Mies ei halua vielä lapsia, vaan haluaa matkustella ensin :(

Mun exä oli sellainen, että aina keksi tekosyitä miksi ei vielä lasta. Viimeisin tekosyy oli se, että ensin on oltava oma koti eikä vuokra-asunto, ennen kuin aletaan edes yrittämään lasta. Kun erosimme, niin ei mennyt kuin 3-4 vuotta, niin hän sai lapsen monta vuotta vanhemman naisen kanssa kuin mitä minä olin. Me oltiin yhdessä noin 8vuotta. Harmittaa, kun tuhlasin siihen niin paljon aikaa, olisin voinut saada omat lapset paljon nuorempana, jos olisin heti tajunnut ettei hän halua edes lapsia mun kanssa. Nykyään minulla on uuden mieheni kanssa kaksi ihanaa lasta ja mahdollisesti kohta kolmas. Joten mä sanoisin, mieti tarkkaan.
 
Mun exä oli sellainen, että aina keksi tekosyitä miksi ei vielä lasta. Viimeisin tekosyy oli se, että ensin on oltava oma koti eikä vuokra-asunto, ennen kuin aletaan edes yrittämään lasta. Kun erosimme, niin ei mennyt kuin 3-4 vuotta, niin hän sai lapsen monta vuotta vanhemman naisen kanssa kuin mitä minä olin. Me oltiin yhdessä noin 8vuotta. Harmittaa, kun tuhlasin siihen niin paljon aikaa, olisin voinut saada omat lapset paljon nuorempana, jos olisin heti tajunnut ettei hän halua edes lapsia mun kanssa. Nykyään minulla on uuden mieheni kanssa kaksi ihanaa lasta ja mahdollisesti kohta kolmas. Joten mä sanoisin, mieti tarkkaan.

Olihan teidän erosta kuitenkin tuo reilu kolme vuotta eli ajatus siitä lapsestakin ehti kypsyä kolme vuotta lisää. Olisithan se voinut olla sinäkin, kenen kanssa mies lapsen olisi tehnyt..
Itselläkin oli aiemmin tietyt periaatteet jotka olisi pitänyt olla "kunnossa" ennen kuin lapsia alkaisin tekemään. Osa täyttyi kyllä, mutta kaikki ei..Kyllähän ne kertyneet vuodetkin ihmistä ja ajatuksia muuttaa :)
 
Mielestäni asia ei välttämättä ole niin toivoton. Jos tunnet miehesi, luotat häneen ja parisuhteesi laatu on sellainen mitä toivot, antaisin miehelle aikaa vielä! Ei välttämättä sitä kolmea matkaa, mutta toteuttaistte jotain hänen suurista matkahaaveista. Jos vaikka tekisitte Thaimaan matkan aikaisemmin tai jotain. Syömishäiriö ei välttämättä kohdallasi tarkoita mitään hedelmällisyysongelmia.. Näitä ei voi oikein ennustaa etukäteen. Koittakaa löytää joku kompromissi asiaan. Jos asia vaivaa sinua kovin, mieti mihin asti olet valmis odottamaan. Toisaalta 3 vuotta parisuhteessa ei ole älyttömän pitkä aika vielä. Kokekaa jotain kivaa yhdessä,sen myötä vauvakin saattaa vauhdittua
 
Eihän mies missään vaiheessa sanonut ettei halua lapsia ollenkaan. Suomessa ensisynnyttäjien keski-ikä on naisilla 29 ja miehillä 31, eli ihan tilastollisestikaan ette ole mitenkään myöhässä.

Jos mies on se oikea niin silloinhan kannattaa odottaa, jos ei ja lapsen hankinta on juuri nyt se oikea tie, niin silloin tarvii henkilön joka on sen valmis tekemään nyt. Ei ole reilua painostaa toista. Rivien välistä ymmärrettynä miestäsi, lapsen haluaa, mutta haluaa myös vielä hetken viettää aikaa kanssasi ja tasoittaa työelämää. Mies joutuu kuitenkin miettimään talouspuolta ja jos nyt tietää työympäristön oleva hankalaa niin vauvakuvio kyllä tulee hankaloittamaan sitä lisää.

Rentoudu elä ota asiasta pakkomiellettä, sovi vaikka miehesi kanssa, että hänen täytyy kertoa sinulle rehellisesti jos ei lapsia halua ollenkaan. Näin voit rauhassa odotella ja teillä on kompromissi olemassa.

Minulla on nuorempana ollut anoreksia ja eräällä ystävälläni on toisesta syystä jäänyt aikanaan kuukautiset vuosiksi pois. Molemmilla meillä on lapsia nykyään. Esikoiseni sain 30-vuotiaana ja tämä toinen on tuloillaan nyt 37-vuotiaana. Ensimmäisessä, miehen halujen mukaan joustettiin, tämän toisen kohdalla minä joustin ja molemmat juurikin tuon 2-3vuotta näillä kerroilla.
 
Takaisin
Top