Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on ollu muutamina päivinä menkkamaista juilimista vatsassa ja selän puolella. Jotain supistuksia vissiin, kunhan eivät olis vääränlaisia. Hämää se, kun sanotaan, että harjoitussupistukset on kivuttomia. Mikä sitten on kivullisen raja? Kyllähän noi tosiaan menkkamaiselta juilimiselta tuntuu, mutta eihän ne ole yhtään mitään synnytyssupistuksiin verrattuna! Vähän on huolettanut..

Millä viikolla uudelleen synnyttäjät ootte tuntenu liikkeitä? Mä luulen, että oon muutamat iltaisin tuntenu, mutta varma en ole vieläkään. Istukka on edessä, se kai vaimentaa. Toisen pojan kohdalla tunsin muistaakseni viikolta 17 eteenpäin ja olikin villi (=teki kipeetä!) tapaus raskauden loppuun asti! Nyt on viikkoja 15+4 ja liiketuntemuksia kaipaillessani muistuttelenkin itselleni, että ”Nauti nyt vielä kun ei kylkiluita ei moukaroida” [emoji28]
 
Muokattu viimeksi:
En ole tuntenut liikkeitä, nyt rv 16+1. Esikoisesta tunsin liikkeet paaaaljon aiemmin.
 
Neuvolassa just kysyi et onko tuntunut liikkeitä niin totesin vaan et päätäni en pantiksi laittaisi mutta ehkä joitain satunnaisia..
 
Mulla on nyt parina iltana ollut kylkikipua vasemmalla puolella. Säteilee myös vähän selkään ja vatsaan. Ei mitenkään niin voimakasta,ettei sen kanssa pärjäisi,mutta niin kuitenkin,että kaikissa asennoissa ei pysty sohvalla olemaan/sängyssä nukkumaan. Voikohan olla vaan jotain normaalia kasvukipua tai rasituskipua päivän jäljiltä vai pitäisikö huolestua? Voimistuu ilta kohti aina kovasti. Aamu ja päivä menevät ihan ok. Neuvolan puhelinaika on aina vain tunnin päivässä, en ikinä työpäivän lomassa muista / ehdi soittaa sinne. Pitäisköhän huomenna yrittää tsempata ja pirauttaa...
 
Mulla on nyt parina iltana ollut kylkikipua vasemmalla puolella. Säteilee myös vähän selkään ja vatsaan. Ei mitenkään niin voimakasta,ettei sen kanssa pärjäisi,mutta niin kuitenkin,että kaikissa asennoissa ei pysty sohvalla olemaan/sängyssä nukkumaan. Voikohan olla vaan jotain normaalia kasvukipua tai rasituskipua päivän jäljiltä vai pitäisikö huolestua? Voimistuu ilta kohti aina kovasti. Aamu ja päivä menevät ihan ok. Neuvolan puhelinaika on aina vain tunnin päivässä, en ikinä työpäivän lomassa muista / ehdi soittaa sinne. Pitäisköhän huomenna yrittää tsempata ja pirauttaa...

Minulla oli tuommoisia edellisessä raskaudessa, ne yltyi välillä niin koviksi että pakko piti pitää taukoa kävellessä. Silloin sanottiin että olivat ihan normaaleja liitoskipuja ja kohdun kasvusta johtuvaa.
 
Liikkeitä oon tuntenu kans 13 viikolta mut edelleen niin että pitää hiljaa maata sängys ennen nukkumaan menoa niin pientä muljumista voi havaita. Samoin ruokailun jälkeen voi tuntea pientä liikehdintää. Tunsin liikehdintää myös sydänääniä kuunnellessa, kun tuli potkua äänipäähän, eli todistetusti oli vauvan liikettä eikä mitään suoliston kurinoita:)
 
1,5h ruokailun jälkeen verensokeri oli 4.5. Taitaa tässäkin raskaudessa käydä niin että parin tunnin välein saa olla syömässä ettei verensokeri tipahda liian alas :/
 
Olen käynyt nyt parina päivänä kävelylenkillä ja lenkkien jälkeen tuntuu ett alapää on turrana. Vähä niinku ois turvoksissa. mitä sille voi tehdä. Kolmas raskaus enkä muista muilta tämmösiä oireita.
 
Olen käynyt nyt parina päivänä kävelylenkillä ja lenkkien jälkeen tuntuu ett alapää on turrana. Vähä niinku ois turvoksissa. mitä sille voi tehdä. Kolmas raskaus enkä muista muilta tämmösiä oireita.

Voisko johtua suonikohjuista? Mulla raskausaikana alapää turvoksissa 24/7 ja juuri lenkkeilyn/salin tai seksin jälkeen alapää on ihan turta ja tuntuu kova paine.. mulla johtuu suonikohjuista, niin kiusalliselta kuin se tuntuukin sanoa.. ei kivaa mut onneks ei oo raskauksien jälkeen vaivannut.
 
Auttaakohan niihin mikään? Meinaan että tulee pitkä odotus ku nyt jo pakottaa alapäätä.
 
Auttaakohan niihin mikään? Meinaan että tulee pitkä odotus ku nyt jo pakottaa alapäätä.

Viileällä suihkuttelu helpottaa mulla. Erityisesti lenkin ja seksin jälkeen suosittelen kokeilemaan, tuntuu ilkeältä mutta helpottaa pakotusta. Itse käytän toisinaan myös tukisukkia jalkojen suonikohjujen takia, mutta en osaa sanoa onko niistä apua.. Koita välttää puristavia alushousuja ja housuja ja öisin tyyny polvien välissä helpottaa myös. Ja mahdollisuuksien mukaan päivän mittaan jalkoja ylös/makuulla huilia (ei kuitenkaan selällään enää näillä viikoilla).
En tiedä mistä johtuu, kohdun asennosta vai mistä, mutta mulla joka raskaudessa eniten vaivanneet juuri tässä rv15-20(25) aikoihin.
 
Minulla on ollut parina päivänä aivan hirmuisen repiviä/vihlovia kipuja vatsassa.. Varsinkin jos lähtee kävelylle niin kivut kovenee eikä kävelystä tule mitään. Kohdun kasvusta johtuvaa?
 
Itse ainakin olettaisin niin.Miulla ollu töissä kovemmassa rasituksessa.Tänäänkin viimeksi,kun työpäivän aikana kertyi yli 10 000askelta.
 
Sama homma ollu täällä, vesi ei oo maistunu yhtään! Nyt se maistuu pitkästä aikaa jopa tosi hyvältä :D
 
Takaisin
Top