Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täälläkin kyllä nyt alkanut vatsa näkyä vaikka paino ei ole noussut yhtään. Rv 14+3. Onko muilla jo paino noussut? Itse aluksi laihduin pari kiloa vaikkei ylipainoa ole, mutta ruoka ei oikein maistunut eikä tosin hirveästi maistu edelleenkään ku yököttää. Terveellisesti kuitenkin syön vaikkei paljoa tuu syötyäkään. Tissit täälläkin jonkin verran kasvaneet ja öisin vähä rintoja meinaa painaa jos asento huono.
Olen tässä odotellut koska tämä huono olo lähtee pois :/
 
Mullakin ollut vaikea piilotella mahaa kun se pompsahti esiin aika varhain.
Nyt on vaan ilmaantunut ikäviä oireita.. Mulla on suolistosairaus, jonka vuoksi tän raskauden aikana mulla on jatkuvasti ollu vatsa kipeä, kauheesti ilmavaivoja ja jatkuva ripuli :sad001 Vatsakipuihin ei auta oikein mikään.. Alan olla aika kyllästyny tähän olotilaan ku välillä ei voi tehä mitään eikä syödä mitään.. :/
 
Vähän myöhässä liityn seuraan, mutta täällä jo kuukauden sairaslomalla SI-nivelen löystymisen vuoksi ja kivut vain pahenevat. Onneksi on kiltti mies, joka jaksaa auttaa aivan kengistäni lähtien... :Heartred Paljon samaa kuin 92-vuotiaalla isoäidilläni: voit varata päivälle yhden aktiviteetin, saat valita, käytkö lääkärissä, laitatko ruokaa vai käytkö kaupassa. Rauhallista, vaikka kivuliasta tämä odotus mulla.
Painoa pudonnut pahoinvoinnin takia jo 7 kiloa, mutta se alkaa VIIMEIN helpottaa.
Kävin rutiinitarkastuksessa optikolla ja oli tullut ensimmäistä kertaa hajataittoa. Olin varmasti niin hämmentynyt, että optikko kysyi, olenko raskaana. No, olenhan minä, ja todennäköisesti näkö palautuu ennalleen sitten imetyksen jälkeen. Saan mammalasit! :bookworm:
 
No täällä ei taas isoa muutosta vielä tisseissä vaikka iltaisin on kipeät ja nännit on todella arat. Omat liivit menee ainakin vielä päälle. Eli rinnoissa kipuja mutta silti maha kasvaa vain. :D
Mulla kasvoi tissit heti kun menkat jäi pois ulos rintaliiveistä. Muuta ei oikein näy, mulla on kyllä pömppömaha muutenkin niin sitä ei sieltä alta niin huomaa.
 
Meinaatteko ostaa suoraan jotkin imetysliivit nyt raskausajalle vai vielä tavalliset? Kun pohdin kuinka jäätävästi rinnat vielä paisuu..
 
Ihan menee tavallisilla, kun sattui olemaan sen mallisia että tissit pysyy niissä..muutamat oli kyl sellaista mallia että ei näytä hyvälle päälle ja meinaa pullahtaa ulos. Laitokselta lähtiessä muistan ku rinnat oli mitkäki gg kupilla varustetut, onneks silloin oli imetysliivit misssä oli varaa että mahtuivat päälle :hilarious: raskausaikana eivät paisuneet loppua kohden enää siitä mihin alussa paisuivat.

Itselläkin selkä oireilee että kaikki kumartuminen ja töissä olo alkaa särkemään. Tuntuu että illalla erityisemmin selkä on jäätävän kipeä.

Täälläkin näkö heikentynyt ja viime raskauden heikentymisen jälkeen ei palautunut täysin ennalleen. Saas nähä joutuuko nyt uusaamaan rillit.
 
Mun maha on ehkä vähän pompsahtanut, mutta on vielä paidalla peitettävissä töissä. Illalla turvotus on sellanen, et ei kannata ees yrittää peitellä. Mut ei kotona oo tarviskaan.
Rintaliiveillä meen normaaleilla. Imetysliivit otin viimeksi käyttöön synnytyksen jälkeen ja nyt ois tarkoitus tehdä samoin.
 
Aivan järjetön päänsärky ollut tänään sokerirasituksen jäljiltä.Niin paha olo,et meinasin jo oksentaa.Pakko oli ottaa parasetamolia eikä sekään oo täysin päänsärkyä poistanut. :sad001
 
Mulla on nyt ollut aika oireetonta ku oon ollu lomalla ulkomailla. No ummetusta on mutta sitä mulla on tosi usein reissussa muutenkin, samoin unettomuutta. Vatsa on vähän kasvanut mutta ei sitä vieläkään voi ihan vauvamahaksi sanoa o_O
 
Mulla on nyt ollut aika oireetonta ku oon ollu lomalla ulkomailla. No ummetusta on mutta sitä mulla on tosi usein reissussa muutenkin, samoin unettomuutta. Vatsa on vähän kasvanut mutta ei sitä vieläkään voi ihan vauvamahaksi sanoa o_O

Uskallatko syödä ulkomailla mitä kaikkea? Minä oon ihan paniikissa kun söin kylmäsavulohta ihan kotosuomessa, nyt oon googletellut ja oon varma että sain listerian ja aiheutin sikiölle vaaran :S :D
 
Onks leipomishimo oire? En oo teini-iän jälkeen leiponu kotona ja nyt on pakko loihtia jotain, usein!
 
Uskallatko syödä ulkomailla mitä kaikkea? Minä oon ihan paniikissa kun söin kylmäsavulohta ihan kotosuomessa, nyt oon googletellut ja oon varma että sain listerian ja aiheutin sikiölle vaaran :S :D

Voi ei, tunnistan kyllä ton paniikin ku syökin jotain mitä ei pitäis :D Mut jostain syystä paniikkia on vaan Suomessa, täällä on osannut ottaa vähän rennommin ja esim raa’at kasvikset oon syönyt burgerin välissä mutta tilannut burgerin ilman majoneesia. Irtojäätelöä en oo uskaltanut syödä mutta kaupasta ostettuna kyllä koska eräs ystävällinen tarjoilija kertoi että täällä Kroatiassa on laki jonka mukaan kaikkien maitotuotteiden on oltava pastoroituja :) Suurimmaksi osaksi kaikki ruoat on kuitenkin ollu kiehuvan kuumia joten niitä on uskaltanut syödä ilman turhaa miettimistä :) Varmasti sun syömä suomalainen kylmäsavulohi on myös ollut ihan turvallista, listeriariski on kuitenkin tosi pieni!
 
Mä en kyllä yhtään osaa panikoida. Milloin viimeksi olisi Suomessa raskaana oleva saanut listeria ja/tai keskenmenon sen seurauksena. Olen syönyt melko normaalisti muutenkin, maksaa a-vitamiimin takia kyllä vältellyt.
 
Kiitti tsempeistä, jotenkin en ole osannut tässä raskaudessa olla niin tarkka mitä ensimmäisen aikaan. Jotenkin huvittaa että aiemmin esim inkivääriä on käytetty raskauspahoinvoinnin hoitoon, nyt sitä ei yhtäkkiä saisikaan syödä.. ihmeellisiä kieltoja tulee joka vuosi lisää.
 
Ja mie söin surutta lakritsaa,kun odotin -04&-05 syntyneitä muksuja.Ei ollu silloin kieltolistalla.Ihan terveitä ja rauhallisia ja yli 8: n keskiarvolla koulussa.Nyt oon toki rajottanu,mutta joskus syön vähän.
 
Takaisin
Top