Millainen perhe teillä on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Elätkö ydinperheessä, uusioperheessä, sateenkaariperheessä vai oletko ehkä yksinhuoltaja? Entä kuinka monta lasta teillä on, jos lapsia jo on? Kertokaa millaisessa perheessä elätte. :) Vau:n artikkeli valottaa perheiden historiaa - ja kertoo että ydinperhe ei ole juuri koskaan ollut se "ainoa oikea" perhemalli vaan muita malleja on ollut kautta aikojen jopa enemmän kuin nykyään.

Meidän perhe on (ei ilmeisesti niinkään perinteinen) ydinperhe: Isä, äiti ja lapsi. Lapsuuden perhe oli jonkinsortin uusioperhe. Vanhempani erosivat kun olin nuori ja menivät uudelleen naimisiin. Itse asuin äitini luona, joten perheeseen tuli uusi mies. Yhteisiä lapsia ei kuitenkaan kumpikaan vanhemmistani saanut uuden kumppanin kanssa ja äitini uuden miehen lapset olivatkin jo aikuisia siinä vaiheessa.
 
Meillä on ydinperhe; äiti, isä ja yksi lapsi. Lapsuuden kodissani oli, ja on edelleen, myös perinteinen ydinperhe; äiti, isä ja kaksi lasta.
 
Kuten nimimerkistäni voi päätellä, meillä on uusperhe. :) Siihen kuuluvat minä, mies, miehen 8-vuotias tytär edellisestä liitosta, minun 6-vuotias poikani edellisestä liitostani ja kaksi yhteistä lasta, 2,5-vuotias poika ja pian 10-kuinen tyttö. Olemme olleet uusperhe jo kohta kuusi vuotta, joten tämä ei ole mikään uusi kuvio. Puhumme kaikista lapsista meidän lapsinamme, biologiasta viis. :)

Lapsuudenperheeni oli ydinperhe, johon kuului vanhemmat ja kolme lasta. Vanhempani ovat yhdessä edelleen. Itse asiassa koko sukuni on täynnä ydinperheitä - minä olen ainoa uusperheellinen. :)
 
Meillä on ydinperhe, minä, mies ja viisi lasta.
Lapsuuden perheenikin oli ydinperhe, iskä, äiti, minä ja kaksi pikkuveljeä. Vanhemmilleni olisi ihan pian tullut avioliittovuosia täyteen 35, mutta isäni menehtyi reilu viikko sitten.
Myös mieheni on ydinperheestä, hänen vanhempansa ovat olleet pian 40 vuotta naimisissa :)
 
Itse asiassa koko sukuni on täynnä ydinperheitä - minä olen ainoa uusperheellinen. :)

Aika jännä, meillä nimittäin on ihan päinvastoin. Omassa suvussani on selvästi valtaosa uusioperheitä ja yksinhuoltajia. Ydinperheitä ei ole kuin pieni osa. :D
 
Aika jännä, meillä nimittäin on ihan päinvastoin. Omassa suvussani on selvästi valtaosa uusioperheitä ja yksinhuoltajia. Ydinperheitä ei ole kuin pieni osa. :D

Joo, mieheni suvussa myös. Olin aluksi ihan pyörällä päästäni hänen sukukuvioistaan, kun omani on tällainen ydinperhesuku, jossa kaikkien sukulaissuhde on täysin selvä. :grin
 
Uusioperhe.
Minulla kolme lasta edellisestä liitosta; tyttö 12v ja pojat kohta 10v sekä 11v.
Odotetaan ensimmäistä yhteistä syksyksi. :)
 
Meillä uusperhe, minä, avomies ja poika 2v, joka on vuoroviikoin isänsä luona. Miehellä ei ole lapsia.

Lapsuudessani asuin äidin kanssa kahdestaan, äidin miesystävä välillä pyöri siinä, mutta ei asunut meidän kanssamme. Muuten omassa suvussa enimmäkseen ydinperheitä, muutamia uusperheitä sekä yksinhuoltajia.
 
Ydinperhe mutta ei olla kuitenkaan naimisissa, jotku saattaa pitää sitäkin ydinperheen ehtona. Ollaan siis minä, mies ja meidän kohta 2-vuotias tyttö sekä joulukuussa syntyvä toinen lapsi :)
 
Viisihenkinen perinteinen vaimo, mies, lapset- ydinperhe on meillä. Oma perheeni on ollut myös ydinperhe, miehellä uusioperhe, joka sekin jo aikaa sitten hajonnut.
 
Ydinperhe ollaan, meillä kaks lasta ja molemmat vanhemmat ollaan ydinperheistä.
 
Meitä on kolme, me vanhemmat ollaan naimisissa ja sitten on tämä rakas tytär. Ja kaksi koiraa.
Mieheni on ydinperheestä. Minun vanhempani erosivat ollessani 1,5-vuotias. Muutimme kauas isästä, äiti kolmen tytön kanssa. Myöhemmin uusperhekuvioita molemmilla vanhemmilla.
 
Meillä uusioperhe. Minä, mies, miehen lapset 6- ja 9v ovat puolet ajasta meillä, sekä meidän yhteinen lapsi 2kk. Molemmat ollaan "kotoisin" ydinperheistä, ja vanhempamme ovat edelleen yhdessä.
Meillä on vain meidän lapset ja lasken myös isojen äidin meidän perheeseen. Meillä onkin todella hyvät välit niin äitiin kuin hänen sukuunsa. Tämä on älyttömän suuri rikkaus!
 
Mies, tämän 11v poika ja minä, äitipuoli. Perheeseen haaveillaan lisäyksestä ensi vuoden aikana. Aluksi kuvio oli haastava pojan ollessa 6v kun tavattiin, eikä luottamusta syntynyt helpolla. Jossain vaiheessa totesi kuitenkin jo, että kun isi ja opiaattina menevät naimisiin, hän saa toisen äidin. Nyt on jo niin vanha, etten usko, että enää ajattelisi noin. Marraskuussa häät :) Saa nähdä, millainen kokonaisuus meistä tulee, jos saamme vielä yhden-tai-kaksi tähän lisää :) :Heartred
 
Ydinperhe. Meillä on äiti, isä ja kaksi poikaa. Haaveissa vielä kolmas lapsi joskus lähitulevaisuudessa. :love7
 
Uusperhe vol 3. Oikeasti. Mutta paras, toimivin, oikea puoliso,jolla jo niin paljon elämänkokemusta sekä tietämystä nepsylapsista, sekä riittävän hyvä itsetunto tällaiseen hommaan. Uusperhevanhemmalla tosiaan on oltava itsetunto kohdillaan kun lähtee myllyyn, uusperheissä on niin monenlaisia säätöjä edessä,että niistä saa helposti ison sopan aikaan.
Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta edellisten liittojen lapset 5kpl asuvat täällä meidän kanssa koko ajan. Miehen puolelta minulla on bonustytär, jolla itselläänkin jo kaksi lasta,eli olen myös uus-mummo :grin
 
Takaisin
Top