Mielihalut

Mulla sama juttu tomaattien kanssa! Varsinkin niiden kirsikkatomaattien, kun ne on niin ihanan happamia =) muutenkin kaikki hapan himottaa. Yks päivä ostin pussillisen sitruunoita... varmaan tosi hammasystävällistä.
 
Mä voisin syödä päivän kaikiksi ruoiksi pirkan savulohi-toasteja ja tölkkicolaa :D Se on ainoa ruoka, mitä tekee kaupassa mieli ja minkä jälkeen ei tuu paha olo...

Eiköhän ne "oikeetkin" hullut himot vielä tuu. Viimeks rakastin kiwejä, verigreippiä, juustohampurilaisia, JÄÄTELÖÄ (siis aivan tuhottomasti jäätelöä!!), mandariineja ja retiisejä. Oi ja kunnon pihviä himoilin silloin kans!
 
Mä olen nyt totellut mielitekojani.  Jos on tehnyt mieli pitsaa, olen lähettänyt miehen hakemaan sitä.  Jos on tehnyt mieli Heseen niin sinne olen mennyt.  Tänään en kyllä jaksanu enää lähteä kauppaan kun teki mieli paahdettua ruisleipää ja korppukinkkua, söin sitten paahtoleipää korvikkeeksi.

Inhokkeja ovat tällä hetkellä jauheliha (hyi olkoon, en pysty edes katsomaan sitä!), kala (normaalisti rakastan kalaa) ja savustetut ruuat (nekin on normaalisti herkkuja).  Aikasemmissa raskauksissa liha kaikissa muodoissaan on kuulunut inhokkilistaan, nyt ei vielä toistaiseksi.

Aijoo, SannaKoo, mulla oli edellisessä raskaudessa nuo retiisit intohimolistalla!  Kevään ja alkukesän ihanat, makeat retiisit, aaaaah!
 
Aika vähällä olen toistaiseksi näissä päässyt, mutta koko viime viikon teki kovasti mieli kuivattuja viikunoita ja kun sitten lauantaina niitä ostin niin ai että oli hyviä! En siis ole ehkä ostanut kuin 2 kertaa aikasemmin viikunoita, että aika harvinainen raaka-aine mun ruokapöydässä.
 
Mun on ihan alusta asti tehnyt hirveesti mieli appelsiineja ja mandariineja ja ne onkin usein olleet ainoot mikä päivän mittaan on alas menny. Nyt taas tekee mieli näkkileipää ja juustonaksuja ja porkkanoita :D Salmiakkia tekis hirveesti mieli ja yleensä sitä paljon syönkin mutta nyt oon yrittäny olla ostamatta.
 
Mä oon nyt vihdoin päässyt taas tähän herkkujen puputteluun... suklaata ja panttereita, kiitos nam! Ja suolaa oli yks päivä pakko hakea ihan suoraan purkista...
Tosin tiedossa kun on, että mulla verenpaineet suht alhaiset, niin salmiakki ja suola ei mulla esto-listalle oikeestaan kuulukaan, vaikka ei niistä viimekskään mitään hyötyä ollu :(
 
Mandariinit on täälläkin maistunut ja leipä. Mitään makeaa (karkit, suklaat, pullat jne) ei tee mieli, ja jos jotain sellasta erehtyy syömään niin tulee paha olo :(
 
Subwayn steak&cheese-patonki, siihen oikeen paljon maustekurkkuja, ai herranjumala kuinka hyvää!!!! :D Joskus tekee hetken mieli hampurilaista, mutta se on mennyt ohi aika nopsaa. :) Ja appelsiinimehua tekee mieli, aina unohdan vaan sitä ostaa, kun meillä ei normaalisti juoda mehuja.
 
Mua inhottaa kaikki rasvainen ja suolainen, mutta hedelmät ja salaatit uppoo, mut eihän niillä pysy nälkä poissa. Toisaalta tuntuu et mul on nälkä koko ajan, vaiks oisin just syönyt. Siis maha pinkeenä ja turvonneena, mut silti on hirvee nälkäfiilis. Onks kellään muulla samanlaista? Tätä ketjua kun luin, niin alko yllättäen tekeen mieli hesen juustoateriaa majolla.. Hmmm, onneksi en oo suomessa nyt, niin voin oottaa joskos mielihalu menisi ohi. Toi olis varmaan poikkeus tähän mun rasvainen ruoka ällöttää oloon. Ja tuskinpa saisin koko ateriaa edes alas. Kunhan nyt mieli tekee :) Ja pari viikkoa sitten teki sushia mieli kovastikin, mutta meinaan sen syömisen jättää siihen hetkeen kun palaan suomeen, en uskalla täällä syödä raakaa kalaa, mutta mun luottosushipaikassa uskon kalan olevan tuoretta ja hyvää :) Jostain netisä luin, että aura-juusto on nykyään sallittujen listalla. Aaah, mun suuri herkku. Miten on, aiotteko syödä aura-juustoa vai pidätttäytyä?
 
Jätski ja mandariinit on uponneet täällä :D Jätskiä kun ei ihan joka päivä viitsi vetää niin on joutunut tekemään kovia taisteluita ettei osta kotiin "varalle" edes jotain pientä jädeä, sillä jos kotona sitä ei ole niin sittenhän sitä on hankalampi syödä.. Mutta pari jädeannosta olen kyllä jo nauttinut ja ah että maistuu hyvälle!
 
Eilen kaupassa alkoi tekee mieli HAPANKAALIA. :D Sitä siis ostin, ja aion ottaa sitä paahtoleivän kanssa kohta. Siis happankaalia ja paahtoleipää, voi morjens!
 
Maanantaina näin telkkarissa jonkun juovan jääteetä ja siitä alko hirveä himo. Tiistaina ostin kahden litran tölkin persikkajääteetä ja se on melkein menny.

Muuten tekee mieli raikkaita juttuja, niinkuin hedelmiä ja salaatteja ja porkkanoita.

Raskaat ruuat tökkii, samoin lämpimät kasvikset, kasvisten on oltava kylmiä ja raakoja.
 
Mulla tuli kans yks päivä kauheat salaattihimot :D Piti miehelle sanoa ku lähti kaupas käymään, että tuohan salaattivehkeet niin teen salaattia :D mutta, tuolla ne ainekset edelleen on... Hiukan laiskottanu eikä oo jaksanu alkaa tekemään, niin se salaattiki on tietysti jo ihan nahistunutta.
Yks juttu tuli eilen salkkarien jälkeen ku äitee oli meillä käymäs ja oli menossa kauppaan vielä. Hirveästi alkoi tekemään mieli Ässä Mixejä :D Äitee sit toi kaupasta ja hetken niitä popsittuani alkoikin jo etomaan. Noh, säästyy seuraavalleki kerralle jos alkaa tekemään mieli.
Esikoista odottaessa upposi kyllä ihan kaikki karkit ja suklaat, tosin synnytyksen jälkeen taas ei tehny yhtään mieli pitkään aikaan ;p
 
Mua melkein itkettää kun meillä ois uunilohta ruuaksi...  Ei vois yhtään enempää ällöttää :(  Mutta kun en oikein tiedä mitä tekis mieli ja tilikin on miinuksella joten pitää pärjätä sillä mitä pakastimessa on.

Mulla on alkanu pelkkä vesi tökkimään.  Tai tulee huono olo.  Juon sitten laihaa mehua.  Ja näkkäriä oon nyt mussuttanu nälkääni.  Sitä tulee normaalisti syötyä melko harvoin.
 
Salmiakki ja porkkanat (etenkin kypsentämättöminä) kuuluvat himottujen joukkoon täälläkin! Enkä normaalisti edes pidä erityisemmin salmiakista! Aikaisemmin raskaudesta myös kaalilaatikkoon ja kasvisgratiiniin koin suurta himoa. Toisaalta taas lempiherkkuni, viljajugurtti ei maistu laisinkaan :( Kahvia en juo, joten sen kanssa ei ole ollut ongelmia.
 


Moon kirjoitti:
Mua melkein itkettää kun meillä ois uunilohta ruuaksi...  Ei vois yhtään enempää ällöttää :(  Mutta kun en oikein tiedä mitä tekis mieli ja tilikin on miinuksella joten pitää pärjätä sillä mitä pakastimessa on.

Mulla on alkanu pelkkä vesi tökkimään.  Tai tulee huono olo.  Juon sitten laihaa mehua.  Ja näkkäriä oon nyt mussuttanu nälkääni.  Sitä tulee normaalisti syötyä melko harvoin.



Täytyy vielä tätä kommentoida: Mulla on uunilohi ja lohikeitto ollut aina lempiruokia ja niitä menee kyllä kerralla paljon jos vaan sattuu olemaan tarjolla. Tässä raskauden aikana sitten ostin kaupasta lohifileen( 1/2 lohen) jotta saa taas tehdä joku päivä ku jaksaa. No, pari-kolme päivää se kerkesi siellä kaapissa olla, ei tehny mielikään alkaa siitä mitään tekemään ku ällötti jo valmiiksi se haju ku sen ottaa sieltä paketista.. Mun äitee sit yks kerta tuli meillä käymään ja laittoi omasta tahdostaan sen lohen uunivalmiiksi ja uuniin. Edelleen siinä lohen paistuessa etoi se haju.. Mutta sitten ku lohi oli valmis ja otettu uunista, varovasti otin siitä pienen osan lautaselleni perunamuusin kaveriksi, ja mietin että mahtaako mennä alas ollenkaan. Ihmetyksekseni ei kuitenkaan yhtään tökkinyt, vaan sain syötyä ihan normaalisti, joten pitihän sitä santsata sitten kunnolla :P Jotenkin jännä juttu sinänsä...
 
Oon vkolla 11 ja pari viikkoa sitten alkoi aamukahvit tökkiä TOSI pahasti niin että istuin työmatkat bussissa naama harmaana . Sitten alkoi tehä mieli kaikkea tosi suolasta niinku suolakurkkua ja rullakebabbia.. ihan kun olisi koko ajan mukaas krapula mitä ei tietty oo kuukausii ollu xD  Sitten pari viikkoa niitä suolakurkkuja naamaan mätettyäni ne oliki yhtäkkiä tosi ällöjä ja alko himottaa puuro joka onkin ny tosi kova juttu. Erityisesti omena-kaneli - puuro ;) 

Kaikenmoista, On tämä niin ihanaa ja outoa ja välillä kamalaa kun tekee jotain ruokaa niin mieli.
En siis ennen raskautta esim . suolakurkkuja voinut sietää :D
 
Aamusin ei enää uppoa kahvia kun 1/2 kuppi, ennen meni kuitenkin 2 kuppia. Ei kyllä päivälläkään pysty sitä juomaan. Hajukin jo etoo! Mieli tekee kokoajan jotain kauheen suolasta (suolapähkinät, sipsit yms.) ja sit vastapainosesti kaikki raikkaat hedelmät ja vihannekset. Appelsiinituoremehu on ihan parasta ja jääkylmä maito Mitään lihaa ei tekis mielei syödä mut välillä pakko yrittää... 
 
Takaisin
Top