Matkustaminen ja muut menot

Norovirus vaan ei kuole desinfiointiin kuten muut virukset. Se pitää oikeesti pestä pinnoilta pois. Siksi käsien saippuapesu on paras keino torjua sitä.
 
Joo mut siis sen lisäksi toi käsidesi. Jotenkin itellä aina tekee mieli kodin ulkopuolella käyttää käsidesiä.. Ehkä se on se sairaalan harjoittelujakso ku joka välissä käsidesiä. Käytännössä huoneeseen = käsidesi, hanskat, jos vaihdoit hanskat uusi käsidesi ja kun lähdet huoneesta niin vielä siinä käsidesi..
 
Käsien kunnollinen saippuapesu joka käänteessä on suunitelma, jolla edetään. :grin Mulla on aina laukussa käsidesigeeliä mukana, käsipesun jälkeen sitä voi vielä hieraista. Ja täytyy yrittää pitää toi taapero nuolemasta jokaista kahvaa ja kaidetta... :hilarious:
 
Terkut Välimeren suunnilta, kotiuduin eilen viikon aurinkomatkalta ja olipa kyllä ihanaa :) Ruokien kanssa meni ihan ok, tosin vikana päivänä taisin syödä vahingossa hiukan tuorejuustoa, mutta muuten taisin välttyä pahimmilta mokilta.

Sellainen vinkki kanssamatkustajille, että kannattaa ottaa selvää mitä se oma matkavakuutus sanoo raskaudesta ja matkustamisesta. Minun matkavakuutus ei nimittäin olisi korvannut mitään raskauteen liittyviä kuluja jos matkan aikana olisi jotain sattunut.
 
Kääk! Ylihuomenna lähtö kreikkaan ja rupeen nyt jo jännittää! Oisko vinkkejä miten pysyä hereillä, lähdetään siis yötä vasten ajaan lentokentälle ja lento lähtee aamuyöllä. Kun tein vielä öitä pysyin yöt hereillä energiajuomalla mutta nyt kun ne on kiellettyjä...
 
Ehkä päikkärit tai jotain? Mahtaisko auttaa? Yms kaikki muu mikä virkistää? Esim kahvia ja teetä saa juoda
 
Mä koetin googlailla sitä energiajuomaa ja mun mielestä se ei oo kielletty muuten kuin kofeiibnin takia, eli sen puolesta sitä vois juoda siinä missä kahviakin, eli voi vähän juoda, mutta ei litratolkulla lillittää.

Me suunnitellaan alustavasti miehen kanssa nyt reissua jonnekin Etelä-Eurooppaan syyskuulle. Siellä olis toivottavasti silloin vielä lämmintä. Alunperin piti lähteä marraskuussa Kauko-Itään, mutta se suunnitelma ainakin oli ja meni :joyful:
 
Meillä vaihtui reilisuunnitelmat, ja lähdetäänkin melkein kahdeksi viikoksi Skotlantiin elokuussa !! Tiedossa retkiä (toivon todella että jaksan kävellä muutamien kilsojen matkoja !!), näköaloja ja uimista. Silloin on myös juuri alkanut kaupunkifestarit, vilinää riittää varmasti.

Jännittää ja hirvittää samaan aikaan :D Täytyy tuo matkavakuutus-asia selvittää.
 
Mä lähden Kreikkaan puolentoista viikon kuluttua :) oon jotenkin ihan pihalla mitä saa syödä reissussa. Mutta ihanaa päästä makoilemaan aurinkoon äidin kanssa :Heartred
 
energia juomaa voi juoda puolilitraa päivässä, jossei juo mitään muuta kofeniinipitoista juomaa. Mä en itse jua kahvia, enkä teetä ja kolan olen jättänyt pois, niin olen itelle sallinut päivässä yhden ed tai yhden batteryn.
 
Ensi viikon lauantaina lähdetään lasten ja isäni/ukin kanssa Espanjaan. Äiti ei päässyt lähtemään niin minä lähden hänen tilalla reissuun. He siis käyvät jossain lomalla joka kevät/kesä. Nyt minun piti uhrautua ja lähteä tulkiksi isälleni ja lapsille. Ihan hirveästi harmittaa. :D

Mutta pitääpä käydä kysymässä tuo vakuutusasia kuntoon.
 
Mulla on jatkuva matkavakuutus ja varmistelin vielä, että jos jotain reissussa tapahtuisi ja lääkäri katsoisi parhaaksi lähteä kotiin, niin myös kotimatka pitäis tulla vakuutuksen piikkiin. Mutta vakuutusehdot vaihtelee tosi paljon, joten kannattaa tarkastaa!
 
Mulla on liiton kautta matkavakuutus. Se ainakin viimeksi korvasi paluulennon Suomeen.
 
Kannattaa tarkistaa myös että kattaa raskauteen liittyvän hoidon ja jos myöhemmin matkailee, niin myös vauvan hoidon ja synnytyksen kulut.
 
Pari päivää sitten kotiuduttu kreikan lämmöstä. Itse kreikassa meni oikein kivasti mutta matkustuspäivät olivatkin sitten hirveitä. Lähtöpäivänä pyörryin ennen koneeseen menoa koska jännitin jostain syystä tosi paljon, en ollut nukkunut (lento yöllä). Koneessa heti ilmaan päästyä aloin oksentamaan ja oksensin tasaisin väliajoin koko matkan. Tullessa ei sentään niin pahasti pahoinvointia mutta oli kuitenkin. Pääasia kuitenkin että siellä ite kreikassa oli kivaa ja tuli nautittua!
 
Me oltiin maanantaina Naantalissa ja tottakai mentiin myös Muumimaailmaan. :happy:
Esikoinen on nyt puolitoistavuotias ja tunnistaa kyllä Muumit kuvista, mutta eipä se nyt vielä niin tuollaista paikkaa osaa arvostaa. Eniten kiinnosti muumitalon takana ollut lätäkkö, sekä naisten vessa... :joyful:
Mutta siis apua, mitä rahastusta! Alle 2-vuotiaat ilmaiseksi, siitä eteenpäin 28€/hlö! Siis toistan, 28€/henkilö jokaiselta yli kaksi vuotiaalta! :eek: Miten kellään on varaa käydä tuolla vaikka kahden lapsen ja aikuisen kanssa?! Plus tietenkin kaikki pelit ja puuhat ja jätskit ja ruokailut maksaa hunajaa erikseen... En tiedä, oon jotenkin ihan pöyristynyt.
 
Oho aika hurja summa kyllä.. Luulis että kun on lasten kohde niin lapsille halvempi..
 
Takaisin
Top