Masut :)

Mulla nyt 8+4 ja vielä ei näy mitään, eikä turvota. Viimeksi rv 14 ulkopuolisetkin onnitteli. :)
 
Aamulla on ihan normaalin näkönen ja tuntuinen maha, mutta illalla onkin sitten hirveä turvotus, housut kiristää ja tuntuu kuin ois raskaus jo paljon pidemmälläkin. Mietin just mitkä housut mulle enää kohta mahtuu, jos tämä meno jatkuu. Inhottava olla töissä kiristävissä farkuissa.
 
Aamulla on ihan normaalin näkönen ja tuntuinen maha, mutta illalla onkin sitten hirveä turvotus, housut kiristää ja tuntuu kuin ois raskaus jo paljon pidemmälläkin. Mietin just mitkä housut mulle enää kohta mahtuu, jos tämä meno jatkuu. Inhottava olla töissä kiristävissä farkuissa.

Mulla sama! Kaikki normihousut on mulla tosi tyköistuvia ja eilenkin kun oltiin kaupungilla, joudun avaamaan vyön ja napit takin alla että pystyi olemaan. En omista kuin parit legginsit ja tosi huonosti mitään pitkiä väljiä paitoja tai tunikoita. Pitäsi varmaan jotain sellasia hankkia, toisaalta ei viittis kauheesti ostaa vaatteita ku ei tiedä miten tää koko tästä kasvaa..
 
Täällä sama vaiva. :sad001 kysyin lääkäriltä syytä niin sanoi, että keltarauhashormooni on tässä alussa syypää turvotukseen. Nestettä kertyy valtavasti ja sitten kun aineenvaihdunta hidastuu niin paketti on valmis. Mullakin aamulla melko ok vatsa, mutta samantien kun syön jotain niin turpoan kuin pallo. Ei kivaa ollenkaan.
 
Haha tänään veljen lapsen synttäreillä mun veli ihmetteli kovasti mun mahaa kun pullotti paidan läpi ja kerroin että vähän turvottaa. Ihmetteli että miten voi olla niin pinkee :D
 
Joo toi keltarauhashormoni vois tosiaan selittää, sillä mun vatsa turpoili välillä myös negakiertojen loppupäässä, siis oviksen jälkeen, ennen menkkoja. Vatsa tuntuu toimivan ihan entiseen malliin ettei mitään ummetusta tai ilmaa (vielä) ole havaittavissa. Turvotus tuntuu pahenevan kun kovasti touhuaa, liikkuu ja seisoo pitkän aikaa. Ikävä kyllä mulla on just tollainen työ. Sitten levossa turvotus vähän helpottaa. Vielä ei kuitenkaan kasvava kohtu kiristä vatsalihaksia, sen muistan viime raskaudesta, että oli aika jännä tunne kun ne rupes venyyn. :D ei voinu kauheesti esim käsiä nostella ylös.
 
Veden juonti auttaa tuohon turvotukseen jonkin verran, mutta tuskin mikään muu kokonaan kuin sitten haman tulevaisuuden synnytys :D :wink Mulla ei ekassa raskaudessa ollut juurikaan turvotusta, tokassa alkoi heti rv9-10 ihan karmee pöhötys ja loppuraskaudessa oli luovuttava rakkaasta vihkisormuksestakin hetkeksi. Mulla tuli myös semmoset naksusormet sen turvotuksen takia, en aamuisin meinannu saada käsiä nyrkkiin enkä auki ja sormet naksui vaan. Sitten heti synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä saikin laittaa sormuksen takas sormeen!

Nyt sormet on jo aamuisin turvoksissa, mutta muualla ei vielä erityistä turvotusta ole. Nyt on rv 8+1.
 
Jep, vesi kyllä auttaa, mutta sitten kun tekee jatkuvasti suolaista mieli ja siitä tulee parempi olo niin se siitä. :D
 
Ihan järkku maha oli valmiiks esikoisesta jääny! :D Näytän siltä jo valmiiks et oisin rv20... Nyt koetan kyl syödä alun ees suht terveellisesti etten heti alkas paisumaan kamalasti ja sais tätä piiloteltu ees kesään.
Onneks voi taas käyttää mammahousuja hyvällä syyllä! Mähän en oo niitä kyl pariin vuoteen ees käytöstä pois ottanu, kun raskauden jälkeenkin ne oli hyvät ja niiiin mukavat et ollu päivittäisessä käytössä eikä omat muut housut ees mahtunu :'D
 
Hahhhah... Pitäisiköhän itsekin napsasta before kuva... Painoa vaan se melkein sata kiloa, niin eihän tuo raskausmaha vielä ihan hetkeen näy.... Turvotus kyllä, mutta näyttää vaan lihomiselta :D
 
Mullakin painoa sen verran mukavasti, että näytän kyllä vaan erittäin hyvin syöneeltä enkä raskaana olevalta :p
Nyt alkaa ehkä pahin turvotus jo helpottamaan, mut on nää makkarat silti normaalia muhkeemmat:rolleyes:
 
Täällä kans sen verran painoa, että muut tuskin turvotuksista mitään huomaa. Ite tiiän että housut kiristää nyt enemmän ja aiemmin kuin esikoisen raskaudessa
 
Veri määrä lisääntyy myös kiitettävästi raskaana + keho kerää nestettä + hormoonit, niin kyllä turvottaa :p

On silleen vähän ärsyttävä tää alun turvotus masu, kun on just sen näköinen että onko vaan pulskistunut vai onko raskaana :rolleyes: Tykkään enemmän siitä kunnon kuvusta sitten kun ei ole epäilyksen sijaa :)
 
8+2 vissiin menossa (tosin veikkaan että ei ihan niin pitkällä ole, kun vasta laskurilla laskettu kk alkamispäivästä). Turvotus on niin pahaa, että kohta varmasti kaverit alkaa jo kyselemään. Ollaan sovittu, että ekan ultran jälkeen kerrotaan, mutta pystyyköhän siihen saakka salaamaan? Ja just iltasin on pahempaa, vaikka tällä viikolla aamupömppiskin on tullut kuvioihin. Mulla on kyllä ollu ummetustakin, että en nyt tiedä onko kysessä vauva vai kakka... :D
 
Jotenkin lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa joka kärsii pahoinvoinnista ja karseasta turvotuksesta! Toivoisin vain, että "se oikea maha" kasvaisi nopeasti. Nyt vain kaasua täynnä oleva pallo eikä mitkään vaatteet tunnu eikä näytä hyviltä. :sad001 välillä pääsee ihan itku, kun on vaan niin tukala olo. Hain apteekista Cuplatonia ja Molkosania. Molempia voi raskaana syödä. Kerron sitten, onko mitään vaikutusta. Kuivattuja luumuja popsin myös tässä, jos vaikka jotain tulis uloskin. Phuuuuh, sanon minä. :D
 
Jotenkin lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa joka kärsii pahoinvoinnista ja karseasta turvotuksesta! Toivoisin vain, että "se oikea maha" kasvaisi nopeasti. Nyt vain kaasua täynnä oleva pallo eikä mitkään vaatteet tunnu eikä näytä hyviltä. :sad001 välillä pääsee ihan itku, kun on vaan niin tukala olo. Hain apteekista Cuplatonia ja Molkosania. Molempia voi raskaana syödä. Kerron sitten, onko mitään vaikutusta. Kuivattuja luumuja popsin myös tässä, jos vaikka jotain tulis uloskin. Phuuuuh, sanon minä. :D

Äh, tsemppiä! Tiiän just miltä susta tuntuu. Oon itekkin miettinyt molkosanin hankkimista, mutta toistaseks vielä menny probioteilla ja luumuilla. Oon myös huomannu, että jo ihan lyhyet parin kilsan juoksu/hölkkä lenkit toimii tosi hyvin! Paremmin kuin pelkkä kävely :)
 
Hahhhah... Pitäisiköhän itsekin napsasta before kuva... Painoa vaan se melkein sata kiloa, niin eihän tuo raskausmaha vielä ihan hetkeen näy.... Turvotus kyllä, mutta näyttää vaan lihomiselta :D

Sama täällä, olen lyhyt ja jonkin verran ylipainoinen (ja silloin tällöin myös vihainen siitä itselleni). Mua harmittaa tajuttomasti, että musta ei varmaan hetkeen näe, olenko vain lihonut lisää vai raskaana. Siksi olen hieman katkera kaikille hoikille ihmisille, jotka saavat silittää oikeaa vauvavatsaa eikä pelkästään läskejä siinä päällä... :sad001 Mua harmittaa siis oikeasti ihan liikaa tämä asia, pitäisi vaan olla iloinen että ylipäätään olen raskaana! :Heartred
 
Sama täällä, olen lyhyt ja jonkin verran ylipainoinen (ja silloin tällöin myös vihainen siitä itselleni). Mua harmittaa tajuttomasti, että musta ei varmaan hetkeen näe, olenko vain lihonut lisää vai raskaana. Siksi olen hieman katkera kaikille hoikille ihmisille, jotka saavat silittää oikeaa vauvavatsaa eikä pelkästään läskejä siinä päällä... :sad001 Mua harmittaa siis oikeasti ihan liikaa tämä asia, pitäisi vaan olla iloinen että ylipäätään olen raskaana! :Heartred

Mä olen lyhyt ja lihava, esikoisesta kuitenkin jo melko varhaisessa vaiheessa alkoi masu näkyä ihan raskausmasuna. Eli ei se lihavuus aina sitä tarkoita ettei näkyisi masu. Ja loppuraskaudessa sitä vois kaivata pelkkää löllömahaa, kun vauvamasu estää monta juttua ja hankaloittaa elämää jonniiverran. Tsemppiä :) nauti raskaudestasi kiloista huolimatta!
 
Meinasin just vastata samaa, että kyllä mullakin viimeksi masu kuitenkin jo aika varhain pyöristyi somaksi. Ekat kuukaudet vaan menee niitä kasvaneita löllöjä katsellessa. Mulla oli kyllä loppuvaiheessa aika valtava maha, saas katsoa millainen nyt tulee ja pompsahtaako aiemmin.
 
Minä olen myös lyhyt ja ylipainoinen, mutta suhteellisen nopeasti se maha silti pompsahti esikoista odottaessa raskausmahan näköiseksi - joskus rv 15 taisi alkaa näyttää jo raskausmahalta läskeistä huolimatta :)
 
Takaisin
Top