Millaisia raskausoireita sinulla on?

Eikai tiedon lisääntyminen niistä ihmeellisiä kieltoja tee :) Jos nykyään tiedetään tiettyjen ruokien voivan aiheuttavan haittaa syntymättömälle lapselle niin eikai ole typeää toimia uuden tiedon mukaan. Suomessa ollaan tarkkoja ja otetaan monesti varmanpäälle. Itsekin esikoista odottaessa söin vahingossa graavilohta juhlapöydässä ja tajusin tekemiseni vasta syönnin jälkeen. En vahingosta lähtisi stressaamaan mutten vartavastenkaan testaamaan tuleeko lapselle haittaa vaiko ei.
 
Mulla alkoi maanantaina flunssa. Oireina oikeestaan vaan lämpöä, puolikuntoinen olo ja vähän kurkku kipeä. Päänsärkyä oli myös,mutta sitä mulla on ollut nyt ihan raskausoireenakin. Jäin sitten eilen kotiin,kun ajattelin että yhdellä lepopäivällä saan alkavan flunssan varmaan nitistettyä. No, eilinen menikin sitten niin,että flunssan lisäksi sain riesakseni pahoinvoinnin,joka oli viimein pari viikkoa sitten helpottanut. Eilen sitten oksensin taas kuusi kertaa... En tiedä,voiko alentunut vastustuskyky saada pahoinvoinnin palaamaan tuolla lailla, vastauksista en usko,että on kyse. Pakkohan se oli tänäänkin jäädä kotiin,kun ei tuo eilinen ainakaan lisävoimia työntekoon tuonut. Nyt vaan toivon,että vauvalla ois kaikki hyvin!
 
Noihin kieltoihin, esimerkiksi inkivääristä on tutkittu että ei ole tietoa aiheuttaako mitään joten kielletään varmuuden vuoksi. Totta kai tietoa on enemmän nykyään, mutta otin itse kieltojen syistä selvää ja monessa kävi ilmi että kiellettyä on, varmuuden vuoksi.

Mulla on hirvee lakritsihimo ja tekee kyl vaikeeta hillitä annosmääriä sen kanssa.
 
Onko teille kenelläkään ollut palelemista enää oireena? Alkuraskaudessa se ilmeisesti kuuluu asiaan, mutta entä näin toisella kolmanneksella?
Mua on paleltanu kovasti viime viikkoina. Mitähän tää on?
 
On ollut palelua, mut oon aatellu et johtuu näistä kylmenneistä ilmoista :D
 
Vähän paleltaa joo mutta oon vaan helpottunut ku ei oo enää hellettä sisälläkin vaan pystyy hengittämään :grin Tosin välillä mulla on kyllä myös normaalia herkemmin hiki ja kuuma, vaihtelee.
 
Tänään tuli tasan rv 16 :) ja tänään myös loppui huono olo kuin seinään.. Miten voi sitäkin jäädä toisaalta kaipaaman ku ei tässä muuten raskaana olevalta tunnu o_O noh tietyt ruuat ei edelleenkään mene alas mutta ei tosiaan ole yhtään semmonen tunne että olis edes raskaana. Ja nyt vielä ku oksetusolo loppui niin miksi sitä alkaa heti miettimään onko ny jokin vialla :nailbiting: vaikka hyvin tietää että se kuuluu asiaan että se huono olo loppuu jossain vaiheessa :D
 
Onko teille kenelläkään ollut palelemista enää oireena? Alkuraskaudessa se ilmeisesti kuuluu asiaan, mutta entä näin toisella kolmanneksella?
Mua on paleltanu kovasti viime viikkoina. Mitähän tää on?

Palelee kovasti. Oon kyllä vilukissa muutenkin. Esikoisestakin paleli niin kauan, että helteet alkoi.
 
välillä kyllä unohtuu koko raskaus :hilarious: jos muistaa syödä säännöllisesti niin ei paljoo oireita oo näkyvillä. paitsi hipsutukset, mut ei niitäkää aina huomaa.
 
Juu ei mullakaan mitään isoja oireita enää ole. Semmosta pientä.. hengästyminen, päänsärkyä ja sit kohdun alueella vihloo aika usein
 
Juu ei mullakaan mitään isoja oireita enää ole. Semmosta pientä.. hengästyminen, päänsärkyä ja sit kohdun alueella vihloo aika usein

Minulla sama, lisäksi vielä väsymys/laiskuus.
 
Totta muuten, ne mullakin! Ihmettelen missä luuraa se keskiraskauden paljon hehkutettu energisyys :)
 
Miten muuten on, kun nyt raskausaikana on melko paljon tuota päänsärkyä.. Voiko tens laitetta käyttää raskauden aikana? Veikkaan että niska/hartiaseudusta johtuu, enkä haluaisi turhan usein syödä särkylääkkeitä.
 
Hengästyy ja liitoskivut aika kovia.Työ aika fyysistä niin saa nähdä kauanko jaksaa.Työpäivän aikana kevyesti 10 000 askelta niin en vapaalla paljoa jaksa liikkua.Väsymys painaa,mutta osasyynä koko syyskuun ajan 6työpäivän viikot.No nyt alkoi 'onneksi' ylityökielto.
 
Tietääkös kukaan onko normaalia että harjoitussupistuksia on jo nyt? Tänään siis rv 16. Eilen illalla selälläni ollessani huomasin ensimmäisen, ja tänä aamunakin tuli toinen. Ovat kyllä kivuttomia, maha vain muuttuu pinkeäksi ja kovaksi.
 
Itselläkin meinaa välillä olla kun varsinki rappuja kävelee ym. Neuvolassa ainaki täti sanoi että normaalia on mutta sitten jos menevät kivuliaimmiks ym nii sitten ei oo norm.
 
Tietääkös kukaan onko normaalia että harjoitussupistuksia on jo nyt? Tänään siis rv 16. Eilen illalla selälläni ollessani huomasin ensimmäisen, ja tänä aamunakin tuli toinen. Ovat kyllä kivuttomia, maha vain muuttuu pinkeäksi ja kovaksi.
Minullakin tullut ekat harjoitussupistukset rv 15 maita ja yleensä huomaan levossa että tulee. Maha menee kovaksi ja ihan kuin kiveä kantaisi. Eivät ole kivuliaita niin en usko noista haittaa olevan. Esikoisesta ei ollut ollenkaan, alkoikin sitten veden tihkuttelulla ja kunnon supistuksilla ja paineen tuntemuksilla homma edetä 28+1, mutta tasaantui lääkkeillä. Toki kohdunkaula voi lyhetä joillakin kivuttomillakin supistuksilla, ru:ssa voi pyytää mittaamaan kohdunkaulan pituuden, eivät sitä rutiinisti mittaa mutta jatkoa ajatellen olisi sitten jotain vertailupohjaa.
 
Oireet jatkuu samanlaisina kuin tähän saakka:väsyttää, huono olo tulee iltaa kohti ja hengästyttää kans kovasti! Mä oon tällä hetkellä ihan mummopyöräilijä kun kaikki menee työmatkalla ohi. Mut mikäs siinä, kattelen sit maisemia kun hitaasti poljen...
 
Hah juu se on otettava iisimmin. mäkin hajoilen työmatkalla aina yhessä ylämäessä kävellen. Normaalisti kuljen aika reippaasti niin nyt on väkisin löntystettävä ettei loppumatka mene huohottaen :D
 
Takaisin
Top