Matkustaminen ja muut menot

Samaa mietin, et pitää vissiin perustaa joku erillinen säästötili, et pääsee kerran kesässä Muumimaailmaan...:/
Mut siis oishan se nyt kohtuullista, et olis erikseen lastenlippuhinnat, joka tapauksessa myös aikuisten (aikuisen) täytyy mennä mukaan ja maksaa kallis lippu, plus tietty kaikki syömiset jne. siellä, joihin menee rahaa. Lapset halvalla sisään, niin tulee sellanen fiilis, että onpas kiva palvelu, vaikka sitä rahaa lopulta kohteessa palaakin tod. näk. ihan tolkuttomasti. :D
 
Varmaan laitteineen jne ruoat yms niin samalla sitä kait vois lähteä äkkilähtönä ulkomaille :DD no eihän ehkä nyt ihan mut kuitenkin :DD
 
Kyllä huvipuistossa käynnitkin ovat tyyriitä. Esikoista käytettiin Särkänniemessä ja yövyttiin Tampereella. Todettiin, että samalla rahalla pääsis jo jonnekin ulkomaille.
 
Eilen kotiuduttu Kreetan reissulta :Heartred oli ihana loma, pääsin näyttämään miehelle missä olen ennen asunut ja työskennellyt ja näyttämään parhaat palat saaresta :) yritin olla järkevä syömisten kanssa mutta kyllä sinne suuhun jokunen ei sallittu/suositeltu herkku eksyi :/ ja siis en juo normaalisti alkoholia lähes yhtään, joten on ollu helppo raskaanakin olla ilman, mutta melkeen pääsi itku kun en saanu juoda paikallista rakia ruuan päätteeksi :D
 
Bongasin täältä tämmöisen ketjun, niin en viitsinyt perustaa uutta vauvan kanssa matkustamista varten.

Minulla olisi käytännön kysymystä laivamatkailusta. Onko kukaan ollut vielä yön yli reissussa Ruotsiin tai Tallinnaan? Miten te järjestitte vauvan nukkumisen? Itse mietin, että hytit ovat sen verran ahtaita että matkasängyn mahtuminen voi olla haaste, toisaalta en uskaltaisi nukuttaa sänkyyn ilman laitaa. Periaatteessa voisin nukuttaa seinän puolelle viereen, mutta silloin todennäköisesti sekä minä että vauva nukutaan huonommin.

Ideoita?
 
Sieltä saa pyydettäessä vauvalle oman sängyn hyttiin, sellasen matkasängyn että mahtuu just siihen auki olevien alasänkyjen väliin :) tilaa ei jää paljon, mutta eipä sitä toista alasänkyä tarvikaan laskea ennen kuin käydään nukkumaan. Näin siis neljän hengen hytissä :D Oman vauvan kanssa ei olla vielä reissattu, mutta kummitytön kanssa aikaisemmin kyllä.
 
Me oltiin laivalla vauvan kanssa. Perhepedissä nukuttiin. Oltiin kylläkin niissä paremmis hyteissä mutta kyllä sieltä saa pieniä matkasänkyjä pedattuna!
 
Mä olen nyt menny tuota väliä kymmenisen kertaa ees taas (Tukholma-Turku) ja en ole kokenut matkasänkyä tarpeelliseksi, etenkään kun on vaunut mukana viemässä tilaa hytistä. Kaikkein paras on mennä A-double/ a-premium hytissä jossa on parivuode ja siinä nukkua perhepedissä. Muutaman kerran mennyt 4hlö hytissä ja kyllä me ollaan neidin kanssa sillonkin hyvin mahduttu nukkumaan, toki nukutaan kotonakin ihan vieritysten kapealla pedillä. Laivalta saa kanssa sänkyihin laitoja. (Siis nämä koskee kaikki Siljaa, Vikinglinesta ei tietoa). Mutta rohkeasti vaan matkaan! :)
 
Tuo Promenade-hytti oli kyllä huippukätevä, siinä reissattiin loppuraskaudessa ja vedettiin sängyt yhteen parisängyksi. Saisi olla enemmän tuollaisia liikuteltavia sänkyjä muillakin laivoilla. Nyt on kuitenkin erinnäisten remppatakapakkien sun muiden pikku ylläreiden takia varat tiukalla, joten luultavasti otetaan joku halvempi vaihtoehto. Ehkä joku B-hytti Vikingillä tai sitten ihan vaan Tallinnaan. Loppukesästä sitten ehkä uusiksi laadukkaammin. :)

Mutta kiva tietää että saa noita matkasänkyjä ja turvalaitoja. Pitää kysellä vielä tarkemmin varatessa. :happy:
 
Jaa semmoinen kysymys vielä, että onko kukaan matkustanut lapsen kanssa kaksin? Oli puhetta yhden mammakaverin kanssa päiväristeilystä Tallinnaan nelistään, ja aloin miettimään tarvitaanko siihen joku kirjallinen lupa mieheltä? Vai muistanko väärin, että lapsikaappausten ehkäisemiseksi pitää olla molempien huoltajien lupa kun lapsi poistuu maasta?
 
Apua jos tarvii! Mä oon menny ainakin kaksin lapsen kanssa kahta kertaa lukuunottamatta ja ei olla kysytty mitään papereita mikään kerta. Ei oo ees tullu mieleen :eek:
 
en oo minäkään koskaan kuullut mistään luvista. Ois tullu kyllä sisarusten kanssa puheeks, kun he ovat matkustaneet.
 
Löysin Googlella Ylen sivuilta artikkelin, jota en nyt saa tähän puhelimella valitettavasti linkattua. Mutta siinä sanottiin, että periaatteessa lupa olisi hyvä olla, ja että joihinkin maihin saattaa tarvita myös virkatodistuksen sukulaisuuden todistamiseksi. :nailbiting: Veikkaan, ettei noita kyllä ainakaan Euroopan sisällä juuri kysellä, jos ei ole erityistä syytä olettaa että tapahtuu jotain hämärää.
 
Meillä vauva on kaikilla reissuilla nukkunut yöt irroitetussa vaunukopassa. Nyt siirrytään kopasta ratasosaan joten pitää miettiä miten jatkossa.

Kaverilta oltiin kysytty Lontoossa matkustuslupaa kun vauvan isä ei ollut matkalla mukana. Eli sellainen kannattaa ottaa mukaan, etenkin jos vauvalla on eri sukunimi kuin äidillä.
 
Bongasin täältä tämmöisen ketjun, niin en viitsinyt perustaa uutta vauvan kanssa matkustamista varten.

Minulla olisi käytännön kysymystä laivamatkailusta. Onko kukaan ollut vielä yön yli reissussa Ruotsiin tai Tallinnaan? Miten te järjestitte vauvan nukkumisen? Itse mietin, että hytit ovat sen verran ahtaita että matkasängyn mahtuminen voi olla haaste, toisaalta en uskaltaisi nukuttaa sänkyyn ilman laitaa. Periaatteessa voisin nukuttaa seinän puolelle viereen, mutta silloin todennäköisesti sekä minä että vauva nukutaan huonommin.

Ideoita?

Vauva nukkui mun kainalossa seinän puolella koko yön. :) 4 hengen hytti oli meillä.. Syksyllä mennään uudestaan.
 
Me ollaan nyt tänään sitten lähdössä. Tilattiin matkasänky hyttiin, ja tarvittaessa otan sitten viereen jos ei suostu siinä nukkumaan. Mitään lupalappuja en mieheltä sitten pyytänyt, pidin niin epätodennäköisenä että mitään tuommoisia kysyisivät Tallinnan laivalla, soittanevat sitten tarvittaessa hänelle jos joku haluaa välttämättä tuosta ongelman tehdä. Hirveä läjä tavaraa mukana joista puoliakaan ei varmaan tarvita. :grin Eilen käytiin vielä ostamassa matkavedenkeitin ja kaverin suosittelemia erikoisvahvoja pakastuspusseja kakkavaippoja varten.

Pitäkää peukkuja että sujuu mukavasti. :happy:
 
Mulla vähän harmittaa kun nyt tässä tai ens kuussa olisi ystävän polttarit ja olin valmistautunut että pääsen käymään illanvietossa.. no ne onkin sellaiset että pitäisi olla yö pois kotoa.. joten en sitten lähde ollenkaan..
 
Mulla vähän harmittaa kun nyt tässä tai ens kuussa olisi ystävän polttarit ja olin valmistautunut että pääsen käymään illanvietossa.. no ne onkin sellaiset että pitäisi olla yö pois kotoa.. joten en sitten lähde ollenkaan..

Voisitko mennä vain päiväseltään käymään ja yöksi kotiin?

Minä lähden huomenna vauvan kanssa Tallinnaan päiväretkelle, luvattu vesisadetta koko päiväksi :rolleyes:.
 
Takaisin
Top