Mikä ruoka/syötävä himottaa, mikä inhottaa?

Varsinaisesti mikään ei himota, mutta paljon on tullu syötyä luumuja viime päivinä, oi njam! Suklaata tekee aika usein mieli, joskaan en syö paljoa kerralla. Kesällä söin kilotolkulla tuoreita mansikoita! Myös mansikoista tai vadelmista tehtyä vispipuuroa tulee vedettyä aika paljon, välillä tulee kauhea himo nuudeleihin, mannapuuroon, piltti-soseisiin tai Cheerios-muroihin...etc. Tämmösiä ohimeneviä nyt-on-pakko-saaha-himoja!:D
Ja aijai...Batteryä tekee välillä niin armottomasti mieli sen maun takia..!!!!!!! Muutaman tölkin olen sortunu juomaan raskausaikana, mutta niin satunnaisesta käytöstä ei luulisi olevan haittaa...

Liha ei inhota, mutta sitä on tullu syötyä huomattavasti vähemmän kuin normaalisti. Olen yleensä oikein A-luokan lihansyöjä, mutta nyt hyvä jos kerran viikossa syön liharuokaa! Eikä tule leivän päällekään kovin usein laitettua lihaa, ennemmin menee juustoa..
 
Mulla ei varsinaisesti ole mitään himotuksia/ällötyksiä, mutta kylmää banaanijugurttia menee täälläkin. Samoin hedelmiä ja salmiakkia tekee mieli. Myös tomaatti on maistunut ja sitä pitää olla aina jääkaapissa.

Inhokeiksi voisi ehkä laittaa grillimakkaran, jota en juhannuksen jälkeen ole pystynyt syömään ollenkaan. (viime viikonloppuna söin yhden, eikä se enään ällöttänyt) Toinen on kananmunat... ei keitettyjä eikä paistettujakaan, ne ei vaan uppoa. Johtunee ehkä alkuraskauden muutamasta pahoinvointi kerrasta ja joka kerta olin syönyt aamupalalla paistettuja kananmunia. Ihmekös, jos vähän ällöttää.

Muuten on kyllä ruoka maistunut ihan normaalisti, toisinaan vähän turhankin hyvin.
 
Viime raskaudessa jossain vaiheessa himotti tomaatit, mutta tässä raskaudessa ne ei oo kyl himottaneet yhtään.. :/

Suklaa kyl himottaa! Sitä on pakko saada! Yleensä kaapissa onkin joku levy josta voin muutaman palan aina käydä napsimassa.. :O Pitäis kyl rajoittaa, ettei paino pääse ihan karkaamaan tässä.. Viime raskauden aikana tuli 20kg josta synnärille jäi suurin osa ja viimeisestä 4kg painostakin pääsin kyl suht helposti eroon ja pudotin siihen päälle vielä 10kg, joten eiköhän tästäkin painosta taas eroon päästä!

Rasvainen ruoka ei oikein himota, ennemminkin raikkaat ruoat, mut toki mielihaluja tulee rasvaisemmallekin mätölle, mut itse en pysty paistamaan rasvaista ruokaa, kun äklöttää.. Sit pitää turvautua johonkin grilliin tai patistaa mies asialle! :P

Inhotus on ollut kahviin jo ihan alkuraskaudesta asti! Se kyl jäi miulla viime raskaudessakin heti. Jo pelkkä hajukin yököttää!
 
Aika samoja juttuja näkyy pyörivän näissä himoissa ja inhokeissa...

Erityisiä himoja ei oo mulla ollut mut toisia asioita tekee enemmän mieli kuin toisia... Mulla myös tomaatit (lähinnä kirsikkatomaatit) ja hedelmät uppoaa. Samoin raikkaat mehut ja kaakao. Suklaata sellaisenaan harvemmin himottaa. Alkuraskaudesta söin jäätelöä varmaan joka päivä mutta se on (onneksi) vähentynyt. Tuleekohan meille sitten poika kun naposteltavista tekee mieli enemmän suolaisia? Tosin leivonnaiset jne. maistuu kyllä että aika tasaiseen menee suolaista ja makeaa.

Inhokkeja ei oo juuri ollut, paitsi et kuiva leipä jää suuhun pyörimään ja saa puklurefleksin aikaan :D Tuoretta sen olla pitää... heh.
 
Mullakaan ei varsinaisia inhokkeja vielä ole mutta sellaisia pienehköjä napakkakuorisia tomaatteja tulee syötyä paljon sekä  mustapippuria suoraan myllystä (muu ei käy) pitää tunkea joka paikkaan.
 
Mullakin jatkuvana himon kohteena salmiakki. Siitä en vaan vois saaha tarpeekseni! Onneksi napostelua rajoittaa se, että asun ulkomailla ja täällä ei oo salmiakkia saatavilla, joten suomikaupasta tilatut pussit on tarkasti säännöstelty :D
Hedelmät on myös aika suosittuja ollu koko ajan, tällä hetkellä erityisesti satsumat. Niin, ja kurkku ja porkkana :D
Alkuraskaudesta himotti jäätelö ja muuta lämmintä ruokaa en syönyt kuin spagetti bolognesea, mutta ne on onneksi jäänyt.

Inhokit: tomaatti raakana. Döner-kebab, yh ajatuskin tuo jo tavaraa ylös... Broileri myös täällä, ennen melkein ainut liha mitä söin, nyt ei pysty.

Tietysti sitten on näitä satunnaisia yhden hetken himoja/ällötyksiä jotka menee ohi yhtä nopeesti kun tuliki :D Mies raukka yrittää pysyä perässä että mistä tykkään ja yllätykseksi saattaa ostaa jotain mikä eilen oli herkkua mutta tänään saaki mut oksentamaan :D Mutta ajatushan tuo tärkein, ihana mies mulla <3
 
Mulla on viili sellanen mitä on aivan pakko saada. Kriisihän siitä syntyy jos sitä ei löydy jääkaapista. Eilen löysin Prismasta ison litran purkin viiliä, ah!

Muut mielihalut tuleekin ku sormia napsauttamalla, ja sit niitä on saatava ihan heti. Esim tonnikalasalaattia tekee usein mieli :) sit ku suututtaa ni suklaata jne.. :D
 
Kaikki uppoaa...;) mutta erityinen mieliteko on sipseihin ja ranskalaisiin - siis suolainen (&rasvainen) ruoka on IHANAA!!!

Jännä juttu, että esikoista odottaessa oli sama homma! Ranskalaiset maistuivat ruoan lisäkkeinä tai pelkästään (muuten en syö niitä mitenkään erityisen innokkaasti)...! Nyt tuntuu olevan sama homma vaikka raskaus on ihan aluillaan 6+1.
 
mä lopetin kokonaan makeensyönnin ja se oli yllättävää ku mul on aina kauhee suklaan himo, pystyin syömää yhen suklaalevyn vartissa. toinen yllättävä juttu oli ku en ikinä oikee oo pitäny chipseistä niin ny oikee himotin niit... ja vettä sitä mä opin juomaa, en oo ikinä ollu mikää veden juoja...
 
Tein raskaustestin pari päivää sitten ja ennen testiä en siis aatellu olevani raskaana. Mutta kun luin näitä inhokki/suosikki ruokia. Niin ennen kun tiesin olevani raskaana, niin mua ällös myös kana, ihan kuvottava olo. Hajukin sai sellasen kylmäväreen kehoon. Mutta suosikki nyt on ollut suolakurkku, namskis.

En muista kahden ensimmäisen tyttäreni kohdalla, millaisia mielitekoni olisi ollut. Varmasti sekä ja että makeaa ja suolaista. Eli en siis tiedä sukupuoleen liittyvistä mieliteoista ;)
 
Mä himoitsin ennen raskautta pannulla paistettua halloumia, parsakaalia ja porkkanaa. Nyt pelkkä ajatustkin yököttää =P etikkäsäilykkeet on mun suurin himo tällä hetkellä! Kaupastakin oli ihan pakko ostaa sillisalaatti ja vetää se lounaaksi napaan yks päivä =D erityisesti punajuuret ja kurpitsa himottaa, ja tosiaan suolaiset niinku se silli! Onneksi on joulu tulossa ni saa rosollia niin paljon ku napa vetää, ja silakkarullia ja silliä!!! =D
 
Suklaata himottaa ja etenkin Fazerinaa. Ja klementiinejä voisin vetää vaikka koko ajan.

Inhokkeja on persikka.Kaikki persikka jutut inhottaa..ajatuskin yököttää.
 
Kaikista eniten minua himottavat ehdottomasti tomaatti, paprika, ananas ja mandariinit. Tuoreet vihannekset, hedelmät ja salaatit  Herkuista taas suklaa ja jäätelö, näitä voisin syödä vaikka kuinka paljon jos viitsisin. Erilaiset limsat tuovat veden kielelle, mutta niitä pyrin juomaan mahdollisimman vähän. Mitäs vielä... Valkosipuli! Ja unelmoin päivittäin Aurajuustosta, ennen raskautta laitoin sitä kaikkeen mahdolliseen, nyt en sitä ole syönyt yli neljään kuukauteen... Joskus ensimmäisen kolmanneksen aikana himoni keskittyivät lähinnä omeniin, kananmuniin ja keitettyihin perunoihin, jännää miten nämä muuttuvat. :)

Ennen raskautta söimme todella usein sweet & sour -tyyppistä kastiketta kanan kanssa, mutta nyt minua ällöttää kyseinen tökötti niin paljon, etten edes kokeile syödä sitä. Kana maistuu edelleen, kunhan ei ole hunajamarinoitua..! Kerran ensimmäisen kolmanneksen aikana hunajamarinoidun kanan paistaminen aiheutti minulle niin ällöttävän olon, että olen vaistomaisesti vältellyt sitä...Suhtautumiseni banaaniin vaihtelee suurin piirtein viikoittain, välillä sitä menee paljonkin ja välillä taas ei ollenkaan.
 
Pahoinvoinnin poistamiseen ainut mikä on oikeasti auttanut on punajuurisalaatti. Muutenkin oon halunnut lähinnä salaatteja ja hedelmiä. Kaikki raikas on parasta. Myös jäätelö on maistunut hyvin.

Inhokkina on yllättäen karkit! ja kakut Oon aina rakastanut kaikkia karkkeja ja kakkuja mutta nyt yksi kappale tai puolikas palan puolikas on tarpeeksi. 
 
Himoitsen melkeen kaikkia roskaruokia. Pakastepizzoja, kasvishampurilaisia, ranskalaisia.. Ei noita tuu usein kuitenkaan syötyä, niin kun ei ennen raskauttakaan. Mieli tekee silti ! :D Kaikki tuore ja raikas on kans ihan ykkösenä. Kaikki hedelmät ja salaatit, ai että.. Säilykepersikat, mmm... :D

Inhokkina on ehdottomasti suolakurkut. Jo niiden haju saa yökkäilemään. Kahviakaan ei oo tullu juotua koko raskausaikana. Ja ennen söin aika paljon kaikenmaailman karkkeja, nykyään ei tee yhtään mieli. Jotain imeskeltäviä voi yhden tai kaks ottaa kerran viikossa, mutta ei yhtään enempää
 
mulla on ollu himoina kaikki pehmeät juustot joita pitäs välttää ;D ja tietenkin kypsentämättä salaatissa ja muuten, mut vaikka pitsassa niin ei kiitos =D
suolakurkut oli hetken aikaa in.
salmiakki on herkkua, mut sitä nyt ei varsinaisesti "pakko saada".
karkki yleisesti ottaen on tosi kova sana!! suklaata!!!

inhokkeja: alussa juustot! oon aiemmin syöny hirveesti juustoa mut alussa en sietäny edes ohutta palaa leivällä! kahvi toinen jonka kulutus muuttu, oon ollut keskimäärin 4-5 kupin päivittäin kuluttaja, mutta puoleen väliin saakka en ollut juonu koko raskausaikana ku sen 4-5 kuppia! se sitten muuttu joskus rv 23 ja nykysin menee kuppi aamukahvia ja kuppi tai kaks päiväkahvia.
 
ai niin, unohtu himolistalta hedelmät, myös jugurttia ja maitoa meni aika alkuvaiheessa paljon ja nykysin kohtuudella.. =) 
ja kasvissyöjä oon ollut 10 vuotta mut nyt välillä alkanu tekee mieli jotain sellasta "kunnon lihaa" (paatuneena vegenä en tiedä mitä se liha on nimeltää mitä tarkotan :D) jota on esim.pataruuissa... mistä jää säikeitä hampaan väleihin :D mut varmaa lähinnä sitä tuoksua himoitsen, oon nimittäin lähes varma et en sitä kuitenkaa haluis suuhuni laittaa jos sitä ois saatavilla :D
 

aikaisemmissa raskauksissa oon himoinnut kaikkea makeaa, suklaata, jäätelöä yms. muita herkkuja. nyt tekee mieli kaikkea suolaista, suolapähkinät, salmiakki. noitten pähkinöitten kanssa suklaata menee vähän kyllä. vaikka tuntuu että suklaa jättää sellasen rasvakerroksen suuhun :/

jauheliha on nyt inhokki listan kärjessä. tonnikalasalaattia himoitsen ja ite fritattuja ranskalaisia 

 
Takaisin
Top