Menkat myöhässä, testi näytti negaa??

Nliee

Satasella mukana keskusteluissa
Neuvokaapas nyt kokeneemmat ja jo plussanneet että mitä tämä tarkoittaa. Eli mulla oli viime menkat 13.11. Ovulaation/hedelmällisen aikaani heiluteltiin peittoja, eli 1.12, en nyt varsinaista ovista tiedä kun en mitään ovistestiä tehnyt, että en tiedä myöhästyttiinkö siitä. No mutta kuitenki menkkojeni olisi pitänyt alkaa viime viikolla 11-13.12 kierron mukaan, mutta ei ole vielä menkkoja kuulunut. Viime viikon alussa alkoi mahakipuilu ja aattelin noniin nyt ne menkat sieltä tulee sitten, muttei tullut ja mahakipu jatkuu edelleen, tai se on semmosta pistävää, munasarjojen kohdalta nipistelee myös, sitten kun nousee istumasta ylös, niin tuntuu että joku repisi tuolta sisältä pois paikoiltaan jotain. Lisäksi rintani ovat jotenkin turvonneet/täyteläisemmät ja nännipihat suurentuneet, mutta muuten ei ole arat. Ja mielialavaihteluja on ja paljon päivässä! Lisäksi huomasin viime viikolla haalean viivan joka lähtee navan alapuolelta alaspäin?? Eilen tein testin, mutta negatiivinen tuli, ei tullut ees mitään haleaa viivaa. Tein testin kylläkin puoli 12 illalla, jolloin päivän mittaan olen käynyt vessassa useasti ja juonut paljon. Teenkö vielä uuden testin ja milloin? Ja aamusta teen, en vaan eilen malttanu oottaa tähän aamuun. Nyt apua!!!
 
Olen 25v nainen ja yritämme kihlattuni kanssa kovadti vauvaa. Olemme yrittäneet lokakuusta 2016 lähtien. Jätin e-pillerit pois maaliskuussa 2017. Olemme päästäneet ovulaatiopäivänä ja muinakin sisälle.

Minulla on ollut seuraavanlaisia raskausoireita:

- Väsymys
- Arat rinnat
- Turvonnut vatsa
- Tihentynyt virtaaamisen tarve
- lisääntynyt janontunne
- pahoinvointi

Olen tehnyt 5 kaupan raskaustestiä mihin tulee viiva ja niistä 2 on ollut positiivista ja 3 negatiivistä

Apteekin digitaalisella viikkonäytöllä oleva raskaustesti näytti negatiivistä

Sitten tein 2 tavallista apteekin raskaustestiä mihin tulee viiva niin toinen oli positiivinen ja toinen negatiivinen.

Mikä on nyt oikea tulos?
 
Mun koira on levoton ja kävelee perässä. Laittaa päätä mun mahalle. Tiesi kun mun yks sukulainen oli raskaana.kävdöi levottomasti. Ei ollut yhtään rauhassa ja halus En syliin. Isru sit sen jalkoihin. Aavistin että on raskaana.
 
Menkat piti olla 21.-24.12.17 ja seuraavien tulla 21.-24.1.18. Mulla menkat ollut sekaisin. Jäänyt välistäkin. Välistä jäi Syyskuussa ja Lokakuussa. Tuli Heinäkuussa, Elokuussa ja marraskuussa
 
Foolihappoa otan 1tabletin päivässä ja epilepsia lääkettä 1 tabletti aamulla ja 1 illalla.

Tai minua ei ole sitten luotu äidiksi ja raskaaksi tulemaan.

Maaliskuussa lopetin kokonaan, mutta heinäkuusta 2016 otin miten sattuu ja milloin sattuu e-pillerin. Välillä jäi kokonaan ottamatta 2-3 viikoksi pilleri tai sit otin 1-2 pilleriä vain viikossa. Välillä jäi yhdeltä kuulta kokonaan pois pilleri.

Ainakin 2kk jäi kokonaan pillerit välistä ja 1kk että otin milloin sattuu ja miten sattuu
 
Tässä mahakuva
 

Liitteet

  • 20180101_164119.jpg
    20180101_164119.jpg
    529.4 KB · Katsottu: 136
  • 20180101_164058.jpg
    20180101_164058.jpg
    630.6 KB · Katsottu: 162
Kyfi, kirjoitit toisessa ketjussa, että olet käynyt verikokeissa, joiden tulos oli negatiivinen. Tämä tarkoittaa, että et ole raskaana.

Toisessa ketjussa kirjoitit myös, että sinulla on epilepsia, ja etteivät epilepsialääkkeet vaikuta mahdolliseen raskauteen. Epilepsialiiton mukaan raskauden aikainen epilepsialääkitys voi lisätä kehityshäiriön riskiä, etenkin jos perheessä on jo muita joilla on kehitysvamma. Siksi lääkitysasiat pitäisi käydä läpi hoitavan neurologin kanssa jo ennen raskauden alkua. https://www.epilepsia.fi/epilepsia-ja-raskaus

Mahakuvista ei voi päätellä, onko raskaana vai ei, samoin ei voi päätellä raskautta myöskään pelkkien oireiden perusteella. Verikokeella saa varmimman tuloksen.

Toisessa ketjussa kirjoitit myös, että jätit e-pillerit pois kihlatultasi salaa. Tämä vauvanhankinta-asia on fiksua käydä läpi kihlatun kanssa, koska jos kihlattu ei lasta halua, ei hän välttämättä ole vielä valmis isäksi.
 
Takaisin
Top