Mieliteot

Lily91

Jostain jotain jo tietävä
Onkos teillä muilla esiintynyt näitä mielitekoja tiettyjen ruokien/juomien suhteen?
Onko tehnyt mieli ruokia, joita on ennen kammonnut tai
onko tullut himo johonkin täysin uuteen ruokaan/herkkuun..?
Itsellä en ole tässä vaiheessa vielä huomannut muuta kun appelsiinimehu,
joskin aina olen siitä tykännyt mutta nyt neljäs litra menossa 2 päivän sisään :grin
 
Toistaseks mulla on enemmänki semmosta kaikki paitsi jotkut tietyt jutut ällöttää. Eli suoranaista himoa ei ole, mutta on kerrallaan pari juttua joita pystyy syömään ilman pelkoa vellovasta pahoinvoinnista. Ässämix-mehujää on ehkä paras esimerkki. :D
Mutta se mitä tekee tänään mieli onkin ällöä huomenna. Et nää kyllä vaihtelee.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Hahaha! Hyvä ketju! :laughing021

Mä söin ennen tätä raskautta todella terveelisesti ja kävin jopa salilla treenaa.. Nyt tän raskauden myötä mikään liikunta ei oikeen kiinosta ja pelkästään kaikki epätervelinen "ruoka" maistuu (karkki, sipsi, pulla, wiinereit, kakkuja, jäätlöö, pitsaa, hamppareita ja ranskalaisia.. Tollasta moskaa en oo oikeen ikinä aikasemmin syöny :) Oon toki yrittäny välttää parhaai mukaan et ei tulis kiloja kauheesti lisää (max 10kg)

Tossa yks päivä söin puolikaan paketin ingman creamy madkake jätelöö ja sen päälle kaadoin vielä 2dl valilija kastiketa.:grin ja eilen oli kauhee mieliteko kaalikääryleisiin ni piti sit niitä tehdä.. siinä ne mieli teot tähän asti :)

Sit taas kivenäisvedestä en oikeen ikinä oo tykänny mut sitä nyt taas menee litra tolkulla :)
 
Haha, mulla on päinvastoin! :P
Ennen raskautta elin suunnilleen sipsillä, limpparilla ja karkilla, tänään oon ekaa kertaa koko viikkoon saanu pari namia alas :D
Muutenki terveellinen ja kevyt ruoka maistuu parhaiten.
Limusta ei toivookaan, ainoastaan kylmä vesi uppoaa. Yöllä myös vadelmapillimehu.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Tässä raskaudessa ei oo vielä mitään varsinaisia mielitekoja ehtiny tulla, ehkä sit myöhemmin.. :) Esikoista odottaessa oli vesimeloni, kanakeitto ja kanatortillat hittijuttu. Plus raejuusto-suolakurkku-kirsikkatomaatti-setti, ja sitä piti saada sit just silloin ku mieli teki. :D

Yhdessä (keskenmenneessä) raskaudessa sain mieleenpainuvan ja kummallisen mieliteon, jota en ikipäivänä pysyis edes maistaan nykyään. Kerrottakoon vielä että en tykkää tillistä. Olin silloin töissä ravintolassa, jossa joidenkin annosten lisukkeena oli sellanen tilli-perunasose-paistos. Mä vedin sitä ihan himooni, ja päälle kippasin KARAMELLIKASTIKETTA! Siis mitä!? :D
 
Ps. Kuokin taas täällä teidän helmiryhmässä, mikä ei nyt sinänsä oo uutta, mutta tällä kertaa kyllä luulin olevani tuolla omassa... :D
 
Argh! Lila-Aurora! Sun viestissä ois pitänyt olla sellainen "saattaa aiheuttaa pahoinvointia tai sen voimistumista" varoitus. :p

Viime aikoina mulla on ollut lähinnä sellainen "tekee koko ajan mieli jotain" -olo, mutta sitten kun aukaisen jääkaapin, niin ei todellakaan tee mieli enää mitään.

Paahdettu ruisleipäviipale siivulla emmentaalia ja reilulla kerroksella tomaattiviipaleita sekä ripauksella mustapippuria on kyllä ihan parasta, mutta ei mitenkään tavallisesta ruokavaliosta poikkeavaa. Kirsikoita oli ihan pakko saada yhtenä päivänä ja ne kyllä upposivatkin todella hyvin. Karviaisista haaveilen ja odotan innolla niiden kypsymistä. Nam.

Esikoista odottaessa söin ihan hirveästi kirsikkatomaatteja ja join 1,5 litraa päivässä Bonaquan vadelma-vichyä. Näitä oli ihan pakko saada joka päivä. Ai niin! Lisäksi himoitsin silloin myös Danonen Vitalinea-vadelmajugurttia. Tämä oli sinänsä outoa, koska normaalisti syön lähinnä maustamatonta jugurttia ja rahkaa, koska maustetut versiot ovat mielestäni yleensä liian makeita eivätkä myöskään mitenkään häikäise ravintosisällöllään.
 
Mulla on ruoka ällöttänyt vähä väliä, mut on ollu hirvee himo kevätkääryleisiin o.O Ja sit hapankorppu voin hera + tomaattia pääle ja ripaus suolaa, naaaam!!

Pihviä en vois edes ajatella syöväni tällä hetkellä, sellanen ällötys siihen suuntaan että huhhu! :p

Muuten pyrin syömään sitä mitä menee alas, parempi se kun että ois syömättä :D
 
Mulle ei oikeen makea maistu nyt eilen toisen kerran kuukauteen ostin ritterin pienen suklaalevyn ja pystyin syömään. Mä olen todella ruokanatsi ja tarkka syömisestäni mutta nyt pitää tunnin välein puputtaa jotain.
Viikolla 5-6 hampparihimo pihvi+cheddar ja liha muutenkin, happamat marjat karviaiset ja herukat
Viikolla 6-7 suolainen ruoka himottaa meetwurstia piti perjantaina saada 3 siivua ruipparilla, sushi ja soija (löysin sushin jossa paistettua rapua ei raakaa kalaa) nektariinit
Viikolla 7-8 edelleen sushi ja soija tuorekurkku välipalaksi meni 1 kokonainen , juustosnackseja oli pakko saada eilen..

Just niinkuin jodelie sanoi se mikä maistui eilen ei maistu tänään..
Light cokis kahvi ei mene kivennäisvesi jota normaalisti juon oksettaa mutta light cokikseen on tullut himo..

Lähes pelottaa että pahemmaksi vaan menee :)
 
Mä oon jostain syystä himoinnu nyt muroja, vaikken muuten oo syöny niitä piiiiitkään aikaan. Nyt jo toinen paketti menossa.

Viikonloppuna oli pakko ostaa suolakurkkuja, kun ne alkoi tuoksua kutsuvasti nenään hedelmäosastolla.
 
Ai niin, purkka on jotenki semmonen mikä vähän ällöttää :O Etenkin jos on oikein mentolilta hohkaavaa.. Joku perus vihreä jenkki ehkä menee. Normaalisti syön purkkaa paljonkin, mut ehkä parempi että se on vähentynyt kun muutenkin mahaa turvottaa :wink Vaikka sit taas neuvolassa sanottiin et xylitolia tarttis käyttää..
 
Xyliä vartenhan voit ostaa xylitol-tabletteja. :)

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app
 
ah tanaan tekis mieli kaikkee sellasta mita ei vaan oo saatavilla kuten kaalikaaryleet ja subin kana teriyaki tai paahtopaisti patonki.

4 laattaa duunipaivan aikana piti huolen etta juustosampyla eika juustosnacksit tule enaa tassa raskaudessa maistumaan...

Lounaaksi sain alas 2 lihapullaa ja 150 grammaa porkkanaa ja tomaattia, multa tulikin yks nainen kysyyn oonko kunnossa kun naytin niin surkealta lounaslautasen aarella, melkein itkua vaansin kun oksetti ja tiesi etta ois pakko pystya edes vahan syomaan muuten tulee viela heikompi olo, totesin sarkastinen hymy huulilla etta ei tassa muuta raskaana ollaan ja vahan huono olo, ihanan myotatuntoinen ihminen :Heartred

Ma lahden heti mun vika palaverin jalkeen kotiin nukkuun ma olen ihan poikki.
 
Voi ei Mju, tsemppiä sinne! Mulla tuo pahin oksentelu ei kestänyt viikkoa pitempää, että eiköhän se sullakin muutamassa päivässä tasoitu.
 
Hei munki alko tekee joku päivä mieli ihan hirveesti muroja, ja oon syöny muroja lähinnä joskus lapsena!! :eek:

Appelsiineja vedän myös ihan hirveesti. Parasta on kyllä ehkä pullat ja munkit. :Heartred
 
Takaisin
Top