Mikä ottaa puolisossa päähän?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Noniin käsi ylös jos jonkun puolisossa ei ole mitään vikaa. Kaikissahan meissä on vaikka olisi kuinka rakas. Mikä teitä nyppii teidän puolisossa?

Omassa miehessä nyppii ajoittainen puoleen päivään nukkuminen, keskeyttäminen (ei onneksi jatkuvaa) ja se että toisinaan en tunne saavani häneltä tarpeeksi huomiota. Usein saa mennä itse hakemaan läheisyyttä ja sittenkin se saattaa olla vain toisen vieressä kyhnäämistä ilman vastakaikua. :meh: Tiedä sitten onko vain läheisyyden tarve eri vai eikö toinen osaa antaa sitä.
 
Noniin käsi ylös jos jonkun puolisossa ei ole mitään vikaa. Kaikissahan meissä on vaikka olisi kuinka rakas. Mikä teitä nyppii teidän puolisossa?

Omassa miehessä nyppii ajoittainen puoleen päivään nukkuminen, keskeyttäminen (ei onneksi jatkuvaa) ja se että toisinaan en tunne saavani häneltä tarpeeksi huomiota. Usein saa mennä itse hakemaan läheisyyttä ja sittenkin se saattaa olla vain toisen vieressä kyhnäämistä ilman vastakaikua. :meh: Tiedä sitten onko vain läheisyyden tarve eri vai eikö toinen osaa antaa sitä.

Eri tyyli osoittaa läheisyyttä. Kannattaa sanoa vaan jos tarvii jotain. Ite asetan hänen kädetki mun ympärille monesti, että nyt kunnolla halaat, etkä livaha karkuun :grin Ei sitä itteensä kannata ottaa, toinen vaan on erilainen. Saattasin jopa tosissaan säikähtää, jos toinen yhtäkkiä tuliski tuosta nuin vaan halaamaan tai suukottelemaan.
 
Esimerkiksi nämä:

Ei saa millään aamulla hereille,
Ei saa mitään hommaa aikaiseksi ajallaan, vaikka muistutan 35 kertaa,
Ei anna minun ikinä syödä rauhassa/nukkua aamulla tai vastaavaa, että olis lapsen kanssa sen aikaa,
Ei lämmitä saunaa ajoissa, että minäkin ehtisin käydä siellä rauhassa, eikä ole lapsen kanssa että minä voisin käydä laittamassa tulet,
Hän tekee kaikki hommat yksin rauhassa, minä teen kaiken lapsen kanssa yhdellä kädellä,
Ei koskaan järjestä mitään yllätyksiä, tekemistä tai muuta meille,
Ei halua harrastaa seksiä,
Ei saa minkäänlaista läheisyyttä,
Valittaa ruoanlaitosta, kaupassakäynnistä, kotitöistä ja ihan kaikista hommista joka päivä,
Huutaa joka päivä,
Valittaa lapsen hoidosta, siis jos pyydän esim vaihtamaan yhden vaipan illassa niin ei jaksa,
Vertaa joka päivä omaa työtä ja minun kotonaoloa, en ymmärrä miten raskasta hänellä on,
Ei osaa keskustella mistään varsinkaan negatiivisesta, alkaa heti huutaa
Valittaa aina rahattomuudesta,
Lupailee asioita, joita ei edes aio toteuttaa,
Valehtelee päin naamaa,
On itsekäs.
 
Oho, Ennin listan kun luin, niin ei tunnu oma mies enää niin ärsyttävältä... Meillä hiertää lähinnä vaan kotityöt, joita mies ei tee yhtä paljon kuin minä. Mutta pieniä murheita tuollaisen listan jälkeen, antaa vähän perspektiiviä...
 
Voi enni... kuulostaa raskaalle:sad001
Mun miehessä sieppaa se että se ei juurikaan koti töitä tee ellen sit oo naputtanut tai jos tekee niin ei tee mun mielestä tarpeeksi hyvin (meillä hiekan eri siisteyskäsite) ja se että se tekee niin paljon töitä(toisaalta myös ymmärrän kun oon kotona lasten kanssa)... läheisyyttä vois olla enempikin mutta sen työnteko ja lapset hiukan haittaa tätä o.O
Ja se että se ei ole aamuihminen, siis yhtään!!! Jos sillä vapaa päivä niin sitä meinaa saada ylös kun väkisin eikä toivoakaan että se mitään tekis enneku se on juonut vähintään 2 kuppia kahvia... mut nää tuntuu mittakaavassa pieneltä kun lukee Ennin listan:/
 
Oho :grin Oon ajatellut, että tää on nyt sitä kun lapsen jälkeen elämä on raskaampaa :rolleyes: Siis mies ei ennen vauvan syntymää ole ollut tuollainen, MELKEIN mitään tosta listasta.Toki oon sillon pystynyt enemmän tekemään täällä kotona, ettei hänen oo tarvinnut. Ihan vaan selvennykseksi, jos joku miettii, miks ihmeessä oon tollasen miehen kanssa :grin
 
No huh Ennin listaa! Tsemppiä. Kannattaa kuitenkin miettiä, miten pahaksi tilanteen aikoo antaa mennä, ennen kuin lusikat menevät jakoon.

Tuolla listalla oli jo muutama sellainen asia, joista minä lähtisin jo ihan viikon jälkeen, esim huutaminen ja valehtelu.
 
Muokattu viimeksi:
Mua ärsyttää ajoittainen liiallinen kettuileminen (huumorimielessä kyllä, välillä käy ärsyttämään), tietynlainen arkuus ja turha varovaisuus/välttely joissakin tilanteissa, unisena ja aamuisin saattaa olla tosikin ilkeä, itsetunnon puute ja itsensä vähättely... Onneksi on kuitenkin ihana ihminen, kaikissa meissä vikamme :happy:
 
Aikamoinen lista Ennillä. :/ Olen muistakin viesteistäsi huomannut että teidän suhde ei taida voida kovin hyvin. Toki vauva-arki rasittaa suhdettakin, mutta ei sen niin kuulu mennä että toinen tekee kaiken ja toinen valittaa ja huutaa. Kyllä molempien pitäisi osallistua lapsen hoitoon. Läheisyyskin on tärkeä asia ja iso puute.
 
Tällä hetkellä tuntuu ärsyttävän kaikki ja eilen juuri marmatin kuin musta tuntuu että saan kulkea kahden lapsen perässä ja siivota kaikki jäljet..

Mm pyyhettä ei laita kuivumaan vaan jättää sen mytylle lattialle
Tölkit pullot yms tippuu siihen missä se on juotu tyhjäksi.. Kaverin lapset Ketäs juur meidän pihasta 3 kassillista pulloja :eek: (lapsityövoima on parasta) :wink
Mies ei laita tikkua ristiin kotitöissä ja nyt musc pelottaa miten käy kun palaan kokoaikaisesti töihin että joudunko hoitaa lapsen ja talon :sad001

Tossa ny mitä tuli nopeasti mieleen..
 
Ottaa päähän se, että aikaa ja energiaa löytyy vaikka sun mihin, mutta ei minun ja lapsen kanssa olemiseen. Eikä ymmärretä että jokin on huonosti vielä sittenkään kun itken. Vasta suuttuminen saa heräämään. Ja toisaalta aina kun hänelle sanoo jotain vähänkään negatiivista alkaa itsesyytökset ja/tai marttyyrisointi eikä keskustelusta tule mitään.
 
Omassa puolisossa ärsyttää nyt näin äkkiseltään ensimmäisenä se, että hän on välillä niin itsepäinen ja järkevä ja hänellä on niin vahvat mielipiteet (ja useimmiten hän on aina oikeassa) :laughing021

Etenkin kun tota Ennin viestiä lukee, niin tuntuu pieniltä mitkään minun miehen "valuviat". Kaikillahan niitä vikoja on mutta nuo menee jo yli hilseen mullakin.. :sad001

Mulla itselläni on kaikin puolin hyvä mies, ja tiedän että omalla kohdallani tässä asiassa vaihtamalla ei ainakaan parane, todennäköisesti päinvastoin.
 
Mies on alkanut nyt vanhemmiten muistuttamaan isäänsä :smiley-angry026 Appiukko on ihan ok, mutta sillä on jotain tosi ärsyttäviä maneereja joita tuo mies sitten apinoi huomaamattaan :facepalm:
 
Mä olen paljon vertaillut mun entistä suhdetta minun nykyiseen aviomieheen. Aviomieheni voittaa exääni sata-nolla kuitenkin!
Aviomiehelläni on toki näitä parannettavia asioita:
-Hajamielisyys, kun pyytää tekee jotain niin harvemmin muistaa/jaksaa (mutta pyytää anteeksi ja tekee sitä heti kun muistutan)
-Laiskuus eli kun minä haluan että keittiö on aamulla puhdas, hän haluaa tehdä sitä vasta kun tullaan kotiin seuraavana päivänä. lopputulos= minä teen sitä. Aina se ei ees potuta mutta silloin kun on pyytänyt sitä kello 19 ja perse on kello 22 vielä sohvalla niin potuttaa :D
-Liiallinen positiivisuus/optimistinen kaikesta, eli minulla on huonot päivät ja olen pessimistinen mutta hän on aina sitä mieltä että turhaan murehdit ja kyllä se onnituu tavalla tai toisella. Se on ärsyttävää, varsinkin kun toinen aina saa mitä haluaa. "Vaihdan työpaikkaa" pum sil on uusi parempi työ. "Vaihdan autoa" pum rahat löyty jostain (toki sil on se managerin palkkakin). Ainoa asia mitä se ei ole saanut vaikka haluaa heti, on lapsi. Koska surprise surprise se lapsi tulisi mun kohdusta ja minulla ei ole tuollainen tuuri. :woot:
 
Takaisin
Top