Mielenterveys, vähävaraisuus ja äiteys - vertaistukea?

Keskustelun 'Äitien kohtauspaikka' aloitti Viirivehka, 14 huhti 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Viirivehka Peruskäyttäjä Elomammat 2017

Hei!

Etsin vastaavassa elämäntilanteessa olevia äitejä, sillä kaipaan vertaistukea ja uskon voivani myös itse sitä antaa. Olen mielenterveyskuntoutuja, sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja olen masennusjakson vuoksi tällä hetkellä sairaslomalla. Mielenterveysongelmani ovat vahvasti yhteydessä myös talouteeni - sairauden takia opintoni ovat venynyeet enkä pysty työskentelemään opintojen ohessa ja toisaalta talousvaikeudet ahdistavat ja vaikuttavat masennukseen. Odotan esikoistani, joka syntyy loppukesästä 2017. Löytyisikö tätä kautta samojen haasteiden kanssa painineita tai painivia äitejä?

Minulle voi laittaa yksityisviestin, mikäli aihe kolahtaa ja olet kiinnostunut keskustelemaan aiheesta. Jos meitä löytyy enemmänkin, voitaisiin perustaa jokin suljettu keskusteluryhmä.
  2. Mamma72017 Ihastunut foorumiin Heinämammat 2017

Itse olen masennuksen kanssa taistellut 15 vuotiaasta, silloin todettiin keskivaikea masennus ja sain lääkkeet. Vasta 2 vuotta sitten pääsin eroon lääkkeistä kun päätin että nyt tämä saa luvan loppua, ei itkettänyt eikä naurattanut.. Melkein 3kk ajoin lääkitystä alas ja pääsin niistä eroon.
    Odotan kanssa esikoista ja tilanne ei olut helppo kun aloin esikoista odottaa ja jouduin sysäämään vaikeita asioita taka-alalle ja keskittyä vauvaan. Olisi varmaan hyvä purkaa jonkun kanssa asioita ennen esikoisen syntymää. Olen valmis keskustelemaan kanssasi, jos kolahti heitä yv:llä.
  3. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Sen verran muistutan jo etukäteen että foorumilla on kiellettyä perustaa ryhmää jonnekin muualle, kuten facebookiin tai WhatsAppiin. Ei sillä että olisitte sellaista jo tekemässä, mutta muistutin ennen kuin unohtuu toisiinne tutustuessa. :) Voitte foorumia hyväksi käyttäen jutella esimerkiksi yksityisviestein, jos haluatte keskustella niin ettei ulkopuoliset voi nähdä. Yksityisviestin kun pystyy lähettämään useammalle samaan aikaan ja näin perustamaan ryhmälle keskutelun ja yksityisviestikeskusteluun voi myös lisätä jäseniä. :)

Voimia raskaaseen tilanteeseen! Olen itsekin kärsinyt masennuksesta ja tiedän että elämä sen kanssa voi olla hyvin raskasta eikä siitä ihan hetkessä toivuta. :shy:
  4. Viirivehka Peruskäyttäjä Elomammat 2017

Mamma72017, kiva kun huomasit ketjun ja vastasit näin pian :) Jatketaan keskustelua yksityisviestein!

Vargynjalle kiitos sääntötarkennuksesta :shy:

Jaa tämä sivu