Mielihalut

^Tiiu^

Silmät suurina ihmettelijä
Tänne voi kertoa millaisia mielihaluja/tekoja on tullut. Ja sitten kun niitä tulee :)
 
Ja myös voisi laittaa jos jotkut ruuat/hajut on alkanut tökkimään tai oksettamaan.
 
Mielihaluja ei oo tullu, eikä kyllä ollu koko edellisessä raskaudessakaan. Mutta "kamala" vaiva, yliherkkä hajuaisti on vissiin tulossa taas esiin. Jääkaapin oven kun avaa, niin tulee heti paha haju sieltä vaikka mitää mätää siellä ei pitäs olla. 
Tänään kun join kahvia, niin sen jälkeen iski paha olo mikä on sitten jatkunu koko illan ..
 
Oon aikasemmin viimeisen pari kolme vuotta juonut kahvin mustana, mut nyt on ailkanu se mustan kahvin haju yököttämään. Eli toistaiseksi ainakin menee LÄMMIN maitolahvi alas. Jos se ehtii jäähtymään niin sitten meinaa potkia vastaan :/ maustekaapin kun avasin viime viikolla niin meinas tulla kiire vessaan, huh mikä haju! :D
 
mulla hirveä himo suolaiseen ja rasvaiseen ruokaan sekä salmiakkiin.. kahvia en voi sietää vaikka normaalisti juon 6 kuppia päivässä vähintään. :)
 
Mulla myös tuo salmiakki on mielihaluna, mutta luin että ei sais syödä kauheesti? 
Banaani aiheutti kamalan oksetus olon mutta ei kuitenkaan ulos asti tullut :D
 
jep eihän sitä joo sais ilmeisesti syödäkkää... mut kovasti tekis mieli:D ja rasvanen ruoka <3
 
Mä kävin tänään hesburgissa :o ja söin kerroshampparin! Mut oli pakko saada... Onkohan vaarallista?
 
en kyllä usko että hesburgerin tai mäkin ruuat haittaavat mitenkään.. itse en ainakaa pystyis luopumaan hesburgerin hamppareista :D
 
Mua myös himottaa rasvainen ruoka... kävin myös viime pe Hesessä herkuttelemassa. Salmiakkia tekee myös mieli <3 Kahvin haju ei okseta ja menee hyvin alas myös, mutta onnekseni olen huomannut etten nyt kaipaa sitä samalla mitalla kuin ennen (4-5 kuppia saattoi ennen raskautta hyvin mennä)
 
Mulla ei vielä oo tullut mitään mielitekoja, ei ollut kyllä ekastakaan. :) Ekasta tuli voimakkaasti etovuus makeeta kohtaan, tässä vähän samanlaisia merkkejä, katsotaan vahveneeko toi tunne. :)

Ja eipä tuo Hesburgerin safka mitenkään vaarallista ole. :) Eihän sitä tietty varmaan kande ihan koko aika syödä, ellei halua raskauskiloja reilummasti. :D Samoin eihän se nyt ravintoarvoiltaan oo mitenkään kauheen ihanteellisin äidille, eikä vauvalle. :)
 
Mehujäätä tekee ihan koko ajan mieli... :) Kahvin haju taasen tekee niin pahaa, etten oo pystynyt yhtään kupillista juomaan viikkoon, normaalisti juon n. 3 kuppia päivässä..
 
Ei maistu:
Kahvi (aiemmin 3-4 isoa kuppia päivässä nyt max 1/2kpp), eivaan tee mieli
Ruisleipä (yleensä esim työeväät aina ruisleivästä, nyt ajatuskin ällöttää)
Maikeiset (ajatusvaan ällöttää)
Banaani, ainakin jos on liian kypsä ja näin ollen liian makea, hieman raaka vielä uppoaa.
Kovin suolaiset eivät oikein uppoa

Tekee mieli:
Yleisesti kaikki raikas ja neutraali maistuu, eikä aiheuta etovaa oloa
Kananmunia tekee älyttömästi mieli, yleensä syön pari kertaa kuussa.
Jugurtti maistuu hyvin
Karjalanpiirakka
Välillä tekee myös rasvaista mieli kuten eilen heseateriaa pitkästä aikaa

Jos sattuu ehtimään kova nälkä niin melkein uppoaa mikä tahansa :D
 
Mua inhottaa sipuli. Ennen tykkasin laittaa paistettuna melkein kaikkeen, viikonloppuna tuli stoppi. 

Eilen kaytiin mun lemppari italialaisessa syomassa ja pitsa jonka melkein aina tilaan alkoi tekemaan pahaa. Mies ihmetteli tuota enemman kuin mitaan muuta, kun ei lempiruoka kelpaa.
 
Itselläni on niin, että siinä vaiheessa kun pahoinvointini alkaa kaikki ruoat etovat, mutta tunne menee nopeasti ohi kunhan vaan alan syömään jotain. Minulla on myös jotkut hajut ällöttäneet ja esimerkiksi juuri tuolta jääkaapista tuntuu tulevan kauheita hajuja, vaikka siellä ei juuri mitään olisikaan.
Ihmeellisintä on ollut, että makeaa ei ole oikein tehnyt mieli, eikä varsinkaan mitään leivoksia tai suklaata, mikä on vähän harmi koska rakastan leipomista, mutta ehkä se on ihan hyväkin niin ei tule syötyä sokeria niin älyttömästi. Karkeista eniten on minunkin tehnyt mieli salmiakkia, mutta olen melko vähän syönyt sitä, kun se ei kai ole niin hyväksi.
Itse join aiemmin 2 isoa kuppia kahvia aamuisin, mutta nyt olen jättänyt kahvin juonnin kokonaan, vaikka ei se mitenkään erityisemmin ole ällöttänytkään.
 
Joo mullekki tuli kahville stoppi eilen. Heti parin huikan jälkeen tuli paha olo ja alkoi oksettamaan. :(
 
Kahvi ei oo mulla alkanu tökkii, oon kyllä vähän vähemmän juonut kuin aikaisemmin. Jotkut hajut ällöttää tosi paljon jos sattuu olee kova nälkä. Tulee heti huono olo jos on pidempään syömättä. Nälkä on muutenkin enemmän. Jotkut ruoat on maistunu taivaallisilta, esim. ihan perus kana-kermassa ruoka, avokado, munakas jne :)
 
Kamalasti ihmisten tekee mieli salmiakkia :D eihän siinä muuta huonoa taida olla kuin se, että nostaa verenpainetta. Mulla ainakin on varaa nousta, viime viikolla oli 107/72 ja pulssi 74... Ihmekään jos vähän on pyörryttänyt :D
 
Takaisin
Top