Matkustus

Pallo

Jostain jotain jo tietävä
Itse olen tammikuussa lähdössä etelän lämpöön
Onko muita etelään lähtijöitä toukokuun odottajissa? :glasses1
Olisi mukavaa kuulla mietteitänne tulevasta matkasta ja....
Itselläni ei ole kummempia odotuksia että raskaus vaikeuttaisi jotenkin matkustamista, ehkä pitkä lentomatka vain jännittää mutta luulen siintäkin selviäväni. Ja paikan päällä "maalaisjärjen" käyttö niin ruoan/vedenkin suhteen.
 
Me ollaan puhuttu, että tammi-helmikuun vaihteessa voisi napata jonkin äkkilähdön. Kohteen valintaan vaikuttaa sitten se, jaksanko puuhastella vai haluanko vain löhötä auringossa. Jos olen vielä silloin reippaassa kunnossa, olisi kiva löytää kohde jossa voi tehdä jotain kevyitä vaelluksia.

Yhden aiemmin sovitun työmatkan oon kyllä peruuttanut, mutta se olisikin ollut maaliskuun lopussa, ja lennot yli 12 tuntia suuntaansa. Ei kuulosta hauskalta idealta, eikä lentoyhtiökään olisi välttämättä riemastunut ajatuksesta.
 
Ois kiva, mut kehtaa mennä sönkkää huonol enkul minnekkää jos lääkäriä tarvii ja nuo ruokajutut kans.. Sit joskus
 
ilmeisesti toukokuun odottajissa ei ole pidemmälle reissulle lähtijöitä. itselläni vielä viikko odotettavaa ja sit saa kaks viikkoa olla thaimaassa vähän vaihtelua tähän suomen säähän.
 
Oih lämpöä Thaimaassa :) mä kyllä lähtisin jos olis mahdollisuus ja lämpimään pääsisi vähän lyhyemmillä lennoilla kun taikkuihin. Egyptissä olis lämmin mut sinne nyt ei uskalla lähtee enää, varsinkaan raakaana. Mietittiin et lähdetään sit syksyllä taas turkkiin , meidän vakiohotelliin. Vauva ois sit 3-4kk, ihan hyvä. Saa passikin joustavasti kun on nimikin jo pikkuisella.
 
Ei ulkomaanreissu mutta nyt on takana 12 h automatka (sisältäen 4 taukoa), joka oli loppumatkasta jo aika tukalaa. Maha alkoi pakottaa, pientä supisteluakin taisi olla ja jalat turposi. Ja pissatti koko ajan :p. Toki henkilöautossa ei pysty lähtemään käytävälle käppäilemään kuten koneessa ja kun olin itse puolet matkasta ajotuurissa ei paljon pystynyt asentoakaan helpottamaan.

Olisi pitänyt ymmärtää laittaa mukavammat housut ja tukisukat, mutta eipä käynyt mielessä. Ja jos olisin lentomatkalle lähdössä niin vaatisin ehdottomasti käytäväpaikan.
 
itse aattelin että mahollisimman löysät vaatteet ja tukisukat jos muistais vielä käydä ostamassa, kentältä vesipulloja mukaan muutama et saa nautittua vettä lennon aikana. :) kertoilen sitten reissun jälkeen että miten meni matka :D
 
Toivotaan rauhallista lentosäätä, nimimerkillä kerran ripulissa kotimatka ja ilmakuoppia = vessat pois käytöstä. Eikä auta vaikka kuinka ruinaat...
 
Miulla tiiviisti töitä, joten eipä tarvii reissuista haaveillä. Ihan alkuraskaudesta käytiin Prahassa ja suurin pelko pahoinvoinnin takia oli, että alan oksentaa koneessa. Kaikki kuitenkin meni hyvin :)
 
Me tänään varattiin lennot Etelä-Eurooppaan :) lähdetään maaliskuun puolessa välissä, ja nyt vaan peukut pystyyn et vointi pysyy hyvänä, ettei tarvi perua... 36 vk asti saa lentää kunhan ei oo mitään lääkärin estettä.
 
Pallolle hyvää matkaa! Kuulosti musta hyvältä noi sun tukisukat ja vesipullot, ja jumppailua lennolla ja lämmössä :)
 
Meillä ei ole raskauden aikana pitkää reissua tiedossa, mutta toukokuussa vauvan syntymän jälkeen on suunnitteilla, että lähdemme viettämään kesää mökille saareen. Se on vähän niinkuin toinen koti. Pitää siis miettiä tuplasti rattaat ja sängyt yms. Toivottavasti kaikki menee hyvin vemematkaa myöten :D
 
Reissu takana ja kaikki meni hyvin :), lentokoneessa istua kökötettiin menomatkalla 11h ja takastullessa 12 h. ainoastaan loppuvaiheessa jalkoja kutitti mutta ei muuta ongelmaa ollut. Paikan päällä thaimaassa söin ihan normaalisti, ostin katujen varsilta/"mopomyymälöistä" erillaisia hedelmäshakeja (mitkä sisälsivät jäitä), hedelmiä ja ruokia mutta onneksi ei mitään pöpöjä tullut niiden mukana. Yritin juoda runsaasti vettä ja näitä hedelmäshakeja että nestetasapaino pysyi yllä. Myös ruokiin lisäilin suolaa että on jonkin näköinen "suolatasapaino" yllä. Paikalliset hierojat olivat ystävällisiä ja "huomioivat" aina vauvan hieronnan yhteydessä ja antoivat hänelle hedelmiä hieronnan päätteeksi :) mikä itsestäni oli kummallista. Myös ostoksia tehdessä jos he mainitsivat että tulevan vauvan kunniaksi annetaan tähän hintaan?! Ja kyllä tuli ainakin itselleni tarpeeseen päästä pois täältä suomesta ja olla muutama viikko ihan ulkona kaikesta maailman/suomen tapahtumista. Edes netissä en käynyt koko loman aikana :).
 
Ihanalta kuulostaa Pallon loma :) Meilläkin oli vielä joulukuussa matka varattuna Thaimaahan tammikuulle, mut jouduttiin se perumaan, kun mies ei saanutkaan lomaa.. Thaimaalaiset ovat kyllä kovin lapsirakkaita. Olivat aina hoitamassa hierontapaikoissa tms meidän poikaa, joka oli sinne matkustaessamme n.9kk ikäinen.. :)

Kävin joulukuun alussa kuitenkin siskollani Edinburgissa äitini ja poikani (silloin 1v6kk) kanssa ja ihan ok meni reissu, vaikka sen matkustuspäivän sainkin sitten kokea paljon harjotussupistuksia..
Saa nähdä, mennäänkö tänä vuonna vielä mihinkään etelän reissuun, vai mahdetaanko matkustaa Thaimaahan sitten reilun vuoden päästä, kun mies pitää isäkuukauden, silloin esikoinen olis melkein 3v ja vauva n.9kk.. Haaveissa ainakin on :)
 
Kaivoin tän vanhan ketjun täältä, kun tuli taas ajankohtaiseksi.

Eihän me olla mitään reissua saatu aikaiseksi, vaikka olenkin matkakuumeillut kovasti ja alunperin suunniteltiin äkkilähtöä rv 24:n nurkille. No, lähden ensi viikolla pariksi päiväksi moikkaamaan siskoa, joka opiskelee ulkomailla. Näillä viikoilla pitää jo hankkia Flybeä varten lääkärintodistus.

Nyt mies ehdottelee, että tulisin Brysseliin maalis-huhtikuun vaihteessa ja pidettäisiin siellä hänen työmatkansa päätteeksi pari lomapäivää. Silloin on 33+ viikkoa... pitäisikö? Polttelee ihan kauheasti päästä matkustamaan, ja synnytyksen käynnistymisen riski on tuossa vaiheessa vielä todella pieni. Mulla on toistaiseksi paikat tiukasti kiinni ja voin ihan hyvin, kunhan en ylirasita itseäni. Bryssel ei ole mikään unelmien lomakohde, mutta onhan siellä sympaattisia vanhoja kortteleita, ja varmaan me lähinnä loikoiltaisiin hotellissa ja käytäisiin kahviloissa. Voisi olla aika ihanaa. Toisaalta saattaa olla tosi typerä idea.
 
Mulla on nyt 32 viikkoa täynnä ja selkäkipua lukuunottamatta olo ja toimintakyky on hyvä. En siis pitäis mitenkään mahdottomana sitä 33+ matkustamista jos vaan oma olo on hyvä! Mä niin haluisin vielä käydä miehen kanssa kaksin jossain. Ei vaan houkuttele matkustaminen tällä selällä :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo, onhan mulla häpyliitoskipuja ja alhaisen verenpaineen aiheuttamaa huimausta, joten en mä täysin vailla vaivoja ole. Oon kuitenkin aika luottavainen, että lantiovyötä käyttämällä ja tarpeeksi lepäämällä mä pysyn toimintakunnossa. Aina joskus mä unohdan omat rajani ja touhuan enemmän kuin olisi järkevää – ja mies on kova yllyttämään – mutta toisaalta mun innostumiset johtaa usein ihan hyviin seikkailuihin.
 
Lähe ihmeessä :)

Me ollaan ens viikolla lähdössä miehen ja esikoisen kanssa vielä viikoksi Etelä-Eurooppaan parempien säiden toivossa! Siis jos lääkäri vielä antaa luvan (täytyy käydä vielä tarkistuksessa). Mut ei oo supistellut ainakaan, joten paikat pitäs olla kiinni :) olo ei ole ehkä paras mahdollinen kävelyä aatellen, siellä tulee kuitenkin käveltyä suht paljon, mut mieluummin lähden kuin poden täällä kotona, vaikka rankka reissuhan se tulee olemaan. Maiseman vaihdos tekee hyvää :D
 
Meidän jokavuotinen ulkomaanmatka on tänä vuonna maaliskuussa Ikean reissu ja kuukausi ennen laskettua mennään Helsinkiin kahdeksi yöksi hotellilomalle ja lapsimessuille :D
Oishan sitä halunnut lähteä vaikka minne, olokin on suht ookoo, mutta ei itselleni riittävän ookoo.
Mutta mielestäni kannattaa lähteä, jos omasta/(neuvolanhoitajan/lääkärin) mielestä on ok!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top