Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oikeastaan on hävinnyt kaikki oireet.. Ainut vaan minkä kanssa kamppailen, on tuo diabetes.. En saa sokereita kuriin en sitten millään.. lääkäri kyllä on jo puuttumassa asiaan, koska näin alussa jos ei sokerit pysy, niin epämuodostuma riski on suuri.. Enkä tietenkään sitä halua.



Mä en oo ees ollu tietoinen tosta suuremmasta epämuodostumariskistä! :nailbiting: Mulla kun on sokerit ollut (metusta huolimatta) koholla varmasti koko raskauden ajan, nyt vasta sain mittariin uusia liuskoja ni pääsin mittailemaan. Onkohan noi paasto vai aterian jälkeiset kohonneet arvot haitallisempia vauvan kehityksen kannalta? :confused: Nyt alkoi rakenneultra pelottamaan ihan tosissaan... :sorry:
 
Paastot on ne tärkeämmät ja niissä alotetaan herkemmin lääkitys. Minä en saa noita paastoja sitten alas en millään. Kaikkee olen kokeillut. Viikon seuranta piti nyt ottaa ja jos ylittyy tuossa viikossa kolmesti vähintään niin laittaavat äippäpolille.. Joo hoitamaton diabetes voi tehä epämuodostumia. Ja mulla se ainakin on "hoitamaton" koska sokerit ei kurissa pysy vaikka olen ruokavalion vaihtanut diabeetikon valioon.
 
Mä suosittelisin sunki ottaa yhteyttä neuvolaan ja kertomaan että paastot on ylittyny. Pääset sokerirasitukseen ja sit virallista tietä seurantaan. :)
 
Joo huomenna neuvolasta soittavat. Viime raskaudessa asioin suoraan diabeteshoitajan kanssa, en tiedä onko nyt sitten eri systeemi. Paljonko sulla Blackwood on nyt ollu ne paastosokeri?

Raskaushan on jo niin pitkällä, että kaikki elimet on tainnut jo ehtiä kehittyä, joten jos niitä epämuodostumia on jo ehtinyt korkeiden sokerien takia tulemaan niin niillehän ei enää mitään voi... :sorry: Suututtaa, olisimpa tajunnut pyytää niitä liuskoja jo aiemmin (tai no, heti kun sain tietää raskaudesta). :shifty:
 
Apuaa. Nyt alko pelottaa hulluna. En oo kans ennen kuullu tosta epämuodostuma riskistä. :O Eilen rasitus ja kaikki arvot pielessä. Tänään mittasin kotona paaston ja olikohan 5.7 ja aamupalan jälkeen reilusti yli 8. Ei näiltä stressitekijöiltä voi näköjään välttyä ollenkaa raskaudessa. :'( onneks neuvolasta laitto lähetteen keskusneuvolaan lääkärille.. nyt toivon vielä enemmän että se aika tulis mahd.pian!
 
Mulla tehtiin ekassa raskaudessa rasitus aika aikaisin, jo 10-12. viikolla (normaalisti vasta joskus 20. viikolla ymmärtääkseni), ja vaikka paastoarvot oli päivittäin liian korkeita niin lääkityksestä alettiin puhumaan vasta joskus 7. kuulla. Muistaakseni hoitaja sanoi, että vielä noin varhaisilla viikoilla ei korkeat sokerit vaikuta vauvan kasvuun, että makrosomian riski kasvaa vasta myöhemmin. Mutta tosiaan epämuodostumista ei ollut mitään puhetta, vaikka arvot oli monta kuukautta pielessä, ja luultavasti ollut ihan alkuraskaudesta (ja ennen raskautta). :confused: No, huomenna oon varmaan viisaampi. Tosin mulla on vähän epäluuloinen olo, että kuinka hyvin nuo perus neuvolatädit on kartalla näistä diabetesasioista. Edellisessä raskaudessa sain myös kahdelta eri diabeteshoitajalta aika ristiriitaista tietoa; toinen pelotteli jättivauvalla joka tukehtuu jo kohdussa sokeriveteen, ja toinen taas vaan tsemppas ja sanoi ettei kannata huolehtia liikoja... o_O
 
Tänään 10+3 ja luulin jo pahoinvoinnin helpottaneen, kun oli pari parempaa päivää. Nyt kuitenkin oksensin eikä näin kamala olo ole vielä ollutkaan. Sairaslomaa on pakko hakea, ei tässä olossa voi asiakkaiden luona olla ja varsinkaan oksennella siellä. Toivottavasti on ymmärtäväinen lääkäri.
 
Paastot on nyt ollut 5.6-5.7 väliä. Joo siinä lopussa on nimenomaan se makrosomian vaara. Mut alussa toi epämuodostus. Kyllähän jotkut elimet vielä kehityy myöhemmilläkin viikoilla. Mutta siis voi olla riski, eihän se aina tarkoita että niitä tulee.
 
Tänään 10+3 ja luulin jo pahoinvoinnin helpottaneen, kun oli pari parempaa päivää. Nyt kuitenkin oksensin eikä näin kamala olo ole vielä ollutkaan. Sairaslomaa on pakko hakea, ei tässä olossa voi asiakkaiden luona olla ja varsinkaan oksennella siellä. Toivottavasti on ymmärtäväinen lääkäri.


Voi ei :sad001 Voimia, toivotaan että pian helpottais kokonaan! ❤️
 
Mulla on pahoinvointi helpottanut vaikka illaksi/alkuyöksi vielä tulee. Mutta tää kuumuus tekee ihan sairaaksi nyt, sydän jyskyttää ja hengästyn seisomisesta ja puhumisesta ja kauhea päänsärky.. :sad001
 
Ensin ällöttää, sitten tulee aivan kamala nälkä kuin salama kirkkaalta taivaalta, pienikin ruoka-annos aiheuttaa hirveen ähkyn ja sitten en kykenekkään mihinkään järkevään...on se rankkaa[emoji23]
 
Ensin ällöttää, sitten tulee aivan kamala nälkä kuin salama kirkkaalta taivaalta, pienikin ruoka-annos aiheuttaa hirveen ähkyn ja sitten en kykenekkään mihinkään järkevään...on se rankkaa[emoji23]

Mä niin samaistun tähän. :D Oon miehelle sanonutkin, että kyllä se on rankkaa olla nainen ja vieläpä raskaana oleva nainen. :D
 
Nää menkka jomotukset on ihan kamalia.. Kiva yrittää kävellä kun seki alkaa jo kyljissä ja nivusissa tuntuu. Muutenki kun jomottaa..
 
Kirjoittelin tonne raskausdiabetes-ketjuun, että mitä neuvolatäti tuumas tänään mun sokereista.
 
Ensin ällöttää, sitten tulee aivan kamala nälkä kuin salama kirkkaalta taivaalta, pienikin ruoka-annos aiheuttaa hirveen ähkyn ja sitten en kykenekkään mihinkään järkevään...on se rankkaa
emoji23.png

Sama! Just tultiin kotiin, ja aivan hirveä nälkä! Lämmitin ison annoksen lounasta, ja sain muutaman haarukallisen syötyä ja sitten jo iski ähky. Sit pakko syödä vielä vähän ihan väkisin, ettei ihan heti tuu uudestaan nälkä. Mutta ei toi itsensä "pakkosyöttö" kovin kivaa oo :depressed:
 
14h sängyssä ja 0h unta.. Eilen nukuin sentään klo 7-9 aamulla eli huimat 2h.

En jaksa
 
Rust kannattaa kyllä hakea apua tuohon lääkäristä. Ei kukaan jaksaisi tuossa tilanteessa. Tsemppiä paljon!
 
Oon valittanut lääkärille mut ei ne voi tehdä mitään. Mikään unilääke ei ole turvallinen. Edes melatoniinia ne ei uskalla antaa
 
Takaisin
Top