Masut :)

Mulla kohtu näkyy aamuisin, nousee siis lantioluita ylemmäs, kunnon pömppis, mut päivällä taas normi :) iltaisin alkaa kunnon pöhötys ja pömppis jota ei saa sisään vedettyä[emoji2] tänää 9+0 [emoji5]
 
Voi että mua ahdistaa tää lihominen ja paisuminen. Kävin tänään puntarilla ja mulle on tullut plussaamisesta jo joku 4kg lisää. Ja tissit on ihan järkyttävän isot. Mieskin eilen kommentoi noita mun tissejä, että kuinka ne on kasvanut.

Aiemmissa raskauksissa oon molemmissa lihonut 20-25kg ja varmaan samoin käy tässäkin. Ihmettelen vaan miten nuo kilot kerääntyy, kun normaalioloissa oon ihan ollut todella hoikka ja en liho millään. Tuntuu, että samantien kun plussa pärähti tikkuun alkoi myös painon nousu hurjaa vauhtia.

Koita tätä nyt salailla vielä joku kuukausi tässä kun meikäläinen paisuu tasaisesti joka puoleleta :sad001
 
Mun mielestä on tosi normaalia että hoikat kerää sitä painoa enemmän ☺ oon myös itse yrittänyt ajatells että raskaus ajan paino ei ole mun painoa vaan vauva + se mitä mun elimistö vauvan tekoon tarvitsee. Jos syö terveellisesti ja monipuolisesti niin ei ne mitään "ylimääräisiä" kiloja ole. Oon niin vaikuttunut siitäkin miten kroppa osaa ennen synnytystä kerätä nestettä, että jos äiti menettää synnytyksessä normaalia enemmän verta niin siitä kertyneestä nesteestä saa nopeesti ja tehokkaasti nestettä :eek:
 
Mulla kohtu näkyy aamuisin, nousee siis lantioluita ylemmäs, kunnon pömppis, mut päivällä taas normi :) iltaisin alkaa kunnon pöhötys ja pömppis jota ei saa sisään vedettyä[emoji2] tänää 9+0 [emoji5]

Joo täällä sama, ei saa enää vedettyä mahaa sisään.
 
Rv 9+2

Enää ei ole yhtään semmonen turvonnu olo. Ylimääräisiä kiloja reippaasti mut kyl toi alkaa pyöristymään :joyful:
Tuntuu vaan et olis jo aika ylhäältä lähteny pyöristyy eikä enää pelkästää tota alavatsan turvotusta.
Painoa ei oo tullu vielä yhtään lisää vaan samassa ollaan kun ennen raskautta.
 

Liitteet

  • IMG_3262.JPG
    IMG_3262.JPG
    760.9 KB · Katsottu: 151
Hmm, mä en kyllä huomaa että mulla olis tapahtunut vatsan suhteen vielä yhtään mitään. Rv9+2. Alavatsaa kiristää oudosti ja onhan sii nyt muutenkin aina pieni pömppis. Mietin vaan, että missähän kohtaa pitäis alkaa jotain huomata o_O
 
Ilmi, se on tosi yksilöllistä ja riippuu myös paljon kohdun asennosta. Toisilla saattaa näkyä vasta ihan loppumetreillä masu. Eli siitä ei kannata huolta kantaa jos vielä ei näy mitään muutoksia!
 
Saa nähdä koska itsellä näkyy tää toinen raskaus. Ekasta alko kunnolla näkyy vasta joskus viikolla 20, uskon että tää toka näkyy sitten jo aiemmin :)
Yksilöllistähän se tosiaan on kuinka se maha sieltä pompsahtaa näkyviin :)
 
Mullakin esikoisen kanssa alkoi masu kasvaa vasta rv 20 jälkeen. Nyt paljon aiemmin vaikka edellisestä raskaudesta on yli 4v.
 
Täällä kans yks ylipainoinen, jolla tuskin ihan heti vauvamaha erottuu.. kerkesin just ennen plussaa aloittaa sellasen kesäksi hoikemmaksi kuurin ja sillä nyt saanut n.5kg pois. syödään ihan normiruokia ja tarkistettu ohjaajalta että voi raskaanakin noudattaa..oispa mahtava ko sais pidettyä niin etttei montaa kiloa paino nousis tässä raskaudessa, edellisessä tuli 16kg :bored:
 
Mites ku kaikki mun rintsikat ovat jääneet jo pieniksi ja toka kuukausi vasta menossa. Luonnostaan jo isohkot joten pitääkseen tässä nyt kuukauden välein uudet mennä ostaa.. onks teillä samoja ongelmia?
 
Mulla ei oo rinnoissa mitään muutoksia mut esikoisesta ratkasin ongelman ostamalla kaarituettomat rintsikat kun kaarituet alko painaa ja sit ostin myös muutamat urheilurintsikat jotka tukee hyvin rintoja joka puolelta :)
 
Ihan hullua minullakin tämä vatsan turvotus ja rintojen turpoaminen. Olen aika hoikka, joten kaikki pömpötys ja massa näkyy. Teidän vastauksia lukiessa huomaa, että vasta toisessa raskaudessa usein alkaa pömpöttämään aikaisemmin, mutta mulla näin. Paula81, mun on myös mentävä pian liiviostoksille... Mietin ihan samaa!
 
Mä ostin viime raskaudessa isompia liivejä kun alko nännit ei enää mahtuneet liiveihin :grin Imetän vielä esikoista, niin nyt on samat liivit kun mitä on tässä imetysaikana ollut käytössä. Rinnat vaan kasvo ja kasvo loppua kohden ja synnytyksen jälkeen ei olleet enää ees tältä planeetalta. Kehotan siis ostaa jo nyt vähän isommat kun tarvisi, niin käy pidempään. Ja synnytyksen jälkeen kaarituettomat ettei tuu tisseihin tukoksia:)
 
Mä luovutin ja kävin eilen ostamassa parit liivit. Järkytyin vähän: mulla on nyt c-kupin tissit! Ne on oikeesti siis kuppikoon isommat, hurjaa.
 
Mä luovutin ja kävin eilen ostamassa parit liivit. Järkytyin vähän: mulla on nyt c-kupin tissit! Ne on oikeesti siis kuppikoon isommat, hurjaa.

Ja kasvaa vielä :'D Mä olin yhtä tissiä ja mahaa loppuvaiheessa. :D
 
Ja kasvaa vielä :'D Mä olin yhtä tissiä ja mahaa loppuvaiheessa. :D

Sama! Kropan etupuoli oli kuin vuoristo :grin ja silloin sitä oli vaikea uskoa että tissit voisi vielä kasvaa maidon noustessa, mutta niin ne vaan kasvoi vielä lisää:p mies oli ihan innoissaan ja mä olin valmiina mottaamaan jokaista joka ees aattelee hipaisevansa mun yliturvonneita maitotehtaita :grin:rolleyes: teki hieman kipeää...
 
Mulla ei kasvanu rinnat kun c kupista d kuppiin mitä ihan ihmettelin ku oletin et saan isot tissit :D
 
Takaisin
Top