Millaisia oireita alkuraskaudessa?

J

jokonyt

Vieras
Hei! :)

Millaisia alkuraskauden oireita teillä muilla on ollut ennen plussa testiä tai vähän sen jälkeen?
Täällä ollaan taas jännän äärellä ja odotellaan joko tällä kertaa plussa tulisi, pari vuotta jo yritystä takana...
Olen ollut jo melkein viikon verran varma että nyt kuukautiset alkavat mutta ei.. Olen yrittänyt kuunella kehoa tarkasti jos huomaisin jotain muutosta, oireilua yms.

1. Kuukautiset myöhässä

2. Alavatsassa menkkamaista kipua, enemmän ehkä vihlonnan tuntuista, ollut jo viikon. Kipu sijoittuu oikealle puolelle enemmän. Vatsa tuntuu aremmalta kuin yleensä.

3. Kirkas vuoto, noin viikon verran jo ollut ja edelleen jatkuu.

4. Nenä vuotaa/nenä tukossa, aivastelua joka päivä monta kertaa, tämä ihme juttu o_O

5. Nopeat liikkeet saavat alavatsassa aikaan vihlovan kivun.

6. Vatsa ollut sekaisin kuten menkoissa, mutta todellakin enemmän ja vessassa saa ravata, tuntuu että suoli toimii välillä vähän liiankin hyvin/ripeästi + ilmavaivat :depressed:

Onkos muilla ollut samoja oireita?
 
Lisäys: Myös närästystä joka päivä, joka on itselleni todella outoa sillä sitä ei muutoin ole koskaan ollut :eek:
 
Kertokaas teidän alkuraskauden oireita / fiiliksiä, tai voitteko samaistua kirjoittamaani? :anyone
 
Mun menkkajomot on alkanut kaikissa plussakierroissa ajallaan, mutta kipu on tuntunut vain kohdussa eikä häntäluun kohdalla niinkun negakierroissa. Menkkojen poisjäänti on ollut mulla se varmin raskauden merkki. Varsinaiset oireet on alkanut vasta 5+ viikolla. Oireina väsymys, palelu ja jatkuva nälkä.
Mä oon aina päässyt vähillä oireilla, eikä niitä oikein voi verrata muiden raskauksiin.

Tee testi! Plussa näkyy kyllä jo, jos raskaana olet! :)
 
Pitää viikonloppuna varmaan testailla ja toivoa parasta :angelic:
Itselläni myös nivusissa kipua, vihlaisuja. Voiko tämä liittyä raskauteen tai olla oire? o_O
 
Aloin tässä miettimään / lueskelin netistä näistä alavatsa nippailuista, vihlaisu kivuista ja nivusiin kohdistuvista kivuista että voisiko kyseessä olla tosiaan raskaus vaiko sitten kiinnittymiskipuja jos ovis ollutkin myöhemmin, kierto joskus heittelee.. Mitähän mieltä tässä pitäisi nyt olla.. :sad001
 
Mielenkiinnoksi oma tärppikierto ovulaatiosta laskettuna (dpo= days past ovulation), kierto oli muistaakseni yrityskierto 6. Ovulaatio tunnistettu ja testi oli tässä apuna myös.

Dpo0 ovulaatiopäivä
Dpo1 ei oireita, aavistuksen turvonnut alavatsa
Dpo2 ei erikoista, hieman turvonneet rinnat ja valkovuotoa runsaammin
Dpo3 kuten dpo2
Dpo4 selkeätä nipistelyä oikeassa munasarjassa
Dpo5 turvotusta, väsymystä. Kylmä/kuuma vaihtelut, ehkä auringosta?
Dpo6 turvotusta, joku ohimenevä tuntemus alavatsalla
Dpo7 turvotusta ja kutinaa (?)
Dpo8 selkeitä unia ja lievää turvotusta
Dpo9 edelleen turvonneet ja hieman kipeät rinnat. Päänsärkyä aamulla. Illalla vatsa meni sekaisin, kipristelyjä. Alaselän jomotusta.
Dpo10 nipistely jatkuu ja pistelyä munasarjoissa.
Dpo11 raskaustestissä (liuska) haalea viiva! Nipistelyä ja alaselän jomotusta, nivusissa tuntemuksia
Dpo12 alavatsakipuja, jomotusta. Vähän kuvotuksen tunteita. Kivut lähempänä ovulaatiotuntemuksia kuin menkkoja. Viiva vahvistunut
Dpo13 digitestissä raskaana 1-2 viikkoa. Nipistelyt jatkuu. Pahoinvointi alkoi selkeänä tästä.

Selkeimmät oireet jos vertaa muihin kiertoihin oli kyllä tuo nipistely ja toisaalta sitten muutaman viikon päästä alkaneet jännät kuvotuksen tunteet, ja selkeästi turvonneet/kipeät rinnat. Pahoinvointi ei ollut itsellä kovin pahaa, mutta olotila oli jotenkin erilainen :) oi vitsit kun jänniä aikoja olivat! Tästä raskaudesta syntyi terve poika :)
 
En enää kunnolla muista mitä oireita oli ihan alkuraskaudesta (lapsi on jo 4,5v). Mutta kyllä nuo luettelemasi vähän tutuilta kuulostaa. Tuo limakin kun yleensä ennen menkkoja on kuivempaa, mutta se "kuiva kausi" voi jäädä pois jos on raskaana. Kannattaa tehdä testi, jos menkat on myöhässä. :) Yleensä siinä kohtaa kuitenkin näyttää plussaa jos on raskaana. Jos ei näytä niin kierto on venähtänyt.
 
Itketti joku mitätön asia kaupan maitohyllyllä ja samana päivänä oksennus nousi kurkkuun kun söin. Sen jälkeen tein positiivisen testin.
 
Minulla vielä ihan pienet viikot, rv4+5. Nyt on pari päivää ollut lähes jatkuvaa, yleensä lievää mutta välillä myös kovempaa menkkamaista alavatsakipua. Ei tosin pisaraakaan veristä tai muutakaan vuotoa, mutta koko ajan juilii. Keskenmenoa pelkään tietysti kamalasti.. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta, voisiko olla normaaliakin?
 
Minulla vielä ihan pienet viikot, rv4+5. Nyt on pari päivää ollut lähes jatkuvaa, yleensä lievää mutta välillä myös kovempaa menkkamaista alavatsakipua. Ei tosin pisaraakaan veristä tai muutakaan vuotoa, mutta koko ajan juilii. Keskenmenoa pelkään tietysti kamalasti.. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta, voisiko olla normaaliakin?
Minulla oli tätä esikoisen raskaudessa, kaikki meni hyvin! Nyt on taas tuota samaa, olen raskaana suurin piirtein samoilla viikoilla kuin sinä :)
 
Minulla oli tätä esikoisen raskaudessa, kaikki meni hyvin! Nyt on taas tuota samaa, olen raskaana suurin piirtein samoilla viikoilla kuin sinä :)

Ai että, kiitos tuhannesti rohkaisevan kokemuksen jakamisesta :Heartred Inhottavaa, kun koko ajan tietynlainen paine alavatsalla ja käyn vähän väliä vessassa tarkistelemassa että joko vuotaa... Alkuvuodesta oli keskenmeno, mutta siinä vuoto alkoi ensin ja sitten vasta kipu. Niin hirveästi toivon, että nyt olisi kyse ihan vain ohimenevästä raskausoireesta.
 
Mulla rv 4+3 ja siis ihan hirvittävä väsymys! Nukun yöunet ja ainakin kahdet päiväunet jos en satu töissä olemaan. Närästää jonkin verran öisin, menkkamaisia kipuja ilta-aikaan yleensä,rinnat on jonkin verran arat ja tulee semmosia tuittupää-kiukkupuuskia varottamatta
 
Tein ekan testin dpo 13 ja oli haamu. Oireita oli ollut parina päivänä jo aiemmin vähän: Tissit tuntu jotenki vielä kipeemmiltä ja painavemmilta kun normaalisti oviksen ja menkkojen välissä, menkkamaisia mahakipuja jotka oli kovempia kun normaalisti ilman vuotoo, alapää oli ihan sahara (monilla lisääntyy limailu jo ennen plussaa, mulla vasta joskus 5 tai 6+), normaalia pms ragee ja ihmisvihaa ei tullut, nenä tukkonen.

Rv 4-5 noiden lisäks oli päänsärkyä, aivastelua jatkuvasti, väsymys alkoi, pissatti koko ajan, menkkajomot jatkui ja erilaiset muut mahatuntemukset, ummetus alkoi.

Toivottavasti tästä on edes jotakin iloa piinailijoille :)
 
Esikoisesta mulla ei ollu mitään raskausoireita, ei siis yhtään mitään paitsi että menkat jäi pois. Kuopuksesta iski aivan jäätävä väsymys päivä tai pari ennen kuin kuukautisten olis pitäny alkaa, siitä jo arvasin että taidan olla raskaana. Se väsymys oli sitä luokkaa että meinasin nukahtaa mm. auton rattiin. :dead:
 
Takaisin
Top