Menkat

Bettie

Tietävä tietäjä
Tammikuunmammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Toukoäidit 2020
Huhtikuiset 2023
Mä nyt teen tästä oman ketjun. Tänne siis tervetuloa kaikki menkkaränkät ja muut kiukutukset.

Mulla alko 7.10 rusehtava vuoto. Sitä kesti siihen asti et alko 14.10 kunnolla menkat. No nyt eilenä alko uudestaa vuodot. Mulla oli 4 vuodotonta päivää. Arvatkaa kuin paljo v*tuttaa!! Tiistaina oli jälkitarkastus ja lääkäri ultras kohdun, limakalvot ja kaikki kunnossa eli näitten on pakko olla taas menkat :angry Mun kierron pituus oli hurjat 10 päivää :smiley-angry016
 
Mulla ei oo vielä menkat alkaneet..Olen niitä jonkin verran odotellut vaikka ei kovin ikävä niitä ole :)..Terkkari sano mulle jälkitarkastuksessa että odottele viikko ja jos ei ala kuulua niitä niin voit aloittaa pillerin nappaillun...Mulla siis oli toissa viikolla vähän menkkamaista vihlontaa ja terkkarin tehdessä jälkitarkastusta ja ottaessa papa näytteen sano et vähä on eritettä joka vois olla menkkoihin viittaavaa..Mut ei nuita oo kuulunut joten alotin tänään pillerin syönnin..vaikka harkitsin pitkään nuitten alottamista...:)
 
Laskeskelin et synnytyksen jälkeen on ollu yhteensä 14päivää ilman vuotoja ja neki kahessa osassa. Ja Tyyne täyttää maanantaina 9vk.
 
Täällä ei oo vielä menkkoja näkyny, ei oo kyllä ikäväkään niitä.. Poika jo yli 3kk :)
 
Mullaki esikosta alko vast 4kk synnytyksen jälkeen, mut silloin mä imetyksen lisäks pumppasin paljon maitoa. Nyt ku en oo pumpannu ni alko heti. Mun pitäs kai ruveta tekee kaksosii jos haluu et menkat pysyis poissa :rolleyes:
 
Mulla alkoi esikon syntymän jälkeen menkat vasta yli vuoden päästä, joten en odottele niitä nytkään ihan lähikuukausina...
 
Ei täälläkään menkkoja oo näkynyt, vaikka on semmosia tuntemuksia ollu. Mutta ei muakaan haittaa, vaikka ne ei nyt heti alkaiskaan. Imetän osittain, joten oikeestaan oletan, että alkais aika pian… Mulla jälkivuodosta on aikaa suunnilleen kolme viikkoa. Kai noita tamponeja voi käyttää jo vai onks edelleen korkee tulehdusriski? Olin tyhmä enkä muistanut kysyä jälkitarkastuksessa, kun lääkäri kyseli melkeinpä ainoostaan pojan kuulumisia.
 
Menkat menossa ja vielä niin runsaat, että yöllä tulivat läpi :/ ei ainakaan tuota ominaisuutta ollut ikävä. Onneksi ei menkkakivut kuitenkaan ole tulleet, vaikka niistäkin olen joskus saanut kärsiä. Minulle lääkäri sanoi aikaisemmin, että pillerit voi aloittaa heti, kun ei tiedä koska menkat täysimetyksellä alkaa. Ainut juttu oli vaan, että 2 vk täytyy käyttää myös kumia.
 
täällä loppu eilen menkat,kesti hurjat 13pv!! järkyttävää,onneks ei ollu runsasta vuotoa...
esikoisen aikaan alko n.½vuotta synnytyksestä ekat menkat ja nyt ei menny 2 kuukauttakaa,vaikka imetän...
olisko sillä sitten merkitys,ku esikon aikaan pumppasin ja nyt päätin,etten ala siihen rumbaan,senki ajan mielummin nukun,öisin siis :)
katotaa millo alkaa seuraavat,esikon jälkee oli tasaset kierrot heti alusta.
 
Mulla alko menkat esikoisen jälkee yli vuoden päästä synnytyksestä.. Sen perusteella en nytkään odottele menkkoja ihan hetkeen alkavaksi. Ja hyvä niin :)
 
Mä oon kyl niin kateellinen niille joilla alkaa myöhää menkat synnytyksen jälkeen :smiley-ashamed008 Tää jatkuva potutus ja syöpöttelyhimo johtaa kaikkee muuhun ku raskauskilojen karisemiseen. Sit on hirvee morkkis siit syöpöttelyst, mut tuntuu et se on ainoo tapa saada mut siedettävälle tuulelle menkkojen aikaan ja ennen niitä :smiley-angry007
 
Mulla alko nyt toiset menkat, kun synnytyksestä on se reilut 2kk. Ekat menkat alko normaalisti sunnuntaina niinkun ennen raskauttakin, kesti sen 5pv suunnilleen ja nyt normi kierron mukaan alkoi sit toiset. Jälkivuoto mulla kesti sen 5vkoa suunnilleen, ja reilu viikko siitä niin alko noi ekat menkat. Molemmilla kerroilla tutusti alkanu juilimaan ja pakottamaan alaselkään ja mahanpohjaan pari päivää aiemmin. Osittaisimetän, niin varmaan sen takia sit alko näin aikasin. Tiedä näistä.

Muuten siis normaalirytmissä, mut menkat on HUOMATTAVASTI kivuttomammat ja vähempivuotoiset kuin aiemmin! Ja hyvä niin, oon aina kärsiny kovista menkkakivuista ja runsaasta vuodosta, niin ihana et se ainakin toistaiseks on vähän helpottanut!! :)
 
Mulla alkoi kanssa tänään rusehtava vuoto ja pieni jomotus alaselässä. Okiskohan nuo sitten ne hel***in menkat
 
perhana,alkaispa jo täälläkii!!tänään kävin jo pilleritkii ostamassa valmiiks.ja nyt ne vähäsemmätkii menkkatuntemukset on hävinny.Hmmm,menkkatuntemus..tulee mielee supistusten odottelu:happy119
 
Ärsyttävää..Tiiä onko nämä menkat vai mitkä..Odottelin jälkitarkastuksen jälkeen viikon terkkarin ohjeiden mukaan että jos alkais menkat ennenkuin aloitan pillereiden käytön..noooh..odotin viikon ja ei kuulunut tahi näkynyt menkkoja..Ja torstaina aloitin pillerien käytön..EILEN kuitenkin alkoi pientä todella niukkaa vuotoa siiis TODELLA NIUKKAA..täs nyt sit fundeerannu et onko nää menkat vaiko mitkä vai johtuuko nää pillereistä :/
 
Mulla ei ole vielä alkaneet, mutta viimeksikin on mennyt se n.3kk. Jälkivuoto on ennen ja nytkin loppunut 4viikon kuluessa synnytyksestä.
Ne keltarauhashormonipillerit jouduin aloittamaan heti, kun sain reseptin jälkitarkastuksesta, kun kerta yritämme pitää sitä taukoa mahdolliseen seuraavaan lapseen ja muut ehkäisykeinot eivät oikein toimi ennen sitä kierukkaa. Odotan niin, että se hormonikierukka sopisi mulle ja toivon, niin, että se hillitsisi myös niitä mahdollisia menkkoja, koska kuulun niihin erittäin runsaista vuodoista kärsiviin naisiin :sad001
 
hyvällä tsäkällä mulla alkaa viel tänään tai sit huomenna,siihen mallii rupee koskemaa,hyvähyvä.
Oonksmä ainut joka niitä menkkoja oottaa??o_O
 
Luultavasti IceCream oot. Mul itel on niin hirveet pms- yms. oireet, ettei menkkojen ois tosiaakaa tarvinu alkaa näin aikasee. Kaikenlisäks mult löytyy melkee kaikki ne oireet mitä endoyhdistyksen sivuilla lukee. Pyysin jälkitarkastukses lähetettä endotutkimuksiin, mut ei se lääkäri tainnu muistaa sitä laittaa. Ennen viimesintä raskautta sama lääkäri sano et mulla on luultavasti endo, kun sellasta kudosta tuntu kohdunkaulal olevan, mutta... No ehkä sit seuraaval gynekäynnil pyydän sen lähetteen, ja katon et se kans sen sit tekee.
 
Takaisin
Top