marraskuun porinat

iitu90

Näppärä viestien naputtelija
Uusi kuukausi ja uudet tuulet!
Jatketaan siis kuukausittain uuden ketjun tekemistä niin ei yksi täyty ja tukkeudu.

Kävin tänään hakemassa itselleni äitiysmallin toppatakin käytettynä, ja kahto myyjä vähä oudosti ja kysyki et millon laskettu aika. Totesin et toukokuussa, mut ei mene oma normi talvitakki enää kunnolla kiinni (tai se ahistaa rinnoista ja mahasta) ni pitää jo nyt hankkia mokoma. Tajusin kyl kans, et mun pitää hankkia muös kevyempi takki loppuraskauteen, mut se olkoon sen ajan murhe sitten.
Perjantaina kävin mieheni ja hänen kahden veljen kanssa keikalla ja huuh että tajusin kuinka pyöree jo olenkaan! En esikoista odotellessa vielä näin pyöreä mielestäni ollut, mieheni kyllä. Ahdistaa vaan jo kovin kun ei farkut mene jalkaan eikä löydy kohtuuhinnalla housuja jalkaan! Kohta täytyneen jo inventoida kaappi vaateista. Kaikki jotka saa venyä (mahdolisesti pilalle) ni jää ja loput piiloon harmitusta aiheutamasta.

Huh huh..äitini epäilee jo selvästi, en tiedä mistä sanaut epäilyt mutta ilmeisen tarkkanäkönen on vaikka asustaa 300km päässä :D
 
täällä pyörähti 10+0 ja itsekin välillä jo katsellut äitiystoppatakkia mutta vielä on pärjännyt reilulla tuulipuvun takilla:grin
 
Täällä kans nyt jo vaikeuksia housujen kans! Mä tuun olee niin pulassa! Selkeesti maha pyöristynyt aikasemmin ku esikoisen aikana!
 
Mie en ole vissiin viimiseen kolmeen viikkoon edes suunnitellu kokeilevani farkkuja jalkaan. Mulla on kuitenkin esikoinen tulossa ja tuntuu jo nyt etten saa tätä vattaa enää piiloon.

mh- 11+5
 
H&M:llä on hyviä joustavia hameita ja housuja. Minä aion pärjätä niillä siihen asti, että on kunnolla maha esillä ja täytyy vaihtaa mammavaatteisiin. :joyful:
 
Jätesäkki päälle nii kukaan ei huomaa mitään? :D Pakko oli pistää tuo eilinen kuva, ei kyllä jää epäilyksiä jos tiukka paita on päällä. Koittanu nyt pitää löysiä neuleita päällä yms, mutta neki tuntuu, että muuten on ihan yli isoja ja vatta ottaa siltiki kiinni niihin :D
 

Liitteet

  • 11+4.JPG
    11+4.JPG
    327.5 KB · Katsottu: 55
Ootteko muuten miettiny isänpäivänä tulevalle isille mitään lahjaa/muistamista? Erityisesti te ketkä esikoista ootatte.
Meillähän tilanne on sellanen että meidän kotona asuu 8v tytär, joka siis minun aikasemmasta suhteesta ja nyt tulossa minun ja miehen ensimmäinen yhteinen lapsi. Tuolle tytsylle mies on kyllä paljon enemmän kuin pelkkä isäpuoli ♡♡
 
Vastaan ekana tohon omaan isänpäivälahja kysymykseen koska aloinkin sitten itse selaamaan netistä isä-kirjoja ja tilasin 2. :) Mies hoitaa vauvaa ja Isäksi ensi kertaa -kirjat. En tiedä kerkeevätkö tulemaan ennen perjantaita mutta sit saa ens viikolla myöhästyneen lahjan... mies tykkää lukemisesta ja lukee tosi paljon joten kirjat on mun miehelle täydellinen eka "melkein jo" isänpäivälahja. Lisäksi tyttö tekee kortin!! ♡
 
Mietin juu, mutta ongelmien takia aattelin jättää väliin, ettei miehellekään jää mitään muistuttamaan, jos huonosti käy. Mutta mainioita vinkkejä jouluksi halimami :)
 
Mitä vaatteisiin tulee niin löysää, mahdollisimman löysää ylle. Vatsa on vähän turpeena ja kaikki tiukka ahistaa oloa. Äippävaatteita oon kattellu netistä, veronpalautuksilla uudistan jo vähä kaappia.

Isänpäiväks en oo aikeissa hommata mitään. Ehkä vähän tylsä oon mutta ei myöskään uskalla oikeen hommata mitään. Kerkiihän sitä.

Tänään mullakin 10+0 ja juma että vatsassa tuntu päivällä oudolle. Meni ohi kyl ilma mtn vuotoi tms. Kohtu varmaan vähän veny ja paukku.
 
voih mun on täytyny jo ostaa äipppähousuja! takkikin täytyisi ostaa, nykyinen kiristää jo. Vatsa on aivan raskausmahan näköinen, töissä en oo reilu viikkoon enää peitelly ku kaikki löysät paidat oli pesussa ja nt ultra jo takana..mahdotonta mulla jo peitellä löysilläkään vaatteilla! rv 13+5

Ja takana 3 aikaisempaa raskausta/synnytystä joissa en ole paljoa viitsinyt satsata mammavaatteisiin kun olen kotona ollut. nyt tuntuu mukavalle olla keveissä mammahousuissa töissäkin.. kun sitä vatsakipua muutenkin tulee työpäivän aikana niin ainaki vähän saa sitä lievennettyä..
 
Täälä 10+1 ja mammavaatteita tilannu jo ja käytössä myös. Ihan sietämättömän ahdistavaa kun vyötärö uppoo turvonneeseen pötsiin ja ehkä ahdistus siitäki että painaa pian jotain tärkeitä paikkoja. Takki onneks menee vielä, mut ei kauaa, muutama viikko max ja sekin hankinta edessä.

Kaikenmaailman raskausarpien ehkäisy voiteita myös hankittu ja jo höyrähdin bola? Korunkin ostamaan. Tokikaan käytössä ei vielä:wink

ystäviä ja paria työkamua lukuunottamatta en ole asiaa vielä paljastanu, mutta varmaan lähiaikoina töissä pitää kertoa..
 
Jonotin puhelimessa 15min, että tilaisin nt-ultraan ajan ja mitäpä vielä. Joku mieshoitsu vastasi ja tokaisi ettei hänellä ole edes tunnuksia sinne.. Odottelenpa siis hoitajan puhelua, jonka tuon miehen mukaan pitäisi tulla viimeistään huomenna.
Hyvästi pitkät yöunet :wink

Jätin kyllä melko myöhäiseksi tuon nt-ultran varaamisen, mutta onhan tässä reilu 2vko vielä aikaa.

Oikeastaan olen jo päättänyt, että en ota rokotusta. Enkä ajatellut ottaa esikoiselle myöskään ja mieskin puhui ettei meinannut.
 
...Ensimmäinen raskausarpi ilmestyi. Siis miten voi jo nyt? Olin ihan järkyttynyt, miehenkin kutsuin katsomaan, etten vaan harhoja näe. Miltähän mun maha näyttää lopulta, voi kamala. Paino ei ole vielä noussut, mutta mulla onkin niitä ylimääräisiä kiloja, vatsanympärys on nyt viikon sisään alkanut kyllä kasvaa ja jotain kipuiluja on ollut - kohdun kasvuako?

Muuten alkaa olot vähän helpottaa, väsymystä ja hengästymistä on edelleen. Kävin tänään miehen kanssa pyörällä kirpparilla, paluumatkalla mies sai antaa mulle lisävauhtia ylämäissä, kun en meinannu jaksaa polkea. Mutta kiva kuitenkin, että oon jaksanut tehdä edes jotain ylimääräistä enkä vaan maata sängyn pohjalla.

Ja mun mies on ihana, pahimman väsymyksen aikaan hän hoiti opintojen ohella kodin, ruuan ja kissat lähes yksin + sen lisäksi hoivasi mua aina, kun mulla oli surkea olo ja on kestänyt mun kitinää. Ihan kiitollisuuden vuoksi ajattelin hankkia miehelle jotain kivaa isänpäiväksi ja varmaan leivon jotain hyvää (kun kuitenkin heräilen aamuöisin, niin sama se on hyödyntää se aika vaikka sit leipomalla).

Ensi viikolla sitten neuvolalääkäri, sekin vähän jännittää. Varasin myös ajan hammaslääkärille, tammikuulle tosin vasta sai ajan. Voin tsempata siihen, pelkään hammaslääkäriä. :'D

Nyt rv 13+5, kohta eka kolmannes taputeltu.
 
Miten se menikään et saako 2015 vai 2016 äitiyspakkauksen ne jotka haluavat valita sen?
 
Se kai riippuu siitä onko 2015 pakkauksia kuinka paljon jäljellä. 2016 pakkauksia aletaan jakamaan sitten kun edelliset on loppu. Näin jostain olen lukenut. Minä en halua sitä 2015 pakkausta niin odotellaan ja katsellaan miten käy...

Muoks. Ja siis ihan kelan sivuilta se tieto löytyi... http://www.kela.fi/aitiyspakkaus
 
Oi! Minulle taas 2015 pakkaus kelpaisi vallanhyvin!
Minä olisin halunnut 2014 pakkauksen, mutta la oli minulla huhtikuun ihan loppuun, jonne ne 2013 pakkaukset riitti helposti.
Nyt nuo ainakin kelpaisi hyvin, kun sitten taas ei tiedä millaiset ne tulee olemaan 2016 pakkauksessa.
 
Minä olen kahden vaiheilla otanko rahana vai pakkauksena kun on iso kasa varastossa pieniä vaatteita mut ne taitaa ennestään olla pinkkejä.Nyt kun ei ole ainakaan vielä tiedossa kumpiko tulee niin ei voi niiden varaan jättää.kotoa löytyy:hoitopöytä,pinnasänky,turvakaukalo ja sitteri.En kerennyt myymään niitä eteenpäin tytön jälkeen niin nekin löytyy varastosta valmiina:)
 
Eikös Kela juuri tänä vuonna aloittanut "järkevöittämisen", että edellisen vuoden äitiyspakkaukset saataisiin loppumaan jo alkuvuodesta, ettei vielä toukokuussakin saavat ota edellisen vuoden pakkausta. Näin ainakin muistelisin...
 
Takaisin
Top