Matkustaminen ulkomaille

Sanos E.m muuta! Kun olisikin jotku supervoimat, joilla näkisi missä mennään muutaman kuukauden päästä. Tai edes viiden viikon :wink Oli juu vähän haasteellista laittaa lomatoiveet, kun piti miettiä, että jos sitä onkin raskaana vielä loppukesästä niin silloin on varmaan jo niin tukalat oltavat, ettei jaksa tehdä mitään. No katotaan kui käy. Tänään viimeksi kävin katselemassa reissuja :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Mulla olis tiedossa viikon työmatka noin viikolla 18, lento 10h. Periaatteessa mitään fyysistä estettä ei normiraskaudessa ole, mutta psyykkinen este tuntuu aika korkealta. Kun ei yhtään tiedä edes mikä on olotila silloin, miten jaksaa aikaeron jne.
 
Mulla on kans reissu varattuna. Viikko englannissa huhtikuun lopulla, jolloin oon viikoilla 15-16. Sopivasti kerkee käydä myös kunnalisen ultrassa :) Toivottavasti elelen silloin jo suht oireetonta toista kolmannesta jotta reissusta saa kaiken irti :happy:
 
Mulla kavereiden kanssa suunnitteilla tyttöjenreissu saksaan kesälle, tätä siis jo mietitty ennen kuin tiesin olevani raskaana. Lentolippuja ei vielä ole hankittu.
Nyt mietityttää kun sillon olisi juuri vko 28+. Uskaltaako sitä enää siinä vaiheessa lähteä minnekään? Toki riippuu omasta kunnosta ja lääkärintodistus noilla viikoilla jo pitää olla. Mutta silti mietityttää... Onko kokemuksia reissaamisesta euroopassa näillä viikoilla?
 
Olen esikoisen kanssa menossa Turkkiin toukokuun alussa, mutta tämä salamatkustaja on saanut miettimään, pitäisikö reissu perua. Raskaus ilmeisesti ihan alussa vielä (ei ole menkkoja mistä laskea, joten vasta ultrassa selviää).

Mulla tässä vielä sellainen kurja lisämauste, että pitäisi uusia hepatiittirokote.

Nooh, täytyy jutella neuvolassa ja miettiä. En kuitenkaan haluaisi ottaa riskejä.
 
Onko kellään vinkkejä, minne olis helppo mennä kahdestaan 4-vuotiaan kanssa? Mieluiten jonnekin lämpimään. Ajattelin pitää kesäloman kahdessa osassa. Loppukesästä en viitsi enää lähteä kaksin lapsen kanssa lentelemään, mut toukokuussa vois mennä jonnekin.
 
Eilen tultiin kotiin Floridasta. Seurasin siellä päivittäin uutisointia zikasta, eikä ainakaan vielä oltu tavattu muita kuin matkustaneiden mukana tulleita tapauksia. Sää oli onneksi hyttysille epäotollinen, viileä ja tuulinen.

Yhdysvalloista pääsin pois ilman minkäänlaista vartaloskanneria. En ollut ennen nähnyt laitetta, johon mennään seisomaan kädet ylhäällä ja kone kiertää sut kuvaten. Ulkopuolella oli taulu, jossa luki sen olevan x-ray, joten kerroin olevani raskaana. Mitään varoituksia ei ollut tai en ainakaan nähnyt, kenelle laite ei sovi. Ei tarvinnut todistella mitään, kun vain kerroin olevani raskaana. Säteilymäärä ei kuulemma ole niin suuri kuin tavan röntgenissä, mutta eivät jankanneet yhtään. Olin kyllä niin turvoksissa, että näytin ihan raskaana olevalta, vaikkei viikkoja ollut kuin 5. Minua ei sitten skannattu edes perinteisellä metallinpaljastimella vaan käsikopelolla. Naisvirkailija selitti ja näytti ensin, kuinka hän tutkii, ettei pelästy. Ei ne sormet kovin kaukana haaravälistä käyneet. Hanskoistaan otti huumetestin, eikä löytynyt mitään. Huomasin kyllä yhden turvallisuuspuutteen tässä tarkastuksessa. Jalkapohjia ei tarkastettu. :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Mä en kyllä osaa sanoa kannattaako lähteä enää "myöhäisillä" viikoilla matkalle.. Tai siinä on ainakin se riski jos matkan ostaa ja onkin jo huonovointinen tai määrätty vaikka esim. vuodelepoon, niin matka jääkin käyttämättä.. Silloin tietty uskoisin, että voisi saada rahat takaisin matkasta?
Itse en ajatellut (mieli voi muttua vielä :rolleyes:) tämän oman matkani jälkeen enää matkustaa raskaudeni aikana ulkomaille, koska tämä eka matkakin jo jännittää suhteelisen paljon :p

Miä123, sulla olikin jännät paikat ! Tiesitkö ennen matkaa olevasi raskaana vai plussasitko matkalla? Onneksi et törmännyt moneen zika tapaukseen! Se on ihan kamala! Varmaan jännitti uutisia lukiessa aika paljon.. :eek:
Haha sun olisi pitänyt kertoa siellä, että sulla on ehdotus kuinka kannattaisi parantaa tarkastusta :grin

6+1
 
E.m mä plussasin siellä matkalla. :)

Parin työkaverin kanssa juteltiin ennen lähtöä, että se olisi jo tosi pahaa sattumaa, jos molemmat tärppäisi just nyt reissun aikana, raskaus sekä zika. Onneksi tuo jälkimmäinen pitäisi olla aika epätodennäköistä.

Tuota reissua voisi kutsua meidän Intiaksi. Se kun olisi ollut viimeinen keino tulla raskaaksi, että olisi suunnitellut Intian matkan, joka sitten pitäisi perua, kun ei halua lähteä raskaana epähygieniseen maahan. Nyt vaan riskinä oli epähygienian sijaan zika
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Miä123, Onnea paljon plussasta!:Heartred Ja onneksi, et sentään ihan oikeassa Intiassa plussannut :p Pidän sulle nyt peukkuja, että tärppi tuli vain ensimmäiseen ja tuo jälkimmäinen saa jäädä tärppäämättä :smiley-angelic001
 
Itselläni 2 Aasian reissua ennen kesäkuuta ja nyt rv 5+3. Itse en ota stressiä aiheesta, onhan ne raskaana ihmiset sielläkin. Tietenkin järki kädessä syömisten ja juomisten kanssa. Kaksi keskenmenoa ja yhden KU:n kokeneena ajattelen niin, että toukka pysyy kyydissä jos on pysyäkseen. Lääkärikin sanoi, ettei lentäminen ja liikkuminen sitä sieltä ulos saa. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Meillä oli ennen plussausta suunnitteilla pidempi reissu rapakon taakse kesäkuulle. Tällöin siis olisi viikot n. 22-26. Kysyin tästä varhaisultran yhteydessä lääkäriltä, joka oli varsin kokenut "raskaus- ja synnytysgyne". Ei suositellut pitkiä lentoja veritulppariskin takia ja kuulemma myös nousun ja laskun aiheuttamat paineenvaihtelut voivat käynnistää synnytyksen. Eli jos tämä raskaus nyt tästä meillä etenee (tällä hetkellä tilanne sen suhteen vielä hyvin epävarma) niin jätetään suosiolla reissu väliin.
 
No meillä oli suunnitteella alkukesän jälkeen et meki mentäis kans kauemmas lämpimään maahan lomalle niiku joka vuos ollaa aikaisemmin tehty mut harmi vaa et ei päästä syynä on ensinnäkin oon jo nyt 9+0 viikolla raskaana ja kesään menessä vieläkin pitemmällä ja toiseksi jos mentäis vähä aikasemmin ni ongelma on vaa se että sitten ei tutut ja sukulaiset laske sieltä ihan noi vaa heti pois on tää nii iso uutinen ollu kaikille sama ku me oltais miehen kaa voitettu lotossa :) ekaks yritettiin 5v vauvaa ja nyt vihdoinkin 2016 luvulla onnistuttiin
 
aika hyvin noi ajan kohdat muuten ku tuumin tässä et
20.10.2010 tapasin nykyisen mieheni reilut 3kk seurusteltiin oltiin yhteyksissä jne
4.3.2011 mentiin heti naimisiin ja siitä lähtien ollaan sitten 5v yritetty saada esikoista alulleen
13.2.2016 tein ekan raskaustestin elämässä ja plussa tuli heti
 
hei muuten aattelin kysyy et onks täällä miten kaksois kulttuurillisia uusia tulevii äitejä ?
kysyn ihan muuten vaa musta tää foorumi on kiva paikka mitä oon seurannu reilun ekan viikon musta kaikki tulevat äidit on saman arvoisia jokaiselle se on ainutlaatuinen hetki ku joku on vaikka esim esikoista odottava tai vauvaa ylipäätänsä
voi vaihella vähän näkemyksiä tuntemuksia siinä mieliki samalla avartuu ja jokaiselta voi aina oppii jotain uutta kaikki me ollaa koettu tietyissä määrin enempi tai vähempi yhdessä on kiva mennä eteenpäin kun on paljon muitakin mukana matkassa ekaa tai vaikka tokaanki synnytykseen asti
 
Reilu viikon reissu Espanjassa takana ja olisin voinut olla pidempään :wink pahoinvointi on aika paljon helpottanut, muutama päivä oli pahempia. Nautiskelin myös ihanista espanjalaisista mansikoista :D mä rakastan sikäläistä kahvia mutta nyt jo haju ällötti joten kahvit jäi väliin. Lennotkin meni hyvin. Loma teki hyvää ja ihanaa oli kun esikoiselle ei tarvinnut pukea kuin mekkoja päälle :)
9+5
 
Olen ensi viikolla matkaamassa Berliiniin (parin tunnin lento, ei huoleta) ja heinäkuussa Kanadaan joka onkin sitten pidempi. Tukisukat jalkaan vaan, ei kai siinä oikein muuta voi. Mulla on kyllä normaalistikin pitkillä lennoilla jalat saattaneet turvota joten tuskin siltä nytkään vältytään. Vähän käsitin että noilla viikoilla se ois ihan ok vielä lentää. Noh, liput on jo hommattuna...
 
Oivoi, nyt alkaa työmatkoja pukkaamaan. Ei oikein houkuta viikon jenkkien turnee parin viikon päästä. Silloin viikot 16-17...
 
Takaisin
Top