Menkkakivut ja alkuraskaus

lucci

Oman äänensä löytänyt
Olen rv 4+4 ja olen tänään kipuillut koko päivän alavatsasta.. Kipu muistuttaa menkkakipuja ja välilä helpottaa ja taas iskee uudelleen.. Kärsin kivuista viikkoa ennen plussausta ja kivut olivat vähän pari päivää poissa ja taas tulivat kehiin... Pelkään jo pahinta, että enteilee keskenmenoa.. Neuvolasta sanoivat että kuuluvat alkuraskauteen mutta itseäni kivut välillä pelottelee..Kipuileeko kohdunkasvu jo näin varhaisilla viikoilla?

Onko kenelläkään samaa menossa/tai ollut raskauden alussa samoja kipuja? Jtn positiivista kokemusta tarvittais :D

Pitäis olla jännittämättä ja ottaa rennosti, mutta miten tässä voi kun miettii pahinta :o
 
Juu ihan normaalilta kuulostaa :) Itselläni oli noita menkkatuntemuksia monta viikkoa, just tuolla lailla aaltoillen. Välillä juoksin vessaan tarkistamaan etteivät menkat vain ole alkaneet, mutta ihan raskauteen se "menkkajomottelu" mulla liittyi :D

Ai joo, ja ihan alussa mulla tuli vähän veristä vuotoakin, mutta sekin oli normaalia.

Vaikea se on ottaa rennosti, varsinkaan alkuraskaudessa, mutta yritä välillä muistuttaa itsellesi, että "melkein kaikki"  on ihan normaalia raskaudessa :D
 
Jep mulla oli kanssa menkkamaista kipuilua alamahassa.
Kerran työpäivän aikana tuli aika loraus verta jossa oli hyytymiä samalla jomotti hieman alamahaa, pelästyin ja lähdin päivystyksessä käymään. Loppujen lopuksi raskaudessa ei ollut mitään hätää ja kaikki oli kunnossa sen osalta, mutta minulta löydettiin piilevä virtsatietulehdus joka ilmeisesti aiheutti nuo kivut alamahassa.
Todennäköisesti nuo ovat ihan normaaleja kipuja, mutta jos haluat ni voit käydä varmistamassa neuvolassa virtsan ettei ole tulehdusta.
 
Minulla oli kans menkkamaista kipuilua rv5-6 ja nyt "enää" välillä pieniä tuntemuksia (menossa rv9). Kyllä ne huolestutti silloin ja huolestuisin varmaan vieläkin, jos uudelleen ilmaantuu, mutta pari päivää sitten oli ainakin kaikki ok ultrassa eli tähän asti kipuilut olleet asiaan kuuluvia! Toivottavasti sinullakin asiaan kuuluvia! :)
 
Mulla oli kans alussa ihan samat tuntemukset, menkkajuilintaa ja välillä aika koviakin kipuja. Huolestutti minuakin, mutta ajattelin vain, että kohtu kasvaa ja kiinnikkeet venyy ja paukkuu. Laitoin samalle kätilölle s-postia, jolle meen varhaisultraan ja kysyin asiasta, niin vastas, että kuuluu asiaan ja varsinkin, jos kohtu on kallistunut taaksepäin, niin se tod.näk. aiheuttaa kipuja.
Elikkä niin kauan kun ei ole mitään veristä vuotoa, kaikki on kunnossa.
 
Mulla on ollut samanlaista kipuilua alusta lähtien ja koko ajan pelottaa että lorahtaa verta housuihin kun on kovempaakin kipuilua mutta tähän asti ollut onneks kaikki hyvin eikä ole mitään ulos tullut. :) 
 
täälläkin jomottelua, tosin hivenen vähenevissä määrin.. lisäksi äsken huomasin pientä, veristä/rusehtavaa vuotoa jota jäi paperiin pyyhkiessä. ei tosiaankaan mitään runsasta vuotoa, eikä massu ole mitenkään kamalan kipeä. 

pelottaa kyllä aika älyttömän paljon, mutta odotellaan huomiseen asti ja jos vieläki vuoto jatkuu samalaisena, niin päivystykseen. "/
 
Itellä oli kans menkkamaisia jomotuksia ja vihlasuja mahassa viime viikon alkuun saakka, jonka jälkeen ne on hävinneet nyt ainakin toistaiseksi kokonaan. Ihan jotain pientä nippailua on ehkä ollut, mutta sellaista tuskin huomattavaa. Nuo menkkamaiset kivut vaivasivat kovasti varsinkin jostain syystä öisin jolloin heräsin kipuun ja olin ihan varma, että nyt ne menkat alkaa. Eivät sitten onneksi alkaneet. 
 
Toivottavasti cupcake kaikki olisi hyvin ja vuoto olisi harmitonta!
Ollaan muuten samoilla viikoilla, rv 6+2 myös täällä. Huomenna varhaisultraan, jänskättää todella paljon! :)
 
Täällä on kp 17/28 ja oviksen jälkeisiä menkkamaisia jomotuksia.. Miten sitä jaksaakaan odotella paria viikkoa pärähtääkö se plussa vai ei! :)
 
Mulla on kanssa ollut aika koviakin alavatsakipuja varsinkin öisin. Olen parina yönä herännyt niin kovaan alavatsakipuun, että olen jo ajatellut pitääkö tässä ampparia ruveta soittamaan. Sain kärvistellä 20 minuuttia vessassa kippuralla ja grammasen Panadolin otettuani kipu vasta hävisi. En ole aikoihin kokenut noin kovia vatsakipuja, viimeksi silloin nuoorena kun menkat alkoivat ekan kerran.. Eli toivon todella, että ne ovat vaan niitä kasvukipuja ja kohdun kiinnikkeiden löystymiskipuja.. Mitään vuotoa ei onneksi ole tullut, joten toivotaan parasta..
 
Hei auttakaa te kokeneet .. Teini äitejä katsellessa rupesin miettimään olenko raskaana.. kun äidit kertoivat oireistaan.. alavatsassa tuntuu nipistelyä jatkuvasti (kokopäivän ajan ) se ei kuitenkaan ole niin voimakasta että pitäisi heittäytyä lattialle kaksinkerroin joskus kyllä pitää pysähtyä ja hiukan kumartua.. siksi en tiedä olenko raskaana koska rinnat EIVÄT ole arat.. turvonneet kylläkin.. painoa on pienessä ajassa tullut lisää 3kg epäilin että johtuis joulun ruuasta .. mutta en ole muina jouluina lihonnut.. huimausta on joinakin päivinä hieman.. Olen diabeetikko joten olen epävarma pahoinvoinnista koska pahoinvointi voi johtua myös sokereiden heittelystäkin. Mielitekoja ei sen enempää ole ollut muutakuin HOMEJUUSTO ON HYVÄÄ (jota olen aina inhonnut) Olen myös aikaisemmin tehnyt testejä mutta ei ole ollut ala vatsa ja selkä kipuja.. negatiivisiä on ennen näyttänyt .. käytän/käytin minipillereitä joten menkkoja ei tule siksikään en ole varma raskaudesta kun en pysy kierrossa mukana :) Herään myös öisin vähintään 2 kertaa vessaan ja juon aivan hirveästi ! Ja pään särkyä esiintyy ajoittain (jota ei ole pitkään aikaan ennen ollut ) Ostin testin, mutta en tiedä uskallanko sitä vielä tehdä :)
 
Kuulostaa raskausoireille mutta voi olla tavallista naisen arkipäivän juttujakin. Osta ihmeessa testi varsinkin jos kierto on epäselvä pillerien takia. Eli ette ole yrittäneet lasta? Mulla rinnat ei ollu ekassa koskaan kipeät eikä ole nytkään.
 
ei varsinaisesti yritetä lasta , mutta ei myöskään estetä sen tuloa :) testi näytti negatiivista mutta voi olla että tein sen liian ajoissa ? koska vatsa oireet alkoivat vasta pari päivää sitten.. :)
 
Mullakin menkkakipumasia oireita ja pelottaa.. Positiiviset raskaustestit viime viikon pe 21.2 ja nyt mennään rv 5+3 tai 4+6.. (Riippuu mistä laskee.. Mulla epäsäännölliset kuukautiset ja viime kuukautisissa tiputteluvuotoa ennen normi kuukautisia)
Pelottaa kamalasti ! Mullakin on vielä tullut vähän tuhruttelua.. Pelottaa, että vuoto voimistuu! Huomenna yritän päästä verikokeisiin jos niistä jotain apua olisi, koska ultrasta ei vielä varmaan mitään apua olisi.. Epätietoisuus on kamalaa !
(Raskaus on siis toivottu ) :)
Toivotaan kaikille onnea !!! :)
 
Kertookas mulle vähän mielipiteitänne mun oireista. Elikkäs nyt viikon verran ollut ajoittain huimausta ja närästystä, sit yhtenä päivänä töissä alko viilteleen mahan pohjasta ja nivusista molemmilta puolilta. Nyt olen huomannut että nännit ovat arat, eikä ikinä ennen menkkoja rintani ole aristaneet. Myös alaselän kipuun olen kiinnittänyt huomiota ja nyt kahtena edellispäivänä ollut menkkamaista polttelua alavatsassa. Kiertoani en ole pahemmin seurannut ja ilman pillereitä olen ollut nyt pari kuukautta, ollaan miehen kanssa oltu liikkeellä sillä ajatuksella että tärppää jos on tärpätäkseen. Meillä on 3 vuotias tyttö ja mielellään hänelle leikkikaverin tekisimme :)
 
Viime viikolla oli ovis ja sen jälkeen oli pari päivää ilman kipuja mutta nyt sattuu alaselkään ja alamahaan, myös hajujen kuvotusta. Voiko näin nopeasti oireet tulla? Ensi viikon lauantaina ajattelin tehdä testin. Sain tammikuussa kkm. Oireet silloin oli todella lievät paitsi selkäkivusta kärsin. Onko tää vaan luulosairautta Taustalla myös minulla on endo mutta se ei ole minua häirinnyt 2 vuoteen. kp19/28 menossa
 
Muokattu viimeksi:
Onkos normaalia et mun jalat särkee.. lähinnä reidet ja alamaha?! olen digimittarin mukaan 2-3 raskaana. en muista oireita edellisestä.....
 
Takaisin
Top