Mieliteot. Mikä maistuu ja mikä yököttää?

Täälä kans vähän sama juttu, ei meinaa mennä oikein mikään ruoka alas. Ja kaikki rasvainen ja lämmin ruoka ällöttää.. Hedelmät oikeestaan ainut mikä menee kunnolla alas. ja MAITO! se on ihan taivaallisen hyvää :D (ennen en juurikaan piitannut).. kamala nälkä on koko ajan mutta silti ei mitään tee mieli syödä. :/ väkisin vain pakko jotain tunkea kurkusta alas.. noh, eiköhän tämä tästä pikku hiljaa helpota.. luulisin. :)
 
Jugurtti ja persikat /nektarit (ei säilykkeet). Niitä menisi ja meneekin... Jugurtti ei saa kuitenkaan ole mitään imelää. Maustamatonta pitäisi kokeilla, kun on marjoja omasta takaakin. Yleensä vain haluaa just jotain passio tai tyrni makua...
 
Onko kenellekään lähes koko ajan kauhea jano? Tuntuu että juon puolet enemmän kun normaalisti, esim appelsiinimehua voisin juoda vaikka purkillisen aamusin kun taas en oo kohta viikkoon pystynyt koskemaankaan kahvinkeittimeen... Myös tosi moni ruoka ällöttää mut se vaihtelee, eilen pystyin syömään nakkikeittoa, tänään en.. Ja itselläni ei ole aamupahoinvointia vaan päivä- ja iltapahoinvointia. Huh, koskahan tää helpottaa?
 
Sinihomejuusto, sitä voisi syödä vaikka paketin kerralla! Harmi vaan, että kuuluu kiellettyihin (paitsi lämmitettynä?). En voi vastustaa kiusausta, äskenkin ahmin suoraan paketista :( Nyt otan itseäni niskasta kiinni, enkä syö enää muuten kuin lämpimän ruuan seassa!
 
Sayas, mulla kans himo sinihomejuustoon! :p
Pitäishän se kuumentaa 72asteiseks, jossa se listeria tuhoutuu, mutta kyllä mäkin myös välillä vedän ihan "raakana" maltillisia määriä.

Mä en pidä sitä neuvolasta saatua kiellettyjen aineiden listaa minään raamattuna, vaan käytän maalaisjärkeä niissäkin. Kuten salmiakin kohdalla saatan tehdä poikkeuksia :D
 
PIIMÄ JA VIILI, NAM! Ne maistuu mulle myös! Voisin syödä niistä itseni ähkyyn asti!Minulle maistuu tällä hetkellä ikävä kyllä kaikki mahdollinen! Tekisi niiiin kovasti mieli maksalaatikkoa, mutta kun sitä ei saa syödä. :(
Ällöä oli alussa kaikki mausteet, liha ja kahvi. Pelkkä hajukin jo ällötti.
Välillä tekee mieli marjoja niin paljon, että lähden kohta MARJAVARKAISIIN toisten punaherukkapuskiin! :P
Ja välillä tekee mieli ihan ranskanperunoita roisilla määrällä suolaa! Ja Tupla -suklaata, NAM! Pitää käydä puntarilla kun sellaisen löydän..jos se tiputtais maanpinnalle ja vähentyis herkuttelu..painoa tullut varmaan jo vaikka kuinka paljon!
 
Sinihomejuustossa on ollut 2000-luvun paikkeilla tiettävästi vain 1 sinihomejuustosta johtunut listeriatapaus, ja sekin oli sen vuoksi, että tehtaalla oli jossain vaiheessa steriiliketju katkennut. Enää sellaista ei pitäisi tapahtua. :) Minä olen tämän kuultuani (luotettavasta lähteestä) popsinut homejuustoa kaikissa kolmessa raskaudessani. Niin, huomioitavaa on siis se, että tämä koskee Valion aurajuustoa! En tietenkään voi sanoa mitään ulkomaisista juustoista.
 
Jos jotain alkaa tekemään kunnolla mieli, niin ei siinä neuvolan listoilla paljoa painoa ole :D No tietenkin sitä silmäilen, mutta tosiaan sillä maalaisjärjellä pääsee pitkälle :)

Minulla myös vaihtuu melkein päivittäin mitä pystyn syömään. Jos eilen teki mieli vaikka omenaa, ei sitä tänään voisi edes kuvitella syövänsä. Onko muilla samaa?

Ja juurikin tuo auran homejuusto, muita en kelpuuta ja nyt voisinkin mennä syömään sitä lisää!
 
Hmm.. minulla ei ole kauheasti ollut mitään mielitekoja. Samat ruoat maistuvat mitä ennenkin. Jotkut hieman kiinteämmät ruoat kuten vanukkaat, piimä ja banaani saattavat aiheuttaa yökkäysrefleksin, mutta sekin johtuu vain niiden koostumuksesta. Ennen olin oikea sokerihiiri, mutta nykyisin ei kauheasti tee mieli karkkia ja onkin ennen kuulumatonta, että unohdan ostetun karkkipussin tai keksipaketin kaappiin viikoiksi. :) Paheeni on ehkä maustekurkut, joista olen tykännyt ihan pienestä pitäen. Samoin Turkinpippuri on edelleen hyvää, mutta näitä pitäisi yrittää välttää verenpaineen takia. :D
 
Pakko nostaa tää aihe taas ylös. Nyt näin loppua kohden mulle on maistunut tuoreet porkkanat, kurkku, jääpalat, jäätelö... ja jos vaan olisi putipuhdasta lunta, niin söisin varmaan sitäkin. Pakko saada rouskuttaa jotain tai pitää olla tosi kylmää kuten jätski tai jäävesi. Näille outouksille kuten jääpalojen rouskuttaminen ja lumen himoitseminen on se, että Hb on laskenut aikalailla, eikä ilmeisesti rautakuuri vielä pure. Onneks ei oo tehny mieli paperia, mikä voi olla kans oire matalasta Hb:sta.
Myös pesuaineet ja ns. remonttihajuja voisin impata mielin määrin.. Hullua!

Onko teillä muilla mitään outoja tai vähemmän outoja mielitekoja näin loppuvaiheessa tullu?
 


Sagatar kirjoitti:
Onko teillä muilla mitään outoja tai vähemmän outoja mielitekoja näin loppuvaiheessa tullu?


Jos mulla ei ollut syyskuussa vielä makeanhimoa, niin nyt on kyllä toisin! Voisin syödä kaikkea hyvää varmaan loputtomiin. Osaksi tästä varmaan voi syyttää joulua, jolloin tarjolla oli paljon herkkuja. Nyt sitten tekeekin mieli kaikkea makeaa, kun seurailen sokereitani ja yritän vältellä kaikkea sokerista. Melkein tuntui viikonloppuna pahalta, kun muut söivät laskiaspullia ym. :(

Olen aina tykännyt myös lihasta (tosin naudasta vain jauhelihana) ja sitäkin voisi syödä paljon. Viime neuvolakäynnillä selvisi, että hemoglobiini on laskenut 131 --> 119, mutta tähän viittaavia mielitekoja ei ole vielä mielestäni ilmennyt. :) Oon myös huomannut, että raaka porkkana on tosi hyvää. Onhan se ihan kivaa rouskuteltavaa. Tykästyin myös Valion Mustikkajogurttiin, mutta koska se on sokeripommi, niin jouduin luopumaan sen syömisestä.
 
Mulle kans maistuu porkkanat, samoin kaikki hedelmät ja kasvikset ja mieluiten jääkaappikylmänä! Myös suklaata, jäätelöä ja salmiakkia voisi syödä minkä jaksaa, mutta olen pysynyt kohtuudessa noissa mieliteoissa.
 
Ei mitään ihmeellisiä tai ylivoimaisia mielitekoja, mutta riisi tai pasta ei maistu vaan haluaisin syödä vain perunaa. Yleensä tilanne on ihan päinvastainen.

Myös hedelmät ja kasvikset maistuvat aiempaa paremmin, samoin maito.

Mitään herkkumielitekoja ei ole oikein ollut, paitsi että nyt olen pari päivää puputtanut suklaata kun meillä on ollut vieraita. Stoppi tuli nyt, vaikka suklaa kieltämättä maistuisikin. :P
 
Täällä yksi porkkananpurija ilmoittautuu joukkoon :). En tiedä mikä siinä on, mutta todellakin tekee jääkaappikylmää porkkanaa mieli. 
 
Täälläkin porkkanoita rouskutetaan :D ihan älyttömästi tullut niitä nyt syötyä! namm. Sit maito on sellanen jota varmaan meneekin se litra per päivä... vaihdoin just rasvattomaan maitoon kun sitä menee niin hirveesti :D karkkia voisin syyä päivät pitkät, mutta nyt viime neuvolakäynnin jälkeen alotin herkkulakon, paino noussut niin paljon raskauden aikana. Myös sitrushedelmät ekaksi minneolat, sitten satsumat ja klementtiinit ja nyt appelsiinit ja greipit on ollu suurta herkkua !!
 
Takaisin
Top