Marraskuun mutinat 2011

Unohdin ihan kehua Pranametrin tekemää kakkua. Oli tosi hieno! Minä en ole mikään leipurimestari, joten meillä on aina sellaisia taviskakkuja. Tytöltä kysyin, että minkälaisen kakun hän haluaa syntymäpäivilleen ja vastaus kuului, että punaisen. No, siinäpä se sitten. ;-) Neiti muuten kertoo kaikille, että hän on kohta kaksi vuotta. Peukaloa ja etusormea pitää pystyssä, että tulee sitten varmasti selväksi. :-)

Toivottavasti Moonin pieni potilas paranee nopsasti leikkauksestaan. Itselläni oli joskus ala-asteaikaan aika usein keuhkoputkentulehdus ja uhkailivat, että jos alkaa muodostua kierteeksi, niin leikkaavat risat, kun ovat niin isot. Eipä tarvinnut leikata.

Pranametrillekin paranemista! Itselläni alkaa flunssa vihdoin hellittää. Sellaiset neljä viisi viikkoahan tuota onkin jo kestänyt. Ja yskiminen on todella raivostuttavaa. Varsinkin kun se alkaa yllättäen ja tuntuu, että siitä ei tule loppua. Kurkkua vaan kaivaa ja kaivaa. Miehen siskokin sanoi, että oli tämän flunssan yhteydessä joutunut ensimmäistä kertaa turvautumaan yskänlääkkeeseen. Toivottavasti nämä tämänvuotiset sairastelut olisivat nyt tässä!

Meillä meni eilen miehen kanssa ihan hiukan sukset ristikkäin. Ei lähtenyt viemään kaatopaikkakuormaa jostain "periaate"-syystä. Ota noista miehistä selvää! Vietiin kuorma anopin kanssa kahdestaan. Muuten, meillä on anopin kanssa todella hyvät välit. Oikeastaan paremmat kuin oman äitini kanssa. :-)

Tänään lähdin omalla autolla töihin, kun aamulla oli neuvola. Ajattelin käydä töitten jälkeen ostamassa vihdoin sen patjan tytön sänkyyn ja käyn varmaan hakemassa sen sängynkin. Samalla kiukullahan nuo kaikki nyt menee! ;-) Ja naiset muka on vaikeita. Jaskat!

Toivottavasti Maarisella on hyvä reissu Saloon...
 
Heippati taas täältä vaivaistalosta

Valo oli tosi hienosti taas lääkärissä, vaikka korvia kaiveltiin ja tutkittiin vuoronperään. Itkun kanssa lähdettiin pois, kun olisi halunnut jäädä vielä pidemmäksi aikaa leikkimään. Eikä me mentykään ranskalaisille sitä ennen, koska oma olo on kauhean väsynyt. Pätkiksen Valo sai reippauspalkkaa kotimatkalla :) Itselläni tuntuu nyt kuin olisi pala koko ajan kurkussa, kiva kiva, eikä ruoka maistu.

Hennas ihan unohdin onnitella opiskeluista eilen, onnea vaan ahkeralle! Toivottavasti teidän taudit on nyt tältä erää sairastettu. Kuvailemasi yskä yllätti minut tk:n aulassa ja yritin juuri silloin houkutella Valoa nätisti pukemaan. Naama punaisena puhkuin hihaan...

Maariselle ihanaa Salo-päivää :)

Moonin pikkuinen on kyllä ollut tosi reipas ja isä tukena niin mikäs siinä on ollessa. Risat ne on leikattu minultakin niin pienenä etten sitä muista ja sen lisäksi laitettu putket korviin. Siihen loppui korvatulehduskierre ja angiinatkin moneksi vuodeksi. Voin kuvitella miten sydän syrjällään äitinä olit kun napero lähtee sairaalaan<3

Vinkki tautisille, joka välillä helpottaa kurkun oireita: Pari ohutta viipaletta tuoretta inkivääri mukin pohjalle ja kuumaa vettä päälle. Lusikallinen hunajaa sekaan ja nautitaan. Ei se ehkä paranna, mutta lievittää.

Meillä on Valolle Muumi-suklaakalenteri.. Herkkupepulle herkkuja ;)

Ja soppaa vahtimaan (jota ei yhtään tee mieli)

 
Terrrrrveeee! Mä tulin jo kotiin! Olihan rentouttavaa.... ensi kerralla, kun lähden jonnekin ystävän kanssa, niin rakas lapseni jää tekemään jotain KIVAA kotiin! Mulla siis oli lystiä, mutta tuo naispuolinen taapero.... Miksiköhän se ei viihtynyt kolmea tuntia ostoskärryissä???? Kummallista! ?!

(pälätän tuonne blogiin ne ostokset, kun kaikkia ei varmaan täällä kiinnosta..) Mutta eräs JOULUN IHME on kerrottava! Venla laulaa loilotti siinä pitkään "Iha haa, Iha haa, hepo hirnahtaa-aaa-aaaAAAAA ja eräs mummo/täti kipitti meidät kiinni! Kutitti Venlaa leuan alta ja sanoi, että onko meillä sitä PikkuMarjanELäinkirjaa? Tai sitä äänitettä? Että hän voisi noin mukavalle tytölle antaa sellaisen joululahjaksi, jos sopii?!?!? OIII; iso OIIIII! Annoin tädille osoitteen. Täti iski silmää ja toivotti hyvää joulua! Sinne se häipyi hyllyjen väliin. Joulupukin muori varmaankin..... tai enkeli! Kuka sen tietää! Hyvä mieli jäi!

.. ja nyt on pakko hiukan levätä tuon rentoutuksen jäljiltä....
 
Maarinen Se oli ihan varmasti joulumuori :) Ihana pieni joulutarina ja vielä totta.

SannaKoo on näemmä päässyt viimeisten 14 vuorokauden aktiivisimmaksi pälpättäjäksi, onnea!
 
Kiukuttelupäivä alkaa olla lopuillaan.  Kohta avaan jouluomenasiiderin.  Kostoksi.

Menin sitten eilen syömään sellaista ruokaa minkä oli tarkoitus olla maidotonta mutta epähuomiossa siinä olikin voita.  Ja sepäs tuotti sitten mahanpuruja ja olemattoman yön tytölle.  Meinasin jo vajota epätoivon syövereihin kun repaleisen yön jäljiltä lopullinen herätys oli VIIDELTÄ.  Aaaaaaaargh!  Ja kun tämä ihana tyttönen normaalisti nukkuu vähintään kaheksaan.  Eikä nuku päikkäreitä!  No joo, väsyneenä sitä vaikertaa omaa itteään vaikka toisella reppanalla se paha olo on :(  Paskamutsi...

Poika saatiin kotiin hyvävointisena ja isi Hentomieli halusi sitten välttämättä antaa pojalle ostamansa joululahjan jo ennakkoon.  Liekö sitten omaa sisäistä pikkupoikaa liikaa poltellut kun kyseessä oli se Plaston iso kaivuri, semmonen jonka päällä istutaan ja kauhaa ohjataan vivuista.  Sillä ne sitten täällä leikki sulassa sovussa, isi ja poika.  Murskasivat nuudeleita (!) ja kuormasivat duploja!

maarinen:  Ihanan joulupukin muorin olette tavanneet!  Ja se Pikku-Marjan eläinaakkoset on aivan ihana!  Pitääkin taas kaivaa esiin se levy, ollaan sitä pojan kanssa kuunneltu aikanaan ahkeraan, tyttö ei ole vielä kuullutkaan.  Jossain jemmassa mulla on se kirjakin.

Sannakoo:  Meilläkin on se perinteinen partiolaisten kalenteri.  Mä olin jo epätoivoinen kun meidän ovella ei partiolaisia näy mutta onneksi äitini sen kalenterin jostain mulle hommasi :)

pranametri:  Tuota inkivääriä ja eritoten hunajaa suosittelee terveydenhoitoalan ihmisetkin nykyään!  Että ovat tehokkaampia kuin yskänlääkkeetkin jotka pahimmillaan pitkittää vaan yskää.  Ja ehdottomasti maistuu ainakin paremmalta :)

Ja tosiaan, Sannakoo selkeesti aktiivisin pälpättäjä, eipä ole muilla jakoja ollenkaan :D
 
Hei vaan! Vielä ehdin tän vuorokauden puolelle!

Hennas, totta tosiaan, joskus naisten on vaan pakko lähteä tekemään homma itse, jotta tulee valmista! Itse oon samanmoinen, en jaksa kauaa kaakattaa ja napottaa, jos voin itsekin asian hoitaa. Usein vaan just nää, mistä mä naputan miehelle, on sellaisia, mitkä vaatis joko auton tai jonkun Joona-vahdiksi. Mutta hyvä sinä ja anoppi, hyvin tehty! Joko sänky patjoineen pääsi kokeiluun?
(Maailman parhaat anopit on maailman parhaita. Itsellänikin sellainen onneksi on!)

Maarisen naispäivä on ollut verinais! Kivaa! Ja voi mikä joulumuori teidän eteen on tullutkaan! Voi että, ihanaa! Ihanaa ihanaa, ällönsöpöä, mikähän mua nyt vaivaa ;)

Pikkupotilaat on olleet reippaita, sekin on ihanaa! Ja Moon, ei taida olla teidän isi ainoa, jolla ne ostetut lahjat omaa mieltä polttelee... *vislailee*
Mä oon toistaseks välttynyt. Mutta mulla on se taannoin ostettu iiiiiso säkillinen niitä pikkuautoja tuolla kaapissa jemmassa, tai siis säkki on iso, mutta sisältö jo huvennut. Niillä lahjottu Joonaa kerran jos toisenkin ;) (Vaikka mä niin periaatteessa oonkin lahjonta-kasvatusta vastaan.... huoh.)

Pranis, nooooooh tuota juu... jos kissa nostais omaa häntäänsä ja kertois, että ei oo tän pälätyskilpailun aikana ollut kuin ihan pari sellaista päivää, etten ois siellä korkeimmalla sijalla killunut ;) Mut mikäs tässä pälätellessä kun on tätä "lomaa"!

Mekin käytiin tänään mun äidin luona viettämässä päivää, kun siellä laitetaan pihaa uuteen uskoon. Oli kaivuria ja kuorma-autoa! Joonaa jänskätti ulkona, mutta sisällä oli ihanaa tuijotella matalista erkkerin ikkunoista työmiesten puurtamista. Kyytiin ei siis tällä erää edes ehdotettu hyppäämistä, kun ne oli vähän jänniä. Ehkei tosta tuukaan mitään maatalon isäntää sittenkään!

Äidin luota pengon myös taas kassillisen mun vanhoja tyttöleluja. Laittelin niitä tuonne naamakirjan kirppikselle ja ostajat suurimmalle osalle löytyi, ennenkuin olin ees tietoja ehtinyt näpytellä! Enää jäi kenkälaatikollinen myytäväksi! :O
(Ja kolikon kuvat silmissä jäin pohtimaan, että josko sitä sittenkin noita arvokkaampiakin tyttöleluja myis... niitä barbie ja ponijuttuja ainaskin ois sen verran, että jos tässä tytön vielä joskus saa, niin eihän se ehdi kaikella edes leikkiä, ja uusiakin ois sit kiva ostaa?!)

Ai mutta pitihän mun vielä ruikuttaa! Siis en voi uskoa tätä edelleenkään, mutta meiltä varastettiin rattaista heijastin!! Voi luoja että korpeaa! Olin kuullut aiemmin, että joltain on heijastimia rattaista pöllitty, joten minäpä sitten valkkasin sellaiset metallihelmiketjuiset Salama- ja Marttiheijastimet. Ajattelin, että ne ei siitä vahingossa tipahda ja jos joku ne aikoo varastaa, niin saa nähdä vaivaa. Ja nyt joku sitten oli sen vaivan nähnyt ja Salaman tiirikoinut auki!! Ä-R-S-Y-T-T-Ä-V-Ä-Ä-! Siis ihan totta, kuka varastaa lapselta, rattaista ja vielä heijastimen?! Joo, ne oli haluttuja ja niitä ei enää lindexeiltä saa - kävin itse pari vkoa sitten etsimässä, kun oisin voinut pari ottaa tulevia vuosia varten varastoon ja samalla Halipossun pojille myös. Mut ei oota vaan on tarjolla, joten näemmä joku luihu sitten keksinyt viekkaamman keinon... Mur!
Kaikenlisäks korpeaa kun ajattelen, että meillä ei rattaissa ole integroituina ollenkaan heijastimia, eli nää ois olleet ihan tuikitärkeät meidän turvallisuudenkin takia! Nyt täytyy sitten ettiä jostain jotain muita... ei vaan enää saa noin kivoja, mut turvallisuuden takia se kait täytyy tyytyä vähemmän kivoihin, hmph!
 
Huomenta!

Viimeinen työpäivä aluillaan! :-) Kohta pitäisi lähteä tekemään se viimeinen tentti. Ei vaan millään jaksais, kun tietää, että sellainen kolmen tunnin kirjoitusurakka on edessä. Ja sen jälkeen pää on aivan tyhjä, kun kaiken muistin sisällön on suoltanut paperille.

Maariselle jeet ihanasta "joulu"mummosta ja mukavasta Salo-päivästä. Minä en nykyään edes yritä käydä ostoksilla tytön kanssa. Menee sitä paitsi puolet vähemmän aikaa, kun saa rauhassa tehdä ostokset. ;-)

Sanna, eikä! Ihmiset on kyllä törkeitä, kun lastenrattaista menevät varastamaan tavaraa. Multa vietiin aikoinaan polkupyörän avaimesta AVAIMENPERÄ. Kaupassa töissä ollessani huomasin, että ihmiset varastavat aika erikoisia asioita. Meidän putiikista vietiin mm. sellaisia silikoninappuloita, jotka tulevat lasikantisen pöydän lasin ja kehikon väliin pehmusteeksi. Sytkärithän olivat tietysti kuuma juttu, kunnes ne siirtyivät kassoille myyntiin. Törkeintä mielestäni on viedä esim. takki tai kengät talvipakkasella jostain odotusaulasta. Täällä työpaikalla vasta etsittiin yhtä takkia, joka oli kadonnut naulakosta. Nehän ovat siellä tosin omalla vastuulla, koska ulko-ovet ovat päivisin auki, mutta siitäkin huolimatta.

Sanna, ei päässeet sänky ja patja vielä kokeiluun, koska en ehtinyt hakea sänkyä. Patjan kyllä kävin ostamassa ja varastosta kuskasin - PERÄKÄRRILLÄ - yhden kaapin pois, että saadaan siirrettyä kirjoituspöytä sen tilalle. Ihan kuin pelaisi jotain peliä, kun pitää siirtää yksi tavara pois, että saa toisen siihen tilalle. Ja loppuratkaisu on se, että saa tytön huoneeseen sängyn. :-) Kaikki paikkaansa vaihtavat tavarat on vielä sellaisia mukavan isoja, joten mihinkään nurkkaan niitä ei saa mahtumaan väliaikaissijoitukseen. Tytön huoneessa oleva vierassänky on vielä sellainen ihana, mutta rasittava rautaputkisänky, joka ei mahdu sellaisenaan ulos huoneesta, vaan se pitää purkaa siirtämistä varten. Onneksi veljeni tulee tänään käymään, niin taidan laittaa hänet hommiin. Ainakin se pöytä voidaan siirtää... ;-)
 
Maarinen, kävin blogissasi ja olit mennyt kirjoittamaan graavilohesta. Arvaa, rupesiko tekemään mieli graavilohta!!! Paksu kerros itse tehtyä graavilohta ruisleivällä, johon on sipaistu OIKEAA kirnuvoita. Kuolaus!
 
Graavilohta mmmm  Sitä odotellessa paistelen tänään silakkapihvejä.  Silakkafilettä kun sai alle kahden euron kilohintaan niin pitihän se ostaa.  Nam!  (nimimerkillä "maidon voitte viedä mutta kalaa ette koskaan")

Saatiin muuten tolle suurelle pienelle miehelle päivitetyt lukemat sairaalareissulla eli varsi kohoaa tasan 94cm ja painoa järkäleellä on 15,3kg.  Iso mies.  Nyt ei maistunut massankasvatusaamupuuro toipilaalle mutta suurella halulla menee Panadol-liuos.  Sitä tuo kiskoisi vaikka pullollisen jos antaisi.  Ja samalla innolla menee myös antibiootti ja muutkin lääkkeet.  Ihme tapaus.

Heijastinvarkaat on toivottavasti pikkupoikia!  Niiltä tommosta vois vielä ymmärtää, aikuisilta ei.  Vaan niinpä tossa pari vuotta sitten sai lukea myös tuleen sytytetyistä rattaista helsinkiläisen kerrostalon vaunuvarastossa.  Että voikin ihmiset olla tyhmiä!

Oonko mä muuten jotenkin turhan tunteellinen kun en voisi kuvitellakaan myyväni omaa barbikokoelmaani?  En kyllä niitä omissa nurkissani edes tahdo säilyttää mutta silti tuntuisi jäätävältä niitä myydä, niillähän on nimet ja persoonat :D
 
Hahaa! Nyt on tentti tehty. Tuskin siitä nyt mitään huippu arvosanaa tulee, kun ei näinä viimeisinä päivinä oikein jaksanut keskittyä lukemiseen. Mutta onpahan tehty!

Moon, mistä täällä suomenmaassa oikein saa tuohon hintaan silakkafilettä?! Ruisjauhoissa pyöritettyjä ja voissa paistettuja ois tehnyt mieli yksi päivä. Mulla on vissiin nämä mieliteot tulleet sitten näin raskauden loppuvaiheessa. ;-)

Meilläkin tyttö ottaa ihan ilolla Panadolit ja antibiootit. Silmätippojen laiton kanssakaan ei loppujen lopuksi ollut ihan järkyttävän vaikeaa. Kaikkeen nämä meidän lapsukaiset sopeutuukin...
 
Hei rakkaat!
 Ja erikois Hei vielä Hennasin vihon viimeiselle tentille! Lippu heiluu tuulessa ja paukkuu! Nyt ne on tehty! Miten ajattelit juhlistaa?!? Vielä yksi peräklärrillinen johonkin suuntaan.... Mihet on miehiä, mutta NAISET ON NAISIA! Pistähän sauna lämpeemään! ;)

Moonin perheen pikkupotilas se on sitten reipas! Eikö olekin ihmeellistä, miten nopeasti ne pienet sitten parantuu? Aikuinen makais huulet sinisenä sohvanpohjalla, eikä sais suuta auki edes lääkemitallista nielaistakseen...( Minä varmaan viruisin teholla tippaletku  käsipuolessa..)

Sanna. Että pitsää kiukuttamaan tuommose ROISTOT! Että mikään ei ole enää koskematonta, edes lapsen rattaat! Että joku kajoaa toisen omaisuuteen. Että joku on siinä räpeltänyt ajan kanssa teidän rattaissa... pee,ee ja är! Ole nyt sinä vuorostasi semmoinen TALOPOLIISI; että pistät vähintään lappua vaunuvaraston seinälle (?) ja kerrot nasevasti mitä olet asiasta mieltä... valvontakameroita odotellessa! Onnes JOONA ei vielä vissiin ihan hirveästi ymmärrä. Mutta mitä sitten kun kolmipyöräisestä alkaa katoamaan mukavia j atärkeitä lisävarusteita? ... Mua oikeesti sieppaa tuommonen! (maarit puhisee ja saarnaa keittiön seinille..)

OMAT LELUT
.. jos olisi tämä päivä se, jolloin omat lelukkoppani löytäisin, niin en raaskisi myyä! Tosin mun tapauksessa ne, melkeen puiset barbit, olis kait antiikkia :D :D :D Mutta esim. Mimosan vanhat barbit ja puhuvat ponit laumoineen myytiin jo vuosia sitten. Nyt harmittaa vähän.. Mutta siis ja toisaalta.. on TOSI KIVA päästä ostamaan niitä uusia(kin). Mimpsukan PlayMobile-nukketalon kalusteet ja ihmiset on tallessa ja niillä Venla on saanut sillointällöin leikkiä.

GRAAVILOHTA
Ja nimenomaan lausuttuna leveän savolaisittain, hiukan maiskutellen , kotikylän malliin .. pää takakenossa ja silmissä kaukainen katse.... Grrraaavilohta... pakkohan  sitä on tehdä mieli!

 Taas tekee... Ja savumuikkuja! Nimenomaan Keiteleen muikkuja, pitäisi saada nyt ja joulupöytään? Ei sattuis esim. Pranametrillä ne Viitasaaren sukulaiset heittää verkkoja Keiteleeseen... tänne sais joku savustella saavillisen?!?! Mihen veljellä alkoi just ne syöpähoidot, että sen verkkoilut on tältä syksyltä takana. ... Mutta jestas, onko siellä jo jäät järvessä? Nyt mulle tuli kauhea KOTI-IKÄVÄ keskisuomeen.... Byäääh!

.... noniin, nyt koitan rääpiä sinne plokiinin pari kuvaa..kerta Venla vielä nukkuu!

PS. se AITO ja ELÄVÄ joulutarina itketti mua vielä pitkin iltaa! Aivan käsittämätöntä! Melkein parempi kuin hyvä elokuva!

 
Voi kurjuus! Minä täällä manaan sitä samaa heijastinrosvoa kuin kaikki muutkin. Mikä ihmisiä vaivaa? Ja toivon Moonin tapaan, että olisivat edes räkänokkia, joiden omatunto vielä harjoittelee.. Olenhan minä nähnyt, että jopa täällä Jyväskylässä, jota pidän pikkukaupunkina, on rattaat olleet ketjulla kytkettynä lyhtypylvääseen. Meidän 12 vuotta vanhat emmaljungat eivät houkuttele rosmoja, joten ihan pokkana voi jättää paikkaan jos toiseen tarvittaessa.

Vanhoja leluja pitäisin aarteena, jos niitä jossain tallella olisi. Äiti ei säilyttänyt lukuisissa muutoissa edes niitä rahanarvoisia potkukelkkoja ja suksia, saati vanhoja leluja. Minulla ei siis ole yhtikäs mitään. Yksi leikeissä kompassina toiminut puinen henkari mutsilla on tallella kuulemma. Siinä on toinen pää väritetty kynällä punaiseksi ja toinen siniseksi. Pikkuveikan kanssa leikimme lentolaivaa, jolla seikkailtiin kompassi apuna. Muistoja ei sentään voi hukata :)

Hennas jippii ja juhuu! Jotenkin sinun täytyy juhlistaa ja Maarisen ehdottama sauna kuulostaa hyvältä. Mies vielä hieromaan kipeät hartiat ja väsyneet jalat? Uppoisko jo ehdottaisit? Joka tapauksessa, hieno saavutus :)

Ai ostettujakin lahjoja jollain jo. No Sannalla ollut jo varmaan keväästä asti, mutta muitakin! Minulla vasta ajatusasteella.. Eli ei polttele eikä vihellytä. Ehtiihän sitä vielä. (ne kuuluisat sanat)

Moonille jaksamista aamuherätyksen kanssa. Minä tiedän mitä se on.Onneksi ei kuitenkaan teillä ihan sitä tavallisinta arkea.

Onkos Maarinen sinulla jotain tietoa, joka minulta puuttuu? Sukulaisia Viitasaarella? :D Jos olisi, niin varppina laitattaisin savumuikkuja tulemaan, siihen voit uskoa. Muussa tapauksessa on tyydyttävä Kauppakadun myyjien antiin ja ne taitavat olla ihan samaa muikkua, kuin sielläkin päin. Niin sinähän tosiaan olet kotoisin tästä maakunnasta. Minä taas hämeestä, että päikseen olemme vaihtaneet.

Me lähdemme huomenaamuna joullukuusenhakureissulle ostoskeskukseen. Kauniisti mainostivat "kestokuusena". Kestäähän se, toivottavasti myös lähemmän tarkastelun ;D

Inkivääri ja hunaja eivät taltuttaneet miltei oksennukseen asti yltynyttä yskänkohtausta, joka kesti ja kesti. Pakko oli ottaa apteekin tavaraa, mistä en tykkää yhtään. Vieroksun särkylääkkeitäkin viimeiseen asti vaan nyt on ollut pakko taipua niiden puoleen ja helpottaahan se, kun ei yöllä herää kyyneleet silmissä vain siksi että haluaa nielaista.

No mutta, jatketaan tästä. Halit ja moit!

P.S. Ailime, missä olet?!
 
Hiljaa hiljaaa..... lauloin Venlalle unilauluksi monta rauhallista joululaulua. Toinen pyysi aina lisää musiikkia. Lopulta lauloin Uinuu valkoinen maa neljä kertaa ja siihen toinen nukahti. Enkelinkiharat poskilla. Olipas suloista.." Heinillä härkien kaukalon"..se kolmas säkeistö ei ihan tuntunut kaksi vuotiaan unilaulujen sanoitukselta, mutta menihän tuo.....

Anteesssssi! Eikös PRANAMETRILLÄ ollutkaan sukua siellä? Mistä ihmeestä minä olen moisen keksinyt? Siis varmasti keksinyt! Mut kiitos muikku-ajatuksesta....

Ja elä huoli JASMINE; kyllä sen joulun kerkee vielä rakentaa! Ja johan sinä tavallaan aloititkin... siivosit lelukoppaa! Kiitos edelleen pupu on ristitti Väinö-postipupuksi! Hyvin tuntuu viihtyvän!

LAHJOISTA kun kovasti jo puhutaan niin minulla on peräti kaksi lahjaa hankittuna! Ja olempa nyt sitten kerrankin moderni! Ne on hankittu KIRPPARILTA! Sattui osumaan ihan sairaan makeet taulunkehykset, vielä kaupan pakkauksessa. Ne menee yhdelle poikaselle. Ja täysin iskemätön Prisman House-kulho, se iso ja raidallinen, menee toiselle poikaselle. "miniä" kokelaalle ajattelin kehystää MUN omia suklaa-leivonta reseptejä yybersöpöön kollaasiin, kera pinkkien ja ruskeiden sydänten.... Ja omille isoille myös jotain isoäidin reseptiä, joko kansissa tai kehyksissä, kunkin keittiön seinälle.... isommille pojille tekisi mieli ommella sellaiset JÄTTIsuuret OLOhaalarit.. mikä niiden oikea nimi nyt sitten on? Tykkäiskö tommonen 18v rumpalinretku semmoisesta pehmeästä paketista? Mitä, mitä? Ehkä saatan sukkaakin keretä kutomaan... katotaan. Ja Praniksen sanoin, ehtiihän tässä vielä!

Toivottavasti mun perheeni ei täältä löydä näitä joululahja pohdintoja... :D Pakko niistäkin on jollekin puhua! :D

JA nytpä toivotan sitten joulukuun tervetulleeksi! Muistakaa avata kalenterit aamulla!
 
Tää puolenyönkukkuja täällä taas!

Ehkä mun pitäs oppia pikkuhiljaa tähän lapsen rytmiin, ja mennä vaikka vähän aiemmin nukkumaankin... Mut mistäs mä sit kehtaisin valittaa! :D

Kestokuusimarkkinoiden antia jää oottelemaan tää! Eli Pranis tiukkaa analyysia sitten tännekin, kiitos! Mua edelleen kylmää ajatus kestokuusesta, mut siedettävämmältä se kuulostaa, kuin ei kuusta ollenkaan.

Hennasille tuuletuksia hyvin jaksetusta loppuraskauden ahkeroinnista! Nyt sitten jalat oikoseks sohvalle ja sitä rataa! Ai, eikö ihan kuulu sun mentaliteettiin? Hihih, koitahan jaksella taas kotiäidin arkea! :)

Toisten tavaroiden lainaajista piti vielä sanoa, että tosiaan juu, koskaan ei voi tietää, mikä voroille kelpaa... mä oon oppinut aika pienestä pitäen siihen, että hyvin tarkkaan harkitaan, että mitä mihinkin voi jättää. Pranis mulla myös on ollut ketjulukko rattaita varten, mutta toistaiseks se on jäänyt käyttämättä... eipä noita rattaita tuu jätettyä kuin neuvolan tai uimahallin aulaan, ja molemmat enempi vähempi "vartioituja" tiloja, eli tuskin sieltä ihan koko rattaat lähtis kenenkään matkaan.
Ja kiitos sympatioista! Löysin onneks nettikirppikseltä uuden vastaavan tän varastetun tilalle, niin näytään pimeällä jatkossakin! Täytyy seuraavan kerran hamstrata mieleisiä heijastimia laatikkotolkulla! (Kyllä kyllä, tiedän, miten naurettavalta edellinen lause kuulostaa...)
Heijastimista tuli mieleen, että mistähän löytäisi edukkaimmin ja laadukkaimmin sitä tarraheijastinnauhaa? Jos tuunailis vähän noita rattaita muutenkin ja omaan takkiinkin vois pari koukerot lätkästä... (Ja siirtyä tästä ajatustasolta tekoihin, sysipimeä tulee jo niin kovin aikaisin!)

Mä koitin ummistaa silmäni sanalta graavilohi, mutta en voinut, kun se niin monen viestissä oli. Voivoi, silloin 2v sitten mun suurin odotus jouluaatolle oli nimenomaan se ihana herkkuja notkuva kalapöytä - ja tähtenä illassa se ihanan suolainen graavilohi ja graavisiika! Se herkku, jota olisin piiiiitkän 9kk ollut ilman ja ahtaisin huiviin kera ruisleivän ja karjalanpiiraiden niin paljon, kuin napa vetäis! Vauva sais annoksensa tissimaidossa tietysti myös!
... vaan toisinpa kävi. Vauva ei halunnut syntyä ja mun isäni laski tarkkaan kalanpyyntipäiviä ja suolausaikoja, että uskaltaisin minäkin edes muutaman siivun tuoretta graavikalaa syödä.
Tsemppiä siis Hennasille, pian pääset niiden herkkujen kimppuun taas!

Moon, vau, komeat mitat teidän jätkällä! Eipä tarvii pelätä, että ihan heti jalkoihin jäis :) (Vaikka paritkin aamupuurot jäis syömättä ;)) Ja sympatiat sun niska-hartia-selkä-alueelle, kun tuota isoa kotipainoa saat ronttailla ja vauvaakin vielä toisessa kainalossa!

Lapsuuden lelukokoelmat tosiaan voisin nyt myydä ehkä noin 80%. Tosin osa niistä on kyllä jo vuosien saatossa lahjottu eteenpäin jne. Ja nyt on tilanne se, että "varastotila" eli äitini ullakko taloineen lähtee myyntiin, joten jos en niitä saa kotiin varastoitua, niin myytävä ne on. Nyyh! Nukkekoti, barbi ja poni kokoelmat olin ajatellut säästää, mutta joutaishan niistä tosiaan osan myydä...
Miehen lelut lähti appiksien muutossa mökille, joten periaatteessa voisin varmaan omatkin sinne roudata.
Maarinen, playmobilit on ihan huippuja Joonankin mielestä! Isänsä vanhoja on kans liki jätesäkillinen, niistä on ukkeleita, elukoita, rakennuksia ja kulkuneuvoja jo annettu tolle lapselle ja ne kuuluu kyllä suosikkeihin! (Joskus tiettyjä autoja ei voi ajaakaan, jos niissä ei ole "ukkoa")

No nyt lupsaa silmät. Postaan tän lupaamani mukaan vielä ennen puolta yötä ja käyn maate! Huomenna on päivä, jolle ei ole vielä mitään suunniteltuna, ihanaa! (Ja viikonlopuksi ehdotin miehelle, että laitettais apina hoitoon ja käytäis leffatreffeillä, ihan kaksistaan! Jos saisi siivottuakin vähän ;))
 
Takaisin
Top