Millaisia oireita heti keskenmenon jälkeen raskautuneilla?

MiuMau79

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinämammat 2018
Elikkäs kiinnostaisi kokemukset keskenmenon jälkeen raskaaksi tulleilta, kellä ei ole ehtinyt tuleen normimenkkoja välis ollenkaan? Millaisia oireita oli, mistä aavistelitte raskauden?
Itsellä kkm ja lääkkeellinen tyhjennys 5 viikkoa sitten. Jälkivuoto kesti kauan, menkkamaisena pari viikkoo ja niukempana tuhrutteluna vielä toiset mokomat. Eli viikko sitten vasta tiputtelu loppunut ja r-testi nega. Nyt tissit kivistelee ja alavatsaa jomottelee, vuotoa ei kuitenkaan ole... :anyone
 
Mulla oli pitkään raskausoireita ja luulinkin, että olin heti ekasta kierrosta jo raskautunut, mutta ei... Taisi mun osalta olla hormoonit vaan niin sekaisin kaikesta silloin! Nyt yk3 menossa enkä tiedä varmaksi onko hormoonihommat nytkään ihan kohdillaan... :sad001
 
Mullakin kesti tyhjennyksen jälkeen raskausoireet yli 2 viikkoo. Nyt ne ihan kuin olis alkanu taas, tietty vähän lievempinä. Ehkäsyä ei olla käytetty mut mietin vaan kuinka helposti raskautuu kun vuotoa kuiteski kesti aika kauan... :bored:
 
Minä olisin myös kiinnostunut kuulemaan millaisia oireita on ollut km:n jälkeen heti raskautuneilla? Itse sain keskenmenon maaliskuun alussa ja ensimmäisiä menkkoja tässä vielä odotellaan. Oviksen onnistuin bongaamaan testeillä ja nyt olis dpo 10. Eilen olevinaan tunsin jotain pientä kiinnittymisen tapaista nipistelyä ja tänään aamulla on tuntunut lievää huonoa oloa. Muita oireita ei ole ollut, mutta ei niitä juuri silloin ennen edellistä plussaakaan kauheasti ollut. Hopes are high :smiley-angelic001
 
Pakko tulla kommentoimaan uudestaan. Menkat alkoi 7 viikkoa tyhjennyksen jälkeen ja paria päivää ennen sain vasta negan raskaustestistä. Eli oireet ilmeisesti johtuivat tuskastuttavan hitaasti laskevista raskaushormoneista. Pari kertaa kerkesin juosta verikokeissakin mittauttamassa arvot.
Lisäksi keskenmenon jälkeen ennen selkeät ja säännölliset menkat muuttui sellaisiksi, että ensin tiputtelee pari päivää ennen kuin "hanat aukeaa". Nyt kolmet menkat ollu, ehkäisyä ei käytössä eikä uutta plussaa vielä tullut. :grumpy: Ehkäpä vaan ottaa aikansa että kroppa toipuu? Spontaanista keskenmenosta aiemmin paranin paljon nopeammin...
 
Mulla keskenmeno rv8 viime marraskuussa. Menkat sen jälkeen säännölliset paitsi viime kierto venyi kp47 mittaisiksi. :wideyed: mutta uutta raskautta ei vaan kuulu, yk5 menossa keskenmenon jälkeen, muuten lähennellään jo vuotta toivoen. :sad001
 
Mulla alkoi tänään kp1. Noin 7 viikkoa siihen sitten menikin. En siis tullut raskaaksi heti keskenmenon jälkeen :sad001 Toivottavasti seuraavaa positiivista raskaustestiä ei tarvi ihan 1,5 vuotta enää odotella...
 
Täällä odotellaan ensimmäisiä kuukautisia (10+3)kkm jälkeen, spontaanisti kuitenkin hoitui ilman lääkkeitä,onneksi. Olo on niin pettynyt ja toive heti raskautumisesta uudelleen on ihan hirveän pakottava... Vuoto kesti viikon,ultrassa kohtu tyhjentynyt täysin ja yritystä ei tarvitse lykätä. Oviksen sain tikutettua keskiviikkona,viiva oli tosin vahva jopa 3 päivää. Nyt vain jännitetään miten kauan menee slkaako kuukautiset vai ei. Kohdussa on tuntunut painetta nyt kaksi päivää...

Marsa80
 
Marsa80, mullakin tuntui siinä oviksen jälkeen mahassa sellaista outoa painetta. Olin ihan varma, että se olis ollut hyvä merkki, mut menkathan sieltä kuitenkin tuli. Toivottavasti teillä käy parempi tuuri :)
 
Hassua kuinka sitä niin toivoo... Paineentunne vaan jatkuu,tänään yökkäsin hampaita pestessä ja huono olo koko ajan, voi kun pieni ihme ois tapahtunut,silti koko ajan odottaa kuukautisia....
 
Mulla oli km viikolla 5 ja vuoto kesti pari viikkoa, syyskuussa, oireet voimakkaat ennen km. Rinnat kipeät, oksetti heti jne. Km syyskuussa, lokakuun lopuilla testasin huvikseen vaikka kierto ei edes palautunut eikä oireita, joku fiilis vaan. Olinkin raskaana, tosi vähäoireinen alkuraskaus ja alkoi uskomaan raskauteen vasta np ultran jälkeen :-) tuolla se tuhisee 10kk vauva :-)
 
Mulle tuli km rv 7+6, eli 4.2. Ennen vuotoa näytti raskaustesti jo negaa. Nyt tein testin, kun tulin kipeäksi ja viime yönä alkoi yökkäily. Testi näytti melko vahvaa plussaa, vaikka oman arvion mukaan nyt olisi VASTA rv 3+3. Oireet ei poikkea edellisen raskauden alusta juuri mitenkään, paitsi että ne alkoivat aikaisemmin.
Ero keskenmenneeseen raskauteen on se, että fiilis on varmempi. :-) Varasin alkuraskauden ultran kuukauden päähän, eli sitten saan viikoista varmuuden.
 
Sain keskenmenon 11/14 & kävin tarkistamas yksityisellä kun kunnalliselle ei huolittu..oli niin hyvä lääkäri että ultras ja sano että jos haluat tulla raskaaksi niin kannattaa kiusata miestä,mutta jos et halua niin pysy kaukana:))
Siinä kävi sitte se eka vaihtoehto:))
Pieni aino tyttö syntyi 40+0 25.8.15:)
 
Onko täällä kukaan raskautunut?
Kattelin et edellisistä kirjoitteluistanne on jo hetki aikaa. Minulla myös keskenmeno juuri takana, olo tyhjä,turta ja kaikkea. Haluamme niin kovasti vauvaa etten todellakaan haluaisi nyt aloittaa ehkäisyä km jälkeen vaan jatkaa yrityksiä heti. Ja näin aiomme tehdäkkin.

Ainahan pikkuenkeli tulee mielessä ja sydämessä olemaan, mutta eihän elämää voi silti tähän keskenmenoon lopettaa vaan on vaan jatkettava :angel13 :Heartred

Pelkään hurjasti että menee uudestaan kesken.. Tämä oli siis ensimmäinen raskauteni, aloimme yrittää 03/16 ja heti 05/16 tärppäs vaikka takana vuosien e-pillerirumba.
 
Hei vaan!

Meillä meni ensimmäinen raskaus kesken viikoilla 8+0 (8+3 ar-ultrassa ei löytynyt sykettä) ja reilu viikko sen jälkeen alkoi spontaani vuoto. Vuoto oli tosi vähäistä ja kipujakaan ei ollut kun pari päivää. Vuotoa kestikin lyhyen aikaa, vain pari viikkoa. Pääsin ihan todella helpolla. Muutama päivä vuodon loppumisen jälkeen kävin vielä vatsakipujen takia polilla (pelkäsin tulehdusta) ja ultralla kattoivat että kaikki on kunnossa ja lääkäri epäili kuukautisten alkavan pian. Kävin vielä verikokeissa ja hcg oli nollilla, saatiin lupa yrittää uuestaan. Eipä oikeen tosissaan ees ehitty yrittää (luvattoman helppoa kun ottaa huomioon monien muiden tilanteet) ja aloin ihmetellä kun niitä menkkoja ei vaan kuulunu.. Normaali kierto 28-29 päivää ja laskin kierron km-vuodon alkupäivästä ja tein testin joskus kp 31 tai 32. Tosi haamuja plussia sain monta päivää alkuun eikä ollut mitään oireita. Edellisessä kesken menneessä arvasin plussan jo viikkoa ennen kun tein testin kun oli selvät oireet, tässä raskaudessa oireet alkoivat ehkä 5+x. Tosi vähäisiä on oireet edelleen, nyt mennään 11+2 :Heartred
 
Huh! Mä sain tietää jo kuukausi sitten, että vauva oli lopettanut kehittymisen. Siitä parin viikon päästä vasta sain tyhjennyslääkkeet, josta parin viikon päästä jouduin kaavintaan, kun lääkkeet ei olleet tehonneet. Nyt kaavinnasta on muutama päivä ja en kestä sitä ajatusta, että pitäisi alkaa säheltämään joidenkin karseiden kondomien kanssa ja odottaa taas ainakin kuus viikkoa, ehkä vuosikausia... Tähän keskenmenotouhuun on kulunut jo ihan liikaa aikaa.

Mulle sanottiin, että pitäisi odottaa seuraavia kuukautisia, mutta sit taas hoitaja sanoi, että riippuu ihan lääkäristä, suositellaanko sitä vai ei. Jos kerran kaavinnan jälkeen tarkastettiin, että kohtu on tyhjä raskausmateriaalista, niin miksi silloin pitäisi odottaa?

Oon aina uskonut lääkäreitä, mutta mun koko keho ja mieli haaveilee vauvasta niin kovasti, etten tiedä, miten pystyn odottaa.

En olisi ikimaailmassa uskonut, että keskenmeno olisi näin iso ja raskas kokemus! Välillä meinaan ihan vaan vaipua epätoivoon, mutta ajatus uuden vauvan yrittämisestä saa mut virkoamaan. Onko pakko odottaa?
 
Lähinnä se "yhdet menkat välissä" ohje on sitä varten että uuden raskauden kesto ois helppo laskea. ja kondomin käyttö ohje tyhjennys/jälkivuodon ajan jottei tulis kohtutulehdusta. minulle lääkäri ei antanut mitään ohjetta että pitäisikö odottaa yhdet kuukautiset vai ei. mutta neuvolan täti suositteli yhdet kuukautiset odottamaan juurikin raskauden keston määrittämiseksi jos vaikka heti tärppäis.
 
Minulle lääkäri sanoi, että ultrat on keksitty, eikä mitään estettä uudelle yritykselle heti ole. Itselläni ensimmäinen kierto kkm jälkeen oli kuitenkin todennäköisesti ovuloimaton. 4kk päästä tuli uusi plussa ja kaksoset syliin asti. :)
 
Quenamama: Mulle on sanottu aina, että heti vaa yritystä. Ja yks lääkäri sano, että menkat ois hyvä odottaa.


Mulla oli edellinen km tosi raskas. Sain masennuksenkin sen päälle. Puoli vuotta meni, kun uskalsin yrittää ja raskauduin uusiksi tokasta yritys kierrosta. Eka yk km:n jälkeen oli varmaan pelon ja stressin takia ovuloimaton. Tokal kävi tärppi, mutta plussatessa itkin, koska pelkäsin sikanaa tulevaa, kun viimeinen km oli todella raskas. Tässä vielä kasassa kuitenki ollaan.
 
Takaisin
Top