Migreeni ja raskaus

MPOP

Kommentoinnin ninja
Onko muita, jotka kärsivät raskaudenaikaisesta migreenistä? Ite olen kärsinyt migreenistä teini-iästä lähtien, esikoisen kohdalla olin lähestulkoon migreenivapaa, mutta näköjään tämä toinen raskaus on aivan toisenlainen :sad001 mulla on ollut nyt migreenejä ainakin 2 kertaa viikossa. Jonain viikkoina jopa päivittäin sellainen olo, että nyt tulee migreeni ja illalla sitten kamala päänsärky ennen nukkumaanmenoa. Neuvolantäti onneks pisti lääkärille viestiä et kattois pystynkö syömään mitään migreenilääkettä raskauden aikana. Ois niin ihanaa, jos ei ois näin usein tätä migreeniä. :sad001
 
Mullakin on taipumus migreeniin mutta kyllä tyly vastaus oli että on vaan kärsittävä ja koitettava pärjätä panadolilla... onneksi ei vielä oo tullut kui yksi paha kohtaus joka veti kyllä sängyn pohjalle koko viikonlopuksi:sad001 viime raskaudessa sain loppuvaiheessa syödä panakodia!

Että semmosta... koita jaksaa :) ja toivottavasti sulla on aikaa levätä!
 
Mulla on kans itellä ollu paha migreeni, erilaisia estolääkkeitä kokeiltu. Alkuraskauden aikana oli migreeniä 2-4 kertaa viikos ja yks kohtaus kesti sen 3 päivää. Panadolia oon vaan ottanu ja makoillu. Nyt ei oo ollu taas hetkeen, viime viikolla kerran. En tiiä sit helpottaako raskauden myötä vai auttoko se akupunktio missä kävin pati viikkoa sitten. Sen jäljeen olkut tosiaan sen kerran migreeniä. Toivottavasti teilki helpottais pian!
 
Kiva että löyty kohtalotovereita vaikka en kyllä kenellekkään toivois migreeniä! Toi lepo on välillä vähän hankala toteuttaa ku jaloissa pyörii 2.5v tyttö, mut tietty jos paha migreeni iskee, nii vetäydyn pimeeseen huoneeseen rötköttämään.

Mie muuten kävin ennen esikoisen raskautta nimenomaan migreenin hoitoon tarkoitetussa akupunktiossa, mut tulin vissiin ekan hoidon jälkeen raskaaksi ja migreenit hävisi, niin osteopaatti epäili et se voi olla syynä migreenittömyyteen. :)
 
Itse kolmivuorotyötä teen ja nyt tuli kielto yövuoroihin. 2krt puhkesi migreeni eikä siihen saa käyttää raskauden aikana kuin 3krt tiettyä migreenilääkettä. Panodolilla ja lepäämisellä onneksi meni molemmilla kerroilla ohitse kohtaus.

Olen migreenistä kärsinyt koko lapsuuden ja nuoruuden. Hermoratahieronta tuonut avun itselleni, mutta sitä ei voi raskauden aikana käyttää apuna.
 
Valitettavan monet migreenin lääkkeettömätkin hoidot on kielletty raskauden aikana. Se on tosi harmi, sit ne jotka kärsii migreenistä on vähän oman onnensa nojassa sen asian kanssa :/
 
Mulla on nyt kerran ollu raskauden aikana migreeni ja silloin soitin neuvolaan ja kysyin lääkkeistä. Mitään muuta ei luvannu ku lepoa ja panadolia. Jos menee tosi pahaksi niin sitte käski päivystykseen.
 
Mie sain nyt saman neuvon ku sie Nemie ja tää on tosi inhottavaa ku mulla on ollu aika usein nyt migreeniä. Panadol ei tunnu auttavan vaik ottais sen 1 g. Eli päivystykseen sit jos ei panadol auta..
 
Äh.. migreeni ollu ny kerran viikossa, joskus jopa kaks kertaa viikos eikä panadolista oo mitään hyötyä. Niskoista johtuu mut ku ei hierontakaan auta :sad001 toiv eo koko raskautta oo tällasta. Akupunktiota kerran kokeilin, ehkä pitäis uuestaan kokeilla jos auttais.
 
Miulla oli monta päivää semmonen olo että migreeni on tulossa. Hirmu väsy koko ajan eikä töitten jälkeen oo ehtinyt levätä ja niska-hartiaseutu ihan tajuttoman jumissa. Tänään se migreeni sitten iski. Eiku panadolia nassuun ja kuuma kauratyyny hartioille. Tää on ihan älyttömän ärsyttävää ku viime raskaudessa mulla hävis migreeni kokonaa ja nyt on joka viikko :sad001
 
Esikoista odottaessaki kärsin hirveästä migreenistä. Pahimmillaan 5pv/vko oli migreeni mutta en suostunut syömään estolääkettä vaan purin hammasta ja mietin vain vauvaa (kyllä sellastakin on mitä kuulemma raskaana saa syödä). Toisen kohdalla se ei ollut enää yhtä paha ja nyt tämä juuri alkanut kolmas raskaus on mennyt jo ihan mukavasti, voimakasta päänsärkyä ollut muutaman kerran mutta ei sentäänmigreeniä. Tsemppiä kaikille siitä kärsiville, tunnen tuskanne ja nostan hattua! Itse olen kärsinyt migreenistä yli 10 vuotta
 
Mulla on migreeni oireillut kanssa jokaisessa raskaudessa. Nyt estolääkitystä laskettiin ennenkuin raskauduin, saa nähdä miten käy.
Olen aiemmin saanut apua akupunktiosta ja lääkkeitä sitten tarvinnut vähemmän, sitä varmaan käytän nytkin.

Mulla on selvästi eri ohjeet kuin teillä, tarvittaessa voi käyttää myös Imigrania ja viimeiseen raskauskolmannekseen saakka myös Buranaa/ muuta tulehduskipulääkkeitä.
 
Takaisin
Top