Millä MAITO nousemaan helpommin APUA????

Vieras
Hellurei!

meillä syntynyt keskostyttö 2 vko sitten ja minä mamma se pumppaan kotona sähköpumpulla,mutta paniikissa että maitoa EI tule???????onko jotain KEINOJA jolla saan maitoa helpommin tulemaan ja lisää meitin pienelle elämänalulle????
 
hiero rintoja päivittäin tai vaikka monta kertaa päivässä jollain geelillä, niin lihakset rentoutuu...
 
ja yritä muutenkin rentoutua. Muista myös juoda paljon ja syödä hyvin. Toivottavasti saat maitoa tulemaan:)
 
Stressi on kyl ihan kauhee....tietty ku vauvakin on vielä treellä ja ite asutaan Lahdessa:/...ja sitte mulla vielä tulppa jalkaan iski...ni täsä stressataan nyt oikee huolella ja pelko että maitoa ei tuu...:/
 
mulla autto maidon herumiseen alkoholi, siis vaikka puolikas siideri ennen pumppausta. ei näy maidon pitoisuuksissa mitenkään, mutta rentouttaa ja rinnat alko vuotamaan joskus itestäänkin.

toinen keino mitä kannattaa kokeilla, on kattella oman vauvan kuvaa ja oikein herkistellä ja ajatella miten paljon sitä rakastaa, tai sitten vauvaohjelmia. mitä vaan, mikä saa hormonit hyrräämään, se heruminen riippuu paljon tunteistakin.

ja sitten vielä sellanen, että pumpatessa mulla alko herumaan kunnolla vasta joskus 10 min jälkeen, eli mukava asento ja paljon sitkeyttä!! kattele jotain leffoja ja sarjoja tms. mitä useammin ja kauemmin pumppaa, sitä enemmän maitoo tulee.

ai niin ja vielä: yöllä heruu helpoiten, eli pumppaa myös yöllä.

tsemppiä kauheesti!!!

p.s. imetyksen voi käynnistää myös tauon jälkeen, eli älä turhaan stressaa. se vaatii ponnistelua, mutta vaikka välillä tulis vähemmän niin siitä voi aina vielä päästä uuteen nousuun :)
 
Juo ykkös olutta. Oluessa on jotakin mikä saa maidon herumaan. Onko se sitten tuo pieni määrä alkoholia mikä sen tekee vai jokin muu.. En tiedä, mutta se auttaa. :) Tsemppiä.
 
Kotikaljaa, riittävästi juomista ja monipuolista syömistä. Pumppausta useamman kerran vuorokaudessa. Kyllä se on mahdollista. Tsemppiä sinulle ja pienokaisellesi. :)
 
Mun tietääkseni on olemassa kyllä ihan semmosta lääkettä millä sen maidon saa nousemaan, kysy lääkäriltä, ainakin ennenkin just keskosten kanssa annettu
 
itellä tyrehty maidontulo kun olin oksennustaudissa ja lähti uudestaan käyntiin kun neuvolalääkäri kirjotti reseptin pahoinvointilääkkeeseen: primperan. sitä pitäs muistaakseni kyl saada ihan ilman reseptiäkin apteekista, annostuksena mulla oli 1 tabl 3x päivässä 10 pvä:n ajan :) lämmin suihku oli kans yks mikä kiihdytti maidontuloa hurjasti ;) kyllä se siitä kun saat pahimman stressin ohi :)
 
Onko vauva liian heikko imemään itse? Koita pitää lasta lähellä tai sylissä ja katso häntä ja kuvittele imettäväsi häntä kun koitat pumpata. Koita rentoutua, hengitä syvään, muista juoda vettä. Minun eka vauva tuli keisarinleikkauksella ja maitoa alkoi tuli vasta kolmantena päivänä vaikka olikin tississä kiinni väh. kahden tunnin välein koko sen kolme vuorokautta. Joskus paljon myöhemmin koitin pumpata ja ei sieltä mitään tullut ilman mielikuvaharjoittelua, vauvan kuvaa tai itse vauvaa vieressä. Semmoinen jännä on tuo let down refleksi. Onnea äidille ja vauvalle x
 
Meillä on vauva siis vielä sairaalassa kun synty niin aikasin...ja itse pumppailen kotosalla...tää voi olla vielä yks syy että maitoa ei kunnolla tuu...joka pumppauskerralla tulee sellai hikiset 20ml...:/ voi voi...:/..silloin kun sairaalassa itse olin niin suihku ihan valumalla maitoa ja ku kotiin jouduin ni "tyrehty"...varmaan oisko jotain "eroahdistusta" vauvasta??????sain myös nää primperan lääkkeet mutta mennyt nyt vasta niin pienen aikaa että niiden "IHMETTÄ" odottaessa;D;D...ja muita keinoja nytte hurjaasti tässä kokeilen...kotikaljaa koitan juoda..mutta yökkäilen samalla ku on niiiiin kamalaa;D;D..haha...mutta mitä sitä ei tekis oman lapsensa eteen<3<3<3<3
 
kaupan kotikalja on jotain aivan järkkyy!! tee itse (menee kyl päivä/pari ennenku juomakelpoista) mutta on kun jois simaa! Voit ite säädellä sokerin ja mallasuutteen (joka on vissiin se juttu maidon tuotantoon) määrää niin parempaa tulee :p nimim. pelkkä kaljan haju yökkäyttää. Sit toine mitä meil harrastettiin oli et mies imi rintoja kunnes rupes herumaan kunnolla, kuulostaa ehkä friikiltä mutta auttoi (mielikuvat vauvasta kehiin)! ite mietiny, että kun mämmi on melkein kalja et jos vetäis sitä niin oisko sama vaikutus ? :)
 
Joo siis mulla myös tuo kaljan haju ja varsinkin maku nii jessus ei tiiä mikä siinä etoo;D;D...nyt oon lipitelly sitä kotikaljaa jonkin verran mut huh huh mitä touhua...aina sitte jotai muuta juomista siinä vieressä on lisäks=)=)
 
Luontaistuotekaupasta saatavat Solgarin Fenugreek (=sarviapilakapselit) sekä mammatee nostattavat maitoa hyvin, SUOSITTELEN. :) Toimii!! Oothan myös muistanu juoda, syödä ja levätä tarpeeksi? Maitoa ei nouse riittävästi, jos ei pidä itsestään huolta. Lämpö voi myös saada maidon nousemaan, eli esim. kuuma suihku tai sauna voi auttaa hetkellisesti. =)
Myös ykköskalja ja mammatee on hyviä maidonnostattajia.=) Mammateetä saa luontaistuotekaupasta (ainakin Lifesta).
 
Hei, asiasta toiseen, ethän sä satu olemaan sama joka oli tays:ssa 4a:lla 9 huonees ikkunapaikalla?? jonka kans yks yö kirottiin vanhempaa yökköä joka ei ois millään ottanu sun asioihin kantaa ja jonka mies pakkas sun laukkus mitä mielenkiintoisimmin : D ? jos oot niin paa mulle priva viestiä, ois tod. huippua kuulla miten teil on menny.
 
Takaisin
Top