Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on se testi jo ostettukin mutta ei tee yhtään mieli tehdä sitä. Jos teksiin vaikka viikko ennen ultraa ja se testi sais mua järkytettyä jotenkin niin se viikko on pilalla
 
Mulla nyt rv 4+1 ja oireina vain VÄSYMYS ja jotain pienia menkkakiputyylisiä tuntemuksia sillon tällöin. Rinnat on myös arat mutta ei sen enempää ku yleensäkään ennen menkkoja. Jos ei olis tota järkyttävää väsymystä (ja tietty plussatestiä) niin en kyllä mistään tietäisi olevani raskaana, tosi normaali olo:wideyed: Ennen plussaa oli jo väsymys ja sillon myös nännejä aristi ja nälkä tuli nopeammin kuin ennen. Nii ja kaksi herpesrakkulaa puhkesi viikon sisään huuleen, liittyi varmaan vastustuskyvyn laskuun! Mutta tuntuu että oireita oli enemmän enne plussaa kuin tänään plussatessa, mutta vielähän niitä ehtii tässä tulla:joyful:
 
Lievää väsymystä, semmoista voimattomuutta välillä. Etovaa oloa vähän, tekee mieli syödä jotain mutta ei oikein mikään maistu. Mahassa lieviä nippailuja välillä tuntuu. Suht normaali olo kaiken kaikkiaan, ettei oo mitään nii suurta oiretta.

Viime raskaudessa en oksentanu kertaakaan mutta oli vellova äklö olo kausi joka paheni iltaan aina. Välillä oli muutama viikko jolloin oli hormooneista johtuvaa päänsärkyä, johon ei oikei panadolikaan auttanu. Väsymystä, että pystyi kevyesti nukkumaan 12h. Närästys oli kamalaa ainakin lopouraskaudessa ja vessassa juokseminen monta kertaa yössään.

Saa nähdä tuleeko tästä raskaudesta samanlainen vai pahempi. Koin ainakin edellisen aika helpoksi.
 
Tuntuu hassulta että oireita alkaa tulla oikeesti heti raskauden alussa. Kävin hakemassa tänään pahoinvointilääkkeet varalle, en haluis oksentaa tässä raskaudessa. Ällöä oloa on aamusta iltaan (illalla pahempi). Nälkä olis kokoajan, syöminen auttaa samalla huonoon oloon mutta en haluis päästää napostelua valloilleen. Niin, ja turvottaa!
 
Mulla ei vielä ole etovaa oloa (onneksi!), mutta olen jo viikon verran herännyt siinä klo 4 saamatta enää uudestaan unta. Onko muilla tällaista aamuyön heräilyä? Tänäänkin heräsin päänsärkyyn, veikkaan että se johtui osaksi kahvin viertoitusoireista ja osaksi ihan siitä että eilen kävin aika kierroksilla plussan takia ja nukuin yön levottomasti. Iltapäivästä ja siinä klo 17-19 väsyttäisi kyllä niin että voisi istualleen nukahtaa mutta aamulla uni ei riitä. Voi kun tulisi tuollainen Mammuskan mainitsema oire että nukkuisi tuosta vaan 12h :cool:

Tsemppiä Suubi tuohon pahaan oloon, toivotaan ettei mee yhtä pahaksi kuin edellisellä kerralla!
 
Varpu, No on todellakin! Hermostuttaa ihan hulluna kun päivällä ja illalla väsyttää uni ei kuitenkaan meinaa tulla ja sit aamuyöllä just herää siinä neljän kieppeillä eikä saa unta enää
 
Varpu, No on todellakin! Hermostuttaa ihan hulluna kun päivällä ja illalla väsyttää uni ei kuitenkaan meinaa tulla ja sit aamuyöllä just herää siinä neljän kieppeillä eikä saa unta enää

Joo just tuo sama juttu täällä! Toivottavasti helpottaisi jossain kohtaa ennen kuin tulee sit taas loppuraskauden univaikeudet :smiley-angelic001
 
Varpu joo! Ja siis mulle iski viikko sitte vuosisadan flunssa ilman nuhaa. Koko viikon ollu ääni Poissa, nyt pikku hiljaa alkaa palautumaan mutta ihan järkyttävä yskä. Illalla varsinkin, niin sekin pitää hereillä
 
Ääh ärsyttävä toi flunssakin varmasti. Mä vähän odottelin sitä ku on niin yleinen ”raskausoire” mutta tuli sen sijaan vain ne kaksi huuliherpesrakkulaa :p Vielähän se flunssakin ehtii toki iskeä! Mutta toivotaan että sulla yöt helottaa sit ku yskä paranee ja ääni kulkee:)
 
Joka aamu mä herään odottaen pahoinvointia. Kun mun mies puhuu jotain raskaudesta niin tulee melkein tarve sanoa: "jos mä nyt oon raskaana" En uskalla häntä murehduttaa näillä ajatuksilla. Mutta viikon päästä ultra ja onkohan siellä edes elämää kun en usko että mä selviäisin tässä raskaudessa näin vähällä kun viime raskaudessa oksensin lähes päivittäin yhdessä vaiheessa. Mutta yksi aamu pahoinvointi vaan alkoi. En muista millä viikolla. Siksi joka aamu toiveikkaana ja sitten tunteet heittää jos ei alakaan.
 
Ruusunterälehti, mä kanssa juuri sanoin miehelle että oonkohan edes enää raskaana kun on niin vähän oireita! Tissit tuntui tosi vähän vaan aroilta, päänsärky katosi ja aamupäivällä mulla oli jopa se etova olo mutta sekin hävisi iltapäivällä. Kohdun kasvukipuja tuntuu välillä mut sit niistä tietty pelkää että menkat alkaakin... Vaikka eivät onneksi ole mitenkään kovia ja jatkuvia. On sitä ihminen hassu kun toisaalta toivoo ettei tulis koko pahoinvointia ja toisaalta toivoo että tulisipa ni tietäis olevansa raskaana! Ja kun mä en vieläkään ravaa pissalla koko aikaa eikä mua palella niin sekin huolettaa:nailbiting: On tää kaikessa ihanuudessaan välillä samanlaista itsetarkkailua ku piinapäivinä:hilarious:
 
Varpu3, mä haluaisin uskoa että on ennemminkin normaalia että välttämättä ei vielä ole oireita. Harmittaa kun testasin nyt niin aikaisin että alkoi tälläinen oireidenodottelupiina. Tosin kun tiedän että oireiden puute voi johtua siitä että on mennyt kesken, niin en pysty ihan kyllä nauttimaan siitä että olen raskaana. Onnentunne tuli positiivisen testin jälkeen ja heti seuraavana päivänä huoli. On nämä alkuviikot piinaavia.

Musta tuntuu ihan normaalilta. Pissaamistarve oli viikko sitten kova mutta nyt sekin normaali. Väsymys johtuu siitä kun lopetin kahvin. Eli pakko myöntää, ei vielä MITÄÄN raskausoireita
 
Välillä tuntuu ettei oliskaan ees raskaana.. ei tunnu siltä yhtään ja välillä meinaa unohtua jopa.

Nyt on esikoisen odotusajalta tuttu otsan jomotus saunassa/kuumassa tullut kuvioihin. Tätä osasinkin jo odottaa.

Pahoinvointi on vähän lisääntynyt ja janottaa jatkuvasti, ja täytyy juosta vessassakin kokoajan..

Hiiva tuli ja onneks jo meni.. limakalvot on edelleen tosi kuivat.

Kokoajan tekee mieli smoothieita ja mehua sekä mentos fruit karkkeja xD

Itkuherkkyys.
 
Muistan että esikoisen raskaudessa oli myös menkkamaista jomottelua, silti pelkään että nää jomot enteilee jotain ikävää. Tulee aaltoina, ei jomota kokoajan. Eipä se auta kun luottaa että kaikki on hyvin ja mennä päivä kerrallaan eteenpäin.
 
Mulla on Suubi samanlaista että välillä tulee lieviä menkkajomoja mutta ei mitenkään koko aikaa jomottele. Yritetään luottaa siihen että on normaalia :)

Ruusunterälehti, ei mikään ihme että oireettomuus pelottaa jos on jo kokemusta keskenmenosta:sad001 Mutta niin kuin sanoit, ehkä oireettomuus tässä kohtaa on kuitenkin normaalia. Mulla väsytti viikon verran hirveästi vaikka silloin join vielä kahvia ja nukuin suht ok mutta eilen ei väsyttänyt yhtään. Nyt aamullakin aika normaali olo enkä yölläkään käynyt kertaakaan vessassa. Tänään pitäisi soittaa neuvolaan, tuntuu hassulta kun ei edes tiedä onko siellä mitään. Tänään rv 4+3.

Unicorn, sullahan on jo hyvin oireita!:)
 
Esikoisesta ei mitään oireita paitsi oireettomuus. Eli yleensä vatsaa särkee viikko ennen kuukautisia, mutta silloin nämäkin kivut jäivät heti pois. Aloin oksentamaan rv 8 ja oksentelin päivittäin raskausajan puoliväliin asti. Muutoin voin mainiosti.

Nyt kun vihdoin pitkän yrittämisen jälkeen tärppäsi tämä toinen, niin vatsaa särki ennen menkkoja kuten aina, paitsi ettei menkat sitten alkaneetkaan. Nyt ymmärrän, miksi minua etoi pari päivää ennen plussaa. Plussasin 27.6. ja toisen testin tein 1.7.18. En vain osannut odottaa tärppiä, sillä olemme yrittäneet neljä vuotta (sitä vähän luopuu toivosta kun kauan yrittää ja pari kemiallistakin ollut tässä välissä) ja ihan normaalit kivutkin ilmeni kuten aina. Myös kohtua nipistelee ja kevyesti vihlailee... tosin näyttää laantuvan pikkuhiljaa.

Summa summarum: Etoo välillä, nipistelee ja väsyttää.
 
Sinbbu, voi miten pitkä taival teilläkin takana! :sad001 ihanaa että nyt saitte plussan! Siitä ne oireet lähtee lisääntymään:)

Täällä edelleen flunssa päällä, ääni jo kulkee mut ei oo normaali . Sais jo mennä ohi!
 
Nännit on kipeytyny nyt niin kosketusaraksi että välillä tekee kipeää pitää ihan paitaa päällä..

Otsaan sattuu kauheasti saunassa ja kuumassa/kuumalla.

Huono olo on lisääntynyt ja väsymys yltyy.. zzzzz
 
Mullakin oli ensimmäistä kertaa tänään raskaanaoleva olo. Aamusta asti huimausta ja lievää etovaa oloa. Roskaruokaa tekee mieli ja syömisen jälkeen tulee paha olo. Silti onnellinen. Ehkä raskaus sittenkin etenee. Happy.
 
Ei oo juurikaan oireita, maha on kyllä niin turvonnu, että näytän siltä et oisin jo pidemmälläkin ja on myös vatsassa vähän sellanen painava olo. Muuten ei mitään ja sehän tässä huolettaakin!
Esikoisesta oli raudan maku suussa, tissit kipeet.. ainii paitsi oli mulla viime viikolla flunssanen olo mikä oli myös ekassa raskaudessa, mut toisaalta mies oli viime viikolla kans kipeenä.. ois jo eka ultra!!
 
Takaisin
Top