Millaiset häät teillä oli?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Yhden käyttäjän häävalmistelufiilistelyjä lukiessa muistui mieleen omat häät. Me pidettiin ihan pienet lähipiirin häät. Vihittiin kirkossa ja siirryttiin siitä pappilaan kakkukahville. Isäni osaa soittaa, joten hän oli vastuussa musiikista. Tällaiset pienet häät sopi meille (ja meidän budjettiin) oikein hyvin ja tunnelma oli mukava. :) Hääpukuna toimi äitini vanha puku, jota vähän ompelija korjasi minulle sopivaksi. Sekä hääkimpussa että hiuksissani oli sinisiä ja keltaisia kukkia.

Millaiset häät teillä oli?
 
Meillä oli häät heinäkuussa 2014. Vihkiminen tapahtui kotikylän kirkossa ja jatkot olivat siitä ihan kivenheiton päässä paikallisella työväentalolla. Oli ruokaa ja kakkua ja herkkubuffet, bändi ja muuta ohjelmaa. Vieraita oli jotain vähän päälle 80. Minusta meillä oli tosi kivat häät - kaikki meni ns. putkeen. :)
 
Juhannuksena kotosat ja vähän laitetut, 100 hlö lähinnä lähisuku ja ystäviä, kotikirkossani ja juhlat srk-talolla. Pienen budjetin onnistuneet häät. :)
 
Isot, 180 vierasta (sis. bändin ja keittiöporukan, jotka oli meidän tuttavapiiristä kaikki). Syksyhäät. Pienellä budjetilla järkätty, ei haluttu mitään mahtailevia häitä. :happy:
 
Piti olla pienet. Seremonia anoppilan takapihalla vain perheen läsnäollessa ja illalla grillijuhlat suvulle ja kavereille. Tämä siis miehen kotimaassa, omat vanhempanikaan eivät olleet mukana. Puoli vuotta sen jälkeen suht perinteinen hääjuhla (ei seremonioita) kotimaassa mun puolen suvulle ja kavereille. Piti olla pienet juhlat, mutta saatiinkin kahdet. Olis pitänyt vain karata vihille. No, ihan kivat bileet oli molemmat, haluttiin tai ei. :)
 
Maistraatissa ja siellä oli ”vaan” meidän esikoistytär ja toinen potki mahassa:D vihkiä (henki kirjoittaja vai mikälie) oli kuin suoraan kuin Ketonen ja Myllyrinne ohjelman sketsistä:D
En ois tykännyt kirkko häistä yhtään!!!
 
Meillä oli noin 100 hengen hyvin perinteiset häät. Ei pitänyt olla mitään teemaa, mutta vähän vahingossa häistä tuli jotenkin budjettihäät. :D Lopulta kaikki kulut jäivät johonkin 4000-4500€ väliin.

Vihkiminen kirkossa, josta mentiin hevoskyydillä rantahuvilalle juhlimaan. Siellä hyvää ruokaa, bändiä, puheita ja muuta hyväntuulista ohjelmaa.. :) Illalla mentiin järven yli venekyydillä hotelliin yöksi.

Kävi ihan älytön munkki, kun saatiin paljon lahjana kaikkea. Mm. hevoskyyti perinnekieseillä ja tuo venekyyti, hääpuku löytyi uutena erittäin hyvällä alennuksella, saatiin kukkakauppakukat ilmaiseksi jne. Ei olisi tuollaisiin häihin kyllä muuten ollut ikinä varaa! :)
 
Yhden käyttäjän häävalmistelufiilistelyjä lukiessa muistui mieleen omat häät. Me pidettiin ihan pienet lähipiirin häät. Vihittiin kirkossa ja siirryttiin siitä pappilaan kakkukahville. Isäni osaa soittaa, joten hän oli vastuussa musiikista. Tällaiset pienet häät sopi meille (ja meidän budjettiin) oikein hyvin ja tunnelma oli mukava. :) Hääpukuna toimi äitini vanha puku, jota vähän ompelija korjasi minulle sopivaksi. Sekä hääkimpussa että hiuksissani oli sinisiä ja keltaisia kukkia.

Millaiset häät teillä oli?


Ai että, meillä oli kyllä just meille sopivat häät, ja niistähän nyt on just tänään sen 2 viikkoa :love7

Mulla oli tummansininen puku jossa pitsiyläosa ja siihen ompelija ystäväni teki yläosaan strasseilla hiukan kimmellystä lisäksi ja huivin missä oli myös strassia ja vyön samaisesta sifongista.Vyössä oli strassikoristeltu solki. Hiukset oli ihanasti kampauksesa ja alle oli laitettu just uusi väri .

Meidät vihittiin kirkossa ja jatkot oli sitten pienessä ravintolassa samassa kaupungissa. Paikalle tuli kutsuttu jotakuinkin 60 henkee lapsineen, mutta viimeisten päivien muutoksilta ei vältytty, ja koskapa oli lasku tulossa jo ilmoitetuista,niin pyydettiin ihan muutaman pv varoitusajalla vähän etäämpiä kavereita sitten syömään valmiiseen pöytään.
Oltiin viety sinne juhlapaikkaan omia koristeita ja kynttilöitä sekä kukkia.

Meidän budjetti meni näin
Mun sormuksen tuunaus maksoi 80e, se siis kåvi sepällä suurennuksessa puhdistuksessa ja kiillotuksessa koska se on mun mummoni vihkisormus,ja mummoni oli hyvin pienikokoinen nainen.Sormus ehti levähtää minun korurasiassa 23 vuotta eli mummon kuolemasta saakka,ja nyt sain sen käyttöön ja rakkaan mummoni tähän lähelle kulkemaan.

Pukuni maksoi 90e, kaveri ei ole vielä laskua laittanut puvun tuunauksesta ja lisäosien valmistuksesta

Kukat teki taas floristi ystäväni, ja kimppu sekä 6 sivuille leviävää pöytäasetelmaa maksoivat alle 200e. Kukkien värinä vaaleanpunainen ja kynttilät ja servetit oli myös vaaleanpunaiset juhlapaikalla :Heartpink

Juhlapaikkaan viedyt koristeet maksoivat yhteensä 50e

Juhlapaikan lasku oli 1300e

Meillä kesti häät klo13 vihkimisestä lukien klo 17 saakka,ja oli minusta ihan sopiva aika. Juhlissa miehen aikuinen tytär piti leikkejä meille sekä puheita oli muutama.

Ja nyt mulla on niin ihana ja rakas mies että huh heijakkaa :Heartbigred

48392600_2236708036607160_6190341148318367744_n.jpg
 
Takaisin
Top