Mennäkkö lapsivesitutkimukseen vai ei?

vipsukka

Vasta-alkaja
Olin sikiöseulonnan niskaturvotus ultrassa viime viikolla. Ja veriarvot ok sekä niskaturvotusta sikiöllä 0,8mm. Eli kaikk sinänsä ok. Mutta, mutta, olen 42 vuotias, ja mulle arvoksi tuli 1:200, kun raja on 1:250. Kätilö epäili luvun tulevan suoraan minun iästäni, mutta eihän sitä voi tietää. Pitäisi ens viikolla osata päättää menenkö lapsivesitutkimukseen vai enkö. Kamalaa, en todellakaan tiedä, koska on olemassa 1% keskenmenoriski lapsivesitutkimuksessa. Mutta toisaalta pitäsikö ottaa se riski, koska ymmärtääkseni saatu tulos mahdollisesta lapsen downin syndroomasa on aika paikkansa pitävä. Onko kukaan muu joutunut tätä miettimään? Apuva. Mieheni sanoo että tee itse päätös. Jep.
 
Voi ei, harmi ettei miehesi ole pohtimassa päätöstä kanssasi. :( Ei ole varmasti kiva miettiä tuollaisia yksin!

En ole samanlaisia joutunut pohtimaan, mutta aikoinaan mietin menisinkö ollenkaan seulontoihin, sillä ajattelin, että tulos ei joka tapauksessa vaikuta mihinkään. Kuitenkin sitten menin, kun uteliaisuus oli liian kova. Oletko miettinyt, vaikuttaako tulos raskauteen? Prosentin keskenmenoriski on onneksi pieni, mutta pelottavahan sekin on... :/

Tsemppiä!
 
Takaisin
Top