Mikä on kengänkokosi?

Minkä kokoisia kenkiä käytät?

  • 36 tai pienempiä

    Äänet: 3 12.0%
  • 37

    Äänet: 4 16.0%
  • 38

    Äänet: 9 36.0%
  • 39

    Äänet: 8 32.0%
  • 40

    Äänet: 2 8.0%
  • 41

    Äänet: 0 0.0%
  • 42

    Äänet: 2 8.0%
  • 43 tai isompia

    Äänet: 1 4.0%

  • Kaikki äänestäjät
    25

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Minkä kokoisia kenkiä yleensä käytät?

Tuntuu typerältä kun itse en ole vieläkään täysin varma omasta kengänkoostani, koska jalka kasvoi 0,5-1,5 kokoa raskauden aikana ja muutamat vanhat kengät menevät vielä, tosin loput 20 paria kokoa 35-36 ovat aivan liian pieniä. Minulla on siis 36 kokoisia ja uudet kengät ovat kokoa 37.
 
39. Vähän riippuu kengästä, joistakin voi mennä 38, joistakin 40. Mun jalka on malliltaan kapea, mutta hyvin korkea, jalkaholvi on iso ja jalkapöytä tulee korkealle. Sitten on myös aika paksu nilkka, häiritsee joissakin varrellisissa kengissä. Vasen jalka on myös noin puoli koko isompi kuin oikea. Raskauden aikana en huomannut muutoksia. Hankalat jalat. :grin
 
Yleensä 43. Joistakin reiluista merkeistä, kuten Merrell, mahtuu 42. Leveä lesti, mutta kapea kantapää, vaikea löytää kenkiä jotka eivät lonksu.
 
38-39, nykyisin lähempänä jälkimmäistä. Jalka kasvoi toisen raskauden myötä niin, että koko 38 on nykyään liian nafti. Ehkä joku 38,5-39 sopii parhaiten.
 
36 olisi pituuden puolesta hyvä, joissain vähän reilukin, mutta leveys vaatii nykyään järestään ainakin 37... Ei oo kovin helppo löytää kenkiä.
 
Ennen raskautta oli 36-37. Raskauden jälkeen suurin osa vanhoista kengistä sopi, mutta uudet kengät ollut järjestäen 37-38.
 
39. Tosin sen verran raskaus muutti jalkaa, että 39,5 olisi perfetto. Harmi, kun läheskään aina ei ole puolikkaita kokoja!
 
Ennen raskautta 36, raskausaikoina ja niiden jälkeen kengästä riippuen 37-38, mut nykyään yleensä 36. Joissakin kengissä olis hyvä olla koko 35,5. :rolleyes:
 
Aikalailla 40. Raskauksien myötä lesti on vähän levinnyt eli kapeimmat kengät ei enää sovi.
 
Ennen raskautta 36, raskausaikoina ja niiden jälkeen kengästä riippuen 37-38, mut nykyään yleensä 36. Joissakin kengissä olis hyvä olla koko 35,5. :rolleyes:

Mä ostan välillä lasten osastolta kenkiä, kun aikuisten osastolla ei ole tarpeeksi pientä kokoa. Osa kengistä on ihan saman näköisiä kuin aikuisten vastaavat. :) Riippuu toki millaisista kengistä pitää. Itse käytän paljon tennareita ja lenkkareita.
 
Mä ostan välillä lasten osastolta kenkiä, kun aikuisten osastolla ei ole tarpeeksi pientä kokoa. Osa kengistä on ihan saman näköisiä kuin aikuisten vastaavat. :) Riippuu toki millaisista kengistä pitää. Itse käytän paljon tennareita ja lenkkareita.

Mä meen aina suosiolla lasten puolelle, sieltä vain löydän oikean kokoisia kenkiä. Tällä hetkellä kaikki kenkäni huomioiden koot ovat 33-35 :D tosin nuo juhlakengät 33 on jääny ahtaiksi, ei enää ole miellyttävät jalassa. 34 on semmonen mikä yleensä sopii. Siroista malleista 35.
 
Mä ostan välillä lasten osastolta kenkiä, kun aikuisten osastolla ei ole tarpeeksi pientä kokoa. Osa kengistä on ihan saman näköisiä kuin aikuisten vastaavat. :) Riippuu toki millaisista kengistä pitää. Itse käytän paljon tennareita ja lenkkareita.

Joo lasten puoli on tullu tutuks. :thumleft
 
Takaisin
Top