Mieli teki täyskäännöksen

Tindell

Näppärä viestien naputtelija
Helmiäidit 2020
Luulin 30 vuotta, etten halua lapsia, olin siitä itseasiassa täysin varma:oops:. Kuinkas sitten kävikään.. Luulin olevani syksyllä raskaana outojen oireiden takia, jotka sitten selvisivät 5cm halkaisijaltaan olevaksi kystaksi munasarjassa. Kysta onneksi oli kadonnut, kun se ultrattiin tarkemmin. Mutta se vauvakuume! Ihan kamala, molemmilla :eek:! Ehdittiin jo hyväksyä ajatus vauvasta, kun luultiin että oli käynyt vahinko ja nyt sitten on marraskuusta asti yritetty ilman tulosta :shifty:. Elämä on kyllä ihmeellistä.
Uskon johonkin ihmistä suurempaan ja sanoin syksyllä ääneen, että mitä jos me kadutaan sitä päätöstä, ettei haluta lapsia, joskus vanhana :grin ja vastaus oli aika selkeä!
Tiedän kyllä, ettei se lapsen teko ole niin helppoa, siskotkin on joutunut pitkään yrittämään.. Mulla nyt on kaikki maailman vitamiinit ja gelee royalet otettu käyttöön. Mieskin alkoi syödä sinkkiä :angelic:
Mites muut? Oletteko aina tienneet haluavanne lapsia?
 
Enpä tiennyt, ennen kuin tulin yllättäen raskaaksi 39-vuotiaana ja oli sillä selvä, että haluan pitää lapsen. Nuorempana annoin mahdollisuuden raskaudelle, mutta koska sitä ei näkynyt eikä kuulunut, niin olin varma etten pysty saamaan lapsia ja myös järkeilin asian niin, ettei musta edes olisi äidiksi. Näin siis ajattelin viimeiset kymmenen vuotta ja nuorempanakin oli ristiriitaiset tunteet. 40 vuoden rajapyykin lähestyessä tein kuitenkin jonkinlaista surutyötä siitä, ettei musta koskaan tullut äitiä - kunnes kävi näin. Elämänkatsomukseni on varmaan aika samanlainen kuin sulla, eli otetaan mitä annetaan. :happy:
 
Nuorena en ollut varma haluanko lapsia, pystynkö siihen. Sitten kuume vain iski!

Meillä ensimmäinen raskaus alkoi, kun oltiin joskus oltu ilman ehkäisyä, vaikka ei siis aktiivisesti yritetty lasta. Itsellä oli ollut vauvakuume jo vuosia, mutta mies ei ollut valmis yrittämään tosissaan. Tämä raskaus meni sitten kesken viikon päästä plussatestistä. Onneksi mies lämpeni ja aloimme yrittämään kunnolla :)
 
Itse saan olla kiitollinen niinkin ärsyttävästä asiasta, kuin kysta :biggrin. Luultu raskaus kun aiheutti molemmille vauvakuumeen, eikä tosiaankaan kumpikaan ensin haluttu lapsia :smiley-angelic006. Pitää nyt toivoa, että niitä on mahdollista saada. Yksi riittäisi, mutta mitään en mene enää vannomaan.
 
Taisin olla 27 kun mieli alkoi hiljalleen muuttua vauvamyönteisemmäksi. Sitten muutama vuosi piti suostutella miestä, olimme siinä vaiheessa pitäneet yhtä jo 10 vuotta sillä ajatuksella että lapsia ei tulisi. Varsinaista vauvakuumetta ei tullut vaan tajusin, etten halua olla katkera 40v joka ei perustanut perhettä vain koska teininä oli ollut ehdottomasti sitä mieltä. Lopulta mies suostui ja täytettyäni 31 syntyi esikoinen. Miehenkin lopulta havahdutti vuotta aiemmin eka raskaus joka oli tuulimuna, pidämme sitä universumin testinä meille että olemme valmiita vanhemmuuteen :)
 
Ihana kun me ollaan näin erilaisia :p. Itse en lapsena edes nukeilla leikkinyt, oltiin veljen kanssa Zorroja ja Tarzaneita. Hoivaviettiä tosin on aina löytynyt ja sitä olen purkanut eläimiin, joita mulla on ollu lapsesta asti. Ihmisvauvat oli joskus teininä "hyi" :smiley-angelic006.
 
Mut sehän on ku suurin osa on pikku tytöstä asti haaveillu häistä ja suunnitellu yms. Mie en oo ikinä enkä ees halunnu naimisiin enne ku tapasin mieheni :D
 
Nuorempana ei vauvat kiinnostanu ollenkaan. Ei kuitenkaan ollu selkeetä oloa että en halua lapsia vaan se oli ennemminkin merkityksetön asia. Sain yllättäen endometrioosidiagnoosin ja siitä joidenkin kuukausien päästä tiesin haluavani lapsen. Alitajunta oli tehny tiedostamatta töitä. Mies tosin oli puolivitsillä heitelly tehdään vauva -kommentteja johon aina jyrkkä ei vastauksena
 
Mie oon aina haaveillut perheestä ja äitiydestä. Vauvakuume alkoi n. 16-17-vuotiaana, mutta nuorempana ei ollut sopivaa kumppania ja halusin ensin opiskella toisen ammatin. Nyt mulla on vihdoin se elämäntilanne 27-vuotiaana, että yrittäminen sai alkaa :love017
 
Mä oon aina tienny, et haluan perheen ja naimisiin. Vauvakuume alkoi 23 -vuotiaana, mutta yritys aloitettiin vasta 27 -vuotiaana, kun mies suostui. Vielä yhden haluaisin, katsotaan, onnistuuko.
 
Me oltiin lapsia vastaan aikalailla koko aika. Kunnes luultiin että oon raskaana (2 kk sitten). Sit kävi ilmi että mulla on premenopaussi, ku menkkoja ei ollu elokuusta eteenpäin. Yhtäkkiä tuli kiire saada lapsi. Tai oikeestaan kaksikin! Eka ovis oli n. 2 vk sitten. Nyt ootellaa alkaako menkat vai onko plussaa!
 
Takaisin
Top