Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä olen vielä toistaiseksi kesälomalla. Olo tuntuu kuitenkin huononevan päiväpäivältä. Kiitos naiset, mä soitan torstaina niin pomolla on muutama päivä aikaa varautua mun poissaoloon.
 
Voi milloin tää paha olo helpottais.. :depressed: oon lomalla vielä tämän viikon, mutta ihan hirvittää ens viikolla töihin meno. Kestopahaolo, oksentanut olen ihan joka ikinen päivä, pahimmillaan lähemmäs kymmenen kertaa, yök!
 
Voi milloin tää paha olo helpottais.. :depressed: oon lomalla vielä tämän viikon, mutta ihan hirvittää ens viikolla töihin meno. Kestopahaolo, oksentanut olen ihan joka ikinen päivä, pahimmillaan lähemmäs kymmenen kertaa, yök!


Millä viikolla olet nyt? Itselläni kesti esikoisesta oksentelu rv7-17 ja sitten lisää seurasi rv 30 jälkeen, tosi ihan lievänä. Kyllä sinun kannattaisi käydä jo tarkistamassa omat nestetasapainosi ja onko elektrolyytit kunnossa.

Minulla oli rv 10+1 ketoaineita virtsassa ja jouduin/pääsin osastolle tiputukseen pariksi päiväksi. Se kohensi oloani todella paljon. Vaikka oksentaminen jatkui nesteytys sentään palautti voimani ja jaksoin paremmin. Alkoi jopa hiljalleen pysyä jotain sisällä. Tässä raskaudessa ei ole tarvinnut oksentaa vaikka alku viikoilla tulikin pahaolo jos ei syönyt tarpeeksi usein. Voimia sinulle, usko pois se loppuu kyllä.

Ullmaij rv10+0
 
Mä taidan olla aika onnekas, kun varmaan 70% ajasta olen saanut toistaiseksi olla oireilta rauhassa ja nekin mitä on niin pääasiassa tulee ja menee hetkellisesti :cat: lähinnä iltaa kohden kasvava vatsan turvotus häiritsee, muutoin pärjään varsin kivasti :happy:

Välillä tietty miettii, että onko kaikki OK, mutta sen verran kaikkia oireita kuitenkin viikkojen aikana ollut, etten näe syytä olla huolissani :happy:
 
Minulla on oikeastaan keskenmenon pelko väistynyt. On sen verran oiretta ja pahoinvointia, nipistelyitä ja muita että oon vakuuttunu tän jatkuvuudesta. Toki luottamusta tuo lisää tukilääkityskin. Oikeastaan aika ihanaa kun ei pelota enää niin paljon. Toki viikkoja on vasta 7+6, mutta.. Olen yrittänyt ajatella että jos tämä kesken nyt jostakin syystä menee, niin en voisi tehdä mitään toisin. Ja varmasti helpottaa myöskin päätös miehen kanssa, että tämä jää viimeiseksi raskaudeksi. Meni sitten loppuun tai ei. Oma kroppa ei tunnu enää kestävän ja raskausajat on aina niin vaikeita. Toki toivon, että tästä tulis vähän helpompi kun aiemmat raskaudet. :)
 
Mulla on koko ajan vessa hätä. Paha olo vaivaa vähän jatkuvasti, siihen auttaa syöminen mut kun ei tee mitään mieli. Ei oo tarvinnu sentään pönttöö halailla. Tää väsymys tai ehkä se on vetämättömyys, ei jaksa tehdä mitään.
 
Joo, täällä kans koko ajan vessahätä. Yritän kyllä juoda vettä aika paljon.
Ja sitten on koko ajan nälkä. Eilen söin iltapalan klo 19.30 sitten klo 23.30 pyörin vielä sängyssä kun maha alkoi murisee ja kamala nälkä. Oli pakko nousta syömään jotain ja käydä vessassa. Ja klo 04 taas vessaan. Nyt toi on melkein vakio että klo 04 herään vessahätään :D
 
Aloin oksentaan töissä iltana, eilen selvisin ilman mut tänään taas jatkuu. Harmittaa että en muista missä kohtaa esikoista odottaessa alko, nyt niinki myöhään ku 9+3. Ens viikolle varasin sokerirasituksen nii pittää toivoa että se litku pysyy sisällä..
 
Minulla olisi perjantaina sokerirasitus ja kammottaa etukäteen kun olotki on ihan kauheet. Saatampa olla täysin toimintakyvytön kun sieltä pääsen :sad001
 
Mulla alkaa pahimmat oireet helpottamaan, ei enää etovaa oloa, ellei sitten tule kovin pitkä väli syömisessä. Rinnat eivät myöskään ole enää niin arat eikä ihan koko aikaa väsytä. Nyt onkin hyvä mennä maanantaina loman jälkeen töihin, kun on koko loman melkein maannut sohvalla! Mulla siis pahimmat pahoinvoinnit oli viikoilla 6-10.
 
Millä viikolla olet nyt? Itselläni kesti esikoisesta oksentelu rv7-17 ja sitten lisää seurasi rv 30 jälkeen, tosi ihan lievänä. Kyllä sinun kannattaisi käydä jo tarkistamassa omat nestetasapainosi ja onko elektrolyytit kunnossa.

Minulla oli rv 10+1 ketoaineita virtsassa ja jouduin/pääsin osastolle tiputukseen pariksi päiväksi. Se kohensi oloani todella paljon. Vaikka oksentaminen jatkui nesteytys sentään palautti voimani ja jaksoin paremmin. Alkoi jopa hiljalleen pysyä jotain sisällä. Tässä raskaudessa ei ole tarvinnut oksentaa vaikka alku viikoilla tulikin pahaolo jos ei syönyt tarpeeksi usein. Voimia sinulle, usko pois se loppuu kyllä.

Ullmaij rv10+0
9+5 on tänään, välillä jo vähän helpotti ja nyt on palannut taas vaikeampana. Olen yrittänyt ajatella, että hyvä merkki vaan, kun on oireita, mutta kun en ole käynyt varhaisultrassa tai sydänäänien kuuntelussakaan vielä, niin on vielä ihan epätodellinen olo koko raskaudesta. Pitää varmaan hakeutua apuja hakemaan, kiitos kokemuksesi jakamisesta :)
 
Huh mullaki vaihtelee päivittäin nää oireet. Eile oli niin oireeton päivä, että alko pelottaa onko siellä ketää. No tein raskaustestin ku muutakaa en voi. Viivat edellee tuli:D(vaikka eihö se kerro mitää onko kaikki hyvin) tänää onki ollu iha karsee olo koko päivän. Me muutetaan vkl ja pitäs vaikka mitä saada tehtyä.
 
Nyt sitte mullaki alko tulee verta. Tulee ihan tummaa ja jäi päikkäreiden jälkeen lakanoihin.. Kipuja ei ole mutta huolestuttaa tietenki. Onneksi perjantaina neuvola jossa varmaan ultraavat
 
9+5 on tänään, välillä jo vähän helpotti ja nyt on palannut taas vaikeampana. Olen yrittänyt ajatella, että hyvä merkki vaan, kun on oireita, mutta kun en ole käynyt varhaisultrassa tai sydänäänien kuuntelussakaan vielä, niin on vielä ihan epätodellinen olo koko raskaudesta. Pitää varmaan hakeutua apuja hakemaan, kiitos kokemuksesi jakamisesta :)


Pitää vielä sanoa että kun hain neuvolasta lähetteen (meni niin pienillä viikoilla vielä gynenpolin kautta) sairaalaan polille näin pienen ensimmäistä kertaa ultrassa, eli viikot oli silloin 10+1. Ei sitä avun hakemista kannata hävetä tai ainakaan viivytellä. Näillä helteillä on jo vaarallista jos kärsit nestehukasta. Minun vointini kohentui parissa päivässä. Vaikka vielä oksetti ja oksensin kun niin voimat palasi. Jaksamista sinulle, tiedän miten kamalaa se on mutta usko pois se unohtuu kyllä ja palkinto on mitä ihanin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: PP
Miksi rinnat on välillä niin kipeät että huuto pääsee kun hipaisee ja taas myöhemmin ovat toki edelleen turvonneet, mutta ei satu läheskään niin paljon?

Toinen on tuo yökötys... Jos ei muista syödä tarpeeksi tiheään iskee paha olo. Pakko olla jotain syömässä parin tunnin välein. Jaa siitäpä tässä tulikin olo, että nyt on sitten mentävä taas syömään (pitää vain muistaa pitää annokset kohtuullisina).
 
Onko muilla ollut ongelmaa vatsan toiminnan kanssa? Täällä ollut havaittavissa ilmiö, että vaikka ensin ei tuntuisi että on vessahätä niin se iskee ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta ja pakko päästä HETIHETIHETI. Todella arvaamatonta menoa siis...
 
Onko muilla ollut ongelmaa vatsan toiminnan kanssa? Täällä ollut havaittavissa ilmiö, että vaikka ensin ei tuntuisi että on vessahätä niin se iskee ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta ja pakko päästä HETIHETIHETI. Todella arvaamatonta menoa siis...


No jos sanotaan että on ongelmia, vatsa ei toimi sitten alkuunkaan. Sama oli esikoisen kanssa näillä viikoilla. Suoliston liikkeet hidastuvat ja mulla kun on lääkitys joka niitä hidastaa muutenkin, niin ei toimi ei.

Lisäksi eilen kun oli todella kuuma ja uuvuttava päivä. Sain illalla aivan järkyttävän rytmihäiriö kohtauksen. Luulen, että se on estrogeenin määrän lisääntymisestä johtuvaa. Ei kyllä ollut mukava tunne kun minuutin ajan sydän löi miten sattuu. Niitä yksittäisiä lisilyöntejä on ollut koko raskauden ajan. Olen ns. hormoni yli herkkä, en voi käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä edes. Ei kiva mutta kestettävissä kun sen ei pitäisi olla vaarallinen. Täytyy vielä lääkärissä varmistaa asia että olen oikeassa asian suhteen.
 
Keskiviikkona ei pysynyt edes vesi sisällä. Lääkäri määräsi matkapahoinvointilääkettä (tässä maassa se on sallittu raskauden aikana) ja B6-vitamiinia. Vihdoin mies löysi oikeaa B6:ta, aiemmin toi vain yhdistelmä-B-vitamiinipurkin josta ei ollut mitään apua. Noh, eilen ja tänään en ole oksentanut (vielä) ollenkaan! Eilen jopa maistui ruoka. Tosin ruoansulatus toimii hitaalla niin et vatsaan sattui syönnin jälkeen. Tänään sekin on parempi.

Viime yönä sain jopa 4h unta, sitä ennen meni 1-2 h/yö reilun viikon. Nyt kun saisi lisää unta kroppaan ni saattaisi tuntua jopa ihan ihmismäiseltä!
 
Rinnat ei myöskään ole mulla enää niin arat kuin alussa oli, mutta päivät kyllä vaihtelee, ajoittain enempi kuitenkin. Nyt on vaivannut muutamia päiviä aivan törkeä turvotus:nailbiting: mulla ei ollu edellisessä raskaudessa tällästä ollenkaan! Ihan kun olis jo viikkoja 20+ olo, vaikka vasta 7+2.... Onko teillä muilla? Oon saanu jo katseita vatsan alueelle, muttei kukaan oo mitään kehdannut kysyä, varsinkin ne ketkä tietävät alkuvuoden keskenmenosta.
 
Rinnat ei myöskään ole mulla enää niin arat kuin alussa oli, mutta päivät kyllä vaihtelee, ajoittain enempi kuitenkin. Nyt on vaivannut muutamia päiviä aivan törkeä turvotus:nailbiting: mulla ei ollu edellisessä raskaudessa tällästä ollenkaan! Ihan kun olis jo viikkoja 20+ olo, vaikka vasta 7+2.... Onko teillä muilla? Oon saanu jo katseita vatsan alueelle, muttei kukaan oo mitään kehdannut kysyä, varsinkin ne ketkä tietävät alkuvuoden keskenmenosta.
Kauhea turvotus jo 5+ viikolta:smug:
 
Takaisin
Top