Mikä kaikki muuttuu vauvan myötä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia käytännön muutoksia tuleva vauva tuo tullessaan vai tuoko mitään? Muutatteko isompaan asuntoon? Hankitteko auton tai vaihdatteko nykyisen auton tilavampaan? Tai onko edessä joitakin muita muutoksia? Artikkelissamme puhutaan siitä, miten raskaus voi muuttaa ystävyyssuhteita. Onko teillä tällaisesta kokemusta?
 
Meillä on yksi vasta vauvavuoden ohittanut niin tarvikkeet on aika lailla kaikki. Tuplarattaat pitää hankkia sitten. Pitää kanssa joko hankkia toinen pinnasänky tai sitten isompien sänky ja siirtää esikoinen siihen niin vauva saa pinniksen. Toivottavasti ei tarvittaisi kahta pinnistä.
 
Omaa taloa on katseltu jo hetki ja odotettu, että vaadittu 2vuotta tulee täyteen ASP-tilille säästöä, että saa sitä kautta lainan. Syksyllä se tulee miehellä siis täyteen. Talviauto täytyy vaihtaa isompaan, nykynennon järkyttävän pieni neljän hengen kippo. Missä ei edes takakonttiin mahdu mitään kunnollista. Kesäautona on 80-lukunen jenkki niin se piisaa :D
Siskolta ostan turvakaukalon ja telakan ja tulan. Hänen nuorin on 8kk joten sopivaan aikaan meidän vauva syntyy, että hän vielä jaksaa jemmata :)
 
Meillä kanssa taloa etsitään, mutta eipä ole vielä löytynyt sopivaa. Tuplarattaat kai nekin olis hankittava.
 
Asunto ja miehen auto pitäisi päivittää. Kauhistuttaa jo ajatus muutosta tammikuun korvilla.
 
Meillä oli muutto edessä isompaan kämppään joka tapauksessa, joten siihen ei vauva vaikuta, mutta autoasiaa täytyy miettiä, vaihdoin autoa vasta puolisen vuotta sitten, mutta ei kyllä takapenkille sovi kolmatta istuinta millään..
 
Meillä saattaa myös lähteä auto vaihtoon, jos ei kolme istuinta mahdu vierekkäin. Mun mielestä mahtuu, miehen mielestä ei mahdu (hän muutenkin haluaa vaihtaa autoa). Täytyy käydä jossain testaamassa niin kerkeää sitten miettiä hyvää autoa jos tarve on tosi.
 
Tuo autoasia täytyy meidänkin miettiä... Periaatteessa etupenkin turvatyynyn saa käännettyä pois päältä mutta onko se kuitenkin riski... takapenkille saa helpommin ängettyä normaalipehvaisen aikuisen turvaistuinten väliin kuin kaukalon...
 
Hemuli mulle joku väitti, että sellaisiin autoihin missä on selkeästi kolme penkkiä vierekkäin, pitäis sopia myös kolme istuinta, mut jos on yks yhtenäinen penkki niin ei sovi. Ja sehän käy ihan järkeen kun ajattelee. Meillä ei kahden istuimen väliin edes mahtuisi ketään istumaan, niin ei tarvi kuvitella että siihen sopis istuinkaan. Yhdessä fb-ryhmässä joku just kyseli samasta autosta kuin mulla (Nissan Qashqai), että mahtuuko kolme istuinta, ja joku laittoi kuvan, jossa sinne oli saatu survottua kolme istuinta, mut ei se kyllä järin turvalliselta näyttänyt. Kuulemma oli ihan liikkeessä asennettu. :eek:

Mä oon just miettinyt sitäkin, et uskaltaisko laittaa etupenkille yhden, mut ei sekään tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Mun yks kaveri aikoinaan ajeli jollain sellasella kaksiovisella kirpulla vauva etupenkillä, se oli musta sairaan pelottavaa, että on mun auto varmasti turvallisempi, mutta en haluis ottaa riskiä.. ja sit ei kyllä myöskään kukaan muu ikinä mahtuis kyytiin. :shy:
 
No joo toi käy kyllä järkeen. Eli taitaa auton vaihdos olla edessä.. Voi sitä tahtojen taistoa miehen ja mun välillä, mies haluaa vaan auton joka kiihtyy ja kulkee, mä taas sellasen mahdollisimman vähän kuluttavan ja mukavan. Eli järkiauto vastaan tunne auto :p
 
Voihan auton vaihto. Meille tulossa vasta toinen lapsi ja meillä on iso farmari. Silti mies on aivan varma että täytyy ostaa isompi auto :banghead:
 
Auto meilläkin menee vaihtoon. Olis joka tapauksessa mennyt kun mulla meni viime kesänä auto lunastukseen ja piti nopeasti saada joku auto vaan tilalle. Ja kolme istuinta pitäis meilläkin saada mahtumaan. (paitsi jos tulee kaksoset nii 4 istuinta jne.)
 
Isompaan asuntoon tarvii meidän muuttaa. Omaa autoa meillä ei ole, vanhempien auto jota lainataan on 7 hengen niin siihen mahdutaan, mutta sitten ei mahdu kun yksi meidän lisäksi.
 
Toisen auton joutuu varmasti vaihtamaan. Parempi autoista muuten hyvä, mutta kaksiovinen. En haluaisi aina olla kaatamassa penkkiä, kun laitan turvaistuinta. Toinen taas pieni neliovinen. Sinne vaikea kuvitella lastenrattaita saatikka kaikkea muuta, jos tarvii pidemmälle reissulle lähteä. Auton vaihto taisi olla miehen ensimmäisiä ostosajatuksia raskaudesta kuulemisen jälkeen. :wink
 
Talo ostettu vuosi sitten, autokin jo vaihdettu tilavampaan. Molemmissa tilaa uudelle tulokkaalle.

Kyllähän uusioperheen arki muuttuu paljon, kun tulee lapsi joka syntyy ydinperheeseen. Saa nähdä, kuinka se sitten kuvioita muuttaakaan!
 
Autoa ei ole eikä toivottavasti tulekaan pitkään aikaan. Pyörällä ja julkisilla on pärjätty. Sen sijaan muutto on vuoden sisään kyllä edessä.
 
Varmaan suurin totuttelu tulee itselle. Justko on saanu oman elämän takasin, niin pitää totutella vauva arkeen uudestaan. Mietityttää miten selviää yöheräämisten ja väsyn kanssa. Muuten ei tuu oikein mitään uutta, kaikki tarvikkeet löytyy esikoisen jäljiltä, talossa tilaa. Kaappeihin pitäa raivata tilaa.
 
Takaisin
Top