Mielihaluja

Vaikka tuo raejuusto nyt kieltolistalla sattuukin olla, niin kuinka todennäköistä on saada kotimaisesta pastöroidusta maidosta valmistetusta juustosta listeria? Aika haloo syntyisi, jos sellaista löydettäisiin täältä. Minä en ainakaan piittaa tuollaisista hätävarjelun liioitteluista, ja nautin kotimaisen raejuuston kuten tähänkin asti. Joku järki näissä kielloissa ja suosituksissa pitäisi olla. Mutta helpompaahan se on kieltää kaikki, kuin kertoa tarkasti, minkä maalaisia tuotteita saa syödä ja mitä ei. Kielletään kaikki, niin ei ainakaan tule listeriaa!
 
Vaikka tuo raejuusto nyt kieltolistalla sattuukin olla, niin kuinka todennäköistä on saada kotimaisesta pastöroidusta maidosta valmistetusta juustosta listeria? Aika haloo syntyisi, jos sellaista löydettäisiin täältä. Minä en ainakaan piittaa tuollaisista hätävarjelun liioitteluista, ja nautin kotimaisen raejuuston kuten tähänkin asti. Joku järki näissä kielloissa ja suosituksissa pitäisi olla. Mutta helpompaahan se on kieltää kaikki, kuin kertoa tarkasti, minkä maalaisia tuotteita saa syödä ja mitä ei. Kielletään kaikki, niin ei ainakaan tule listeriaa!

Niinpä!
Mulle sanottiin eilen neuvolassa, että kotimaisia juustoja, raejuustoa ym. uskaltaa syödä normaalisti. :)
 
Tein äsken täytettyjä tomaatteja ja kesäkurpitsoita kun teki niitä niin mieli, mutta kun vedin niiden sisukset sauvasekoittimella soseeksi niin se näytti ihan oksennukselta eikä enää tehnyt mieli :grin
 
Mulla ollu jo 4 viikkoo pahoinvointia, välillä oksenteluakin mutta suurimmalti osin voimakasta etomista, kukomista ja ruokahaluttomuutta.. :depressed: Ainoo mitä oon himoinnut on vaasan ruisleipä! Sitä voisin syödä ihan paketti tolkulla... Mutta mun vatsa ei kestä ruista juuri ollenkaan ja siksi joudun rajoittamaan sen syömistä max 1 viipale/pvä :sad001 Pitääkin olla just sellanen ruoka-aine mitä ei pysty käyttämään... Nyt RV 11 :Heartred
 
Mun teki tänään ihan älyttömästi mieli kebabia :D

Mulla sama oli viime viikolla! Kebabia ei tuu usein syötyä kun mulla tulee siitä jotenkin huono olo.
Piti kuitenkin laittaa ukko hakemaa sitä! :grin
Hyvin maistu ja kävin vielä isännänki annoksella! :wacky:
 
Mun alkoi tehdä nyt hirveesti mieli Teatterin terassipuolen katkarapucaesarsalaattia. Googletin jo salaattihimossani että saahan sitä vielä, enkö löytänyt deli-listalta kuin omavalintaisen salaatin. Onko joku käynyt siellä hetkeen että saako sitä caesarsalaattiakin vielä? Ollaan ens viikolla menossa Helsinkiin enkä kestä jos siihen asti odotan sitä salaattia ja sitä ei saakaan :hungover:
 
Mä en uskaltanu nyt sitä kebabia kun alettiin miehen kans miettii et mistähän ne lihat on peräisin ja monessako kohtaa kylmäketju katkennu.
 
Pitikin tulla lukemaan tänne just ennen kauppaan menoa.... taidan kirjoittaa kebabin listaan :facepalm::p

Mä oon kans nyt ruvennut syömään ruisleipää ja sitä menee 2-4palaa pvä (siis molemmat puolet). Salaatti on taas pikkuhiljaa pieninä annoksina löytänyt tiensä mun ruokalistalle.

Sit oon huomannu että mulla on himo karkkiin mut kuitenkaan en syö pussista kuin 1 tai 2 karkkia :hilarious: eli jemma pusseja löytyy jo 2 tai 3
 
Toi kebab-himo muistuu edellisestä raskaudesta! Söin ihan hulluna pita-kebabia :D
Mahtaakohan siis minuunkin iskeä tuo himo vielä tässäkin odotuksessa
 
Juu kyllä kaikenlainen roskaruoka tuntuu maistuvan pahoinvoinnista huolimatta :joyful: Namejakin tekee mieli mutta ei niitä tuu sit kuitenkaa edes syötyä. Salaatti on myös alkanut maistumaan, aina ennen ollut _todella_ huono syömään mitään vihreää :rolleyes: Savulohta olisin halunnut tänään tiskiltä ostaa mutta luin netistä ettei sitä ymmärtääkseni suositella raskauden aikana? o_O
 
Mulla oli yks ilta hirvee nälkä ja päätin tilata kebab ranskalaisilla, kuvittelin oikein miten hyvältä maistuu. Mut sit kun sain sen ja aloin syömään niin meh. Ei ollut yhtään niin hyvää kun aattelin. Eikä tee yhtään mieli roskaruokaa. Eilen teki mieli ruskeetakastiketta ja spagettia ja se oli just niin hyvää kun kuvittelin. :D Jaffaa hirvee himo.
 
Täällä kans täl hetkel ihan hirvee roskaruoan himo vaik yritän täs kiltist syödä kanasalaattii :facepalm: Antaisin täl hetkel mitää vaa makkaraperunoista, hampurilaisesta tai oikein rasvasesta pitsasta :grin
 
Tällä hetkellä tuntuu että kaikki uppoo ja syön jatkuvasti kaikkea :D karkeista tuli vähän pahaolo ja salaateista haaveilen usein :D
 
Koko ajan nälkä. Eilen nukkumaan mennessä haaveilin kauraleivästä ja tuoreista tomaateista.
Mitään en erityisesti himoa, mutta jotkut jutut maistuvat paremmalta. Mun juttu on miniluumutomaatit ja sit hapankorput. Tänään tulin vähän myöhemmin kotiin, ja kävin ostamassa pakastemozzarellapitsan ja kylmää punaista limua kun teki niin mieli. Nam. :D
 
Täällä kans jaffaa mene... aikaisemmin join spritee mut se on nyt menny ohi. Ennen raskautta mulle ei kelvannut kuin cola
 
Täällä himona tomaatit. Mieluiten hapankorpun päällä.

Ostan tavan vuoksi colaa, kun ajattelen tekevän mieli. Saan joka kerta todeta, että maistuu kauhealta! Tämä on ihan outoa, sillä olen kunnon cola-addikti. Toki, hyvähän tämä väheneminen ;D

Tänään tehdään tortilloja. Toivottavasti ne uppoaa! On minun suurta herkkua normaalisti :)
 
Takaisin
Top