ois normaalia mutta silti...
 
Viime raskaudessa aloin oksentaa 8+0, tänään aamulla yökkäilin ja illalla oksensin kaaressa (5+4). Mä niin toivon että tää olis ohimenevä vatsatauti. Esikoinen oksensi sunnuntaina kerran, aattelin että olis helteestä kun ollut hullun kuuma (asutaan ulkomailla) mutta jospa oliskin ollut yrjötauti ja mäkin pääsisin kerta tyhjennyksellä. Oon ollut viime aikoina tosi huonovointinen ja väsynyt. Jotenkin masentaa tää olo. Lauantaina olis lennot parin viikon all inclusive lomalle Meksikoon, kiva lähtee sinne oksentamaan. Eipä se parane valittamalla mutta kyllä tympäsee.

Onko täällä muita yrjööjiä? :sorry::sorry:
 
Mä yrjösin ekassa raskaudessa lähes päivittäin, mutta se helpotti sitten viimeisellä kolmanneksella ja oksentelu loppui.

Nyt hieman kuvottaa, vaikka söin jo aamupalan ja välillä tulee sellaisia hetkiä, että pala käy kurkussa ja pysähtyy miettimään, et nytkö se alkaa. Onneksi ei ole vielä tarvinnut oksentaa.. Tuntuu myös, että kokoajan olisi nälkä ja sit.. voi hyvä ihme, miten voi pierettää ihmistä näin paljon! :D Ou mai kaad... :smiley-angelic006
 
Sinbbu! Joo pieretys! Voi hyvänen aika!! :D mun mies just eilen sano et jaahas, oot vihdoin oppinut tavoille! En todellakaan rupsuttele normaalisti. Eilen töissä iltapäivällä mua turvotto ihan hulluna niin mun oli pakko kesken asiakkaan hoidon sanoa sille et anteeksi pieni hetki ja menin vessaan päästää ilmaa. Siis mua alko naurattaa ihan hulluna siellä kun tuli ihan naurettavan pitkä pieru :D

Anteeksi jos tuli liian tarkka kuvaus pieruista:D
Mietin just et pakko mennä ostaa varmaan jotkut uudet housut töihin kun turvottaa niin.

Mulla on tuo kuvotus ja pala kurkussa fiilis tullut iltaisin mut ehkä 4-5 päivää, eilen oli jo aika voimakas. Katotaan et pitääkö jossain vaiheessa lähtee halailee pyttyä
 
:grin jep on ilmoja pidellyt! Heräsin aivan jäätävään paleluun ennen kolmea enkä saanu uudelleen unta ennen viittä. Sillo samalla oli taas nälkä ja oli pakko käydä syömässä banaani.
 
Juu ilmavaivoja on täälläkin iha kunnolla :grin Tän etovan olon antaisin kyllä ihan mielelläni jollekin joka sitä toivoo ja ottaisin sit vaikka kaikki muut raskausoireet kipeistä tisseistä paleluun:inpain: Ärsyttää puhallella ja pidätellä oksua päivästä toiseen...
 
Miulla ei ollu esikoisesta ku kerran kunnolla etova olo enkä siis oksentanut kertaakaan. Etovaa oloa oli aika alusta asti tuulimunaraskaudessa ja nyt on ollu lievää pahaa oloa, muutei vielä oo tarvinu oksentaa.
 
Mullekin on tullut tuo palelu. Lähinnä edeltää sitä että oksettaa. Äsken tuli eka oksennus ja nyt 6+5. En muista että eaikoisesta olis ollu näin paha olo. Oksentelin kyllä silloinkin niin että verisuonet katkes silmästä. Eli aika taitaa kullata muistot. Mutta nyt on tietysti haastavaa tuon taaperon kanssa. Se ei ymmärrä miks en jaksa leikkiä niin kuin ennen ja huutaa pää punaisena "äiti nouse" eikä lopeta. Ei edes isi kelpaa silloin kun se päättää että vain äiti käy.
 
Jollain tapaa helpottavaa kuulla, että muillakin ollut ilmavaivoja, oon jo miettinyt, mikä pöpö minulla on vatsassa. :D Niin paljon ilmaa, että välillä ihan tekee kipeää ja huolestuu, onko pienellä kaikki hyvin, kunnes vatsassa möyrähtää ja toteaa, että olikin vain eksynyt pieru...
 
Ilmaa ja kuvotusta riittää.Aivan järkyttävä hikoilu varsinkin töissä,kun on fyysinen työ.Huimaa ja krapulainen olo.Väsymys vaihtelee päivän mittaan ja edellisestä raskaudesta tuttu närästys on saapunut taas....Nyt laskureiden mukaan 5+1
 
Takaisin
Top