Miksi mies valehtelee?

Riinu

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huomenta vain kaikille.
Minua vaivaa mieheni käytös, enkä tiedä enää miten päin olisi..

Eilen mieheni päätti ottaa hieman rennommin, nautiskeli olusia ja päihtyikin sitten tietysti
siinä sivussa... Asia ei minua sen kummemmin vaivannut, vaikka valvottiinkin aamu neljään saakka.
Kävin itse lepäämässä puolisen tuntia yön aikana, ja kun "palasin" mieheni luokse, hänelle tuli
tekstiviesti. Sanoi sen ilman kysymistä olevan ystävältään (aamu kolmelta...), enkä minä noteeranut
asiaa sen kummemmin. Neljän aikoihin mies oli sitten valmis käymään nukkumaan. Sängyssä syystä tai toisesta mieheni sanoi, että hänen pitäisi varmaan ilmoittaa ex-avopuolisolleen siitä, että meille on tulossa lapsi (miksi?mistä moinen tuli keskellä yötä mieleen..) Ihmettelin sitä ääneen, ja hän vain totesi että kun ex-avopuoliso ei ole tietoinen asiasta. Mieheni nukahti sitten, ja minulle tuli vain omituinen olo, että nyt ei ole kaikki kunnossa. Muistin aikaisemman tekstiviestin, jonka sitten epäilyksissäni luin (tiedän, väärin.). Viesti oli tullut hänen ex-puolisoltaan, joka kertoi kuinka pahalle hänestä tuntuu kun me saamme lapsen.. Heidän erostaan on jo vaikka kuinka kauan aikaa, että ei luulisi enää vanhan suolankaan janottavan..

Ihmettelenkin, miksi mieheni valehteli minulle? Aamulla mieheni kyllä huomasi että minua vaivaa jokin, mutta annan hänelle mahdollisuuden itse kertoa. Voisiko olla nyt niin, ettei mieheni ehkä olekaan vielä päästänyt irti menneisyydestään?
 
Kannattaa ottaa huomioon, että miehesi saattoi jättää kertomatta ihan vain siksi että se ei ole hänelle tärkeää. Siis että ex-akan uikutukset ei ole hänelle merkityksellisiä ja se nainen on tosiaan täysin ex. Miksi siis suututtamaan/hermostuttamaan raskaana olevaa vaimoketta? En mäkään kerro miehelle ketä näin kotimatkalla tai mitä pullaa kaupassa oli, koska ne asiat ei oo mulle mitenkään tärkeitä tai merkityksellisiä.

Mies on myös voinut ennakoida että tuo viesti tullaan ylianalysoimaan sinun toimestasi ja on pelännyt että jotenkin se kaatuu hänen niskaansa. Jos oot huomannut, osa naisista on paksuna jokseenkin hulluja ;)

Tohon on miljoona hyvää syytä, että ota vaan ihan rauhallisesti.
 
RiinuLiinu, parhaimman analyysin miehesi tekemisistä saat joltain ulkopuoliselta mieheltä, sillä naiset eivät voi tietää, mitä miesten päässä liikkuu. Sieltä voit saada yllättäviäkin vastauksia. Mutta eiköhän se ole selvää, että miehesi olisi jo aika jättää menneisyys taakseen, kun vauvakin jo tulossa. Omasta kokemuksesta tiedän, että se on vaikeaa, mutta joskus se pitää tehdä.
 
Mä kans lohduttelisin, että tuskinpa on syytä huolestua... Itse ainakin raskausaikana (ja edelleen, ärrh!) oon ihan oikeesti jopa sairaalloisen mustasukkanen, ja vaikka yritän pitää sen "omana tietonani" (koska tiedän sen olevan ihan turhaa ja naurettavaa) niin kyllä mun mieskin sen tietää. Etenkin sen ex-avokki on jostain syystä mulle ihan punainen vaate (naisella on jo 3v vanha lapsi jonkun ihan muun kanssa, ja heidän erostaan oli jo kulunut hyvä tovi ennenkuin mä tulin kuvoihin...) ja kaikki siihen liittyvä saa mut tosi ahdistuneeksi. Nuuskimalla saa kyllä vaikka mitä tietoa toisesta, mutta se ei oo oman mielenterveyden kannalta hyvä! Mä en ainakaan ihmettele, että mies ei ihan kaikkia asioitaan mulle raportoi, nehän on merkityksettömiä ja näissä vauva-hormoneissa sais mut vaan turhaan ihan sekasin - etenkin kun mussa tosiaan on kestämistä vielä ton vauvan jo synnyttyäkin, kun oon oikeesti ihan pöljä! ;)
 
Takaisin
Top