Matkustaminen raskausaikana

Mä oon lähdössä huhtikuulla teneriffalle Liinukainen enkä oo tosin asiasta vielä kyselly mutta mitä oon lueskellu että monikin reissaa ihan loppu raskaudessakin jos vaan vointi sen sallii ja tosiaan vakuutukset kannattaa olla kunnossa. mä en todellakaan näe mikä ongelma on reissata jos raskaus on normaali ja sujunut ongelmitta. eihän raskaus mikään sairaus ole.
 
Mulle selvisi, että kannattaa kysyä omasta vakuutusyhtiöstä syntymättömälle vauvalle matkavakuutustarjous, koska monikaan normaali matkavakuutus ei korvaa raskauteen liittyviä asioita matkalla. Muistaakseni OP-Pohjolan tällainen vakuutus maksaa noin 10-20€.
 
Mutta nois vakuutuksissa vaaditaan usein vähintää et on saanu raskaustodistuksen. Mulle sanottii että raskausajan vakuutuksen saa 2kk ennen laskettua aikaa. Meillä lähitapiola
 
Eurooppalaisella ainakin on tollanen vakuutus ja siihen kun lisäks vielä on se eurooppalainen sairaanhoitokortti niin lulis pärjäävän :) ja eihän tietenkään tarkotus oiskaan lähtee jos olo on semmonen että tuntuu että synnytys on lähöllä. eikös sitä viikkoo tai muutamaa päivää enne reissuu pidä köydä lääkärin tarkastettavana.
 
Niin kunha sit matkustaa niihin kuuluviin maihin.

Joo nii vakuutukset vissii saa vielä jos on ollut normaali raskaus. Muute eivät myönnä.
 
Kyllä riskiraskauksiinkin voi saada vakuutuksen. Esimerkiksi radi ei oo este ja kaksosraskauteenkin pitäisi saada vakuutus. :)
 
Esteenä voi olla myös esimerkiksi merkittävä ylipaino (bmi yli 40 muistaakseni), edellisen raskauden raskausmyrkytys tms. Aina ei siis riitä, että on normaali raskauden kulku, vaan siihen vakuutuksen saamiseen vaikuttaa moni asia. :)
 
Ja loppujen lopuksi niin turha. :D Maksaa ittesä kipeiksi ja ei tarvi. Meillä ois tullu turhaa. Onneksi ei otettu. Onneksi kuitenkin julkinen toimii hyvin.
 
No 20e ei ole paha, ajattelin ottaa, jos tapahtuis jotain niin pääsee sairaalaan hoitoon. Sillä eu kortilla tuskin isoihin operaatioihin pääsee, lienee terveyskeskuskäynteihin?
 
Otan vain matkan ajaksi. Oplla on muuten lapsivakuutus ensimmäisen vuoden ilmainen, vink vink..meillä oli 3v. Esikoisella, sit totesin ettei ole ikinä kipeä ja maksetaan "turhasta" sillä vakuutuksen vuosihinnalla käy kumminkin yksityisellä ainakin 3krt/v..
 
Me ollaan käyty tän vajaa 11kk aikana 2 kertaa lääkärissä ja jo ekalla kerralla tuli omavastuu täyteen. Eli siitä saatiin jo rahaa takas. Lisäksi meidän tytöllä on vissiin atooppinen ihottuma ja vakuutus korvaa reseptillä ostetut perusvoiteet. Joten hyötyä on. Ekan vuoden vakuutus on yleensä kallein, sit voi karsia ns ylimääräiset pois. Ja jos lapsi joutuu synnytyksen jälkeen lastenosastolle tms hoitoon, niin vakuutus korvaa. :)

Mä toivon että kaikki menee hyvin ja saadaan tälläkin kertaa vakuutus syntymättömille lapsille. :)
 
Mä sain kyllä raskausajan vakuutuksen muistaakseni jossain puolessa välissä raskautta, ja onneksi sainkin! Esikoisella oli koko raskausajan lisälyöntejä sydämessä ja jouduin käymään äippäpolilla jokatoinen viikko kontrollissa - ois ollu inhottava maksaa ne polimaksut ite. Meillä myös vakuutus on lapselle ollu todella järkevä sijoitus, ollu jäätävästi korvatulehduksia ja alussa masuvaivoja ym että on maksanut itsensä takaisin. Muutenkin kivempi kun pääsee sit paremmin erikoislääkäreille ym.
 
Meillä on Thaimaan matka varattu raskausviikolle 18. Kunhan lennoista selviää tukisukkien ym avulla, niin muun pitäisi olla suht "helppoa". Pitäisi kysellä vakuutuksista, ja kaveri lupasi lainata doppleriaan niin että pystyn tsekkaamaan tilannetta itsekin. :)
 
Voi, että etelän lämpö kelpaisi. Iha hirvee matkakuume! Ja just meri, lämpö, kultainen Ranta ja palmut :Heartbigred

Viajante: teillä siis matka iha parin viikon päästä? :) :Heartred
 
On tässä vielä kuukausi ennen reissua, 9-viikko on meillä lomaviikko. Odotan kyllä itsekin sitä lämpöä ja eksotiikkaa, mutta on tässä ihan uusia pelkojakin tullut mieleen. Sikäläinen reikäpää - liikennekulttuuri yms. Toisaalta kiva päästä vielä vikalle kaksistaan tehtävälle reissulle :love022
 
Aiotteko pitää kesälomat ajoissa (keväällä) tänä vuonna? En oikeen muista enää eka raskaudesta, milloin ois vielä niin paljon voimia ja notkeutta, että jaksais täysillä lomailla. :wink Meillä on alustava suunnitelma lomailla kesäkuun alussa.
 
Mulla on vielä viime vuoden lomatkin pitämättä. :D ja tuskin ehdin kaikkia pitää ku luultavasti joudun jäämään saikulle jo huhtikuussa.
 
Mä en haluais pitää kesälomaa ollenkaan. Haluan siirtää lomat sitten äitiysloman loppuun. Huhtikuussa mulla on 5 päivän loma, että sillä toivottavasti jaksaa sitten äitiysloman alkuun.
 
Mun kesäloma on aina heinäkuussa, jonka alussa kätevästi jään muutenkin jo vauvavapaille :) Jätän lomat sitten äitiysvapaan loppuun. Miehen loma on tänä vuonna elokuussa. Ajatteli pitää siinä 4+3 viikkoa putkeen niin saa olla hänkin kotona kun vauva syntyy. Luulen että sen jälkeen on jo kova hinku takaisin töihin :D la on siis 29.7.
 
Takaisin
Top