Masut :)

Ja mulla taas ei viimeksi kasvanut tissit kuin vähän alkuraskaudessa. Edes maidonnousu ei kasvattanut tissejä. Eli ostin mukavammat liivit alkupuolella, joiden kanssa kuljin raskausajan ja sitten imetysliivit, jotka oli hyvät jo odotusaikana ja sopivat edelleen synnytyksen jälkeen. Sellaista pamela-vaihetta ei tullut ollenkaan. Kaikki on niin erilaisia, että ei voi yleistä ohjetta antaa. Viimeksi odottaessa kuulin, että kannattaa imetysliiveihin varata nyrkin verran ekstraa, mulla ne olisi ollut synnytyksen jälkeen ihan liian isot.
 
Mä kyllä taas toivon että tissit ei kasvaisi yhtään, kun on jo valmiiksi F koon kummut:grin
 
Ja mulla taas ei viimeksi kasvanut tissit kuin vähän alkuraskaudessa. Edes maidonnousu ei kasvattanut tissejä. Eli ostin mukavammat liivit alkupuolella, joiden kanssa kuljin raskausajan ja sitten imetysliivit, jotka oli hyvät jo odotusaikana ja sopivat edelleen synnytyksen jälkeen. Sellaista pamela-vaihetta ei tullut ollenkaan. Kaikki on niin erilaisia, että ei voi yleistä ohjetta antaa. Viimeksi odottaessa kuulin, että kannattaa imetysliiveihin varata nyrkin verran ekstraa, mulla ne olisi ollut synnytyksen jälkeen ihan liian isot.
Joo eipä minullakaan kasvanut missään vaiheessa.
 
Ei mullakaan sillee kasvanu, sit ku oli maitoa rinnoissa ni oli vaan kiinteemmät. Mut kyllä tais sama kuppikoko olla..
Aloin raskausaikana käyttää ns halpis urheiluliivejä, tokmannilta, ja käytin niitä koko imetyksenki ajan.. ja edelleenki Ei paina ei purista ni hyvältä tuntuu. Pitäs vaa käydä varmaa ostaa uusia..
 
Mä tein niin,että ostin jotkut halvat kappahlin kaarituettomat imetysrintsikat, jonkun aikaa synnytyksen jälkeen kahdet lisää. Sitten kun sain aikaiseksi menin liiviliikkeeseen ja ostin kahdet kunnon kaarituelliset liivit. Parhaat liivit, mitä mulla on ikinä ollut. Eikä ole muuten rintsikoiden ostaminen ollut koskaan niin helppoa, kun meni asiantuntevaan liikkeeseen, niin myyjä osasi mittaamatta ja sen kummempaa kyselemättä tuoda kaikista malleista oikean koon. Olin ulkona liikkeestä varmaan vartissa! Suosittelen lämpimästi!
 
mulla ei esikoisen aikana kasvanu tissit oikeastaan yhtään, mutta pikkusiskostakasvoikin sitten c-kupista e-kuppiin :facepalm: nyt tuntuu jo ettei meinaa rintsikat mahtua, saa nähä kuinka hervottomat tissit tulee nyt :confused:
 
Hiiiiiii! Tunnen mun kohdun! Ihmettelin, että mikä pahkura tuntuu ihan häpyluun yläpuolella. Mietin jo, että mikä kasvain siellä oikein on, kunnes tajusin että kohtuhan se siellä kasvaa. Hurjaa. :D

Millä viikolla oot menossa Maikkis_? :)
 
Nyt on 10+2. Tai mistä minä tiiän onko se edes mun kohtu, mutta en keksi mitään muutakaan? :D Ennen sellaista ei oo ollut.
 
Herttileijaa! Nyt kun puhuit Maikkis_ kohdun kasvamisesta, niin oli pakko itekki kokeilla. KYLLÄ MULLAKIN TUNTUU! Tänään 10+0. En oo ennen tuntenut sitä. Mulla on turvotus alkanu lieventyy parin päivän sisään, ja nyt se kohtu sit tuntuu! Aloin itkemään kun tajusin taas kunnolla että oon raskaana. :laughing002
 
Ihan hirveetä tää turvotus ku ei voi enää edes farkkuja enää pitää ku painaa maha. Saapa nähä millon joku kyselee kun tämmönen turvotus yhtäkkiä
 
Moni täällä kysellyt mistä ihan alkuraskauden turvotus johtuu, ja tosiaan osa hormoneita, aineenvaihdunta hidastuu ja kohdun alueen verenkierto lisääntyy, jolloin sitä nestettä kertyy alueelle enemmän. :) Uudelleensynnyttäjillä masu näkyy aikaisemmin koska kaikki kudokset antaneet jo kerran periksi.

Itsellä on rv 7+3, eikä ole masua tai turvotusta juurikaan näkynyt, mutta kai siellä joku on. :D
 
Minulla ollut turvotusta jo monta viikkoa, eikä näytä loppuvan ollenkaan... Olen hoikka, joten turvotus vielä näkyy tosi selvästi. Muutama kaverikin, jotka tietää raskaudesta, ovat huomautelleet mun mahasta :D olen miettinyt, että jos se nyt on jo näin iso, millainen se on puolen vuoden päästä. :D niin ja tissit on kasvanut yhden kuppikoon verran. (olen viikolla 10+3)
 
Mulla kuulema on ihan selkee maha jo...sanoi mun avustettavan lapsen äiti.Ja nyt vasta 8+0.Että saapa nähä mikä möhkis oon sit lopussa [emoji23]
 
Minulla ollut turvotusta jo monta viikkoa, eikä näytä loppuvan ollenkaan... Olen hoikka, joten turvotus vielä näkyy tosi selvästi. Muutama kaverikin, jotka tietää raskaudesta, ovat huomautelleet mun mahasta :D olen miettinyt, että jos se nyt on jo näin iso, millainen se on puolen vuoden päästä. :D niin ja tissit on kasvanut yhden kuppikoon verran. (olen viikolla 10+3)

Onko sulla ihan aamusta asti turvotusta? Tuossa Oireet-ketjussa asiasta kirjoitinkin jo, mut et vielä joku aika sitten turvotus alkoi vasta päivällä; vatsa oli aamulla ihan littana. Mutta nyt muutaman päivän turvotus ollut ympärivuorokautista :meh:
Muita oireita ei ole. Kävin jo ostaa äitiysfarkut. 10+5
 
Kuutio, on mulla ihan ympäri vuorokauden tämä turvotus. Äitiyshousuja en ole vielä ostanut, mutta ne on kyllä hankintalistalla lähiviikkoina. Mitään farkkuja en voi käyttää enää, ja olenkin kulkenut viimeisen viikon tuulihousuissa tai collareissa :)
 
Joo mulla Leppälintu aivan sama!! aamulla saan just ja just perushousut jalkaan mut menee joku tunti kaks niin joutuu avaa napit ja vetskarit.. kauheen hankala vaan ostaa äitiyshousuja kun ei tiedä mikä se koko tulee vaikka 1-2kk päästä olemaan?! Joutuuko niitä ostamaan raskauden mittaan useampia? Mikä kokemus teillä on joilla on raskaus/ksia takana? Yksilöllistä toki varmasti.

H&M:llä maksoi mammafarkut 39 eur, ei nyt kaada taloutta. Käyn varmaan ostamassa pian toiset.
 
Mulla meni viime raskaudessa samat mammahousut loppuun saakka :) toisaalta mulla ei ollu turvotusta ja kaikki kilot tuntu olevan vaan siinä mahassa:grin
Toivottavasti nyt olisin yhtä onnekas ja pärjäis näillä housuilla mitä nyt on.

Mä ostin tori.fi:stä kahet äitiyshousut, yhteensä posteineen menny alle 30€. Ja toiset oli käyttämättömät, laputkin oli kiinni!
Ajattelin myös äitiyspaitoja katella käytettynä. Ei huvita maksaa kauheita summia vaatteista, joita ei erityisemmin tule käytettyä.
 
Takaisin
Top