Mikä kaikki muuttuu vauvan myötä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia käytännön muutoksia tuleva vauva tuo tullessaan vai tuoko mitään? Muutatteko isompaan asuntoon? Hankitteko auton tai vaihdatteko nykyisen auton tilavampaan? Tai onko edessä joitakin muita muutoksia? Artikkelissamme puhutaan siitä, miten raskaus voi muuttaa ystävyyssuhteita. Onko teillä tällaisesta kokemusta?
 
Meillä ainakin isännän ensimmäinen reaktio oli kun kuuli raskaudesta että nyt meni sitten auto uusiksi kun ei enää mahduta tavan henkilöautoon :grin eipä ehkä muita suurempia muutoksia, vauva arkea kun kuitenkin viimeset vuodet tässä sujuvasti pyöritetty.
 
Meillä oli taloudellisista syistä ajateltu muuttoa pienempään asuntoon, mutta se nyt muuttuikin että ei yhtään pienempää voida katella tän raskauden myötä :D
 
Meillä myös se tilanne, että enää ei perushenkilöautoon mahduta, kun vauva syntyy. Mies pääsee nyt sitten rauhassa tila-autoa autokuumeilemaan. ;D
 
Kyllä se on isompaa autoa katseltava. :joyful: Eikä olisi pahitteeksi etsiä hieman isompaa asuntoa, mutta kyllä me tännekin mahdutaan jotenkuten. :)
 
Meillä nyt ei taida hirveästi mikään 'materiaalinen' muuttua, omakotitalo on ja molemmilla hyvät autot. Tosin ei farmarit mutta uskon/toivon että mersujen takaluukku on aika iso loppujenlopuuksi että sinne mahtuu esim vaunut. :grin Muuten taas meillä nyt muuttuu 'kaikki' kun ensimmäinen lapsi kyseessä. :)
 
Meidän pitää ehkä vaihtaa auto, ei olla testattu mahtuuko 3 istuinta nykyisiin autoihin.
Asuntoon mahtuu ainakin jonkun aikaa, pienillä järjestelyillä kauemman.
 
Meillä ei muutu ulkoisissa puitteissa oikeastaan mikään. Jo vuosi sitten muutettiin isompaan kotiin, johon mahtuu hyvin vielä toinen (tai ehkä joskus kolmaskin) lapsi. Auto laitettiin vaihtoon ihan juuri, tosin muista syistä kuin lapsiluvun vuoksi. Arkielämässä varmasti muuttuu monikin asia. Esikoisen hoitokuviot, arjen rutiinit ja tietysti se että itse jään taas kotiin (aikomus palata töihin elokuussa 2020). En varsinaisesti ole kotiäitityyppiä, joten vuoden kotonaolo on varmasti taas yksi kriisin paikka.
 
Ei muuten muutu mutta yks huone tehtävä yläkertaan jossain vaiheessa lisää. Autoja ei tarvitse vaihtaa heti kun molemmilla maasturit. Ystävyys suhteet muuttui esikoisen aikaan :sad001
 
Meidän tarvis vaihtaa auto. Nyt on 7-paikkanen Chrysler Voyager täynnä, eli jokin 8 tai 9 paikkanen tarvittais. Muuten ei muutu juuri mikään. Talohan meillä on pieni jo nykyisellekin porukalle (120m2, 3mh, 1wc) mutta ollaan tätä laittamassa ihan pian myyntiin kunhan saadaan keittiöremppa valmiiksi, uusi talo ei ole paljoa isompi mutta siinä on 2 vessaa ja isompi kodari :Heartred
 
Meillä varmaan menee asunto jossakin kohtaa vaihtoon. Ajateltiin aluksi jäädä tähän (3h+k), mutta kyllähän tämä äkkiä pieneksi jää sitten kun lapsia on kolme. Tässä kohtaa eniten mietityttää, että mistä uutta asuntoa sitten etsisi, koska esikoinen aloittaa ensi syksynä koulun ja se tarvii ehdottomasti ottaa huomioon. Samalta alueelta missä nyt asutaan, ei välttämättä helposti löydy uutta kotia.
 
Hahhaa, tänään löysin kaapistani iskemättömän paketin raskaustestejä, oikein säästöpakkauksen :D. Olin unohtanut sen olemassaolon. Toivottavasti sitä ei enää tarvita vähään aikaan vaan pieni pysyis mukana :-).
Meillä varmaan menee auto vaihtoon sitten jossain vaiheessa. Nykyinen kolmiovinen toimii hienosti vaikka on vanha kuin mikä, mutta taakse turvaistuimelle on nihkeä ketään istuttaa vähänkään isompana, kait pienen pienen nyssykän nyt saa mihin tahansa nostettua kuhan varoo selkää, mutta sitten kun painoa alkaa keräämään niin siirtely epäergonomises asennos ei innosta.
 
Muokattu viimeksi:
Isompi auto pitää ostaa, ei mun clioon mahdu rattaat :grin asun jo kolmiossa joten tähän mahdutaan ja avokki pienes omakotitalossa johon me sit joskus muutetaan jahka se on rempattu siihen kuntoon et vauvaki voi muuttaa.
 
Täällä muuttuu luultavasti se että mun pikkusiskon pitää etsiä itselleen uus kämppä, asuu tällä hetkellä mun alivuokralla niin kuin myös minun mies. Tai sitten etsitään isompi kämppä kaikille.
 
Täällä muuttuu luultavasti se että mun pikkusiskon pitää etsiä itselleen uus kämppä, asuu tällä hetkellä mun alivuokralla niin kuin myös minun mies. Tai sitten etsitään isompi kämppä kaikille.

Miten isossa asunnossa asutte? Sillon ku nuo kaks vanhinta oli pieniä, me asuttiin 54m2 kaksiossa kahden koiran kanssa :grin
 
Me vasta muutettiin kolmioon ja nyt on tilaa vauvan tulla. Toisessa makkarissa meillä on toinen iso parisänky ja saa nyt toistaiseksi ollakin sellainen vauvan tavaroiden ja vieraiden paikka kun vauva ei kuitenkaan vielä syntymän jälkeenkään sinne heti mene asumaan.. Yksi farmariauto löytyy myös johon kaukalo ja vaunut mahtuu, joten mennään senkin suhteen entisellään.
 
Miten isossa asunnossa asutte? Sillon ku nuo kaks vanhinta oli pieniä, me asuttiin 54m2 kaksiossa kahden koiran kanssa :grin

74m2 kolmiossa asutaan, mut mun esikoinen käy joka toinen viikonloppu ja tarvii kohta omaa tilaa enemmän.
 
74m2 kolmiossa asutaan, mut mun esikoinen käy joka toinen viikonloppu ja tarvii kohta omaa tilaa enemmän.

Aivan, mullaki lapset joka toinen viikko. Vauva saa olla mun huoneessa, saa isommat omaa rauhaa seinän toisella puolen.
 
Takaisin
Top