Marraskuun mutinat

mimulus

Puuhakas puhuja
Heinämammat 2016
Toukokuun äidit 2019
Valmiiksi jo uusi marraskuun juttuketju, kun jäi lokakuukin ilmeisesti välistä. :rolleyes:

Oletteko mammat muuten käyneet vielä tuulettumassa yöelämässä? Minä kävin eilen drinksuilla ystävän kanssa ja kuulemma oikein hyvin oli isukki pärjännyt kahden tytön kanssa. Beibi nukkui jopa paremmin, kuin pitkään aikaan. Heräsi syömään yöllä vain kerran. Ja aamulla mulla oli tissit räjähtää! :confused: Aloin miettimään, että nukkuiko paremmin siksi että sai pullosta mahan täyteen. Eikö mulla tuu maitoa riittävästi pitämään toista kylläisenä?
 
Maidontulo ei yhtäkkiä vähene jos se kerran on noussut :) Pullosta vauvan saa helposti syötettyä ähkyyn tai sitten kävi vaan hyvä tuuri että nukkui hyvin.
Mä oon ens lauantaina menossa työpaikan juhliin eli ekaa krt hiukan kauemmin vauvan luota kuin 1.5h. Saa nähä miten menee :D
 
Niin no joo, ei varmaan maidon tulo vähenekään. Mietin vaan sitä, että onko vauvalla jo suurempi energian tarve tms. Mutta tosiaan, saattaahan tuo olla vaan sattumaakin että nukkui paremmin. Aiemmin nukkui tosi hyvin, herättiin kerran-kaks yössä ja eka unipätkä saattoi parhaimmillaan olla 8h. 3kk rokotteiden jälkeen unet on olleet ihan eri luokkaa. Yleensä 4 syöttöä yössä.

Toivotaan popcorn että kaikki menee hienosti sun juhlien ajan!
 
Eipä ole tullut käytyä juuri missään. Leffassa oltiin isompien lasten kanssa, Tatu ja Patu kesti 1h15min. Syötin ennen ja jälkeen,joten pulloa ei ole vielä kertaakaan saanut.

Kävin viime viikolla ostamassa tärkeimmät joululahjat. Kerrankin ajoissa! :hilarious: :greet008
Joko muilla ajatus harhailee kohti joulun pyhiä? (Huom.en ole yhtään jouluihminen,mutta lasten vuoksi tulee laitettua kaikkea.)
 
Musta joulu on ihan parasta! :santa:hello2 Mutta joululahjojen hankintaa joutuu kyllä lykkäämään veronpalautuksiin asti. Ja yleensä silti joku lahja jää ihan viime tippaan.
 
Hyvä pointti! Joululahjat... Taidan kyllä tänä vuonna hankkia ihan kaiken netistä. On paljon helpompaa hakea paketit postista kuin sompailla kiljuvan vauvan kanssa ruuhkissa. :inpain:

Ylipäätään kulkemiset ovat meillä olleet nihkeitä, nyt toki parempia kun ymmärsin että olen tunkenut kuumaveriselle vauvalleni ihan liikaa vaatetta päälle. Hengittämätön haalari on meidän painajainen, vaikka olisi ohutkin. :eek:

Imetysväliä pidemmäksi aikaa ei kannata myöskään suunnitella menojaan, typy on suostunut juomaan pullosta viimeksi laitoksella. Nyt kotioloissa tuttipullolle vain pyöriteltiin päätä ja suututtiin entistä pahemmin. Noh, ei tätä onneksi kestä kuin pari kuukautta, niin voi jo osan päivän aterioista suunnitella antavansa kiinteinä, joten pikkuinen ei ole niin rinnasta riippuvainen.
 
Mä en oo koskaan ollu kauhee joulufani,mut nyt jotenkin ihan eri asenteella..pohdiskelussa jo koristeet, lahjat ja ruuat :) tekis mieli testailla jotain ihanaa jouluista kakkua!

Voih, pienelle tullut hurjat ihottumat :sad001
Onneks ens viikolla neuvolalääkäri..näyttää kovasti atooppiselta..
 
Mimulus: yö elämään lähden perjantaina kun on pikkujoulut. Isukilla on siis kuva että vauvan hoito on lomaan verrattavissa joten toivon että poika antaa kaikkensa jotta tämä miehen näkemys muuttuisi. Luulen että sun maito kyllä riittää ja vauva nukkunut siks paremmin kun ei äiti tuoksu. :)

Täällä joulua tykkään viettää ja oon nyt niin pa etten paljoo lahjoihin panosta. Mutta mulle joulu on rauhallista yhdessä oloa. Perhe tekee joulun. Ei lahjat.

Täällä ollaan osittais imetyksellä. Oma maito ei riitä joten on annettava korviketta lisäksi. Siitä olen kuitenki onnellinen että näinkin kauan olen imettänyt kun esikoisen aikaa imetys loppui 2kk. Kaipaan kyllä omaa aikaa. Tekee varmasti hyvää käydä vähän tuulettumassa. Oon niin tiiviisti ollut esikoisen ja vauvan kanssa kotona ja mies kiristää hermoja. Nautin kyllä lasten kans kotona olemisesta :) pojan kans jo kiinteitä aloiteltu. Tosi hyvin maistuu ja syöminen on kivaa. Ihana hymyilevä poika.
 
Mimulus: Meillä myös vastaava kokemus vauvan yöheräilyistä. Poika vietti isin kanssa kahdestaan yhden yön (itse olin kaveriporukalla reissussa) ja heräsi syömään vain kerran. Oli kuulemma herännyt viiden aikoihin. Tämän yön jälkeen kuitenkin vanha meininki jatkui, ja poju heräili sen 4 kertaa yössä syömään. Johtunee siis varmaan juuri äidin/maidon hajusta, eikä niinkään nälästä nää heräilyt. Päätin siitä, että nyt sai jäädä yönatustelu, ja jätin kylmästi syöttämättä ennen viittä (rauhoittelin takas uneen). Seuraavana yönä yöheräilyt oli vähentyneet kolmeen, ja nyt poju herää vähän itkeskelemään kolmelta, ja seuraavan kerran vasta seiskan jälkeen ekalla "yösyötölle".

Teki siis kaikin puolin hyvää jättää poju iskän hoitoon pariksi päiväksi. Olen saanut tämän jälkeen aivan erilaista kunnioitusta ja arvostusta kodin hoitamisesta pojun hoidon lomassa, ja saatiin myös noi yöheräämiset karsittua :). Huomasin myös itse, että kyllä ne miehet pärjää ihan keskenäänkin. Molemmat selvisi hengissä ilman suurempia kolhuja, talo ei palanut, eikä mitään peruuttamatonta vahinkoa sattunut, vaikka olin poissa :D.
 
Takaisin
Top