Masut :)

Joillain hoikemmillakin masu voi näyttää tosi pieneltä verrattuna muihin odottajiin. Pitkä nainen, jolla on taakse päin kallistunut kohtu, niin helposti uppoaa kehoon eikä kauheesti pullota ulos päin. Itseä harmitti viimeksi kun oli kevät talvi niin ei päässyt julkisesti ''esittelemään raskausmassua. Nyt menen kesällä oikeen näyttelemaan vatsaa uimarannalle :p
 
Onko muilla ylämaha jo työntynyt enempi esille? Minulla on välillä ollut ylämaha kipeä ja nyt huomasin, että se on ihan pinkeä :bored: Eihän kohtu vielä ole minkään kokoinen, että raivaisi lisää tilaa!
 
Onko muilla ylämaha jo työntynyt enempi esille? Minulla on välillä ollut ylämaha kipeä ja nyt huomasin, että se on ihan pinkeä :bored: Eihän kohtu vielä ole minkään kokoinen, että raivaisi lisää tilaa!

Mulla on. Aattelin et johtuu näistä liikakiloista..
 
Jäätävä turvotus :D Ja mullakin lähtee maha isonee heti jo kylkiluiden alta johtuu varmaan siitä kun edellisestä raskaudesta on vasta 7kk ni ei oo kerenny lihakset palautuu ku en oo treenannut yhtään
 

Liitteet

  • 1493236935954.jpg
    1493236935954.jpg
    31.8 KB · Katsottu: 160
Mä oon ihan järkyttynyt miten nopsaan tää maha tulee esille kolmannessa raskaudessa. Oon nyt viikolla 8+2 ja kyllä jo pienen kummun huomaa, kun oon normaalisti tosi hoikka.

14374942.jpg
 
Kävin tosiaan maanantaina ostamassa Molkosania ja Cuplatonia. On vähän vatsa nyt rauhoittunut kun "kaasuttelu" on vähentynyt. :D Ja turvotuskin hitusen vähentynyt. Tänään ollut muutenkin huippu päivä, ollut todella hyvä olo. Huomenna on neuvola ja vaa'alle astuminen ahdistaa jo nyt. :sad001 Tiedän että on lapsellista surra lihomista, mutta mulla jotenkin ottaa nyt tosi koville se asia, että kroppa muuttuu. Juuri kun meni yli 30 vuotta siihen, että vartaloni hyväksyin. Mutta tiedän myös sen, että tämä on ohimenevää ja turvotus ja hormoonit tuovat oman lisänsä tähän mielialaan. Silti niin onnellinen. :Heartred
 
Huh mä luulin että olen jotenkin poikkeava ku turvottaa niin, etten mitään tyköistuvia paitoja voi päälle laittaa. Todella outoa ku niin pömpöttää vaikka eihän raskauden pitäisi vielä edes tässä vaiheessa näkyä.. Nooh mulla näkyy... Outoa kyllä.
 
Eeeeeeei hele. :D
N. 5kg tullut painoa lisää reilun kuukauden aikana. :D :D voitte vaan kuvitella kuinka pinkeä olo on. Oon vaan 152cm pitkä niin kilomäärä tuntuu kyllä. Noh, jospa se tästä tasoittuu.
 
Mulle tuli viimeksi 16kg, mutta näytti olevan vaan vatsassa. Neuvolassaki ihmeteltiin et missä ihmeessä ne kilot on.. 4kg jäi, ja siihen tullu viel pari lisää.
Saas nähdä meneeks ny 80 yli...
 
Huomenna on neuvola ja vaa'alle astuminen ahdistaa jo nyt. :sad001
Niin minuakin ahdistaa, ihan hitosti! En haluaisi ollenkaan mennä vaa'lle, kun tiedän jo ilman saarnaakin, että läsku oon ja lihoa en saa raskauden aikana grammaakaan. Esikoisen kanssa ei onneksi kiloja tullutkaan paria enempää, mutta ahdistaa aina se pirun päpätys siitä painosta.
 
Mulle ei viime raskaudessa tullut oikeastaan painoa. Alkuun tippuikin ja lopun kilot oli lähinnä turvotusta. Synnäriltä kun kotiuduin, oli jotain -9kg lähtöpainoon. Nyt oli valitettavasti lähtöpaino enemmän kuin viimeksi, mutta ekan viikon jälkeen oli -600g lähtöpainoon, toivottavasti siis menee samalla kaavalla kuin viimeksi...
 
Pöh! Se on niin yksilöllistä miten raskaus vaikuttaa kehenkin. Vaikka miten kevyesti söisi ja liikkuisi yms. niin toisille vaan hormonien myötä tulee se pullataikinapaisumus, toisilla tulee vain se sievä kumpu vatsan kohdalle ja muu vartalo pysyy samana.
Ikävä kyllä kuulun tuohon edellä mainittuun porukkaan eli turpoan raskausaikoina ihan valaaksi, ennen menkkojakin oon aina turvoksissa. Ja turvoksissa olen nytkin. Ekassa raskaudessa keräsin 30kg, toisissa oon saanut mukaani aina 20kg. Joo, että vartalo on raitainen kuin tiikerillä kun iho repeilee aina ja muutaman roikkumaan jääneen kilon on aina joutunut laihduttamaan. Nyt en ehtinyt edes laihtua vanhoihin vaatteisiini kun synnytyksestä 5kk. Että ihan mieluusti ottaisin vain sen pelkän söpön vatsan, mutta ei oo annettu sellaisia eväitä vartalon suhteen. :wacky:

Ja kuulun niihin, jotka stressaa sitä neuvolapunnitusta juuri ton paisumisen takia.
 
Täällä just hankittu ekat mammafarkut! :facepalm: Oli hankala valita kokoa. :wideyed: Vähän oli väljä se kohta jossa farkun "vyötärö" nappeineen yhdistyy siihen joustavaan resoriin. Ja takapuolessa myös hieman väljää. Mut aattelin et noi menee sitten kun tulee lisää kiloja. H&M 39 eur.

Samalla myös muutama vatsan kohdalta väljä paita nopeasti mukaan.
 
Viime raskaudessa tuli 19kg, mutta suurin osa vaan vatsassa, toki lopussa jäätävä turvotus että hermotkin jäi käsissä pinteeseen:confused:

Torstain neuvolassa oli tullut vaan 1kg lisää. Varmaan esikoisen imetys pitänyt kilot "kurissa". Viimeksi tässä kohtaa oli jo +3kg :p vähän oli viimeksi järkkyä olla 70 jotain kun normaalipaino alle 60kg. Nyt osaan ottaa painonnousun rauhallisemmin :)
 
Mulla on pahin turvotus menny ohi, onneks :grin iltaisin kyllä pieni kumpu havaittavissa ja mammavaatteet supermukavia!

Esikoisesta mulle tuli muistaakseni 7kg, vauva oli jo 4kg :grin tosin alkuun oksensin -5kg...
Nyt painoa valmiiks jo reippaammin, hirvittää paljon nyt kertyy kiloja!
 
Mulle tuli viimeks 25 kiloa :grin masu oli kyllä iso, mutta pikkuinen oli vain 2,9 kg. Kai se oli sitten jotain turvotusta? kun jälkitarkastuksessa oli lähtenyt 23 kg :wideyed: Nyt sanottiin neuvolassa että saa tullakin tuon verran nytkin, kun olen hoikka. Normaalisti en liho millään niin raskaus on niin outoa kun kiloja tulee nopeasti!
 
Takaisin
Top